Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 83 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

ce banca face transferul instant? Mai ales ca vorbim de o suma destul de mare si de o procedura complicata.
O alta aberatie marca CNAIR. Poate au anuntat ei banca, dar banii nu i-au primit.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

perfidus

Ce convenabil sa se fisureze tocmai ieri! Incape pixu, e groasa. Hai baieti, ca sunteti vreo 6000, luati la pas toate autostrazile receptionate din 2015 incoace, poate mai gasiti vreo crapatura si reziliati contractele la 99,999%.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

AFC

^Da, astia mint cum respira. De fapt executarea unei scrisori de garantie dureaza ceva. Din experienta mea cu bancile de prim rang, minim o saptamana.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

punktnet

Depinde cand au inceput procedura de plata. E posibil sa fi inceput de cand au reziliat si vineri s-a platit :)
Just kidding.

horatiu.cosma

Pe 30 august a început. A fost o decizie a unui tribunal spaniol contra executarii garantiei la inceputul lui septembrie (garantia bancara tine cumva si de Spania), comunicata la BCR saptamana trecuta.

alexV

Atentie posibil crapatura zisa de Serbanescu sa fie pe portiunea unde nu se circula veci, partea spre tunele.

Autostrada Lugoj-Deva Lot 3: km 56+220 – km 77+361
Fisura este la kilometrul 57+100

Distanta de la capatul lotului la fisura e 880 m. Ori breteaua de iesire permanenta / intrare temporara isi are inceputul imediat dupa ecoduct, la peste 1 km de capatul lotului, cam pe unde am marcat X-ul incercuit.


Cristi N

#49176
Avem o filmare de la Vitalie, i-auzi, face API presiuni.: link

QuoteVitalie Cojocari
1 hr ·
Scandal în Parlamentul României, la Comisia pentru Transporturi.

Parlamentarii USR i-au reproșat ministrului Transporturilor, Razan Cuc problemele din infrastructură. În special cele legate de celebra reziliere a contractului lotului 3 al Autostrăzii Lugoj Deva.

"Unde sunt cei 180 de km de autostradă sau cei 100 pe care i-ați promis?", au întrebat reprezentanții USR.

"Ați fost în ministerul Transporturilor și nu ați făcut nimic", le-a reproșat Răzvan Cuc.

Vedeți imaginile...

horatiu.cosma

Da, e în zona unde nu se va circula, după bretea, spre LD2.

A fost azi sedinta cu Comsa, CNAIR si MT in Parlament. Comsa a zis ca decizia instantei a venit vineri (6 sept) la ora 17 si BCR a bagat banii in contul CNAIR vineri la ora 19 (mai rar asa harnicie in banci vinerea seara). Exista si o decizie a unei instante din spania (garantia tine si de o banca din spania) impotriva executarii mai de dinainte de 6 septembrie ce inteleg ca a fost comunicata BCR. In orice caz, nasol.

CNAIR s-a prezentat cu pozele din 2017 si cu crapaturile de zilele trecute. Nu au fost in stare sa dea un termen pentru deschidere (trebuie expertiza, trebuie vazut ce si cum). Nu au fost in stare sa raspunda la intrebarea lui cutter: Acum nu e buna, dar daca acceptau garantie de 10 ani era buna si se putea da in trafic?

59 din 60 neconformitati erau inchise la momentul rezilierii, ultima era la capatul dinspre Holdea unde nu se va circula pana cand e gata LD2. Asfalt mai subtire la unele carote, insa CNAIR nu a instructat constructorul sa refaca, nimic, direct reziliere.

CNAIR a amenintat constructorul pe 9 august cu plata de penalitati de 73 de milioane pentru mizerie in santuri (toate santurile costa 5 milioane), cerand extinderea garantiei si renuntarea la revendicari. Constructorul nu a acceptat. CNAIR a emis factura, dar instanta a blocat-o pana la judecarea arbitrajului (arbitrajul in prima instanta a dat dreptate Comsa).

Niciunde in lume nu li s-a mai intamplat asa ceva (reziliere la 99%), atitudini de genul asta din partea beneficiarului au mai primit doar in India si Afganistan. Cu alte cuvinte, suntem o tara bananiera pe partea de CNAIR/MT/autostrazi.

Comsa are decizii definitive de la Paris de 43 de milioane si inca vreo 50-60 in judecata. Ionita a refuzat punerea in aplicare a lor. Ecoductul nu e platit, Holdea e platita 30%.

Deci treaba e cam clara: garantia aia va trebui la un moment dat sa o dea inapoi CNAIR la BCR (58 de milioane) si sa isi faca gropița pentru poze din banii lor. Sunt foarte curios ce expert "prietenos" va face expertiza asa incat sa rezulte nevoia gropiței. O să plătim la Comsa de o să ne îndoaie în vreo 2-3 ani. Autostrada mai stă închisă câteva luni.

petrarca

#49178
 Ultimul paragraf de mai sus e o speculatie, forumul trebuie sa ramana totusi echidistant, la fel cum si moderatorul trebuie sa fie moderat..... daca n-o fi cu ban(at) ;-)

voicul

Cum e asta ca la 17 sentinta e data, si la 19 se muta banii. Hai sa ziceam ca nu a aflat BCR de sentinta ... DAR e clar ca banii aia se intorc foarte, foarte lejer la Comsa.
Nu ca daca se mutau banii la 16, era vreo diferenta ...

danutzu_1069

A început sa " urle" presa ca e dezastru, ca se darima autostrada, nefolosita....

perfidus

Echidistant fata de cine? Fata de CNAIR + Comsa + Curtea de arbitraj de la Paris? Cu ce a demonstrat CNAIR ca este cu adevarat interesata de calitatea lucrarilor din Ro?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

dr4qul4

Se va judeca tot la Curtea de Arbitraj de la Paris?  Nu era decizia aceea prin care nu se mai judeca acolo daca ambele parti sunt din UE?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

Sunt decizii mai vechi. Probabil ca ultimele de anul asta nu mai ajung la Paris. Ultimul paragraf e al meu, da. Scuza-ma @petrarca ca nu ma port cu manusi si diplomatie fata de cnair si MT. Nu merita, sunt principalii responsabili pentru mizeria asta si nici nu dau semne ca ar vrea sa indrepte situatia.

transporter

Intrebare, totusi nu exista nicio institutie care sa se sesizeze ca o alta institutie isi bate joc de banii statului ? Adica pierdem garantia, platim reparatii pentru chestii fictive si o sa mai platim si despagubiri la COMSA. Curtea de conturi ? Cineva ?