Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 40 Guests are viewing this topic.

ivladbogdan

Se extinde DN7 la 4 benzi in zona Talmaciu. Vezi ca sunt si filmari din drona in sectiunea Drumuri Nationale.

hefaistos

Merci, nu stiam.
Asta e lucrare a la Stan si Bran.
La un an si jumatate dupa ce va fi finalizata va deveni drum cu 4 benzi pustiu. Pentru ca aproate tot traficul se va muta pe PiSi 1.
Daca largirile la 2+1 facute ma jos de Boita, pe valea oltului le consider extrem de oportune din perspectiva celor 8-10 ani pe care ii mai avem pana la finalizarea PiSi2, aici e resursa irosita. Dar...sa fie primit, ca acum e aproape gata.

Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Europiu

Da, dar banii se puteau băga în altceva
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

alecu26

ma gandesc ca 100% ce spune Vancouver si CFDP e correct. Acolo totul sta in tensionare. Mai ales daca ne gandim ca se fac tipul asta de poduri complet din prefabricate. Deci fara armatura clasica de trecut prin beton, si cu rosturi dese...deci nici betonul nu e monolit.

Daca e sa ma gandesc la grinzile prefabricate tensionare probabil se face la 60..70% din clasa betonului proiectata (la 28 de zile). Strict cat sa duc fortele de compresiune si strivire locala...unde se amplaseaza presele si conurile de tensionare. Oricum zona aia e armata special, asemanator cu aparatele de reazem.

Cred ca ce ziceau cei doi ingineri, cu ciclul de 7 zile e ca aceasta intarire a betonului sa se faca peste weekend, cand oricum nu se lucreaza. Ramane de vazut daca vor reusi. Probabil la inceput e mai greu ca e un learning curve si sectiunea e mai mare....dupa aia...va fi mai lejer.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Alexander

Quote from: hefaistos on May 17, 2021, 09:49:24 PM
Dar...sa fie primit, ca acum e aproape gata.

Cu parere de rau iti zic ca nu arata cu mult mai diferit fata de cum era in februarie cand am trecut ultima data pe acolo. Sau cel putin..nu sesizez progres notabil. "Aproape gata" asta mai ia un an si ceva. Cred ca o sa fie gata autostrada inainte.

voicul

Termenul e de 6 luni. Structurile sunt (cam) gata. In vreo 3 - 4 luni e gata bucata de DN.

adiarc

nu se poate lucra de ceva timp la terasamente...si acum in timp ce vorbim...ploua la greu..( contorizez in continuare prin natura meseriei - aprox 750 L in 6 luni fata de peste 600 L - media anuala)..si nici nu îmi doresc sa faca treaba de mântuială....va fii suficient timp pt ele...la cat e de puțin de facut in 2-3 luni n-ai ce face acolo
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cfdp

daca ar fi numai compresiuni in sectiuni nu ar fi probleme ex: turnare continua in aceasta iarna pilele la  pod peste Dunare la Braila sau blocul din piata Mihai Viteazul in Cluj turnat in anii 60-70 cu cofraje glisante, dar aici sectiunea este la incovoiere, efectiv nu stiu cum a fost proiectat ciclul de o saptamana. As fi curios  sa vadsi partial un breviar de calcul sau infasuratoarea de momente in timpul executiei daca nu este secreta.

RaduG

#54608
@hefaistos Lărgirea la 4 benzi este utilă pentru ca ambele pante sunt accentuate și se formează coloane în spatele tirurilor. Care vor mai trece ani buni pe acolo, pe relația Brasov, până se face autostrada spre Făgăraș.
Se vede in filmarea mea un camion militar "răpus" de urcare, și mă rog, se presupune că sculele de armată ar trebui să fie heavy-duty.

pasadia

Traficul spre și dinspre Brașov va folosi nodul Selimbar, nu Boita și deci nu îi folosește lărgirea aia. Nu e nimeni nebun să meargă km in plus si să străbată Tălmaciu când poate merge pe traseul existent, deja lărgit la 4benzi pe sens și lipsit de obstacole (mă rog, exista un singur sens giratoriu că obstacol).

gdaniel

#54610
RaduG presupun ca zice dinspre Valea Oltului, nu dinspre Sibiu  :))

alecu26

@CFDP....la grinzile prefabricate unde se face transferal fortei de tensionare dupa nici 24 de ore...cum se face?

Betonul din acest viaduct are probabil o clasa de ciment foarte mare si cu reactive rapida, si oricum un continut de ciment foarte foarte mare.

Am gasit niste curbe de intarire ale betonului pe net. Daca ne uitam la curba cu negru, vedem ce sus se situeaza rezistentele dupa 1...2 zile si cum dupa aia se aplatizeaza mult curba.

Tipul asta de structura sta in forta de postensionare. Trebuie calculate doar cat de "tare" trebuie sa fie betonul astfel incat sa preia fortele enorme de tensionare si strivire in zona unde se blocheaza toroanele.

https://www.iricen.gov.in/LAB/res/img/Test-28/04-Graph.jpg
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

gicu

In functie de acele curbe si de incercari pe cuburi din betonul turnat se determina cat e rezistenta la faza de transfer (tensionare). Rezistent respectiva se ia in calcul pentru faza de tensionare.

cfdp

#54613
AI DREPTATE DAR LA ARMATURI PREINTINSE FORTELE DE TENSIONARE SUNT MAI MICI si PRELUAREA ESTE PE TOATA LUNGIMEA FASC (aici cred ca sunt doua maxim trei fascicole pentru doua tronsoane pereche), IN PRINCIPIU SI SUNT PRELUATE DE TOATA SECTIUNEA, Sectiunea nu preia nici greutatea proprie .... pe cand aici ... inclusiv cred ca si din esafodaje. In plus pentru a evita deformatiile de capat se rupe aderenta toroanelor pe o anumita lungime, tensionarea aparand integral numai de la dist x. Totul este corect, numai ca eu imi puneam problema unui ciclu complet intr-o saptamana. Dar cu a spun alecu26 vom vedea....
Ar fi o idee: Inchiderea superioara a tronsonului este cu un profi metalic puternic. Daca se pretensioneaza fasc pe acestea sau pe inciderile laterale si dupa turnare ar fi echivalentul armaturilor preintinse cel putin pentru faza consola in lucru?????
Am revazut filmul si dupa tevile lasate in placa superioara clar esafodajul se fixeaza pe o parte pe tronsonul anterior (cu tiranti)

Tudor99


A1 Sibiu Pitesti lot 1
190521
Radu Ignat