Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 74 Guests are viewing this topic.

yetiman

#50265
 :D Daca ne uitam pe meteoblue, incepand de sambata 07.12, pana in 17.12 (intervalul maxim prognozat) temperaturile pe timp de zi vor fi peste 5 grade.

Ce nu inteleg eu e altceva. Daca se rezolva problema cu aparatele de reazem, de ce mai e nevoie de restrictii? Parca in raport era specificat ca sunt necesare tocmai din cauza problemelor de la pod.  :o


,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

horatiu.cosma

Fără motiv, doar ca să pară că nu e chiar bun lotul și că mizerabilii din CNAIR au reziliat justificat.

yetiman

De CNAIR nici nu mai comentez.

Dar de la acest ministru MT ma astept la mai mult.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

adrian sibiu

Yetiman eu cred ca ar trebui sa nu ne punem mari sperante in acest ministru ,care dupa parerea mea este jucat pe degete de cei de la antiinfrastructura. Si eu am mari așteptări de la acest guvern dar se pare ca ne vor rămâne doar așteptările. As dori sa l intreb pe domnul ministru al transporturilor cand va da drumul autorizației de construire a lotului 1 din PISI ,cand isi va asuma răspunderea deschiderii lotului 3 Lugoj Deva cand se vor accelera lucrările la lotul 1 si 2 din Sebes Turda ,cand se vor anunța câștigătorii la PISI loturile 4 si 5 si multe alte lucruri.As fi dorit să l vad pe domnul ministru făcând o conferință de presă în care sa ne spuna cum stau lucrurile dar nu cred sa vedem asa ceva.

Io

#50269
Ok, sa incropesc un ghid minimal pentru judecarea din birou a constructiei unui tunel si ma retrag de pe subiect. Lista nu e exhaustiva, e din burta proprie ca nu sint constructor si e aproape sigur amendabila, dar cred ca trebuie luate in considerare cel putin:
- clima locului, temperatura, umiditate, altitudine, precipitatii - toate astea au un impact tehnic si financiar asupra studiilor premergatoare, a constructiei in sine si a intretinerii pe durata exploatarii;
- topografia: e in cimp ca tunelul feroviar de la Galati, intr-o movila oarecare (LD2), e intr-un deal cum e cel de la Cluj, e in munte (Predeal, PiSi, A8). Cu cit relieful e mai dificil cu atit costurile, toate costurile, urca;
- hidrologia de suprafata: ai riuri si piraie pe sub care faci tunel? E ok, dar va trebui sa intelegi binisor cum curg ele si ce se poate intimpla la averse si/sau la inundatii.
Pina acum am vorbit de suprafata, sa intram sub pamint:
- geologia DE DETALIU! Ce roci am, ce cauta ele acolo/care e istoria lor (conteaza foarte mult, poate conta intr-atit incit sa faca fie imposibila, fie neeconomica, fie prea periculoasa (!) realizarea tunelului si-atunci ori il muti mai incolo ori renunti), ce falii sint (daca sint si de regula sint), ce stabilitate si ce fisuratie generala eventual porozitate are masivul (cu implicatii directe asupra curgerii apei prin el - vedeti exemplu la zi in sapatura Dealului Soimus) + cita apa dreneaza (si vedeti cum se leaga de hidrologia si de clima de la suprafata) si cum o dreneaza natural si la etiaj (adica la nivele minime) la debite medii multianuale dar si la precipitatii abundente, etc etc; de ce bat eu toba cu studiile geo facute bine inca de la inceput? Pentru ca abia pe baza lor pot sa am o idee asupra metodei/metodelor de sapare (va aduc aminte ca la Tunelul Gothard a fost o portiune unde au trebuit sa traga in spate TBM-ul si sa sape cu explozivi + sa faca altele in plus fata de plan pentru ca au dat de o geologie vrajmasa, au avut si prabusiri, unele punind in pericol intregul proiect! O anticipasera ei pe geologia asta insa in subteran a fost mai rau decit in foraje, au avut si au zone cu infiltratii masive, au zone in care ditai muntele nu "vrea" sa se aseze si pe o portiune tunelul se misca si sus-jos si in lateral! Si n-au "decit" citeva mii de metri de roca deasupra si in jur!) dar si a costurilor ulterioare de constructie/amenajare/exploatare.
- caracteristicile mecanice ale rocilor/stratelor prin care voi fora tunelul. De asta depind si metodele de sapare, cele de consolidare, costurile de intretinere etc: e una sa faci un tunel in, sa spunem cuartite compacte (extratari, foarte lent, scump si greu de forat dar fara probleme de stabilitate, deseori le lasi asa fara armatura, pur si simplu nu e nevoie, mai sint si foarte frumoase dar nu le veti vedea din viteza masinii) si cu totul alta e sa dai de niste pietrisuri umede si instabile care exact asta astepta, sa faci tu un gol unde sa erupa (pe romaneste sa se reverse si sa-ti distruga toata sandramaua de nu s-o prabuseasca cu totul!) si care trebuie stabilizate, drenate (adica sa sapi o camera si sa instalezi in ea pompe cu functionare continua - cum au majoritatea minelor, fara ele mina s-ar inunda*), armate, urmarite in timp, consolidate in timpul exploatarii tunelului (caz in care tunelul se inchide)
- aerajul tunelului: in conditiile in care prin doua "macaroane" mai groase si mai lungi iti vor trece zilnic x mii de masini cu noxele lor cu tot va trebui sa ventilezi toata povestea, sa evacuezi aerul uzat si sa introduci aer proaspat de afara, altfel o sa se plinga lumea care traverseaza tunelul/macaroana pe care ai facut-o tu. Asta inseamna curent electric, functionare 24/24, personal si intretinere permanenta. Ca anecdota: cele mai mari instalatii de aer conditionat din lume sint la citeva mine de mare adincime (una are azi 3.84 km!) si fara ele oamenii nu ar putea intra, aerul ar fi prea fierbinte.
- constructiile de evacuare, recte camere, tunel(uri) de serviciu, traversari intre sensurile tunelului sau intre doua tuneluri paralele, galerii de evacuare;
- asigurarea iluminarii + a securitatii + supravegherea video
- securitatea la foc. Ati vazut ce s-a intimplat si sub Mont Blanc si mai demult la un biet tunel simplu care ducea schiori in sus la Kaprun. Aici masurile sint chiar draconice, oricine isi poate imagina de ce.
- cu siguranta mai sint.

* In destule dintre minele inchise din Romania mai exista pe linga paznic un numar de angajati (5-6, 10) numiti pompagii. Sint mecanici care au in grija functionarea pompelor de suprafata sau din subteran, pompe care functioneaza 24/24, altfel mina se inunda si e distrusa si eventual poluezi apele de suprafata. Si exact asta nu vrei sa faci daca nu esti timpit si iresponsabil, sa versi tu ioni de metale grele (sa zicem) in apa din care se vor adapa animalele din aval sau mai rau, sa se infiltreze in pinza freatica si deci in fintinile oamenilor - va suna Procuratura la usa inca inainte sa inceapa sa macane webu'.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

yetiman

#50270
@adrian sibiu

:D Nici eu nu ma astept la minuni.
Dar daca nici dupa aceasta schimbare de guvern nu se face curatenia necesara in CNAIR, atunci chiar nu mai avem sperante.

Pe de alta parte, insa, nu a trecut mult timp. Din ce am vazut prin presa sunt ceva controale la CNAIR de la Curtea de Conturi, si de mai nu stiu unde.

Ca sa faca curatenie, trebuie, totusi, sa se bazeze pe documente si fapte concrete. Daca se va face doar "dupa ureche" sau doar dupa parerile unora (chiar daca sunt pertinente) atunci nu s-a invatat nimic.

Si ca sa subliniez ce ziceam mai sus, citez din raportul IPTANA (sublinierea imi apartine) (pag.9, cap 4 Concluzii preliminare)
[nu pot sa pun poze acum, asa ca trebuie sa copiez textul "de mana"]

Quote2. In urma analizei efectuate, privind posibilitatea deschiderii circulatiei pe poduri si pasaje, in stadiul actual de executie al lucrarilor,aceasta nu se poate face decat cu restrictii de viteza si tonaj, in special datorita defectelor in zona reazemelor suprastructurii podului peste Mures...

Odata defectele remediate nu mai sunt necesare restrictiile. (interpretarea mea)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Xenos

Eu zic că o perioadă de grație decentă ar fi cam de o lună. Dacă într-o lună nu schimbă conducerea CNAIR va fi într-adevăr o eroare.

Ionut

Dacă nu mai vorbesc asa des pe forum, nu inseamna ca nu urmăresc. Mi s-a cam urat sa sterg mesaje offtopic. Chiar trebuie să vă atrag atenția și să împart ban-uri? Aveți thread-uri suficiente. Folositi-le. Aici A1.

NGC

LD3

Quote from: NGC on November 27, 2019, 10:09:21 PM
Vrabiutele au comunicat ca sunt sanse mari ca saptamana viitoare sa fie contractata repozitionarea aparatelor de reazem la podul de peste Mures. Operatiunea ar urma sa dureze cateva zile, in functie si de vreme si de problemele gasite, pentru ca poate trebuie inlocuite unele aparate de reazem.
Va tin la curent. ;)

Vrabiutele au avut din nou dreptate. :p

Vrabiutele au fost foarte zgomotoase legate de subiect si ceea ce zice fituica de casa legat de cele 20 de zile nu e tocmai exact. Asta este termenul maxim acceptat, dar este vorba despre 8 ridicari (4 culei si 4 pile - cele marginale) si nu ar trebui sa dureze atat. Probabil in jur de 1 zi pentru o ridicare.

Quote from: rocklee on November 07, 2019, 04:38:05 PM
Umbla vorba prin târg .....ca problema ar fi fost rezolvată...de o firmă numita Freirom...  :o

Nu era rezolvata problema atunci cand a scris rocklee mesajul citat, dar sa va zic niste detalii "curioase" de la vrabiute. Cum ziceau, au fost foarte vorbarete de data asta. :D

1. Contractarea nu a fost facuta nici de DRDP Timisoara, nici de CNAIR Central, ci de DRDP Cluj. :o
2. Vrabiutele au comunicat inca de Luni cum stam cu clasamentul, dar am asteptat pana azi sa vedem ce "invarteli" se mai fac, adica un fel de cautare de nod in papura unde nu trebuie. ;)
3. Am subliniat mai sus Freirom. De fapt FREYROM, cu "Y". De ce am subliniat?
a) Vrabiutele zic ca mai intai geniile au estimat totul pe la vreo 225.000 RON fara TVA si vreo 7 zile de lucru si au asteptat "propuneri". Dupa ce le-au primit, au constatat ca nu se incadreaza cu suma si au anulat prima contractare.
b) A urmat apoi o a doua tentativa, in care au marit "oferta" la 380.000 RON fara TVA si 20 de zile (pomenite si de fituica de casa). Oare de ce? ;)
c) Pai pentru ca printr-o "pura coincidenta" FREYROM a ofertat vreo 378.000 RON fara TVA. ;)
d) Problema a aparut in momentul in care TKT a ofertat 280.000 RON fara TVA si a "suflat" contractul celor de la FREYROM.
e) Si ca si o remarca hazlie si ironica, TKT a precizat in oferta chiar ca "toate operatiile nu necesita restrictii sau închidere trafic". :lol: :lol: :lol:

Cum ziceam, doar "coincidente". ;)

NGC

Quote from: tom_sawyer on December 04, 2019, 04:00:08 PM
Quote
Lucrările de intervenţie la Podul peste Mureş de pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva vor fi executate de către TKT Tehnologii şi Tensionări în Construcţii, potrivit surselor ECONOMICA.NET. Contractul cu această firmă va fi semnat joi, iar lucrările ar putea începe de luni. După efectuarea lor, ministrul Transporturilor ar putea decide deschiderea circulaţiei, însă cu restricţii de viteză şi tonaj.

Legat de partea marcata cu rosu, avem inca o prostie marca fituica de casa a CNAIR. Degeaba citeste autoarea articolului de aici, daca nu si pricepe.
Asa cum a mai scris cineva mai sus, dupa repozitionarea aparatelor de reazem nu ar mai trebui sa existe motive pentru restrictiile de viteza si tonaj. Numai daca nu "gasesc" ceva pe ultima suta de metrii. Intelegeti voi ce vreau sa spun. ;)

NGC

Quote from: TibiV on December 04, 2019, 01:20:03 PM
Acum la modul serios, revin la intrebarea mea: Salini poate sau nu mai poate sa participe la licitatie?...

Atat timp cat ii urmareste certificatul constatator negativ, e degeaba. Asta nu inseamna ca nu ar merge o "afacere" in familie cu proiectul, daca preiau si pe ASTALDI. ;)

voicul

Mai stii cum se inteleg in limba lor si chiar daca nu ii preiau pe Astaldi, Astaldi preia proiectul si lucrarea.
Visez si eu o firma serioasa la tuneluri.

Deci sunt sane de LD3 chiar inainte de sarbatori. Asteptam semnarea de maine si poate avem noroc!

NGC

"Executia de foraje geotehnice pe amplasamentul Sectiunii E2 km 52+780 - km 56+220 in vederea completarii Studiului Geotehnic existent din cadrul contractului <Proiectare si Executie autostrada Lugoj-Deva lot 2, km 27+600-km 56+220> prin lucrari specifice de investigare a terenului (lucrari de foraje, activitati de prospectare geofizica si inginerie geotehnica)"

Quote from: NGC on October 04, 2019, 07:01:59 PM
Quote from: NGC on September 18, 2019, 08:21:42 PM
Quote from: NGC on May 29, 2019, 09:24:21 PM
Azi era termenul de depunere a ofertelor si avem 2 ofertanti, fiecare cu mai multi subcontractori.

1. FORMIN
2. GEOLOGIC SITE

CNAIR a desemnat deocamdata ca si castigator firma FORMIN, dar ceilalti au contestat decizia.

Deocamdata "pe surse", contestatia a fost respinsa pentru ca nu a fost depusa in termenul legal. Mai poate urma CAB, dar sansele sunt nule.

Daca tot ati pomenit de tuneluri, am constatat ca am uitat sa revin la subiectul de mai sus. Nu s-a mai constestat la CAB. Si daca tot am zis ca am uitat ceva, am mai uitat ceva, adica sa aflu cum stam cu semnarea contractului. :D
O sa incerc sa rog vrabiutele sa afle cum stam, dar poate trimite careva o "scrisorica", pentru ca sa nu mai apelam la vrabiute si pentru cazuri mai mici.

danutzu_1069

@NGC, pai restrictii de viteza ca asfaltu-i ca gresia din baie.... parca asa au zis... ca rugozitatea si planeitatea... aburelile clasice....
Astia, cred, la ingajare sunt pusi sa invete un ghid al motivelor de respingere a unei receptii... si de gasit nod in papura....

NGC

^

Quote from: NGC on November 30, 2019, 10:36:32 AM
Atentie cu ce viteza circulati pe banda de urgenta! Sunt probleme de planeitate si rugozitate. :lol: :lol: :lol:

Parca am mai vazut filmul asta si pe ST3, nu-i asa? ;) Sau asa o fi sablonul initial al documentului Word pentru orice expertiza? :lol: