Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 62 Guests are viewing this topic.

miahi

^^ Off Topic - ca tot venii vorba de Chakra. Poate pun si un Stargate in tunelul asta de bani aia ...

reed

Adica asa ceva...



Eu doar in Italia ce am vayut tuneluri cu banda de urgenta,pe ici pe colo,in rest in Europa,nicaeri,poate doar niste viaducte pe sub canale in Olanda

cristi5

#51107
Eu sunt multumit cu unul din asta. Separare de sens si un pic de banda de urgenta. Cred ca sunt limitate ca lungime conform cu ceva norma EU.

Traficul in zona e departe de 2+2. Faceti unul din asta si 99% din utilizatori vor fi multumiti 360 de zile pe an, in primii 15-20 de ani.

Si reducem vreo 40% din sutele de milioane vehiculate, sa le inchidem gura la inamicii tunelurilor. Aia care pana acum au blocat proiectul, deci avem 0+0. Poate e totusi mai bine cu 1+1?



https://goo.gl/maps/9YTbQEhzP9mGv1vJA

Powered by API/PUM imgur uploader

alecu26

Cu ceva grija, chiar si la un accident se poate interveni. Intra una pe langa alta probabil si doua chestii de 7.5 tone.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

voicul

Problema e ca nu vor sa faca.
Daca se apuca sa faca tunelul e usor sa pui si a 2-a banda si chiar si banda de urgenta.

Deci nu construitul (desi intradevar o sa fie costuri suplimentare la 2 benzi + urgenta) e problema ci sa faca.

Pana acum fac de cativa ani buni 0+0 cu foarte mare success.

alecu26

Tunelele de la Holdea tot On Hold sunt?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

gruiarew

Nu, nu-s "n hold", Ca să fie "on hold" trebuie să fi fost începute cândva. N-ai cum să pui on hold ceva la ce n-ai lucrat nici măcar o secundă.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Ionut

Este licitație pentru LD2. Spune bine Cristi cu on hold. Si da, on hold.
Problema e ca nu vor fi gata până în 2023... si vom pierde finanțarea europeană...

miahi

^^Exista posibilitate sa se piarda pe tot lotul  sau care ar fi procedura ?

adrian sibiu

La cum stau lucrurile in compania de antiinfrastructura sigur in 2023 nu vor fi gata.

GDPR

@miahi, da, exista riscul real sa se piarda toata finantarea europeana pentru tot tronsonul Lugoj-Deva.

miahi

^^ Urat, speram ca se poate face vreun artificiu tehnic, ca tunele pana in 2023 tehnic cred ca e imposibil de realizat.

Ionut

Bun, explicatia pe scurt este cam asa.

1. Proiectul finantat de UE este "Autostrada Lugoj-Deva", adica de la Lugoj la... Deva. Nu de la Holdea la Margina, nu de la Deva la Ilia sau mai stiu eu ce tronson. Proiectul este Lugoj-Deva.

2. Autostrada Lugoj-Deva este proiect "fazat", adica se intinde pe doua exercitii financiare ale UE - POS-T (2007-2013) si POIM (2014-2020).

3. Conform regulilor UE, proiectele NU pot fi fazate pe 3 exercitii financiare. Maxim doua.

4. Exercitiul financiar actual nu se incheie in 2020 (anul asta), ci in 2023 pentru ca avem regula n+3, adica proiectul poate incasa/atrage bani europeni pana la 2020+3 ani, adica 2023 inclusiv (31 dec 2023). POIM actual se incheie la 31.12.2023 (ca plati decontate de Bruxelles).

5. LD2 nu va fi gata in 2023. Cred ca este evident pentru toti cei de pe forum de ce. Mai mult decat atat, inclusiv in documentatia de licitatie pentru LD2 lansata de CNAIR se specifica negru pe alb inca de la inceput ca trebuie sa fie gata in 2023 si ca ofertele vor fi evaluate (si) in functie de asta. Ghici de ce au pus termenul ala acolo.

6. LD2 face parte din LD. Daca LD2 nu este gata (si nu va fi) pana in 2023, se considera ca proiectul LD nu este functional (si nu este, ca nu exista gata autostrada LD, ci doar Lugoj-Margina si Holdea-Deva). UE nu accepta proiecte nefunctionale (care nu-si ating scopurile pentru care au fost finantate - vezi problemele mari mari mari de tot de pe A1 Orastie-Sibiu cu spatiile de servicii) si poate cere banii inapoi pe TOT proiectul daca nu este gata o bucata.

7. "POIM 2", noul program pe urmatorul ciclu financiar, are sanse maxime sa fie mai subtire (chiar semnificativ mai subtire) decat POIM 2014-2020. Deci bani mai putini din start, deci bai mare.

8. Romania are negociatori praf la Bruxelles pentru stabilirea cotelor de finantare si a negocierilor pe diverse teme. Ganditi-va cum va arata documentatia si delegatia CNAIR care "se lupta" pentru bani sau pentru o derogare cu totul speciala pentru Romania de la regula nr. 3 de mai sus.

Asadar, cand tragem linie si adunam, 1+2+3+4+5+6+7+8 = bai mare pentru ca exista riscul real, chiar foarte, foarte mare, ca Romania sa piarda TOTI banii europeni primiti pentru TOATA autostrada Lugoj-Deva.

voicul

Ramane sa ne rugam la Dumnezeu ca poate ne iarta si nu retrag finantarea sau gasesc o cale sa faca o exceptie la exceptie, ca poate se intampla o minune.

Si asa am ajuns de la lucruri practice si concrete ca sfintele moaste poate sa ne mai salveze.
Ca la noi.

TibiV

Asa cum a sintetizat Ionut, paharul nu este jumatate gol, este 85% gol.
(Aia 85% de la UE...)

Eu insa gandesc "in mod pervers":

Daca UE ne va cere banii inapoi pentru (tot) LD, atunci probabil scandalul va fi atat de mare incat politicienii ar putea"rupe pisica" - adicatelea sa desfiinteze CNAIR/ex-CNADNR, si sa faca o reconstructie totala (mai ceva ca pe coridorul feroviar IV...), pe model ASFINAG, si cu INTERDICTIE TOTALA pentru cei care au lucrat in CxxxR sa mai fie angajati in noua companie rutiera...

Ma rog, femeile de serviciu si instalatorii din Dinicu Golescu ar putea fi pastrati, dar numai dupa ce dau o proba practica... Dar suprafata ocupata de sefi sa se reduca la cel mult 25%....

Restul "specialistilor"... OUT FOREVER !!!
Mama proștilor este mereu gravidă... :)