Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 70 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

#53340
> Mariana Ioniță, director general al Companiei de Drumuri : ,,Documentația de atribuire pleacă, astăzi, la ANAP. Este una extrem de grea, ca să vă dau un exemplu despre complexitatea acesteia, sunt 5 kilometri cu tuneluri și 11 kilometri de poduri, pasaje și viaducte, deci 16 kilometri sunt doar lucrări de artă. Noi mergem cu o procedură de precalificare după modelul lotului 3 ( Cornetu – Tigveni). Punctăm câteva criterii, astfel, avem între 18 și 24 de luni pentru proeictare deci cine vine cu 18 luni va primi punctaj maxim.  Pentru execuție, potivit Hotărârii de Guvern cu indicatorii tehnico- economici sunt prevăzute 64 de luni dar sigur vin constructori puternici cu tehnologie modernă și vom puncta un termen redus. S-au făcut foraje suplimentare care să certifice traseul respectiv și o analiză a riscurilor geotehnice, pe o anumită secțiune este încadrare la risc mediu iar pe altele Risc Major. Am făcut și o analiză de impact asupra mediului, ne dorim ca traseul să fie cât mai prietenos cu mediul. " a explicat Mariana Ioniță, Director General CNAIR.

2 ani proiectare + >5 ani executie?  Macar pare realist termenul asta pt munti

Fred

Daca ne uitam la Sebes-Turda si la cine castiga licitatii in Romania, 10 ani ar fi mai realist.

vancouver

Nu, termenul 2+5 este realist si echilibrat. Ce mai trebuie adaugat mai sunt inca vreo 2-3 ani (IN PLUS) intre proiectare si executie. Asta de regula se uita. Pentru ca proiectul trebuie avizat de CNAIR, apoi daca sunt modificari de traseu se iau de la zero diverse proceduri de mediu, de expropriere, arheologie, deminare, etc.. toate astea nu depind de antreprenor si duc la prelungirea automata a termenului final.

Deci 2+5 = OK, dar 2 si 5 astia nu sunt fix imediat unul dupa altul.  :p
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

voicul

+ alti ani inainte de PT, ca SF-ul ala e cam la misto ... asa, sa fie ceva ca sa nu fie nimic.

horatiu.cosma

Vancouver, reluarea unor proceduri de mediu, deminare, arheologie, avize etc se numesc...proiectare. Adică tu zici că între proiectare și execuție mai e nevoie de 2-3 ani de...proiectare  :lol:. Dar în același timp, zici că termenul de proiectare de 2 ani e fezabil. Doar că mai trebuie 2-3 ani de proiectare  :D.

alecu26

#53345
Daca extrapolam Sebes Turda putem merge si in 15 ani de executie pe loturile grele. Si sa remarcam ca pe Sebes Turda s-a tras cu dintii sa nu se rezilieze.

In alta ordine de idei, pentru cei din zona lotului 5, nu se aude, vede nimic de oranizarea de santier a lui Astaldi?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

gdaniel


NGC

PiSi 5

Quote from: NGC on February 27, 2020, 07:14:36 AM
Quote from: NGC on January 06, 2020, 01:29:49 PM
Quote from: NGC on October 07, 2019, 08:01:26 PM
Istoricul telenovelei il gasiti aici.

Ideea este ca recursul celor de la VIAPONTE la CAB a fost respins, dar mai apoi, acum aproape o luna, VIAPONTE a cerut revizuirea deciziei CAB si asta se va intampla la ICCJ. Ca si termen de comparatie, la DX12 T3 a durat aproximativ 11 luni cu tot cu recurs la revizuire.

Incepem anul cum nu se poate "mai bine". La ICCJ avem termen pe la mijlocul lui Februarie, iar de azi noul termen pentru evaluarea ofertelor este 31.03.2020. Oare de ce? ;)

Decizia ICCJ din 20.02.2020 e deja cunoscuta.

Quote
Soluție: Revizuirea - Respinge revizuirea
Detalii soluţie: Respinge cererea de revizuire formulată de Viaponte Rom S.R.L. în nume propriu şi în numele Asocierii China Railway 14th Bureau CO LTD – Viaponte Rom S.R.L. – Viaponte, Projetos e Consultoria de Engenharia S.A. împotriva Deciziei nr. 409 din 12 august 2019 a Curţii de Apel Bucureşti – Secţia a IX-a contencios administrativ şi fiscal, pronunţate în dosarul nr. 4076/2/2019, ca inadmisibilă. Cu recurs în 15 zile de la comunicare. Pronunţată în şedinţă publică astăzi, 20 februarie 2020.

Ca si in cazul DX12, si aici avem acum recurs la revizuire. Sa vedem cat mai asteptam.

Ieri s-a pronuntat si ICCJ la recursul revizuirii.

02.11.2020

Quote
Soluție: Recurs (alte soluţii) - Constata nul recursul
Detalii soluţie: Minuta deciziei civile nr. 194. Constată nul recursul declarat de VIAPONTE ROM S.R.L., în nume propriu şi în numele ASOCIERII CHINA RAILWAY 14TH BUREAU CO LTD - VIAPONTE ROM SRL - VIAPONTE, PROJETOS E CONSULTORIA DE ENGENHARIA S.A., împotriva Deciziei nr. 1006 din 20 februarie 2020, pronunţată de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – Secţia de contencios administrativ şi fiscal în dosarul nr. 2263/1/2020. Respinge cererile formulate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. şi Astaldi SpA privind obligarea VIAPONTE ROM S.R.L. la plata cheltuielilor de judecată. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică astăzi, 2 noiembrie 2020.

Asadar ASTALDI isi poate vedea linistita de treaba.

Quote from: vancouver on February 21, 2020, 01:18:32 PM
Oricum e de bine. A fost respinsa in sine ideea de revizuire, ca fiind inadmisibila in acest caz. Adica nu s-a discutat nimic despre cazul in sine, ci doar s-a decis ca aceasta cale extraordinara de atac nu este aplicabila.

Sigur, ca orice decizie a unei instante, ea poate fi inca o data atacata la o a doua instanta, care in cazul de fata este tot ICCJ, deci - zic eu - si daca fac recurs - sansele sa se mai rastoarne ceva sunt aproape nule.

CNAIR poate deja se semneze si eu zic ca ar trebui sa o faca, sa nu mai astepte recursul la inadmisibilitatea revizuirii  :)

Quote from: vancouver on February 21, 2020, 01:19:34 PM
@alecu26: Poate sa mai dureze ca. 1 luna, maxim 2. Mai mult chiar nu vad cum.

Am citat mesajele complete, pentru ca sa vedem de cat timp a fost nevoie.

La DX12 am avut nevoie de 11 luni. Aici la PiSi 5 vancouver a estimat "ca. 1 luna, maxim 2", dar am avut de fapt nevoie de inca 8 luni de la prima decizie a ICCJ.

NGC

PiSi 4

Quote from: Xenos on November 02, 2020, 10:07:49 PM
Si pe 4 cand se desemneaza castigatorul, daca tot e asa de clar?....

Noul termen pentru evaluarea financiara este 19.11.2020. Trebuie sa solicite si sa verifice documentele suport / dovezile pentru demonstrarea informatiilor din DUAE. Asta nu inseamna ca nu pot sa mai traga de timp in mod intentionat.

adrian-FSB


PlayStation

E posibil sa inceapa astaldi mai repede pe PiSi5?

pasadia

Astaldi incep functie de data de finalizare si avizare a PT, nu stateau ei dupa aceasta decizie.

Dar pe de alta parte imi permit sa pun alta intrebare retorica: terminam oare PiSi inainte de a termina Lugoj - Deva?  :o

elphax

Lugoj - Deva e mic si cu 2 tuneluri amarate. Ar trebui sa fie floare la ureche fata de cele 2 loturi de munte din PISI.
Ar fi o mare ne-realizare sa circulam pe PISI complet inainte de a fi gata zona Holdea

adiarc

^desi  nu ar trebuii,factorul determinant este constructorul... s-a vazut ca tot cu acelasi cnair...unii performeaza mai bine,altii mai putin,altii execrabil,desi nu ar trebuii sa existe favoritisme...

asa ca depinde cine castiga ...si unde...

sa fim seriosi....daca aveam un UMB pe A10...era in circulație de 3-4 ani
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

mirceaeliade

Daca licitatia pt tunelurile de ursi a fost anulata inseamna ca ori schimba proiectul, ori il da inapoi la firma cu care au incercat s anuleze contractul?  Ce motivatie ar putea avea anularea licitatiei?