Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 32 Guests are viewing this topic.

dorum

@germanul2012, sterge a doua poza, ca ne trezim ca o preiau idioti din presa... te rog... e falsa

hvm

^
Daca cineva e suficient de "sarac cu duhul" :-[ (ca sa nu spun altfel) sa o preia si sa o puna intr-un articol, o sa merite ca avem un motiv pentru care sa radem impreuna cu(de) el.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

germanul2012

Pozele postate de mine sunt din zona mult discutată de pe A1, unde întâlnim pasajele supraterane (ecoductele) -pentru traversarea autostrazii de către animale- și locația (aproximativă bineânțeles) unde va (vor) fi tunelul (tunelele) rutier(e) de pe A1 din porțiunea lipsă din autostradă. Puteam să pun poze, cu mult mai ilustrative , ale unor tunele și ecoducte din alte țări, dar nu ar fi fost on topic la discuția de pe acest forum. Nu am pretenția că locația din poza de la capătul  autostrăzii construite va fi chiar intrarea în tunel (poate este localizată altundeva) dar, am vrut să încerc să închid aberația ,,tunele pentru urși" deoarece urșii nu vor trece în nici un caz prin aceste tunele (doamne ferește!). Apoi dacă se va construi pe undeva vreun tunel pentru subtraversarea autostrăzii de către urși, acela va fi în mod sigur ,,tunel pentru urși"

Drumuri bune să aveți!

udar

^^^
Trebuia sa mentionezi ca asa va arata tunelul auto... nu ca fix aici se ca face  acesta, asta este falsul in poza !!!

gruiarew

Muntele ăla e de fapt un deal de lut.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

rdx2000

Dacă tot este vorba despre locuri de traversare pentru animale, am observat că pe A1 în dreptul localității Cristian (SB),  locul pe unde ar putea să treacă animalele este înconjurat cu gard. Inainte să fie dată autostrada în folosință vedeam căprioare destul de des în padurea de pe marginea autostrăzii, după, n-am mai văzut deloc.
N-ar fi fost normal să imprejmuiască în asa fel încât să poată trece animalele pe sub autostradă?







Powered by API/PUM imgur uploader

Europiu

Evident că ar fi trebuit dus gardul până la portal, că așa e un fel de "pe aici nu se trece" pentru toți, cățel, purcel și om... of, Doamne, ce treabă de mântuială peste tot!!!
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

horatiu.cosma

Au apărut niște răspunsuri la clarificări pe PiSi3. Să trecem în revistă câteva dintre ele:

- există neconcordanțe în documentația tehnică cu privire la devizele detaliate de lucrări, în speță lucrările de relocări de utilități. CNAIR zice că a pus la dispoziție ce a avut, nu se obosește să facă lumină unde e corect până la urmă.
- în documentația tehnică nu apare nimic despre mutarea/protejarea rețelelor de apă, ofertanții cer detalii. CNAIR zice că a pus la dispoziție tot ce a avut, că ofertanții trebuie să meargă în teren și să le identifice și să oferteze în cunoștință de cauză, s-ar putea apela totuși la rezerve de implementare/extensii de timp/bani adiționali, dar se va decide atunci, în funcție de situație. Însă ofertanții să evalueze financiar acum ce nu știu, și mai vedem după aia.
- ce îi mai place la CNAIR să răspundă "se permite modificare x/adăugarea structurii y în loc de terasament etc cu respectarea Cerințelor Beneficiarului". Păi Cerințele Beneficiarului zic că acordul de mediu e sfânt și acolo scrie că sunt n structuri la pozițiile kilometrice a,b,c,.... Deci nu se respectă Cerințele Beneficiarului dacă apare o structură nouă, deci nu se permite. Răspunsuri de lemn fără nicio asumare.
- nu există un releveu topografic, ofertanții au nevoie de așa ceva pentru a putea oferta în cunoștință de cauză, CNAIR zice că nu are.
- un ofertant întreabă dacă se pune la socoteală pentru experiența cerută privind proiectarea de tuneluri un contract de proiectare și execuție finalizat în ultimii 5 ani (cum s-a solicitat de către CNAIR), doar că strict partea de proiectare în cadrul acelui contract s-a finalizat înainte de ultimii 5 ani. Întrebarea mi se pare foarte bună. Răspuns CNAIR: nu ne putem substitui comisiei de evaluare și nu putem face noi evaluarea ofertelor de pe acum, comisia de evaluare va decide  :headbash:.
- ofertanții sunt de părere că ar trebui punctat în paralel cu un număr minim de tunele proiectate/executate, și o lungime minimă, gen un tunel de 10 km e mai valoros decât 10 tunele de 500 de metri. CNAIR nu și nu, e mai important să fie multe, că sunt străbătute mai multe tipuri de sol (de parcă un tunel lung e obligatoriu să treacă prin același sol).
- CNAIR nu permite utilizarea ca experiență similară de tuneluri de metrou sau feroviare, fiindcă nu au elementele de ventilație, iluminat, galerii pietonale sau de acces auto între galeriile principale
- CNAIR perpetuează struțo-cămila cu plăți pe bază de liste de cantități de la PT pe FIDIC Galben, deși legea spune clar că e vorba despre o sumă forfetară în acest tip de contract (proiectare+execuție). Așa că Antreprenorul trebuie să facă tot felul de giumbușlucuri astfel încât listele de cantități de la PT și prețurile unitare să coincidă cu suma forfetară de la ofertă, fiindcă CNAIR plătește pe baza acestor liste și prețuri și nu acceptă niciodată suplimentări, doar în jos.
- nu există model digital de teren 3D in format DWG.
- pentru declararea datelor confidențiale din oferte nu există o categorie specială în formularul furnizat de CNAIR; ofertantul întreabă cum mai exact poate completa concret informațiile despre datele confidențiale în lipsa unei categorii destinate pentru așa ceva. CNAIR citează din legislație, că ofertanții pot notifica beneficiarul despre informațiile confidențiale, fără să răspundă la întrebarea concretă.

alecu26

Xi & Erdogan like this.
Succesuri firmelor chineze si turcești.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Bachus01

Bucuria avocaților.  Pregătiți pop-corn , incepe serialul de comedie  :popcorn: , cu multe sezoane .

Aici avem indolența tipic românească + Cnair in 2 roluri : piroman si pompier .

Poate undeva exista si dorinta de a închide odata PiSi,  si au dat drumu asa la licitații încercând să se adapteze din mers . O nouă actualizare a SF nu pica atat de bine in fata cetățenilor.

Una peste alta  castigatorul  va fii la mana Cnair si invers.

Iar faza cu tunelurile de metrou , la fel pare aberantă.  Elementele de iluminat , ventilatie, etc intra mai mult la categoria finisari la sfarsit de contract . La un tunel de metrou complexitatea este cel puțin la fel ca la unul rutier . Ai utilități,  piloni forati la cladiri, clădiri care exercită o anumită presiune , iar toate astea in interiorul orașului nu pe munte . Nu intri la subsolul blocului cu foreze sa vezi ce te asteapta in fata


RaduG

#53410
Quote from: horatiu.cosma on November 10, 2020, 11:45:18 PM

- nu există model digital de teren 3D in format DWG.


Sunt programe specializate care îți importă 3D-ul din Google Earth în DWG - de exemplu CAD-Earth, Plex.Earth, există și un plug-in de la Autodesk pentru Google Earth, dar era parcă variantă beta.

Exemplu:

mateisn

Releveu topografic? Ăla ce struțo-cămilă mai vrea să fie?

alecu26

bateti campii.

E suficient sa ai nevoie de o deschidere in plus la un pod, sa ai nevoie de piloti forati 2...3 metri mai lungi. (caz recent la mine in santier....apa subterana ca la balamuc...si gropile pentru realizarea radiere sunt permanent pline cu apa, si pentru a sta uscat e nevoie de pompare permanenta. E sufficient sa se strice pompa sau sa ramai fara motorina la pompa si sa cheltui mii de euro cu curatarea armaturii).

De tunele fara studii geo...nici nu mai vorbesc. Voi vorbiti de terasamente care se fac cu 10 RON/mc....eu vorbesc de riscuri nequantificabile de zeci...sute de milioane de euro.

PS: alunecarile lui Porr si Pizzaroti de pe Sebes Turda le vezi din drone?

PS2: nu e gresit ce spuneti, dar e valabil pe proiecte mici, cu design serios si bine facut. Daca nu, esti invitatul meu sa iti pui semnatura pe o lciitatie de 1 milliard de euro care poate duce la faliment orice firma europeana de constructii daca nu o nimeresti.

Sau de ce aveti impresia ca nu exista cu 1...2 exceptii firme serioase in Romania? Si ele exista in Serbia, Ungaria...Cehia...etc.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Hai mai bine sa ne delectam cu o poza de azi de pe PiSi 1.


klax187

Lucreaza baietii zici ca au intrat zilele in sac  :D :D :D