Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 53 Guests are viewing this topic.

cristi5

#48930
Practic Cuc si Scarlat se bazeaza pe niste dezinformari
- nu se spune nicaieri cate arbitraje a pierdut CNAIR cu Comsa, si pe ce sume. Poate apare in comunicatele Comsa.  Eu cred ca razbunarea pentru aceasta umilinta e sursa actualului scandal
- ca CNAIR a gasit probleme la 19 din 21 de probe. Dar culmea, nu pot explica de ce cele 19 probleme nu sunt oficial neconformitati?! Probabil pentru ca in contract grosimea asfaltului nu se masoara cu georadarul. Nici nu stiu daca georadarul e omologat.
- "Neconformitatile sunt inchise dar rezultatele masuratorilor CESTRIN releva altceva" nu prea e o propozitie cu sens. Nu poti sa spui ca neconformitatea de la capatul lotului e masurata printr-o grosime de asfalt.
- ca au fost 60 de neconformitati dar publicul nu are de unde sa stie cate neconformitati sunt pe alte loturi. Conferinta a inceput cu Cuc recitand neconformitati de parca zicea Crezul.
- factura de penalitati cu care se lauda Cuc & Scarlat e blocata in instanta. Nu vor lua bani pe ea prea curand, daca vor lua vreodata
- cum zice @pasadia, au specificat lungimea la ecoduct si la pod, dar nu si latimea. Cat de prosti ne cred?
- ascund faptul ca nu au fost in stare sa aditioneze ecoductul la contract. Totul suna ca si cum Comsa s-au apucat de un ecoduct asa din proprie initiativa si apoi au venit ca vor banii.
- aia despre UMB ca "ma uit la istoria acestui constructor roman" e o minciuna mare. In istoria UMB avem alunecari si sub trafic si inainte de trafic. Dar din nou, publicul nu stie asta
- Scarlat: UMB au avut neconformitati care au fost inchise. Pai la fel a avut si Comsa. What gives?

Eu nu vad cum vor rezista aceste aberatii in instanta. Dar si cariera lui Cuc si a lui Scarlat se va fi incheiat probabil cand statul va plati daunele. E mostenirea lor pt guvernarile viitoare.

Pacat ca abuzul in serviciu nu mai are dinti, probabil nu vor putea fi trasi la raspundere. Scarlat zice ca pozitia CNAIR e "poate rigida". Hai ca a inceput sa-si recunoasca faptele.


luc

"... În ceea ce privește recepția lotului 3, CNAIR ne-a transmis că pentru a o autoriza este necesar să extindem perioada de garanție contractuală a Proiectului de la 4 la 10 ani, adică 6 ani suplimentari, fără costuri pentru compania de stat. Noi am propus extinderea la 8 ani, cu limitare la parte din contract", spun reprezentanții Asocierii

WTF?!! În aceste condiții au reziliat totuși.. Incredibil cât tupeu. Le-au cautat nod în papură și cei din CNAIR, veniți acum la putere, au vrut clar să se răzbune!!

adiarc

au reusit cei din cnair o garantie cu un zero in coada...dar fara unu in fata...doar zero >:(
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

mariusj

Nu dores sa apar CNAIR sau MT, dar totusi COMSA , daca isi faceau treaba in totalitate cum trebuie, nu cred ca se ajungea aici, totusi haideti sa vedem ambele parti rele, lucrarile din poze sunt deplorabile, e o batjocura  la adresa poporului roman. Iar povestea cu garantia, cand ai incredere te duci la un examen greu..... :o

Quest

Azi la conferinta de presa de la MT, din pacate nimeni dintre jurnalisti n-a intervenit sa ceara dlui Scarlat, detalii privitoare la faptul ca Comsa "n-a agreat solutia pe care le-am pus-o la dispozitie" (despre plata Eco 2). In ce-a constat solutia refuzata de Comsa ? (vezi subiectul @ -10 min pina la capat)
Common sense will get you far !

timisoreanul

Sincer, atunci cand Ionut spunea ca se va ajunge la reziliere nu imi venea sa cred, dar el ii cunoaste mai bine, stie cu cine avem de-a face si a avut dreptate.
Pe de alta parte, totusi nici prejudiciul Comsa nu prea il vad. Si-a primit 95% din bani, ar trebui sa primeasca restul si contravaloarea viaductului. Nici nu cred ca se pot lauda cu aceasta lucrare, nu pare cea mai grozava.
Din pacate, atat beneficiarul cat si contructorul pot fi date ca exemple negative.
Ramane totusi paradoxul rezilierii unui contract realizat de 99%, in timp ce pe alte tronsoane, Sebes-Turda lot 1 si 2, A3 lotul Straco catre Targu-Mures, constructorii de acolo se misca in ritm de melc.
Pana la urma, tot noi suntem cei care pierdem. Nu folosim autostrada, iar eventualele despagubiri le vom plati tot noi din buzunar, iar nu vitejii din MT si CNAIR.

Bulwyn

Nimic nu e de aparat la cn*** si mt. Oricat de "urat" a lucrat comsa, nu justifica bataia de joc la care ii supune in primul rand pe cetateni, cei care platesc taxele si implicit lefele lor. Pe ei nu ii doare ca nu-s banii lor.
Si da, sunt de acord sa fie mai exigenti cu constructorii, dar cu toti la fel, si de la inceput. Nu la sfarsit, depinde daca imi place sau nu de el. Si sa fie partenerul serios, nu sa puna in continuu bete in roate ca banii is cheltuiti politic pe pensii speciale samd.
In loc sa ne bucuram de inca 20km de autostrada, stam si ne enervam ca stau inchisi si statul isi bate joc de cetateni.

carutasul

Păi practic problema nu e că "i-au pedepsit" pe Comsa ci că soluția e păguboasă: au pierdut toată garanția și probabil că și despăgubiri în procese, iar noi nu mergem pe autostradă. Până la urmă Comsa ies avantajați, despre asta se tot vorbește aici...


cristi767

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-23338482-harta-interactiva-autostrada-sibiu-pitesti-10-oferte-pentru-constructia-primului-tunel-autostrada-prin-munti-din-romania.htm
Quote
Nu mai puțin de 10 companii și asocieri au depus oferte pentru contractul de proiectare și execuție a Lotului 4 Tigveni - Curtea de Argeș din autostrada A1 Sibiu - Pitești. Tronsonul are o lungime de aproape 10 km, o valoare estimată la circa 425 de milioane de euro și va avea o perioadă de execuție de 60 de luni (16 proiectare și 44 execuție). Pe traseul lotului va fi realizat și primul tunel montan de autostradă din România: tunelul Momâia, 1,35 km. Vezi în articol o hartă interactivă cu traseul A1 Sibiu - Pitești (inclusiv tunelurile și nodurile), pe unde trece Lotul 4 și unde va fi realizat tunelul Momâia.

Constructorii care au depus oferte, conform CNAIR:

1. Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) - Grecia

2. Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri Ve Ticaret AS - Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret AS - Turcia

3. China Railway 14th Bureau Group CO, LTD - China

4. Asocierea IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret AS - Constructii SA - Turcia

5. Impresa Pizzarotti & C SpA - Italia

6. Asocierea Kalyon Insaat Sanayi Ve Ticaret AS - Met-Gun Insaat Taahhut Ve Ticaret AS - Turcia

7. Mapa Insaat Ve Ticaret AS - Turcia

8. Porr Construct SRL - Austria

9. Strabag SRL - Austria

10. Asocierea Rizzani de Eccher SpA - Tirrena Scavi SpA - Ozgun Insaat Taahhut Sanayi Ve Ticaret Limited Sirketi - Italia-Turcia


cristi5

Eu as sugera Comsa sa publice scrisoarea de reziliere, sa vedem argumentele juridice, nu alea de PR ale lui Cuc.

voicul

4. Asocierea IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret AS - Constructii SA - Turcia (nu e si + Romania?)
Detalii...

calino

Daca e sa aplicam vechiul principiu juridic roman "Cui bono" Comsa pare cea mai castigata din reziliere insa din pacate la noi ambitia si prostia unor functionari face sa paleasca pana si clasica metoda de investigatie romana.

cristi5

Ce temeiuri pot exista pentru ca Cuc si Scarlat sa fie reclamati la DNA pentru abuzul LD3 care se vede de pe Luna?

Am mai aflat cate ceva despre georadar. CESTRIN cumpara toata aparatura care poate sa gaseasca defecte constructorilor. Narativa cu "am mers cu georadarul sa nu facem gauri in asfalt" e o poveste de adormit copii. Oficial califatea asfaltului se masoara cu carote si acolo Comsa are doua neconformitati "stinse".

E la fel ca la garantie: nu poti sa vii la spartul targului sa schimbi regulile dupa care se face masurarea calitatii.

Guvernul e in perfuzii si se pare ca in asftel de momente abuzul zburda nestingherit pe kilometri intregi. Din pacate opozitia prefera un guvern slab, asa ca vom mai sta mult si (nu) bine cu Cuc si Scarlat. Eu cred ca numai o schimbare politica (sau macar de sef CNAIR peste capul lui Cuc) poate rezolva ceva.