News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 28 Guests are viewing this topic.

MihaiER

Despre restul de lucrare din lotul 2 Lugoj-Deva (cel cu tunelurile) se mai stie ceva? Era vorba ca CNAIR-ul l-a scos la licitatie in august. Din august pana acum n-a castigat nimeni?

vasile.silion

Îmi poate explica cineva așa, băbește, în ce constă operațiunea asta de ,,repoziționare" sau cum i-o fi spunând...? Cum se procedează? Se ridică grinzile cu niște mici telescoape hidraulice și se înlocuiesc acele aparate de reazem? Deci nu trebuie să vină Deme cu macaralele lui...
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

perfidus

#50357
Știu ca se scrie mult și e greu de urmărit, dar mai citiți și voi măcar  ce scriu membrii cei informati ai forumului. NGC a postat recent rezultatul preliminar ar expertizei la lucrările de arta. aici:
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

horatiu.cosma

^^
Doamne fereste sa vina Deme, ca atunci chiar nu se mai poate circula pe pod. Ridicarea podului trebuie sa se faca cu o precizie milimetrica, toate bucatile de tablier de pe o deschidere in paralel, ca sa nu fie introduse eforturi diferentiale in placa de suprabetonare si sa o sparga. E o operatiune foarte sensibila ce se face cu niste mecanisme hidraulice complexe, nu trebuie nu stiu ce mobilizare de oameni cum zicea cineva mai sus, ca doar nu iau in spate oamenii grinzile.

TibiV

Quote from: vasile.silion on December 14, 2019, 10:40:40 AM
Se ridică grinzile cu niște mici telescoape hidraulice și se înlocuiesc acele aparate de reazem? Deci nu trebuie să vină Deme cu macaralele lui...
Se numesc verine (popular, cricuri hidraulice...)

Daca sunt suficiente si corect pozitionate, pot ridica mase/greutati cat 2-3 macarale Deme. (macaraua sta pe sol moale, verinul se pune intre doua suprafete la fel de dure: beton/beton sau beton/metal)
Si pot ridica strict cat este necesar (ca deplasare), cu o precizie de sub 0,1 mm ( milimetri )
Nu poti obtine precizia asta cu nici un fel de macara.
Macaraua iti muta obiecte grele dintr-un loc in altul, aici nu vor sa mute decat materialul de contact dintre grinzi si pile/culee (placile de neopren), dar abia dupa ce va suficient de depresat - adica grinzile suficient de inaltate ca sa poata impinge neoprenul hais sau cea chiar si cu mana...

Dar sa nu uitam ca in viitor va trebui sa ne obisnuim cu astfel de operatiuni.
Neoprenele alea (un fel de cauciuc) au si ele o durata de viata - insa mult mai scurta decat grinzile/pilele/culeele.
Asa ca vor trebui inlocuite la o anumita  perioada (NU des, dar eu nu cred ca duc mai mult de 25-30 de ani...)
Si neoprene din astea sunt pe toate podurile/viaductele etc...

LE
Colegii constructori, ne poate da cineva o durata de viata mai exacta a neoprenelor?
Sa nu uitam ca s-au raspandit incepand de acum 15-20 de ani.
Pana la urma sunt niste elastomeri care lucreaza permanent, fie ca noi observam sau nu...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Hai sa nu exageram cu tehnologia asta. Sunt doar niste cricuri hidraulice. Nu e nici o branza. Ceausescu le-a folosit ca sa mute blocuri cu tot cu locuitori. Si se folosesc si acum in toata lumea.
Aici e chiar mai simplu, pentru ca nu muti podul, doar il ridici. E ca si cum ai inlocui roata la masina.
Pentru poduri e o operatiune de mentenanta care se practica pe scara larga si la noi. Nici macar nu e nevoie de intreruperea traficului!
O simpla cautare pe google...DN13-Hoghiz
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

elphax

Da, stim, Ceaușescu a făcut nshpe mii de minuni în țara asta. El singur cu mânuțele lui

dr4qul4

Bine, "pe vremea lui" si nu era vreun elogiu, ci doar ma raportam la ceva de o calitate indoielnica: Din cauza izolarii, tehnologia folosita pe atunci era la nivel de epoca de piatra.
Tehnologia actuala, accesibila chiar si unor firmulite de la noi, este la ani lumina de ce se folosea atunci.

PS. Daca in locul lui aveam alt dictator, am fi putut avea A1 gata de atunci. Dar el era contra automobilelor personale si putinele resurse disponibile pentru investitii erau directionate catre naval si feroviar. Cum ar fi fost daca, in loc sa plateasca datoria externa, ar fi folosit banii aia pentru autostrazi si cai ferate?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

vancouver

Ridicarea podului pentru repozitionarea / schimbarea aparatelor de reazem se executa cu prese hidraulice. Dimensiunea unui prese este ceva de genul unui imprimante A4, deci nu aveti ce sa vedeti pe acolo mobilizari fantastice sau macarale sau mai stiu eu ce.

Tablierul podului se ridica intr-un punct cu cativa milimetri, max. 1 cm. Atat. Mult mai putin decat la o masina la care vrei sa-i schimbi roata. Deci iar nu e nimic de vazut. Operatia se poate executa si sub trafic, de aici evident o aberatia ca nu s-a deschis, macar cum a spus IPTANA, cu 60 la ora pe pod.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#50364
API pe Fb
https://www.facebook.com/411782165662463/posts/1444314559075880

Quote
CNAIR resueste, si sub noua guvernare, sa tina inchisa deja de 5 luni o investitie de sute de milioane de euro, sub niste pretexte puerile. Vorbim de lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva (Ilia-Holdea) care era gata de trafic din august.  Dupa expertize minutioase au fost gasite probleme la aparatele de reazem podului peste Mures. CNAIR ne spune ca podul are sute de tone, si totul apare intr-o lumina grava. Ce nu ne spun insa nici CNAIR si nici ministrul, este ca remedierea este o operatiune banala care presupune ridicarea podului cu cativa milimetri, si se poate executa sub trafic. Asemenea remedieri s-au executat sub trafic in zeci de locuri din tara.

Acest pod chipurile avariat este o noua bataie de joc a CNAIR si MT la adresa romanilor. Prin aceasta operatiune de imagine, CNAIR incearca sa acopere decizia dezastruoasa de a tine inchisi cei 22 de kilometri de autostrada. Investitiile nu se fac pentru cetateni ci pentru orgoliul politicienilor de la MT si a functionarilor de la CNAIR. Se va deschide cand le convine dumnealor. Nu este prima oara, tronsonul A10 Aiud-Turda a fost inchis 7 luni pentru presupuse probleme la asfalt. Si acolo am avut o remediere de ochii lumii, care a durat cateva ore, pentru salvarea onoarei administratiei drumurilor.

Intre timp cetatenii circula pe DN. Ce conteaza ca Romania este in subsolul clasamentului european al sigurantei rutiere, sau a celui privitor la kilometrii de autostrada?


Quest

Am mers vineri pe LD4 pe timp de noapte, de la Ilia la Soimus. A fost f neplacut ca ecoductul nu e iluminat. La 120 km/h aproape ca m-am trezit cu el in fata (e si in curba). Stie cineva dintre voi de ce proiectul a prevazut ca ecoductele de pe LD3 sa fie iluminate, dar asta de pe LD4 nu ? Inteleg ca ecoductul de pe LD4 are doar 40 m fata de cele de pe LD3 care au 70-80 m, dar un soi de iluminare tot ar trebui sa existe, macar niste leduri incastrate in asfalt la capetele ecoductului, sa bata soarele pe ele pe timp de zi, cind se incarca acumulatorul inglobat.
Common sense will get you far !

Liviu M

@Quest: ce au ecoductele in plus/minus de le trebuie iluminare speciala?
Intreb foarte serios, am destui km condusi pe autostrazi europene si nu-mi amintesc de prea multe locuri (poduri, intersectii/noduri, intrari/iesiri) iluminate ca in tara.

cristi5

#50368
^^ Finantarea PPP nu se cunoaste in Romania nici acum :) Adica au auzit de ea dar cam atat. Mai vorbim cand vedem un PPP reusit. Macar un pod, un tunel, un spital, ceva.

elphax

Liviu M  - acel ecoduct de pe LD4 este cam ca si un tunel inalt si foarte scurt :)
nu e un ecoduct clasic care arata ca si o supratraversare de drum agricol cum avem cu zecile in Ungaria