News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 22 Guests are viewing this topic.

StefanA

Quote from: dr4qul4 on May 11, 2020, 09:37:29 PM
cateva idei..

- ce nu inteleg la PiSI5 este nodul de la Manicesti.  Mergea o rocada intre nod si parcarea aflata la 2 km distanta, ca sa beneficieze si cei de pe Valea Valsanului de autostrada. Bine, nu e un capat de tara. Sunt doar 4k in plus.

Mai exista vreo sansa pentru ca cineva cu putere de decizie si un gram de viziune sa implementeze schimbarea de locatie intre parcare si nodul Manicesti sau sunt batute in cuie?

stangabriel

A1 Sibiu - Pitesti.

Aveti idee de ce s-a renuntat la nodurile rutiere de la Greblesti si Vestem ?

Pana la urma nodul Boita ramane doar pe sensul de iesire ?  O sa ne ajute A13 sa legam DN7 cu A1 si Dn1 ?

In 2016 erau 10 noduri rutiere inclusiv capetele acum au ramas 8 noduri. Se mai poate modifica ceva la proiectare?

Poate s-a mai  discutat, nu am gasit in forum. Multumesc.

adrian sibiu

Ionut,multumesc pentru apelul lansat de tine pe forum , dar cred ca cel mai bine ar fi ca acest apel sa fie preluat de toata media românească,numai așa MT ,cnair si Administrațiile locale se vor misca altfel simtind presiunea asupra lor.

Ionut

^ Se aude apelul și în media.
Si in CNAIR, acolo unde contează și unde sunt butoanele.

Doar sa se și puna osul la treaba... ca nu e suficient sa se audă.

adrian sibiu

Asa este ,dar poate cu noua conducere s-ar putea sa vedem ceva miscari in sensul bun.

Ionut

Vedem ce poate face nouă conducere și cat timp este lăsată să facă. Apropo, trebuie să dau o bila alba Marianei Ioniță pentru că, din ce informații am, a avut un rol foarte important in renunțarea chinezilor la contestația de la CAB după ce CNSC le-a respins-o.

cristi5

#51876
Stimati colegi, am avut o discutie in API si am realizat un lucru pe care nu-l observasem inainte
- tunelurile LD2 sunt momentan planificate a respecta traseul din SF. Asta reiese si din documentatia de licitatie
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.47010
- Dar tovarasi, acel traseu a fost optimizat pentru debleu! Sa nu iasa debleu prea adanc (si a iesit)
- Acordul de Mediu a fost realizat in aceeasi idee. Tunelurile sunt pe traseul initial. Cu marcaje kilometrice, viaducte, tot tacamul.

Printre altele, daca citesc bine in SF
http://pum.project-online.se/doclic/A1-Lugoj-Deva.PDF

la km 54 avem o curba cu raza 720. E cocoasa rosie de mai jos. Care e viteza maxima in tunel, in coborare, pt o astfel de curba? Nu cumva ar insemna ca trebuie incetinit de la 130 la 100 sau mai putin? Si nu pe indicator, ci fizic, sa poata fi luata curba in siguranta? Franat in tunel?  Cu posibilitate de lovire din spate si blocat tot coridorul? Cu interventie de urgenta in tunel...

De ce impune CNAIR acest traseu? Raspuns: pentru ca nu are altul. Nu are un SF care sa-i dea alt traseu. Pe traseul asta are si cateva foraje. Altfel, pe un traseu optim ca cel de mai jos, ar avea zero foraje.

Dar odata ce optimizezi pentru tunel traseul e mult mai simplu. Cu o curba cu raza peste 1000m.



Adica pentru niste foraje si poate exproprieri suplimentare (la un eventual cut-and-cover) si pentru ca ne e lene sa revizuim acrodul de mediu intr-o varianta mult mai prietenoasa pt mediu (aproape complet in tunel daca vad bine pe curbele de nivel) aruncam un purcoi de bani pentru niste tuneluri cu curbe stranse. Oare cata prostie si durere-n dos mai incape in CNAIR?

Powered by API/PUM imgur uploader

pasadia

Nu e in regula imaginea ta. Din ea se intelege ca in partea estica intrarea in tunel e la 320 m altitudine, dar terenul de deasupra tunelului, undeva pe unde e litera H de la Hunedoara, e la doar 280m altitudine.  Cea ce ar insemna o panta prea mare in interiorul tunelului pe acea bucata.

cristi5

#51878
Eu am luat ce avem pe OSM si am folosit exact aceleasi capete de tunel ca in "proiectul" de acum (dar fireste, un proiectant bun le poate schimba)

Nu cred ca cu curbele din tunel planificate acum se castiga mare lucru la panta. Putem analiza cotele din SF (dar stii ca acolo e o greseala intre 2 planse!!!!) sa vedem, dar eu ma indoiesc. Cu debleu da, erau pante mari dar tunelurile vor avea linia rosie mai jos. Deci panta nu cred ca e o problema.

In plus, ambele apropieri de tunel (si est si vest) vor fi parte din proiectul LD2E. Vor fi facute de acelasi proiectant, care are asadar control total si poate optimiza panta cum vrea. Daca nu-i da CNAIR cu "coridorul expropriat" in cap.

Dar ideea e ca traseul de tunel nu se face pe traseul de debleu, stergand cu pixul debleu si scriind tunel in loc. Exact asta facut CNAIR, in licitatie a speficat de exemplu unde va fi viaductul dintre tuneluri... Asta numai la prosti se face. Puturosi care dupa ce s-au opus din rasputeri tunelurilor, din frica si incompetenta, au folosit pixul in ultimul moment si au fugit la sedinta de acord de mediu. Sau la sedinta de "pregatit" licitatia actuala. Record mondial, licitatie de tuneluri fara SF.

Deutschländer

Viteza in tunel o sa fie oricum 80km/h, indiferent de curbe. Deci asta nu e de luat in considerare.

paullie

@pasadia nu urca nimeni la 320 metri. Vezi in poza ca autostrada vine pe sub podul de la nodul Holdea cu debleu, si cu debleu va merge pâna la intrarea in tunel, probabil 290 metri altitudine.

Europiu

De la pasajul acela până la tunel sunt câteva sute de metri. Dar, pasadia, cred că ai interpretat greșit izolinia resoectivă: e la 280, nu 320.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

daniel321

Autostrada A1 Sibiu Pitesti lot1 Sens Boita Sibiu


Hercule

Linia de cota e corecta la 320m, de pe imaginea postata nu prea iti dai seama, dar daca te uiti pe harta in ansamblu totul e clar. Pasadia are dreptate, intr-o distanta prea scurta se ajunge de la cota +320m la 280m, deci ori panta in tunel va fi prea mare, ori tunelul va iesi la suprafata. De aceea varianta de tunel postata de Cristi5 mi se pare cea mai corecta. De luat totul cu un strop de intelegere pentru ca nici cotele gmaps nu sunt exacte 100%.
Deșteaptă-te române!

cristi5

#51884
@pasadia, @Hercule oameni buni, eu am folosit intrarea estica si vestica in tunel care e acum pe OSM. Poate nu-i corecta (@RobertH) dar nu conteaza!!!

Poate curbele de nivel Google nu sunt corecte sau nu se suprapun corect pe harta OSM. Dar nici asta nu e important!!

Daca tunelul de pe traseul DIWI se pote construi (panta etc), atunci se poate construi si cel de pe traseul "direct". Eu nu propun un traseu exact ci arat un principiu

Nu luati in seama punctele exacte pe harta la o linie de 10 pixeli grosime ca aia din start e doar o schita...

Mesajul meu e cu totul altul oameni buni. Va rog sa nu-l deturnati cu discutii despre cote :lol:. Au luat traseul optimizat pt debleu si-l folosesc pt tunel. E stupid!


/———

Si acuma despre cote :) Daca  o linie de proiect e trasa pe harta nu inseamna ca va avea cota terenului :). Va fi ori mai sus (rambleu, viaduct) ori mai jos (debleu, tunel)

Cota proiectului la intrarea in tunel o vedeti in SF pe plansa nr 3.36B

La km 55+500, cota teren 300, cota proiect 302 (dar probabil va fi mai jos in varianta cu tuneluri!!!)

La km 55+325 cota teren 329! Deci terenul urca 30m in 175m. Ideal pt un portal de tunel.