Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 82 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

ce mai conteaza numele? important e ca apar si la noi utilaje moderne care pot sapa tunele.
cel mai greu e sa faci primul tunel printr-o metoda diferita....apoi vor urma si altele.
mai interesant este in cat timp va fi gata tunelul prin aceasta metoda?

PS. probabil "miriapodul" nu sapa propriu-zis, urmand sa aibe o freza in fata, iar el sa fie folosit doar pentru stabilizarea peretilor
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

teocharis

da, e plauzibil ca ii vor atasa o freza

interesant de aflat si viteza de inaintere, Filofteia si Varvara (cele doua "cartite" aduse la metroul) merg cu 20 m/zi

dorum

nu are ce sa sape...ala e nivelul la care se toarna tunelul din cate vad eu...apoi se acopera cu pamant....freza nu cred ca ajuta la pamant argilos, ci doar la stanca, iar atunci utilajul era montat in fata muntelui/dealului nu pe el....

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

dorum


Wadan

Chiar este un cofraj :)

E ceva de genul acesta, daca nu chiar modelul acesta ( e cam mica poza, dar se poate vedea ): Cofraj pentru tunel

Ionut

Baieti, cred ca va scapa totusi ceva esential: ce-o fi, o fi, dar e pentru tunel, asta e clar. Deci e un semn bun. Hai ca e gata in 2015.

Anonymity

azi la ora 13:30 se lucra in zona Sibot


DanCld

Nu cred ca se compara un tunel urban de 4.5km cu unul de cateva sute de metri printr-un deal intr-o zona rurala relativ izolata, chiar daca tehnica de constructie s-ar putea sa fie complet similara. Infrastructura din Dublin e oricum din alt film  :|

udar

^^^
este vorba de aceeasi solutie, nu este vorba de lungimi.............

dorum

Eu cred ca masina se pune pe pozitie, se face armatura, se cofreaza pe margine si se toarna...apoi cu sisteme hidraulice (masinaria are tevi care sunt un sistem hidraulic) cofrajul interior se retracteaza, masinaria inainteaza si o ia de la capat...eu asa cred ca functioneaza

O sa ne dam seama exact dupa ce incep efectiv prima bucata din el...

vancouver

Da, exact asa.

Armatura se face inainte, cu ajutorul unui alt car (carul de armare). In poza pusa de udar, carul de cofrare si betonare este introdus in interiorul armăturii. Apoi se reglează, se cofrează și peretele exterior și se betonează.

În poză vedem carul de betonare în poziția retrasă spre interior.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.


Ionut

^ Poze din articol, multumim TS! :cheers:























sursa: Turnul Sfatului

Excelenta calitate si super relevante!