Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 56 Guests are viewing this topic.

gilutzu

craterele sunt cam la 50 - 100 de metri dupa groapa. 

NGC

adiarc, i-ai facut sa sara si cu un comunicat. :lol:

http://cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/aten%C8%9Bie-soferi-restric%C8%9Bie-de-60-kmh-pe-a1-sibiu-%E2%80%93

QuoteAtenție soferi ! Restricție de 60 km/h pe A1, Sibiu – Sebeș, la Săliște !

01 Oct 2019

Având în vedere apariția unor tasări la corpul autostrăzii A1, Sibiu – Sebeș ( km 276), calea 1, banda 2, în zona Săliște, s-a luat decizia restricționării circulației la 60 km/h pe ambele benzi de circulație.

Zona respectivă este semnalizată corespunzător.

Vă rugăm să circulați cu atenție și să respectați restricțiile impuse temporar.

Daca nu erau pozele, oare ziceau ceva? ;) :lol:

horatiu.cosma

Urmeaza probabil limitare la 40 si apoi la 20, evident, "semnalizate corespunzator". De reparatii nu poate fi vorba.

Io

#49608
^ Ar fi fost culmea sa fie alunecari chiar in Groapa lu' Neaga caci, daca bine-am inteles de la constructorii de-aici, reparatia care s-a facut acolo e zdravana si trainica. Daca este asa atunci asta e vestea buna.
Urmeaza cea proasta: problemele legate de geologia dealurilor alora si de curgerea apelor prin ele (nu pe ci prin) rezultind alunecari mai mari sau mai mici, mai frecvente sau nu, ramin si vor ramine!
S-a spus aici de foarte multe ori ca traseul e prost si ca solutiile tehnice alese sint cum sint. La ieftineala. Uite ca a fost nevoie sa se intervina o data. Cu inchidere. Lucrari au mai tot fost, le-am vazut cu totii cind am trecut pe-acolo in toti anii astia, ba o inchidere temporara de banda ba o limitare de viteza si au cam fost "minore" (gen umplem o fisura, fuge nu stiu ce taluz, aluneca debleul neafectind corpul autostrazii, se rup niste plase etc) insa problema generala e a stabilitatii tuturor dealurilor alora! De ce credeti ca nu si-au construit oamenii vreodata case pe ele? Pina si DN7 paralel fugea din cind in cind, mi-aduc aminte bine din copilarie. Or asta e la scara unei vieti de om iar daca vezi procese geologice la scara vietii umane nu-i a buna, trebuie ca ele sint procese foarte rapide, de la eruptii vulcanice si pina la alunecari de teren catastrofale. Pai dealurile alea fug lent la vale de cind sint ele (Cuaternar, cred, adica sint foarte tinere geologic) si vor mai fugi multa vreme. Opinez ca vom vorbi inca multe zeci de ani despre interventii mai mult sau mai putin adinci la autostrada aia. Nu m-ar mira foarte tare ca in urmatorii 20 de ani sa mai trebuiasca sa o inchidem temporar inca o data pentru o lucrare similara cu groapa deja rezolvata.
Nu-i vorba, bine ca exista, a salvat vieti si a economisit multi bani transportatorilor si deci economiei. Sa nu uitam insa ca e un proiect prost conceput rezultat dintr-o negociere imbecila si in care va mai trebui sa bagam bani in anii ce vin.
Poate invatam ceva din asta. Macar noi, cei de-aici.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

marinluigi

Confirm ca la km 276 pe OS sens spre Sebes este dezastru, acum o ora am trecut pe acolo. Si pe B1 si B2. Exista o diferenta de nivel de aprox 15 cm poate mai mult care se intinde de-a lungul a cateva zeci de metri. Terasamentul efectiv tinde sa se prabuseasca. E groasa treaba. Trebuie mutat urgent pixometrul de pe LD3 pe OS

cristi5

Sper macar doua benzi sa se poata folosi si sa se poata repara sub trafic 1+1 cu separator. Indiferent cat e restrictia, poate fi si 40, tot e mai sigur decat DN.

Cred ca singurul lot care trece dintr-un sistem hidrografic in altul si nu are probleme e Bechtel Turda-Gilau. In rest ori nu exista (PiSi, Holdea-Margina, Meses) ori au probleme mai mici sau mai mari (OS3, Gilau-Nadasel, partial ST4 care taie printr-un deal dar revine in acelasi sistem hidro). Vor mai fi alunecari, tasari, reparatii. Sau reconstructii cum vedem pe parti din A2. Trebuie sa fie facute sub trafic.

gruiarew

E după fosta groapă, spre Sebeș. Unde a fost groapa a rămas stâlpul ala unde erau montate camere.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

...Am trecut prin zonă în 23.09, în jurul orei 15:00; nu mi s-a părut așa de "mare" diferența de nivel.... Însă dacă de atunci, până ieri s-a accentuat în așa măsură, stau și mă întreb ce se mai așteaptă ?? Să se ajungă cu "tasarea/alunecarea/scurgerea" la sensul Apold-Sibiu, pentru a se închide total ??  Ca soluție, nu ar merge piloții de sprijin pe lateral (întreb și eu) ??

vancouver

#49613
Nu merge cu solutii "la ochi" sau gen "hai sa vedem poate tine". In constructii nu se procedeaza asa. Se face un studiu si un inginer cu experienta la structuri rutiere da o solutie (eu sunt inginer civilist, pot sa ma pronunt la beton-armat, incl. la poduri, dar nu cunosc in detaliu cum functioneaza partea asta cu terasamentele si alunecarile).

Asa grosso modo trebuie luate niste probe si urmarita alunecarea, apoi se poate da o solutie. Tot grosso modo probabil e apa care spala ceva pe acolo si trebuie drenata (colectata), la fel ca la zona "autostrada prabusita" de alaturi.

Pentru moment cred ca traficul ar trebui inchis pe sensul afectat direct si mutat pe câte o singura banda pe celalalt sens, adica 1+1.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

paulmare

^ intre cei 6000 de angajati, exista in mod cert cativa ingineri - si cfdp si geo
si acum ceva vreme, parca citisem aici pe forum ca si-a cumparat onor cnair o foreza autopurtata pentru studii geo
si de vreme ce fisurile sunt colmatate cu mastic - onor cnair stia de ele
si asa de bun simtz, avand si proiectul si documentatia lui impregillo, avand scule proprii sa mai faca investigatii, probabil ca undeva macar intern exista deja un studiu - si ar trebui sa stie ce e de facut

Sper sa nu le mai treaca doar prin cap sa faca din nou groapa si sa inchida os3 complet ca data trecuta, sa mai faca un rand de transee drenante si mai departe

istvan78

^^ CNAIR pare exact genul de companie care se ocupa de inginerie dar unde nimeni nu asculta de ingineri. Nota bene, sunt si in mediul privat destule asa...

gruiarew

N-o fi primul drum ce o ia la vale și nici prima alunecare de teren. Trebuie să fie proceduri standard pentru așa ceva, că doar nu suntem noi ce am descoperit taman acum prima alunecare.

@JohannDB, depinde cu ce treci. Dacă e mașină mică, te zgâlțâie bine, mai ales dacă anticipezi prost. Te legeni de zici că ești cu barca.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Io

#49617
^ Alin, cred ca e mai rau la Tir-uri decit la noi cu masini mici ca intra remorca intr-un balans care poate fi de necontrolat! Si are 40 de tone toata masina (si mai e si articulata - cred ca se si poate rupe saua daca intra cu viteza!) nu 1 tona si ceva intr-un singur bloc ca la noi cu masini mici. Doar ca tasarea pare sa se fi amplificat de cind a trecut Johann.
Incepe sa sa confirme din mai multe surse de la fata locului ...

Acuma, proceduri la CN-astia? Pai alunecarile de la Cheia (imediat deasupra statiunii) sint acolo de cind e drumul ala! Pe acelasi drum s-a tot intervenit la tasarile de la Valea Popii si se va mai interveni tot acolo cit va exista drumul ala!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

vancouver

Masura imediata primordiala este reducerea vitezei. Viteza mare nu inseamna numai pericol pentru camioane, dar inseamna vibratii puternice. Aceste vibratii sunt cele care fac pamantul sa se miste, dupa ce s-a umezit.

Reducerea vitezei trebuie facuta fizic, prin bariera fizica. Adica cel mai bine mutarea circulatiei pe sensul celalalt, tip 1+1, viteza max. 60, 40 pentru camioane. Adica o circulatie ca pe un DN care permanent o ia la vale, cum ati exeplificat pe DN1A la Cheia sau prin alte parti.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Acum 2 ore era CNAIR-ul la surpare pe OS3. Banda 2 inchisa, ceva mașini, vreo 20 de oameni care se învârteau. Fără poze, eu eram pe celălalt sens.