News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 22 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

@pasadia si adrian, din pacate doar atat am mai gasit in history......
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

StefanCelMare

#50956
Ca idee, Comisia Europeană lucrează cu un centru de cercetare propriu (JRC), finanțat de UE și plin de experți pe bune.
Am mari dubii că cei de la Bruxelles apelează la ONG-uri pentru a înțelege problemele de mediu, când au oameni capabili plătiți bine pentru asta.
Voi chiar credeți că acolo este ca pe-aici, unde oricine poate zice orice?
https://ec.europa.eu/jrc/en

voicul

Cine vrea sa vada cum arata gandacul:

Cum arată gândacul care a lăsat Autostrada Sibiu-Piteşti fără finanţare europeană

Citeste mai mult: adev.ro/q419q0

Ionut

Am explicat în direct și la Digi24 cum e cu gândacii și obiectivele din planurile de management ale ariilor protejate.

pasadia

#50959
Dacă alții nu fac asta, o fac eu.

Link la postarea lui Cuc: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1481426952023696&id=100004692159329


horatiu.cosma

Haideți să nu dăm și noi în retorica ieftină a unora cu gândaci care blochează autostrada, că nu e așa. Oriunde în lumea civilizată o arie naturală protejată are un plan concret de conservare (o radiografie a acelei arii cu ce specii sunt, număr, comportament, proiecte specifice de îmbunătățire a unor indicatori, adică ce e și ce vrea să ajungă pe termen scurt, mediu și lung acea arie), astfel încât, atunci când apare un proiect nou cum e cazul PiSi să se cuantifice exact impactul asupra ariei.

La noi niște băieți deștepți păstoriți de ANANP au luat fonduri serioase pentru construirea acestor planuri de conservare, făcând niște copy-paste-uri de pe google/wikipedia (sună cunoscut? CNAIR, se aude cu SF-urile?) de au ieșit niște planuri mărețe de genul "îmbunătățirea/creșterea/sporirea nivelului de trai a labradorului de stepă și atât".

Este la mintea cocoșului că în acest context nu poți să faci un acord de mediu pentru un proiect de genul PiSi în care să prevezi măsuri pentru respectarea unei maculaturi inutile, pardon, planului de conservare. Am fost "iertați" 15 ani, la un moment dat era previzibil că se va înfunda.

frunzaverde

#50961
@StefanCelMare - JRC-ul, cu multele plusuri si minusuri pe care le are, apeleaza foarte, foarte, foarte, foarte mult la experti externi, atat din ONG-uri cat si din mediul academic pentru foarte, foarte multe chestii. Altfel n-ar avea cum; da, cele doua centre principale sunt  mari, dar sunt pluridisciplinari; si cand te ocupi de de toate, de la mediu la energie, si de la economie la infrastructura, nu poti avea echipe prea mari. Nu poti sa te-astepti sa trimita oameni de la JRC, de la Ispra sa faca studii de teren cu gandaci si ursi. Eu unul nu m-as astepta sa aiba resursele sa studieze in vreo forma de detaliu proiectele propuse de tarile membre - e ordine de marime fata de ce s-ar astepta cineva sa poata face. N-au nici pe departe resursele sau autoritatea asta... Plus ca scopul lor nu e de a evalua proiecte, ci de a face cercetare generala (aplicata nevoilor UE), nu de a fi evaluator de proiecte.

P.S. Daca esti curios de unde stiu cum functioneaza JRC - intamplator, si eu sunt unul din expertii ocazional chemati la ei - nu pe infrastructura, ci pe domeniul meu de munca. Am fost si la Bruxelles si la Ispra. As vrea si eu sa am optimismul tau legat de JRC...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway

Quote from: Ionut on January 13, 2020, 12:34:43 PM
Am explicat în direct și la Digi24 cum e cu gândacii și obiectivele din planurile de management ale ariilor protejate.
Am apreciat abordarea echilibrata!  :)

Puffyk

Salve! Ma ajuta si pe mine cineva cu link-ul interviului? Nu reusesc sa il gasesc pe site-ul lor, neam.....

danutzu_1069


adrian sibiu

Acum realizați de ce MT nu a emis AC -ul pentru PISI lot 1,asta pare sa fie motivul frica de neaprobare a cererii de finanțare. Rusineeeee sa le fie .

horatiu.cosma

Adrian, aici e un forum de discuții pe cât posibil avizate și argumentate, nu clubul conspiraționiștilor profesioniști.

subway

Ce trebuie sa faca acum MT e sa dea raspunsuri bine argumentate nu sa emita autorizatii indoielnice...parerea mea (si a multor altora).

cristi5

Cuc de unde are scrisoarea, a lasat cartite in minister?

RobertN

Între timp, la minister:

"Suntem aici o echipa serioasă care va  răspunde cu celeritate solicitărilor Comisiei Europene. Am încredere că putem face ceea ce n-au făcut alții și printr-un răspuns tehnic, bine fundamentat, ce abordează fiecare dintre solicitări, problema poate fi rezolvată. Ce trebuie să înțeleagă toată lumea este faptul că proiectul major de infrastructură Autostrada Sibiu-Pitești va continua. Pe lotul 1 se va emite autorizația de construire, pe lotul 5 se va desemna câștigătorul licitației, lotul 4 are documentația în evaluare, pe lotul 3 se așteaptă urcarea documentației în SICAP, iar lotul 2 va fi scos la licitație. Anul 2020 va fi un an cu șantier deschis pe Autostrada Sibiu-Pitești. Cu siguranță cei de la Comisia Europeană vor primi clarificările în timpul solicitat, poate chiar mai repede, astfel încât cererea de finanțare să își urmeze parcursul normal." a spus ministrul Lucian Bode.

sursa