Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 63 Guests are viewing this topic.

timisoreanul

Si mie mi se pare o exagerare. Oare cate autostrazi montane exista in Germania, Italia sau Franta? Acolo nu s-a deranjat mediul? Noi incercam, fara succes deocamdata, sa o construim pe prima. Inteleg insa ca la o sesizare trebuie sa raspunzi. Daca aceste organizatii de mediu, care nu dau intotdeauna dovada de buna-credinta si nu vad lucrurile in ansamblu, au facut sesizari, trebuie sa se analizeze ce au sustinut ei pe acolo. Dar, daca se merge mai departe, deja nu mai inteleg. Pana la urma, autostrada trebuie sa continue, chiar daca o facem pe banii nostri. Nu suntem chiar asa saraci, dar nu alocam bani suficienti pentru autostrazi, mereu au fost la etc., prioritatile au fost intotdeauna altele. Nu cred totusi ca se va ajunge pana acolo.

carutasul

Da, probabil o să o rezolve cumva. Dar e și sentimentul ăsta românesc al durerii în... șitm noi unde, în care faci niște "studii" în care umpli niște pagini fără să spui nimic, s-or fi săturat și ei :)  Mă îndoiesc eu că gândacul respectiv are nevoie să se înmulțească sau hrănească pe partea cealaltă a șoselei, nu-i ajunge partea pe care e, dar probabil trebuie să fie scrisă negru pe alb undeva și chestia asta... la noi e un obicei strămoșesc să scrii și să nu spui nimic concret... până acum ceva ani nu le citea nimeni și mergea, acum s-a mai sofisticat și societatea, mai interacționezi și cu alții, mai trebuie să se schimbe și ei.

ghrt

Comisia a reclamat, referitor la gândac, că nu există argumentaţie şi se sare direct cu concluzia. Asta nu arată vreo exigenţă specială a comisiei sau vreo aberaţie ecologistă, ci că documentaţia trimisă este pur şi simplu lacunară şi mai trebuie completată. E ca şi cum tot acordul de mediu ar avea o singură frază: "e totul ok, parol!" :))
Cont (aproape) inactiv.

Liviu M

In sfarsit a mai citit cineva documentul ala.  :lol:

NGC

Ati si uitat? Va duc imediat aminte. ;)

NGC

#50945
Quote from: Liviu M on January 12, 2020, 02:36:36 PM
Voi ati citit ce scrie in la linkul cu motivatia?  :o
Ce li se comunica autoritatilor romane nu e ca proiectul nu e OK, ci li se reproseaza ca n-au argumentat suficient/convingator de ce au ajuns la concluzia ca e OK.

Quote from: adrian rosca on January 12, 2020, 08:20:41 PM
Gandacul e mentionat in scrisoare doar ca exemplu, problemele fiind de fond: planurile de management ale zonelor protejate traversate sunt prea generale, iar in studiu se mentioneaza doar principiile cu privire la evaluarea impactului, nu si masurile specifice preconizate pentru a diminua impactul produs. De asemenea, autoritatile romane trebuie sa explice de ce nu preconizeaza masuri pentru ca impactul sa fie nesemnificativ in loc de moderat.

Quote from: ghrt on January 12, 2020, 09:34:38 PM
Comisia a reclamat, referitor la gândac, că nu există argumentaţie şi se sare direct cu concluzia. Asta nu arată vreo exigenţă specială a comisiei sau vreo aberaţie ecologistă, ci că documentaţia trimisă este pur şi simplu lacunară şi mai trebuie completată. E ca şi cum tot acordul de mediu ar avea o singură frază: "e totul ok, parol!" :))

Sa revedem un mesaj din prima zi a anului 2019.

Quote from: Araym on January 01, 2019, 10:12:48 PM
Se pare ca s-a emis AM pentru Pitesti-Sibiu: (la photo-finish 2018, Vineri 28.12)

Cine insista pe vremea aia sa se emita AM pana la sfarsitul anului 2018? Si care era motivul principal?

Quote from: horatiu.cosma on January 04, 2019, 08:44:03 AM
1. Articolul 146 din HG 395/2016

(2) Autoritatea contractantă nu are dreptul să adopte nicio măsură cu scopul de a întârzia nejustificat procesul de evaluare a ofertelor, sau de a crea circumstanţe artificiale de anulare a procedurii de atribuire, o asemenea abordare fiind considerată o încălcare a principiului asumării răspunderii prevăzut la art. 2 alin. (2) din Lege.

2. Prevederi din documentația de licitație pentru PiSi 1 și 5:

Procedura de atribuire este initiata sub incidenta urmatoarelor clauze rezolutorii:

CLAUZA REZOLUTORIE 1: Incheierea ctr de achizitie publica este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea ctr fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile ref la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, AC va aplica prev art 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din L 98/2016, fiind imposibila încheierea contractului de achizitie publica.

CLAUZA REZOLUTORIE 2: AC nu va atribui contractul decat in situatia in care HG privind indicatorii tehnico-economici ai acestui obiectiv de investitie va fi rectificata / actualizata. In lipsa rectificarii/actualizarii indicatorilor tehnico-economici, aprobati prin HG, AC va aplica prev art. 212 alin (1) lit. c) din L 98/2016.

CLAUZA REZOLUTORIE 3: Autoritatea Contractanta nu va atribui contractul decat dupa obtinerea Acordului de Mediu. In lipsa Acordului de Mediu, Autoritatea Contractanta va aplica prev art. 212 alin (1) lit. c) din L 98/2016

Comisia de evaluare din CNAIR a tras de timp cu desemnarea câștigătorului (ilegal conform punctului 1) deoarece, dacă nu ar fi fost contestații, ar fi fost în situația de a nu putea semna contractul (nu erau îndeplinite toate clauzele rezolutorii) și de a aplica prev art. 212 alin (1) lit. c) din L 98/2016, adică anularea licitației. Legislația achizițiilor publice de la noi reprezintă transpunerea unei directive europene. Ea e gândită ok, dar pentru o derulare normală la cap a licitațiilor. Ai noștri vor heirup-uri și scurtături acolo unde nu e cazul și atunci crapă în alt loc, în sensul că trebuie să facă o ilegalitate aici, care produce altă ilegalitate dincolo și tot așa, până crapă corabia de la atâtea găuri. Cu o echipă de oameni brici care să fie lăsați politic să deruleze o licitație ca la carte, sigur se va termina mai rapid, fără atâtea contestații, fără anulări și alte bâlbe.

Sper să nu se grăbească acum cu desemnarea câștigătorilor pe PiSi1&5 și să dea cu bâta în baltă. Clauza rezolutorie 2 nu e îndeplinită. Proiectul de HG de actualizare a indicatorilor tehnico-economici a fost blocat de MFP din cauză că nu exista acordul de mediu. Acum pot să meargă din nou cu proiectul de HG la MFP și apoi direct la Dăncilă. Abia apoi intrăm în linie dreaptă cu licitațiile (dacă nu vor fi contestații).

Sa continuam cu niste mesaje din 2019.

Quote from: NGC on March 01, 2019, 11:04:22 AM
PiSi 1 si PiSi 5

Quote from: florin74 on February 26, 2019, 09:01:11 AM
Avem castigatori la Lot 1 si 5?

Pentru PiSi 1 noul termen pentru evaluarea ofertelor este 29.03.2019.

Pentru PiSi 5 noul termen pentru evaluarea ofertelor este 22.03.2019.

Vrabiutele zic ca exista sanse pentru anuntarea castigatorilor inainte de aceste termene.

Pe de alta parte, umbla vorba prin targ ca intarzierea e legata de ceva probleme in legatura cu emiterea acordului de mediu de la sfarsitul lui 2018. Poate isi mai intind si altii antenele, pentru ca sa confirmam sau infirmam asta. ;)

Quote from: Ionut on March 01, 2019, 11:10:39 AM
Pai s-a emis. Ce probleme sa fie cu AM? :o Au gresit ceva in el sau...?!

Quote from: NGC on March 01, 2019, 11:12:24 AM
Umbla vorba ca ar fi fost contestat, dar trebuie verificata informatia.

Quote from: Ionut on March 01, 2019, 11:15:24 AM
Mvai, asta chiar ar fi o veste proasta. Nu vreau un nou caz LD2! E drept, spre deosebire de LD2, nu avem contracte semnate, dar aceeasi poveste cu procedura de mediu contestata. Sper sa nu fie adevarat, mai ales ca am avut de mai multe ori confirmarea de la WWF ca ei sunt OK cu ce se face pe PiSi la nivel de documentatie de mediu.

Quote from: NGC on March 01, 2019, 11:18:22 AM
Pai na, hai sa incercam sa aflam cum sta treaba cu AM, pentru ca e clar ca ceva problema exista.

Quote from: horatiu.cosma on March 01, 2019, 12:01:35 PM
Acordul de mediu e în vigoare. E vorba de niște țăcăniți care vor să salveze planeta de autostrăzi și care trimit email-uri la ANPM de pe servere fantomă, dându-se drept italieni și sud americani. Zic că îs prea puține ecoducte, că nu e studiat suficient impactul asupra liliecilor, că uite ce s-a întâmplat cu săracii pe Lugoj-Deva, s-au surmenat de la atâta mediatizare. Mai zic că au trimis și la Comisarul UE pe Mediu acordul de mediu (google translate evident), că o să facă și o să dreagă. Sunt genul de oameni care nu au ce face cu viața lor, așa că își construiesc realități paralele din spatele monitorului. Cel mai probabil nu vor merge mai departe în instanță, că acolo trebuie ieșit din spatele monitorului. Oricum, acordul de mediu e în vigoare, totul e ok, până nu îl suspendă vreo instanță, licitațiile ar trebui să meargă înainte fără probleme.

Quote from: NGC on March 01, 2019, 06:50:20 PM
Prin targ era vorba despre castori, cum a mai fost in trecut si pe LD4. Oricum, e bine ca am lamurit problema.

Referitor la tacaniti, plangerea prealabila o poate face oricine, asa ca nu m-as mira prea tare daca atunci cand vom vorbi despre AM pentru A7, sa se vorbeasca prin targ despre vreo problema cu pupaza din tei. :lol:

Observatiile publicului la RIM si solutiile propuse le gasiti aici si aici.

Se stia inca de atunci ca s-a fusarit in unele locuri, dar na, AM trebuia emis si gata. Si cine face scandal acum? ;)

Si apoi imediat a venit asta.

Quote from: Dan_s on March 06, 2019, 04:32:25 PM
QuoteMinistrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunţat, miercuri, la Câmpia Turzii, că firma Porr a câştigat licitaţia  pentru tronsonul Sibiu-Boiţa, cu o lungime de 13 kilometri, al Autostrăzii Sibiu-Piteşti, iar dacă nu vor fi contestaţii, contractul va fi semnat în această lună.

Contractul a fost atribuit cateva saptamani mai tarziu, in 19.04.2019.

adrian sibiu

Parerea mea este ca daca ne-am fi facut treaba asa cum ar fi trebuit acum nu mai trebuia facut nimic dar asa se intampla in Romania toate lucrurile se fac superficial si intotdeauna se caută tot felul de portițe.Chiar dacă ong-urile de mediu extern  pun tot felul de frâne daca noi ne făceam temele calumea acum nu mai era nici o discuție.

NGC

Pune cineva si aici documentul, pentru cei care nu au FB? Sa il pastram pentru istorie. :D

pasadia

Și pentru cei care inca nu s-au prins unde să-l caute...

alexV

Suspectez ca NGC e un departament, nu o persoana.
Cum hesus doamne iarta sa citezi mesaje din 1 ianuarie 2019; sau pe horatiu, din 1 martie al aceluiasi an?! si postarea sa fie coerenta si sugestiva?!

ori e vre-un soft nou de AI  :D
scuze ca nu am nimic de comentat la gandac subiect


NGC

Eh, stiam cand a iesit AM si am cautat putin dupa discutia referitoare la contestare. V-am si atentionat ca "va duc imediat aminte". :lol:

NGC e National Geographic Channel si avem departamente speciale pentru ursi, castori si alte animale. :lol:

dr4qul4

cineva a pus pe la 1:45PM link-ul catre document. Mai apoi mesajul a fost sters (nu stiu daca de el).
adresa de fb este asta

Iar poza din document este:




Powered by API/PUM imgur uploader.

Daca mai dispare....dati-mi o adresa de mail si va trimit poza.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

Poti sa imi spui si proprietarul paginii de FB pe care a aparut documentul?

GDPR

Cum cine, ză Cuc!
@dr4qul4, vezi ca erau 3 pagini postate.

Ionut

Am vorbit 30 de minute la Antena1/3 si am explicat cu lux de amanunte cum e cu gandacii, ursii si acordul de mediu pe PiSi si cam ce vrea Comisia Europeana de la noi pentru acceptarea finantarii. Sper ca s-a inteles si va iesi un reportaj bun. Probabil vor da stire si pe Antena 1 si pe Antena 3, la stiri.