News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 19 Guests are viewing this topic.

Quest

Multumim Adi ptr filmare. :cheers:
Pentru colegii care cunosc domeniul macaralelor: uitati-va in filmare la min 4:33 sau 5:26
Cu cit scade in procente incarcarea maxima in cirlig la capatul extrem al bratului orizontal ?
Common sense will get you far !

danutzu_1069

Nu poate sa spună nimeni. Pentu asta este diagrama de sarcina specifica fiecarei macarale..

Skynick

Care este explicatia pentru felul in care la acea traversare, sistemul foloseste uneori pile comune (pe care se aseaza ambele capete ale grinzilor) alteori pile individuale pe care se aseaza grinzile (un singur capat)?

Sagitarius

Ce distanta va fi intre pilele de la viaductul de pe Valea Talmacelului?

Tudor99

Filmare gasita pe YouTube:
@Radu Ignat

Lozzo

Quote from: Skynick on February 03, 2021, 06:14:05 PM
Care este explicatia pentru felul in care la acea traversare, sistemul foloseste uneori pile comune (pe care se aseaza ambele capete ale grinzilor) alteori pile individuale pe care se aseaza grinzile (un singur capat)?

Fara sa fiu inginer constructor, eu doar banuiesc ca traseaza un drum arcuit pe segmente drepte si e mai ieftin sa foloseasca grinzi de beton (care fizic sunt usor de turnat si pretensionat doar drepte la dimensiunile maxime), decat tablier metalic care poate fi turnat si pentru a urma curba urmata de sosea (ex. Aktor pe ST2 la podurile peste Mures). Acolo unde vezi doua seturi de piloni/pile pare ca se schimba si directia, dar in varianta finala nu se vor mai observa segmentele si soseaua va fi curbata lin prin turnarea placii de suprabetonare asimetric pe grinzi.

Poate confirma cineva cu mai multa experienta?
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

adrian sibiu

Sagitarius patru segmente vor avea 120ml iar cele doua capete 80 ml.

adrian sibiu

Schita viaductului peste Valea Talmacelului km12 +090

Powered by API/PUM imgur uploader

Lozzo

#53798
Multumesc pentru planuri adrian sibiu . Ai cumva la indemana si viaductele de la Valea Tocilelor si podul peste Valea Saratii pentru ca acolo este foarte vizibila aceasta usoara schimbare de directie unde ai rand dublu de piloni si pile si folosesc doar grinzi de beton pretensionate de aceeasi marime (nu bag mana in foc ca toate deschiderile au aceeasi lungime la grinzi, dar cel putin pentru o deschidere nu se schimba din ce vad). Pare ca acolo unde se reazama pe aceeasi pila grinzile in conlucrare (daca zic bine) sunt in linie toate deschiderile.

Poate e acelasi motiv si la grinzile casetate de pe Valea Talmacelului, dar nu sunt inginer si poate sunt si alte motive pentru care nu ai vrea sa folosesti simetria grinzilor casetate la stanga si la dreapta unui pilon unic. Cel putin eu inteleg ca poate un singur pilon ar fi necesitat mai mult fierbeton decat 2 piloni separati mai supli, dar in acelasi timp fiecarui pilon ii lipseste contraponderea celeilalte jumatati de deschidere si nu inteleg fizic cum ar iesi mai eficient asa. In plan cred ca in partea de jos a imagini regasim privirea de sus a placii de suprabetonate/platforma drumului. Nu pot sa inteleg daca grinzile casetate vor avea si latime variabila pentru a urma un traseu curbat. Mai precis aceasi caseta sa aiba o lungime mai mare pe stanga drumului decat pe dreapta, ca latimi si lungimi tot vor varia prin definitie.

Nu sunt inginer, imi dau cu parerea, asa ca pot gresi profund, dar cel putin la celelalte in afara de V. Talmacelului asa pare a fi cazul.



L.E. Nu mai insist pe discutie ca oricum era doar o parere la cum au proiectat pe acest lot structurile de viaduct in curba. Poate s-a mai discutat in urma si nu am fost eu atent cand trebuia, dar din raspunsurile primite tot nu am inteles daca gresesc in interpretare sau nu, si daca e cazul la toate structurile de pe lot.

Si la aceste casete pare cam greu totusi sa le post-tensionezi (poate si pe segmente) daca sunt curbate rau pe arce in deschideri de 80m si 120m. Presupunerea mea e ca, calea de rulare va urma o traiectorie mult mai curbata sustinuta de predale asimetrice si placa de suprabetonare, iar si la aceste grinzi casetate chiar si usor curbate se incearca o mica liniarizare a curbelor prin cele 2 randuri duble de piloni/pile. Si pe pilonul din stanga, cat si pe cel din dreapta se pleaca cu tabliere aproape perpendiculare pe latura lunga a dreptunghiului dat de forma pilonului inspre deschiderea stanga, respectiv dreapta.
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

paulmare

^ La 80 si 120 de metri, "decat" otel

Hercule

Nu cred ca va fi otel pe deschiderile mari, podul va fi integral din beton. Chiar si in lista de materiale otelul apare doar la armaturi.
Oricum va fi interesant de urmarit constructia, sectiunea va fi variabila si mai mult podul nu e in constructie dreapta ci in 2 arce de cerc.
Deșteaptă-te române!

reed

A mai fost discuția,idem cu podul de la Arad pe A1

dorum

Arad A1, remember!
Asa va fi si asta, cu cofraje cu sectiune variabila, pornite simetric dintr-un pilon si cu intalnire la mijloc.

Cuneo

Soarta licitatiei pentru cea mai scumpa bucata de autostrada din Romania, de 300 de milioane de euro pentru nici 10 km, pe tronsonul 2 Lugoj – Deva, ar putea fi, in sfarsit, transata. Ministrul Transporturilor: Sunt discutii saptamanal

TIMISOARA. Opiniatimisoarei.ro va anunta in premiera, acum aproape 4 ani, ca cea mai scumpa bucata de autostrada din Romania s-ar putea face in Timis si reprezinta un segment din Lotul 2 al Autostrazii Lugoj – Deva, de nici 10 kilometri.
Specialistii in drumuri estimau pe atunci pentru opiniatimisoarei.ro ca aceasta va costa peste 240 de milioane de euro. In vara lui 2019, tronsonul a fost, in sfarsit, scos la licitatie pentru 300 de milioane de euro. Nu insa pentru mult timp.
Este vorba de bucata ramasa in aer intre Margina si Holdea, pe Lotul 2, scoasa din contractul initial dupa ce a fost revizuit Acordul de Mediu, iar constructorii, italienii de la Salini Impregilo, s-au trezit ca mai au de facut noi tuneluri 'pentru ursi', lucru la care nu se angajasera cand au castigat competitia. Contractul pentru acest segment a fost reziliat in urma cu cativa ani.
Licitatia pentru ultimii aproape 10 km din Autostrada Lugoj – Deva, ramasi nefacuti, e impotmolita de un an, iar italienii scosi abuziv din contract au castigat in instanta plata unor despagubiri de zeci de milioane de euro.Ministrul Transporturilor Catalin Drula a declarat marti, intr-o interventie la EuropaFM, ca pana la finele lunii februarie s-ar putea ajunge, in sfarsit, la o intelegere cu italienii, acord ce ar putea duce la deblocarea licitatiei.
,,Sectorul de 9 kilometri de autostrada, de pe Lugoj-Deva – Lotul 2, este practic singurul sector lipsa intre Sibiu si Nadlac sau, daca vreti, intre Sibiu si Bruxelles sau Rotterdam – ca suntem conectati la reteaua europeana de transport. Este un contract derulat absolut dezastruos. Acolo sunt acele tuneluri pentru ursi. De patru ani, din 2017, de cand s-a reziliat contractul cu firma italiana in mod – am spus atunci – abuziv, ca deputat de opozitie. Din pacate, acum cateva luni s-au pronuntat instantele si au dat dreptate acelei firme, le-a oferit despagubiri de 250 de milioane de lei si sa-i repuna in contract. Asta e trecutul. Acum, prezentul si viitorul acestui proiect pe marginea caruia am scris in ultimii sase ani.
Este o licitatie in derulare pentru un constructor acolo pe acesti 9 kilometri lipsa, atentie, sunt 9 kilometri pe autostrada, dar bypass-ul lor pe DN68A este in jur de 15 kilometri....in ceea ce priveste autostrada sunt in faza de negociere finala Compania de Drumuri cu compania care a fost data afara in mod... au decis instantele, nu eu, abuziv, sa discute cu ei o esalonare a platilor, sa inchida litigiul, sa livreze acea companie documentatiile pe care deja le realizasera, care sa poata sa fie adaugata in licitatia curenta si sa primim acolo ofertele. Este o licitatie care este suspendata, nu s-au depus ofertele pentru acest lot. Discutiile sunt...,,, a spus ministrul Transporturilor Catalin Drula, la EuropaFm.
Intrebat ce inseamna aceste.... discutii, oficialul si-a exprimat speranta ca in cateva saptamani ele sa se incheie cu o intelegere care sa duca la deblocarea licitatiei pentru tronsonul de pe Lotul 2 al Autostrazii Lugoj – Deva.
,,Se intalnesc saptamanal, adica chiar si de cand sunt eu ministru de cateva saptamani, s-au intalnit saptamanal. Ar trebui ca la orizontul acestei luni, a lunii februarie, sa se finalizeze si sa poata debloca licitatia, ceea ce inseamna ca se contracteaza acolo un constructor dupa evaluarea ofertelor si in sfarsit sa putem incepe lucrarile pe acest sector,,, a spus Drula.
Ministrul a recunoscut ca si daca se va ajunge la un acord, cei 9 km de autostrada nu vor fi gata mai devreme de 3 ani.
,,Da, in termen de executie pentru ca acolo sunt niste tuneluri. Tunelurile nu se pot executa intr-un timp tehnologic mult mai scurt decat perioada pe care ati mentionat-o (2-3 ani, n.r.). Asta se intampla si in Austria si in orice tara unde sunt tuneluri executia dureaza pentru ca sunt lucrari in sine dificile, dar problema este ca, asa cum spunea si ascultatorul nostru, nu s-a facut nimic pe acest sector din 2013,,, a mai declarat Catalin Drula.
Cat priveste DN68A, cea mai tranzitata sosea din vestul Romaniei in lipsa autostrazii complete intre Lugoj si Deva, reprezentantii DRDP Timisoara spun ca fac eforturi in privinta reparatiilor.
Dat fiind faptul toate tirurile trec pe aceasta sosea, carosabilul e mai tot timpul plin de gropi, iar o reparatie capitala, cu inlocuirea completa a covorului asfaltic, ar insemna inchiderea traficului pentru o buna perioada de vreme, ceea ce ar duce la o aglomerare pe celelalte drumuri nationale din vest si consum de timp, dar si cheltuieli suplimentare pentru soferii care ar trebui sa ocoleasca.
De altfel o investitie in acest drum national nici nu s-ar justifica pana cand nu va fi gata si ultimul segment de autostrada, intrucat traficul infernal cu masini grele ar deteriora asfaltul in timp record.

https://www.opiniatimisoarei.ro/soarta-licitatiei-pentru-cea-mai-scumpa-bucata-de-autostrada-din-romania



Quest

Inteleg. Mersi danutzu_1069 In filmarea lui Radu Ignat la 2:38 se vede ca macaraua nu va fi necesar sa foloseasca mai mult de 55-60% din lungimea bratului orizontal.
Common sense will get you far !