Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 55 Guests are viewing this topic.

dorum

...sau cu quadrocopterul lui OVISOPA...  :lol: :lol: :lol: :lol: O:-)

stangabriel

Au am inteles asa: Unde e debleul adanc va ramane cum e acum,e prea cu grija facut sa fie stricat apoi,ca doar pamantul e frate cu romanul si nu o sa pice pe el,sa speram ca se va consolida precum pe lotul 4 dealul de la Cristian,iar un tunel cat mai scurt pentru care deja avem autorizare,va incepe aproximativ de unde sunt utilajele acum in probe pe distanta alunecarilor vizibile de pe Luna.
Atat timp cat nu se muta armatura de la baza viaductului Aciliu dinspre Sebes,nu incepe nimic. Nu are cum sa mute si sa aseze prefabricatele....doar daca toarna ciment cu polistiren, sa fie usor de transportat :)

Acum de ce oare asteapta? Se vrea prelungirea tunelului? Ar fi bine....si uite asa trece timpul.

alecu26

#11612
Quote from: igorashu on November 12, 2013, 12:47:55 PM
Intrebare pentru cei avizati: cam care pot fi costurile a inca 400 m de tunel cu toate lucrarile auxiliare aferente ? (drenaje, stabilizari, eventuala ventilatie, etc.)

16 milioane de euro.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

igorashu

@alecu26: multumesc :)

*zgomotul falcii cazute pe jos*

Plecand de la costul estimat de @alecu26 inseamna ca tunelul de 250 m costa cam 10 milioane de euro.
Costul lotului 3 e de aprox. 604 milioane lei sau 135 milioane de euro. Aia 10% pentru cheltuieli neprevazute (aprox. 13,5 milioane euro) acopera costul tunelului. Ar mai trebui inca 10% din valoarea contractului ca sa se faca tunel pana in buza viaductului si sa doarma toata lumea linistita.

Alta intrebare: cum se pot obtine cei 10% in plus de la CE in timp util? Sau se pot aloca de la buget? Presupun ca e aceeasi situatie ca la Sanovita.

florin74

#11614
^
Nu uita de lucrarile suplimentare din partea spre Sebes a viaductului, care sunt pe o distanta mai mare (in jur de 2,5 km, daca nu ma insel). Nu stiu daca ramane mare lucru din cei 10% cheltuieli neprevazute/suplimentare. Problema care s-a tot discutat este ca nivelul cheltuielilor suplimentare depaseste semnificativ limita de 10%, orice depasire peste acest nivel e suportata din fonduri de la Buget de Stat, nu fonduri europene.

igorashu

Cu alte cuvinte: "Dumnezeu cu mila, dar de atata am avut bani"?

florin74

Quote from: igorashu on November 12, 2013, 03:17:02 PM
Cu alte cuvinte: "Dumnezeu cu mila, dar de atata am avut bani"?

Mai degraba unde nu-i cap, vai de picioare.

Au tot incercat sa-i abureasca pe cei de la Comisia Europeana anul trecut, pe vremea astea, i-au dus inclusiv in vizite pe teren cei de la CNADNR (loturile Astaldi si Impregilo), doar doar o sa aprobe o majorare a bugetului alocat pentru aceste loturi, dar se pare ca raspunsul a fost niet, nu decontam un euro mai mult decat a fost aprobat, asa ca se incearca diverse metode de a acoperi costurile suplimentare.

Remus_av

Quote from: stangabriel on November 12, 2013, 01:43:24 PM
Au am inteles asa: Unde e debleul adanc va ramane cum e acum,e prea cu grija facut sa fie stricat apoi,ca doar pamantul e frate cu romanul si nu o sa pice pe el,sa speram ca se va consolida precum pe lotul 4 dealul de la Cristian,iar un tunel cat mai scurt pentru care deja avem autorizare,va incepe aproximativ de unde sunt utilajele acum in probe pe distanta alunecarilor vizibile de pe Luna.
Atat timp cat nu se muta armatura de la baza viaductului Aciliu dinspre Sebes,nu incepe nimic. Nu are cum sa mute si sa aseze prefabricatele....doar daca toarna ciment cu polistiren, sa fie usor de transportat :)

Acum de ce oare asteapta? Se vrea prelungirea tunelului? Ar fi bine....si uite asa trece timpul.


Din cate am inteles, nu sunt nici ei hotarati de unde incep si cat va avea lungime tunelul, s-a avansat o cifra de 250 m dar inca nu s-a hotarat, din acest motiv stau pe loc si nu se lucreaza, iar ceea ce se vede acum sunt probe pe care le fac cu cele doua cofraje, care din cate au spus ei, ar fi mobile.
Asa cum spune si un coleg mai sus, cand vor incepe sa dispara din aramaturile de sub viaduct, atunci stim ca s-a pornit si pozitia finala. Tic Tac.....

ovicor

Archi, scuza-ma ca n-am evocat schitele tale privitoare la Sanovita, sunt novice intr-ale net-ului. E clar, ultimele doua schite sunt elocvente, daca ne referim la cum dorim cu totii sa evolueze lucrurile. Dar eu sunt mai pesimisto- realist, m-as multumi cu o derivata de la antepenultima ta  schita, in sensul ca devierea sa inceapa cu minimum 20m, maximum 100m de capatul autostrazii ( atat cat sa nu perturbe constructorul de la continuarea lucrarii). Cu o limitare drastica de viteza, costurile ar fi minime. Sensul giratoriu nu cred ca-i o idee buna, ar fi mai costisitor, plus neplacerile create traficului pe timpul desfiintarii lui.
Privitor la debleul de la Aciliu, faptul ca nu intentioneazasa sa faca tunel in apropierea viaductului, poate au facut rugaciune catre Doamne- doamne sa dea o alunecare in lungul autostrazii, lateral stanga- dreapta de viaduct. Astfel, n-ar mai ramane ce aluneca spre autostrada ! Glumim, ce sa facem, suntem specialisti in rasu`- plansu` !!!!!!!!

alecu26

#11619
Quote from: florin74 on November 12, 2013, 02:51:25 PM
Nu uita de lucrarile suplimentare din partea spre Sebes a viaductului, care sunt pe o distanta mai mare (in jur de 2,5 km, daca nu ma insel). Nu stiu daca ramane mare lucru din cei 10% cheltuieli neprevazute/suplimentare. Problema care s-a tot discutat este ca nivelul cheltuielilor suplimentare depaseste semnificativ limita de 10%, orice depasire peste acest nivel e suportata din fonduri de la Buget de Stat, nu fonduri europene.

Cei 10% cheltuieli suplimentare...sunt in legea romana. nu stiu daca sunt exact in contractul de finantare (asta e doar o declaratie de-a lui NN).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ciprebbe

Mizele uriase pentru economie ale unei decizii politice: Mutarea autostrazii Sibiu-Pitesti pe ruta Sibiu-Brasov ar fi un dezastru pentru Uzina Dacia

Quote"Mutarea ar fi un dezastru pentru Uzina Dacia. La ora actuala, noi livram pe coridorul Pitesti - Valcea - Sibiu - Nadlac 220.000 de autoturisme anual. Sa impartim aceasta cifra la maxim sapte vehicule, atatea cate intra pe un trailer, si rezulta circa 40.000 de trailere care vor trebui sa mearga in continuare pe acest traseu chinuit. Nu stiu ce vor cu aceasta incercare si de ce au luat in calcul o schimbare a traseului fara sa tina cont de deserviciul pe care l-ar face Uzinei Dacia si economiei romanesti. Renuntarea la autostrada Sibiu - Pitesti se va simti in pretul final al autoturismelor noastre si, in cele din urma, noi, Dacia, si noi, ca economie, vom avea de pierdut in fata concurentei", a declarat Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

florin74

#11621
Quote from: alecu26 on November 12, 2013, 04:37:27 PM
Cei 10% cheltuieli suplimentare...sunt in legea romana. nu stiu daca sunt exact in contractul de finantare (asta e doar o declaratie de-a lui NN).

Sunt prinsi si in contractul de finantare (sunt prinsi in bugetul proiectului, realizat pe baza devizului general).
Pentru a fi cheltuiti oricum trebuie aprobare de la CNADNR si AMPOST.

alecu26

clar. AM POST...chiar daca romani...pot oricand si au mai facut-o declarand cheltuieli neeligibile.

Oricum...am impresia ca va dura mult si bine pana-si vor lua ceva bani cei de la Impregilo. Indiferent de ce declara CNADNR....aprobarea oricarui fel de claim dureaza enorm si e o lupta surda...si mai nou...ca sa se scape de responsabilitate se impinge totul la arbitraj, tribunal, curte internationala. Asa nu te trezesti cu curtea de conturi peste tine...si DNA_ul in spatele lor.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TraianDeleanu

Quote from: patratel_ro on November 12, 2013, 01:15:41 PM
eu cred ca fac tunelul chiar langa viaduct ca acolo au sapat fundatia in locul unde debleul e foarte adanc - probabil nu a inteles exact reporterul si ne-a indus in eroare
mie nu mie clar inca cum o sa mute prefabricatele de beton dupa cele toarna

Am înțeles bine, nu am scris prostii. Nu o să fie prefabricate făcute într-o parte și mutate în alta: actuala poziție a cofrajelor mobile nu este și cea de unde vor porni tunelurile. Eu am vorbit (după cum am scris și în articol) cu cei de la Collini (subcontractori ai Impregilo, care până acum s-au dovedit foarte serioși). Repet, dacă nu m-am exprimat corect: acum, cofrajele mobile sunt amplasate doar pentru teste. Cei de la Collini așteaptă de la Impregilo ordinul de începere a lucrărilor de construire a tunelurilor, cu tot ceea ce înseamnă asta, inclusiv dimensiuni, amplasare etc. Cei de la Collini speră să termine la timp tunelul, astfel încât să fie dat în exploatare în septembrie - octombrie anul viitor. Ulterior deschiderii circulației plănuiesc ei să finalizeze lucrările de acoperire cu pământ a tunelurilor. Mă rog, asta mi-au spus sursele, în limbaj mai puțin tehnic astfel încât să pot pricepe.
Alți constructori de autostradă - mult mai serioși decât Impregilo - mi-au spus că dealul ăla de lângă viaduct nu prea are cum să reziste, dar să așteptăm primăvara...

Cât privește sumele suplimentare, și Narcis Neaga mi-a confirmat, dar nu știu dacă asta am mai apucat să scriu: nu a fost aprobat niciun euro în plus față de contractul de finanțare inițial. Prin urmare, contractul cu Impregilo crește în limita celor 147 de milioane de euro (dacă nu mă înșel, că nu mai găsesc acum, la repezeală datele) alocate prin POS-T acestui lot de autostradă. Acum, nu că Narcis Neaga ar fi un guru al proiectelor mari de infrastructură.


alin_simeriaveche

Roocklee ne-a pregatit o surpriza:D