Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 54 Guests are viewing this topic.

iuli

Ii batem pe bulgari sau mai avem? Ei mai au ceva in constructie sau in licitatii?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

stangabriel

Imi place sa cred ca au deschis traficul dupa ce colegii anuntau ca pleaca de la fata locului pe forum....deci poate citesc pe scriem aici. Mai ales ca simplele cuvinte de aici au prins miscare si forma.

Felicitari celor care au stat in drum,autoritatilor le-a fost frica de voi  :gj:

iuli

Quote from: Harry on December 23, 2013, 09:40:16 PM
Din ce am inteles (am vazut un documentar pe Discovery despre construirea de autostrazi in zone cu animale salbatice) ursii, lupii, cerbii, elanii si alte animale care intr-un ciclu anual au un traseu extins, acest trasu fiind acelasi. Si cercetatorii studiaza aceste trasee si deseneaza harti ale miscarii animalelor catre zonele de hrana/inmultire si aceste traversari (fie ca autostrada devine elevata, fie ca traversarea e pe deasupra autostrazii) se fac la intersectia traseelor animalelor cu autostrada....

Ai dreptate ce spui tu, dar prima data era vorba de supratraversari, acum se discuta de subtraversari. Daca sunt subtraversari atunci nu vad de ce ar fi o cheltuiala atat de mare.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

adiarc

la anul speram sa depasim si pragul de 700 de km ( cele 2 loturi din Nadlac-Arad ) si cu semne de intrebare lotul Impregilo si cei 6 km din A3
multa sanatate...Sarbatori Fericite tuturor
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Anonymous Rider

Quote from: Ionut on December 23, 2013, 09:22:00 PM
Avem trafic pe A1 si A6. S-a deschis sa inteleg...
Poate cineva sa confirme?

Mâine dimineață, în funcție de situația dată de un telefon sunt ori pe Șoimuș-Sebeș-Șoimuș, ori pe Traian Vuia-Lugoj-Traian Vuia (ori pe amândouă, dacă am noroc).

Revin cu detalii, după ora 10:00.

Harry

Quote from: iuli on December 23, 2013, 10:09:05 PM
Ai dreptate ce spui tu, dar prima data era vorba de supratraversari, acum se discuta de subtraversari. Daca sunt subtraversari atunci nu vad de ce ar fi o cheltuiala atat de mare.

Pai nu ar fi mai ieftin supratraversarea? pentru ca sarcina pe care ar trebui sa o suporte "o pasarele" pentru ursi e net mai mica decat sarcina pe care ar trebui sa o suporte o subtraversare, prin subtraversare inteleg o portiune suspendata din autostrada care sa permita trecerea animalelor pe dedesubt

Estimez ca o pasarela din aia nu ar trebui sa fie mai mult de 1.000.000 euro bucata, intrebarea e cate puncte de intersectie intre autostrada si traseele animalelor sunt?

stangabriel

Un articol mai complex pe subiect. http://www.replicahd.ro/?p=13755

Poduri verzi pentru sălbăticiuni

"WWF România susţine dezvoltarea infrastructurii în România, însă numai cu condiţia ca studii de mediu temeinice şi profesionist realizate să stea la baza lucrărilor. Construirea autostrăzii Lugoj – Deva în lipsa acestui tip de studii poate duce la dispariţia lentă a populaţiei de urs şi afectarea gravă a populaţiilor de căprior, râs sau jder în Munţii Apuseni. Vrem ca autorităţile să se arate mai responsabile atunci când planifică autostrăzi şi să înţeleagă importanţa păstrării coridorului ecologic dintre Apuseni şi Carpaţii Meridionali", se arăta într-un comunicat al organizaţiei amintite, emis cu câteva luni în urmă.

Punctul forte al argumentaţiei ecologiştilor, când s-a pus problema lipsei soluţiilor de traversare a autostrăzii pentru animale, a fost ursul carpatin, specie protejată la nivel european. Chiar dacă localnicii din Holdea, sau Coşeviţa, spun că n-au mai văzut urmă de urs prin zonă de zeci de ani, argumentul siguranţei rutiere (nu e deloc plăcut să te trezeşti cu o căprioară în faţă, la 130 de km/h, de exemplu) convinge şi persoanele total indiferente la problemele de mediu.

Pentru a crea puncte de trecere, consultantul desemnat de CNADNR propune ca în zona dintre Coşava şi Holdea să apară pe traseul autostrăzii două tuneluri, unul de 380 de metri, altul de 530 de metri, unite printr-un viaduct. Astfel, în zona deluroasă dintre cele două localităţi, autostrada ar trece şi pe sub pământ, iar pe deasupra ar rămâne loc suficient pentru animalele sălbatice.

În aceeaşi zonă deluroasă de la limita dintre Hunedoara şi Timiş două viaducte proiectate ar trebui prelungite, lucru propus şi de Drum Proiect, unul cu 100 de metri, altul cu 300 de metri. De asemenea, consultantul mai propune şi ridicarea a trei structuri de tip "green bridge", pe care să treacă animalele, două dintre ele urmând să aibă o lăţime minimă de 80 de metri, iar unul, de 40 de metri.

Acestea ar urma să se afle pe raza comunelor Lăpugiu şi Dobra. Surse neoficiale din rândul proiectanţilor spun că noile soluţii propuse nu au fost evaluate din punctul de vedere al costurilor, iar CNADNR nu ne-a răspuns, deocamdată, la întrebările adresate pe această temă.

Ecologiştii spun: "Tot nu e bine"

După ce Drum Proiect a prezentat propunerile de modificare a proiectului autostrăzii Lugoj – Deva, ecologiştii de la GreenLight şi WWF România au concluzionat că noul raport are lacune serioase şi au depus la Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului o listă destul de lungă cu obiecţii. Pe scurt, ei cer prelungirea unui viaduct cu 340 de metri şi nu cu 100, aşa cum e prevăzut în noul proiect, construirea unui viaduct nou de 300 de metri lungime şi cu o înălţime minimă de 10 metri şi modificarea dimensiunilor pentru 12 poduri şi 46 de podeţe casetate, ultima solicitare amintită, spun reprezentanţii celor două ONG-uri, urmând să implice costuri minime. Printre altele, cele două organizaţii mai atrag atenţia şi asupra faptului că pe zona coridorului ecologic va trebui interzisă iluminarea nocturnă a şantierelor, dar şi că se impune o monitorizare ulterioară a traficului animalelor afectată de apariţia autostrăzii.

Atât GreenLight cât şi WWF România susţin însă cu tărie soluţia construirii celor două tuneluri legate de un viaduct în zona Coşava – Coşeviţa – Holdea, propusă de Drum Proiect.
Pentru problemele de pe loturile 2, 3 şi 4 ale autostrăzii, Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului ar urma să se pronunţe până la finele acestui an. Ministerul Fondurilor Europene a emis însă, din 6 decembrie, cererea de finanţare a lucrărilor. Proiectul are o valoare totală de 540 de milioane de euro, din care 400 de milioane provin din fonduri europene nerambursabile.

stangabriel

#12937
Eu vad subtraversarea mai eficienta,e mai usor de abordat de animale salbatice,si cum scrie in text " consultantul mai propune şi ridicarea a trei structuri de tip "green bridge", pe care să treacă animalele, două dintre ele urmând să aibă o lăţime minimă de 80 de metri, iar unul, de 40 de metri. " sigur e mai scumpa o supratraversare lata de 80 de m decat un tunel sub sosea.

Harry

Mie asta mi se pare cea mai ieftina si fezabila solutie:



solutii gen tunele de sute de m, viaducte si alte nebunii mi se par aberante

stangabriel

Da,cei de la protectia animalelor uneori exagereaza,macar sa primeasca 10 % din ce doresc. Cel mai mult ma amuza localnicii,spun ca nu au mai vazut ursi....de parca ei stau la panda.

Ontopic. Distanta intre Faget si Costei e cu 4km mai mare pe A1 si A6 pana la centura Lugoj,fata de drumul Vechi anevoios....mi se pare f bine si asa.

dorum

#12940
DELETED

VictorC a modificat articolul
Ii multumim

savagedanyro

Doru, e greu sa scrii de la birou despre ce se intampla in teritoriu.
Basca ,unde mai pui ca o harta buna de perete este 60 lei. Scump domle, scump !!!

Iti faci sange rau degeaba.

Si ca sa folosim o zicala actuala , in perspectiva sub- sau supra- sau intra- sau extra-  pasaje de animale: Cainii latra, ursul trece !!!

...live the moment...

dr4qul4

Parapeti sigur avem ca i-am vazut pusi pana la blocurile de beton care blocheaza accesul de la Sanovita.
@DoruM, ar trebui sa te faci reporter. cel putin pe lotul asta sigur stii mai multe decat toata presa si CNADNR la un loc.  :lol:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist


Anonymous Rider

#12944
Quote from: Harry on December 23, 2013, 10:40:57 PM
Quote from: iuli on December 23, 2013, 10:09:05 PM
Ai dreptate ce spui tu, dar prima data era vorba de supratraversari, acum se discuta de subtraversari. Daca sunt subtraversari atunci nu vad de ce ar fi o cheltuiala atat de mare.

Pai nu ar fi mai ieftin supratraversarea? pentru ca sarcina pe care ar trebui sa o suporte "o pasarele" pentru ursi e net mai mica decat sarcina pe care ar trebui sa o suporte o subtraversare, prin subtraversare inteleg o portiune suspendata din autostrada care sa permita trecerea animalelor pe dedesubt

Estimez ca o pasarela din aia nu ar trebui sa fie mai mult de 1.000.000 euro bucata, intrebarea e cate puncte de intersectie intre autostrada si traseele animalelor sunt?

In zona respectiva exista un rambleu continuu de cativa km care face panta lina si urcarea spre Cosava la o declivitate acceptabila. Din ce am vazut eu in plan, existau deja 3 sau 4 treceri. Nu e vorba neaparat de ursi (populatie sub 50 in zona), ci de lupi (vreo 70) si vulpi (peste 100). Mai sunt si foarte multe caprioare.

LaterEdit: am citit acum detaliile cerintelor celor de la WWf & GreenLight. Intradevar, tind sa cred ca solutia unor pasaje largi facute peste autostrada pentru animale este mai buna decat tunelele din proiect.