Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

11 Members and 43 Guests are viewing this topic.

adrian sibiu

Foarte bună observatia Pasadia si in acest caz e vorba doar de un bazin de colectare, apa pompandu-se de la un km sau doi distanta din captari subterane.

delor

 @pasadia, sunt bazine și bazine. Una este un bazin etanș din tablă galvanizată sau inox, și alta un bazin din beton de pe timpuri cu un capac de beton care nu cred că etanșează prea bine . Deci problema e discutabilă în acest caz.

horatiu.cosma

A apărut o contestație a chinezilor pe PiSi4 referitor la o solicitare de clarificări de la CNAIR prin care li se solicită să detalieze corelarea dintre oferta tehnica si cea financiara (ei zic că această etapă a fost încheiată și ANAP a emis aviz conform necondiționat, nu se mai poate reveni); termen de raspuns 2 zile  :lol:.

voicul

De ce daca ai fi castigator ai contesta anumite decizii?  8)

Oricum e clar la misto: auzi si tu " termen de raspuns 2 zile"? De la CNAIR? 2 zile  :rofl:
In ce tara cred ca au ajuns?

JohannDB

.... Miercuri, 12.08.2020, eram în zona Margina și auzeam la radio (R.Actualități) de-o intenție (n-am reținut a cui) de-a se construi o bretea de legătură din DN 68A, înainte de Margina spre dreapta (sensului spre Timișoara) până la capătul estic al localității  Margina în capul "ciotului muzeu" de A1, la km 422, pentru a se putea folosi și "muzeul", care stă degeaba de la data finalizării......
     Știrea am prins-o spre sfârșitul ei, din păcate.... La asta mă duceam cu gândul, la faptul  că aici, capătul "muzeului" este destul de sus față de nivelul ultimelor case din Margina și ar fi o oarecare pantă la accesul pe A1 aici; zona cu pricina, în poza de jos.....
     Aveți careva amănunte ??



Powered by API/PUM imgur uploader

horatiu.cosma

^^
Păi încă nu sunt declarați câștigători. E ordin politic să li se găsească ceva în ofertă, sau în cel mai rău caz să tergiverseze CNAIR anunțul câștigătorului, că nu dă bine să urle presa în toamna asta că dăm PiSi la chinezi.

vancouver

@JohannDB: este vorba despre propunerea mea de a face o alternativa la DN68A pe langa Costeiu si folosind drumul local DC100. Se studiaza acum in ce masura este fezabila aceasta varianta, cu ceva modificari fata de varianta propusa de mine. In felul acesta se vor folosi intr-adevar cei 4 km de autostrada care sunt deja gata. La Holdea este propusa acum o iesire directa in capatul autostrazii, deci nu folosind giratoriul deja construit, ceea ce ar scurta drumul cu aproape un kilometru (fata de ceea ce am propus eu).

Asta e ce am propus eu anul trecut:


Se doreste refacerea completa a structurii rutiere a DC100 (ca sa suporte si camioane), largirea si modificarea unor curbe, sa nu existe curbe stranse (sa se parcurga integral cu 80 km/h). Noul drum nu o sa treaca prin nici o localitate si se vor putea folosi cei 4 km de A1 construiti. Pe urcarea Costeiu-Holdea se studiaza daca se va face 2+1 sau nu.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dorum


pasadia

In mod normal așa ceva nu ar trebui să primească AM. Ar fi bătaie de joc fata de toate motivele care au stat la baza precedentului AM.

paullie

Quote from: vancouver on August 15, 2020, 03:25:26 PMSe doreste refacerea completa a structurii rutiere a DC100 (ca sa suporte si camioane)................

Si traficul de marfa nu se poate sparge in doua? Sensul TM-Deva pe DN68A sensul Deva-TM pe dincolo? Si restul cu max 3,5 to sa merga pe unde vor.

tom_sawyer

@vancouver: Pun aici acest mesaj, ca sa avem referinte spre discutiile care au mai avut loc legat de subiect.

Acum zici ca se preocupa si autoritatile. La nivel de DRDP, CNAIR sau Minister?

Quote from: tom_sawyer on December 23, 2019, 11:39:48 PM
Quote from: cristi5 on December 23, 2019, 05:39:51 PM
Parerea mea e ca *acum* ar trebui intarit DC-ul Holdea-Costeiu pt masini mici si intrat pe autostrada existenta la vest de Zorani. Asta se poate face in cateva luni, lasand traficul greu pe DN. S-a discutat aici, poate gasim un link la acea discutie.
Tunelurile cam pe la 8-10 ani. 5 e un minim hiper optimist.

S-a discutat in mai multe randuri pe topic,
paginile 3114-3123
pagina 2590 si urmatoarele
poze cu drumul pietruit spre cariera Costeiu de Sus: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg208735#msg208735
poze cu DC100: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.27105

vancouver

Quote from: paullie on August 15, 2020, 04:31:14 PM
Si traficul de marfa nu se poate sparge in doua? Sensul TM-Deva pe DN68A sensul Deva-TM pe dincolo? Si restul cu max 3,5 to sa merga pe unde vor.

Se poate incerca orice varianta dupa ce noul drum e gata. Ideea unui drum nou este sa nu se lucreze pe cel existent (care e varza ca structura rutiera si nu are cum sa reziste 10 ani). Adica sa nu fie deranjat traficul pe durata lucrarilor. Asta se poate numai daca se face un drum nou. Cand drumul nou va fi gata, se inchide complet DN68A pentru tranzit si se baga in santier / reabilitare completa. Dupa ce ambele drumuri sunt in stare "albastra" se poate decide cum sa se desfasoare traficul.

Totusi trebuie mentionat ca pe drumul actual avem:
- panta max. 10%, pe noul drum va fi max 7% si 2 benzi pe urcare
- curbe gen serpentine, cu dificultati mari pentru camioane, pe noul drum 80km/h constant pe intreaga distanta, fara curbe majore
- trecere prin 3 localitati, pe noul drum nici una sau poate doar tangential cateva sute de metri la Costeiu
- trecere cu calea ferata la Margina varza, pe noul drum fie un pod scurt peste CF, fie trecere la nivel noua, de calitate
- pe DN68A exista conflict intre cei care ies de pe autostrada la Margina si cei care intra (nu sunt ambuteiaje acolo, deocamdata). Pe noul drum nu va exista nici un conflict si nici vreun giratoriu, care sa implice dificultati pentru camioane
- pe DN68A sunt ca. 13km de drum, pe noul drum o sa fie numai 10-10,5 km
- pe DN68A parcurgerea dureaza ca. 20 de minute (eu concrect acum cateva zile 21 de minute, fara ambuteiaj, doar mers in spatele unui camion). Pe noul drum va dura ca. 10-11 minute (mai tarziu pe autostrada gata: ca. 6 minute)

Deci, chiar daca DN68 se reabiliteaza ca structura rutiera (ceea ce repet, sub trafic e o nebunie), dar ramane un drum dificil pentru camioane. Nu vad de ce o parte din trafic ar ramane sa faca un timp dublu, trecand prin localitati, pe drumul actual.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

JohannDB

    Caut și nu dau de un rezumat al știrilor pe R.Actualități, dar din ce prinsesem, era vorba (cum am și precizat) de-o bretea destul de scurtă, nouă, în estul localității Margina, dinspre Coșava, din DN 68A în A1 cap Margina/Zorani (capătul muzeu).
   Iar ca autorități interesate, nu pot preciza exact care, ce și cum; ar mai fi un lucru, agitație pre-alegeri și apoi, pauză !!

cristi5

#52588
@vancouver eu inteleg altceva din ce zice @JohannDB

Un drum nou din DN68A (portiunea dintre Margina si Cosava) in autostrada, (zona Zorani). Un soi de "centura Margina nord-est" care imi inchipui ca ar fi favorizata de localnicii din Margina pt ca ar scapa de trafic prin localitatea lor, pe cand propunerile cu DC100 si actualul drum de cariera Holdea-Costeiu nu ar rezolva pt ei traficul greu.

Avantaje: acolo e lunca Begai, terenul e relativ plat 

Dezavantaje
- nu elimina serpentina Cosava
- si nici nu stiu cum ar face cu travesarea CF.
- acolo e o padure (unde scrie "deja" pe figura ta), poate fi ocolita...
- trebuie traversata Bega
- trebuie (?) sa taie cartierul de nord-est din Margina, aflat de-a lungul DC100

Vazand dezavantajele ma gandesc ca o asemenea investitie nu poate fi temporara, ar necesita un nod nou probabil (semi-nod Zorani gen, care poate fi folosit ca Holdea, cu iesire definitiva in caz de urgenta in tuneluri)

vancouver

@tom_sawyer: discutia este la nivel de propunere MT / CNAIR. Inca nu este nimic batut in cuie, nu exista sursa de finantare, nu este intocmita documentatia de licitare pentru SF, nu exista o decizie politica clara.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.