Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 91 Guests are viewing this topic.

Allex

Si UE sunt de acord cu asta? Pana la urma ei cofinanteaza 75 sau 85% din contract. Nu e buba?
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

ghrt

O reziliere corectă nu cred că e motiv de refuz de plată (dar nu ştiu). Şi altminteri nu va fi gata.
Cont (aproape) inactiv.

naivu

Daca constructorul decide sa se retraga, UE nu are ce sa-i faca, iar banii pt penalizari privesc integral statul roman (UE nu cofinanteaza penalizari  :lol:). Cred ca UE se bucura ca si noi ca se deblocheaza situatia.
+1 pt Mariana Ionita pt ca a stiut sa discute constructiv, +1 pt Salini pt disponibilitatea de a ajunge la un acord.
Un aspect interesant ar fi daca, in urma intelegerii, Salini va asigura garantia la sectiunile A,B,C (eventual D) cum era in contractul initial.
Nu stiu cat ar mai ajuta proiectul tunelului, forajele geologice suplimentare au fost deja executate, licitatia este proiectare si executie, nu cred ca CNAIR o va modifica pe FIDIC rosu pe baza unui proiect pt care nu are cine sa il verifice.

cristi5

Pai se vorbeste de desuspendarea licitatiei. Deci ramane galben.

ghrt

O mică observaţie, am văzut că la RRA s-a vorbit cu "desuspendare". Putem să folosim termenul uzual, "continuare". Continuarea licitaţiei.
Cont (aproape) inactiv.

survola

Salini a câștigat despăgubiri de 50 milioane euro la care renunță? Îmi e destul e neclară situația.

horatiu.cosma

Cum să renunțe la 50 de milioane de euro? Din ce se discuta aici, și mi se pare destul de clar și evident, e vorba despre negocierea acelui punct din decizia arbitrajului "rezilierea este nulă, contractul e in vigoare". Adică CNAIR vrea ca Salini să nu mai revină în contract, eventual sa ii dea studiul geo făcut pe E2 sa îl includă în licitația actuala pentru tunele, iar cele 50 de milioane de euro să fie eșalonate.

vancouver

Voi chiar aveti o problema: sa aflati altceva decat ce este esential. Esential este un singur lucru: CNAIR are acordul Salini pentru continuarea licitatiei pe A1 lot LD2. ATAT. Nu se opreste nici un proces, nu se renunta la nici o pretentie financiara, nu s-a ajuns la nici un alt acord referitor la proiectare etc... Licitatia oricum este deja pornita intr-o anumita forma si nu ajuta cu nimic daca acum CNAIR primeste sau nu primeste proiectarea facuta la tunele.

Un singur lucru a mai mentionat doamna Ionita: rezilierea facuta in 2017 este acum anchetata de corpul de control (deci putem spune un control intern in cadrul guvernului). Atat.

Ce ne intereseaza pe noi e doar asta: licitatia merge inainte, acum sunt sanse ca peste 7 - 15 ani sa avem acolo autostrada continua (functie de clarificari, de cat le ia sa declare un castigator, de contestatii sau nu, si cel mai important: functie de stilul constructorului: umb-ist sau aktoricesc)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

adrian sibiu

Salutare tuturor,azi am reușit într-un final sa ridic drona de la Selimbar si sa o duc până la Boita.De ieri începând dar mai ales azi noapte in zona a plouat foarte mult,avansul față de ultima filmare e consistent.
Nu mi-am dorit să filmez azi,dar situația din saptamana trecută când vantul a bătut în zona m-a împins sa fac azi acest lucru,as fi dorit ca vineri cand am incercat sa ridic drona să vă arăt furnicarul care exista pe acest santier la care ma bucur enorm că sunt părtaș.Va rog sa-mi scuzati trepidatiile imaginii dar ele se datorează curentilor puternici din timpul filmarii.Enjoy ! Go,go Porr !😉


adiarc

Multumesc Adi...Forta Porr...

Dupa parerea mea sunt mult mai utile aceste filmari...cam la o luna distanta una fata de cealalta
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cristi5

#53080
Quote from: vancouver on September 27, 2020, 01:38:21 PM
nu ajuta cu nimic daca acum CNAIR primeste sau nu primeste proiectarea facuta la tunele.

Care proiectare? Asta cred ca e o legenda de forum. Si cum zici, nu mai conteaza.

Horatiu a scris mai sus studii geo. Asta stim ca au facut Salini (cred ca sunt si poze cu foreze, prin 2016 parca). Altceva nu. Si e foarte bine ca CNAIR, in schimbul platii despagubirilor, primeste acele studii.

horatiu.cosma

Se pot adăuga informații noi la o licitație până în momentul depunerii ofertelor. Până la urmă de asta și există etapa clarificărilor.

Ionut

Nu doar ca se pot adauga informații. Se pot face cam orice modificări la documentația de licitație. Ba chiar prin contestații de multe ori CNSC sau instanțele au impus CNAIR să ia măsuri de remediere, sa modifice tot felul de elemente din documentație.

dacianova

Mulțumim Adrian pentru filmare. Sunt câteva porțiuni neatacate. Una este chiar lângă o stână. N-au făcut oare toate exproprierile? Și am văzut și vreo 2 mici alunecări de teren...

naivu

+1 @vancouver, intradevar esentialul este continuarea licitatiei. Pe logica mea, acordul Salini ar veni la pachet cu renuntarea la atacul deciziei ICA si un acord privind esalonarea (eventual si cuantumul) platii penalizarilor. Daca Salini si-a dat acordul doar pt ca l-a rugat frumos dna Ionita, mai are un +1 de la mine!