Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 63 Guests are viewing this topic.

cristi5

#51945
Quote from: Quest on May 14, 2020, 01:50:14 PM
Mersi de lamuriri vancouver. Deci problema razei de curbura a cocoasei de la km 54 de fapt nu exista, asa cum si Horatiu a punctat deja.

O sursa cu experienta in tuneluri (adica o raritate pe la noi) spune ca exista.  Nu prea inteleg ce anume a punctat @horatiu.cosma dar ne spune el :)

Dar nah, daca voi dormiti mai linistiti atunci nu exista.  :) Oricum mare lucru in faza asta nu se poate face (poate dupa semnare), si oricum va fi limita 80 (sau poate mai putin daca va fi HP) asa ca ce mai conteaza.

Inteleg de la @vancouver ca un tunel lung ii mai scump si mai greu de executat decat 2 scurte, din care acea portiune cut&cover. Deci solutia actuala (sau principiul ei) e probabil mai buna pt Romania. Politicieni abia-abia au acceptat tunelurile (desi inca Bode maraie la ele), daca le spunem ca vrem unul mai lung si mai scump, nu ajuta.

Desi ca inginer (cu instinct de cautat solutii) nu-s convins ca ar fi un singur tunel (sau ca cut&cover ar fi complet exclus) pe traseul mai "direct", dar asta vor vedea proiectantii. Sper in continuare sa nu mearga orbeste pe un traseu "de debleu"

Ramane curiozitatea despre exproprieri... @NGC sau cine mai stie: de ce-au expropriat acel traseu alternativ?

PS: parerea me e sa folositi @nick cand vorbiti despre cineva, ca Tapatalk de exemplu  detecteaza asta, si le spune, vezi ma ca vorbesc colegii despre tine...

cristi5

Quote from: horatiu.cosma on May 13, 2020, 11:32:33 PM
Cel mai probabil va fi depus un memoriu tehnic în care vor zice că se schimbă puțin lungimile tunelurilor și viaductelor, o planșă cu noua poziție, ANPM va zice că e modificare nesubstanțială și va emite decizia de modificare a AM fără alte prelungiri.

Si ce e nesubstantial? Daca iese traseul in tunel mai scurt cu 300m si pe viaduct mai lung cu 100m e substantial?

Dar daca ramane aceeasi lungime de viaduct dar creste lungimea cut & cover care distruge temporar mediul? Cut&cover +50m nesubstantial? +100m substantial?

horatiu.cosma

Pentru ANPM nesubstanțial  = animăluțele au aceleași facilități de trecere de o parte în cealaltă a autostrăzii. Evident că în ANPM sunt funcționărași formaliști ca și în CNAIR care se vor bloca în primă fază, dar dacă va veni WWF și celelalte ONG-uri pe mediu la masa discuțiilor și vor zice că modificările sunt ok, vor pune ștampila și cei din ANPM. Iar cei din ONG-uri sunt ok, poate să vă povestească Ionuț de ei.

stangabriel

A1 Sibiu Pitesti
Date interesante din Acordul de mediu 2018. http://www.anpm.ro/documents/12220/2537467/20181228143020.pdf/fd92113f-fc26-4846-9cc7-0fbeb0431936

Suprafata ocupata de autostrada  1065.36 ha
Organizare de santier 72 ha
Gropi de imprumut  120 ha necesare, identificate  393 ha total , 59 locatii propuse
Drum acces/tehnologice  6 ha

Spatiu de servicii : tip, suprafata si pozitie pe traseu numerotat de la Sibiu la Pitesti
S1   15 500 mp  la Km 8 , 62
S2   25 000 mp la km 44 , 118
S3   35 000 mp la km 79
Scurta durata   13 000 mp la km 27 , 108

Gard protectie fauna :
Sibiu – Curtea de Arges gard ranforsat de minim 3 m, cu iesiri cu sens unic pentru animale intrate accidental
Curtea de Arges  - Pitesti , 1.5 si 1.8 m inaltime. Pe mici portiuni inalte, gard cu ochiuri mici  de 60 CM cu ghidare pentru animale mici.
Ecoducte de minim 100 metri latime la Calinesti   km 45 si Lazaret km 24.
Se defriseaza  198.84 ha padure plus  34.75 ha vegetatie forestiera.
Plantari de arbori si arbusti aproximativ  30 ha.

Relocari de retele :
Apa si canalizare: 25 de lucrari
Retele de gaz intersectate de autostrada : 13 locatii
Lucrari de relocare a retelelor de telefonie : 61 lucrari
Relocari si devieri retele electrice : 84 lucrari
Drumuri care necesita relocari:  92 drumuri
Panouri fonoabsorbante : 117 215 m
Oranizari de santier : 14 locatii
Mixturi asphalt 1.059.474 tone
Agregate minerale  7.138.622  mc
Beton  2.172.664 mc
Otel  990.976 tone
Bitum 63.455 tone
Ciment 2.159.134 tone
Criblura 880.790 tone
Aditivi asphalt 1.005 tone
Motorina 30.208.421 litri
Vopsea marcaje 5.000 litri
Diluant 500 litri
Nisip  57.112 tone
Agregate de balastiera 6.941.987 mc
Pamant sapaturi  22.366.544 mc
Pamant umpluturi 16.733.411 mc

Se vor produce deseuri in timpul constructiei:
Menajer 150 tone/an
Fier 24 tone/an.
Ulei uzat 24 tone/an
Anvelope uzate 700 bucati/an
Acumulatori 300 bucati/an



adiarc

3M este nimic pt un urs...trebuie ori mai mare ...mult mai mare ...ori cu "protectie " electrica...bineanteles nu ceva prea puternic
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura


jaston

taifun7993, multumim pt poze!
Dealul se prezinta excelent!

adrian sibiu

 Ia să vedeți ce au scris cei de la Economica despre sefa Cnair,eu unul nu cred că  a declarat așa ceva.


Șefa CNAIR către constructorul lotului 1 al Autostrăzii Sibiu - Pitești: Dacă ați făcut 8% într-o lună, în zece luni faceți 80%? VIDEO Mariana Ioniță, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a mers vineri pe șantierul lotului 1 al Autostrazii Sibiu - Pitești, unde l-a întrebat pe reprezentantul constructorului dacă este posibil să finalizeze 80% din lucrări în 10 luni. În prima lună de la deschiderea oficială a șantierului, constructorul austriac Porr ar fi executat deja 8% din lucrări. 15 mai, 2020 | Anemona Andone | ECONOMICA.net

https://www.economica.net/sefa-cnair-pe-santierul-autostrazii-sibiu-pitesti-sectiunea-1_184519.html


voicul

Si dupa ce a zis asta a si ras. A fost o gluma.

Ionutcatalin

Nu vad de ce nu și-ar permite o glumița, este un șantier care merge bine de la început și constructorul își da bine silința. Pe durata contractului considerând antreprenorul un partener al CNAIR și nu subaltern asa cum s-a întâmplat ani de-a rândul cu foștii directori eu zic ca nu poate fi decât încă o dovada ca odată cu venirea doamnei Ioniță ceva, ceva se schimba.

NGC

Quote from: Quest on May 14, 2020, 01:50:14 PM
NGC ce-as mai dori sa inteleg: de ce emitentul AM e interesat de traseul subteran al tunelului, chiar daca pozitia portalurilor nu se schimba ? Ideea AM este sa dea limita superioara a impactului asupra mediului pe care lucrarile supraterane il genereaza, subiect inexistent in interiorul unui tunel. (desigur nu vorbim despre un tunel cut & cover al carui mijloc e mutat pe un traseu diferit fata de AM curent)

@Quest: Ti-a raspuns Io pe pagina anterioara. Mai imi vine acum la repezeala in minte si problema apelor subterane / panzelor freatice.

Quote from: cristi5 on May 14, 2020, 04:37:18 PM
Ramane curiozitatea despre exproprieri... @NGC sau cine mai stie: de ce-au expropriat acel traseu alternativ?

Habar n-am, dar poate putem afla. ;)

adrian sibiu

Cand structurile statului își vor face treaba si vor pune la dispozitie aliniamentul autostrazii ce urmeaza a fi construită fara sarcini gen utilități nemutate ,intabulari nefacute, avize Apele Romane ,Romsilva atunci și constructorii o să-și dea toata silința ca lucrurile sa mearga mai repede .In cazul lotului 1 de la paduricea de lângă raul Sadu și pana la Boita nu se lucrează datorita acestor lucruri și atunci cum tu Cnair sa ceri asa ceva ?

Quest

Da multumiri NGC si Io. Totusi din descrierea manunchiul de problematici de mediu ale unui tunel, nu-mi vine a crede ca revizuirea AM e spinoasa ptr mutarea unei portuni din tronsonul de mijloc al lucrarii, o asemenea (ipotetica) modificare de traseu, incadrindu-se la schimbari nesubstantiale, asa cum colegii au semnalat deja. Adica nu cred ca modificarea de traseu va influenta spre ex cumpana apelor, ca sa dau un exemplu de problematica a apelor subterane.

adrian sibiu nici nu stii cit imi doresc Statul sa se prezinte cu temele integral facute in fata constructorului. Ca sa i se dezvaluie Constructorului daca e cazul intreaga sa goliciune si miza gresita pe claimuri bine ticluite in loc de munca. Ca nu toti sint de buna credinta celor de la Porr, Astaldi sau UMB spre ex.
Common sense will get you far !

rota

Imagini actuale de pe șantierul secțiunii #SibiuBoița a autostrăzii #SibiuPitești VIDEO CNAIR

Dragos_R

Trebuie sa recunosc, un material bine facut, placut de vizionat si relevant, avand la baza evident desfasurarea Porr, ireala parca pentru ce se intampla din pacate pe atatea alte santiere de la noi. Ar trebui trecut la categoria "materiale scoala". Si poate il trimite cineva la pizzari, sa vada cum poate sa lucreze un antreprenor strain, care nu-si bate joc de ceea ce are de facut, si care considera ca ceea face, in fiecare zi, este o parte din cartea lui de vizita.