News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

22 Members and 37 Guests are viewing this topic.

NGC

PiSi 4

Quote from: NGC on August 07, 2019, 03:33:03 PM
Astazi era termen pentru depunerea ofertelor, dar, dupa cum era de asteptat, licitatia e suspendata si vom primi un nou termen. Ce sa-i faci, au muncit si mult si bine, si acum sunt si ei saracutii in concediul binemeritat. :lol:

Ca sa nu mai scriu aiurea si prin alte topicuri, si celelalte licitatii sunt suspendate (Zalau, DN71, DN76, etc.).

Noul termen este in 19.08.2019, dar prevad ca se va suspenda din nou.

Si ca sa nu mai scriu aiurea si in topicul A3, licitatiile pentru 3A2 + 3B1, 3B2 si 3B5 sunt si ele suspendate.
Sunt inca suspendate licitatiile pentru VO Zalau si DN71, iar pentru DN76 avem termen nou in 30.08.2019.

RaduG

Referitor la PiSi4, am văzut că se numește Tigveni Cornetu. Tigveniul e ok, ditamai comuna, dar nu reușesc să găsesc nici o localitate Cornetu. Există doar o mânăstire Cornetu (se spune într-un articol pe Wikipedia că este la poalele muntelui Cornetu). N-am reușit să găsesc nici un munte Cornetu, am amețit downloadând hărți cu munți. Am găsit un lac de acumulare Cornetu, pe Olt, în zona mânăstirii.
Please help me. De la ce vine denumirea de Cornetu al acestui capăt de lot PiSi4?
Many thanks.

Cozak

Am mers azi pe traseul Timisoara -Brad si la Sacamas majoritatea masinilor, camioanelor au facut dreapta pe drumul national, nu stanga prin Ilia catre autostrada nou data in folosinta. Eu cu doua masini am facut stanga ceeea ce m-a suparat si mai tare. Nici macar aceasta portiune nu atrage, nici Waze nu ruteaza pe ea, deci o mare magarie aceasta deschidere partiala. Rusine si multe injuraturi lui Cuc.

dr4qul4

#48543
@RaduG, se vede ca esti nou pe forum. gasesti pe hotnews harta interactiva

PS. Sau pe harta API , dar vezi ca paote sa nu apara cum trebuie de la adblock/flash
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

Ionut

@RaduG

PiSi4 este Curtea de Argeș-Tigveni.
Tigveni-Cornetu este PiSi3.

Cornetu vine de la Lacul Cornetu langa Racovița, și de la mănăstirea Cornet. Chiar acolo la sud de Racovița, de fapt la sud de Copaceni, pe Valea Baiasului, va fi nod.

Vezi harta proiectelor de infrastructură API.

GENOX

Bun gasit!
Urmaresc acest forum de ceva vreme in special topicul A1.
Este o veste fantastica atribuirea lotului pisi5, dar nu cred ca este intamplatoare, deoarece Sorin Scarlat a lucrat pentru Astaldi la lotul 4 Orastie Sibiu (cred ca director al asocierii). In plus, el a mai lucrat in minister fiind implicat in "pierderea" contractului Bechtel.

http://www.turnulsfatului.ro/2019/07/14/legatura-dintre-noul-director-al-cnair-si-sibiul-un-lot-de-autostrada-salvat-de-alunecari/
http://www.turnulsfatului.ro/2014/01/05/director-pe-autostrada-quot-lumea-vede-doar-asa-nu-ma-intereseaza-trebuia-sa-terminati-quot/

pbh

Surprinzator interviul din 2014. Omul vorbeste de parca ar fi membru API, identifica bine problemele constructorilor si cele legislative, politice si organizare. De aceea este foarte ciudat ca a girat mizeria de pe LD3. De fapt nu este chiar ciudat, ce nu face omul pentru o functie. Pacat!

wifi

Astaldi are competenta la tunele, am sperat ca vor face LD2. Poate totusi?

cristi5

@GENOX
Atribuirea este un proces lung si complicat, in care un director nou al CNAIR nu poate juca vreun rol, mai ales la faza de contestatii unde totul e hotarat de instante. Nu stiu daca, bazat pe decizia instantei si la presiunea politica pt autostrazi putea sa ia alta decizie decat atribuirea la Astaldi. Si nici nu stiu daca legal DG ia decizia de atribuire, parca e un departament special petru asta.

CNAIR e una si ministerul e alta.

Multe discursuri sunt "ca pe forum". Cel mai recent e cel al ministrului Lucian Sova. Dar pentru aia tot n-a fost in stare sa deblocheze ST3 decat dupa 7-8 luni.

Apropo de Scarlat sunt foarte curios daca a fost prezent luni cand au explodat mizeriile cu Comsa sau a venit numai marti cu ministrul? Miercuri la tigania de la nodul Ilia inteleg ca era prezent.

Banuiala/speranta mea e ca mizeria de luni sa fi fost opera unor tovarasi frustrati aflati mai jos in ierarhie, scapati de sub control de ministru si poate si de Scarlat care inteleg ca are deocamdata autoritate zero (vizibil si miercuri la Ilia). Ministrul a aflat probabil seara din comunicat, pe care l-a sters.

cristi5

#48549
@wifi Salini nu are doar competente ci si proiect de tuneluri. Ar putea castiga licitatia detasat si ar grabi tunelurile cu un an sau doi. Atata ca au "certificat negativ" in Romania, si nu cred ca e pt OS3 ci pt santurile de la LD2...

Dar Salini si Astaldi sunt acum aceeasi firma. Asa ca poate avem noroc si liciteaza Astaldi (sau alta firma din concern) cu proiectul executat de Salini (pentru care au facut si studii geotehnice, aflate acum in proprietatea lor), pe care l-au luat acasa la rezilierea partiala LD2.

Aici vedem un fenomen foarte pagubos din MT/CNAIR. O conducere face o intelegere amiabila cu un constructor, urmatoarea nu o recunoaste. Partener serios. Pana la venirea lui Cuc-Ionita intelegerea era ca proiectul Salini va fi achizitionat ca parte din LD2, apoi licitata executia. Cuc a venit si a reziliat.

La fel cu LD3, intelegerea era ca nodul Holdea si ecoductul vor fi aditionate la contract, sau platite cumva. In loc de asta, Cuc-Ionita le-au folosit ca instrument de presiune pe Comsa. Apoi a venit Neaga si a rezolvat cumva nodul (cu licitatia pur formala) si a deblocat LD3. Dar ecoductul a ramas nerezolvat, Neaga a plecat, LD3 se blocheaza la spartul targului.

Cred ca daca mai statea Neaga o luna, azi circulam pe LD3.

TibiV

Foarte instructiv interviul lui Scarlat din ianuarie 2014....  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

wifi

cristi5, asa-i cand se baga unul peste altul, nu stie mana stanga ce face cea dreapta. ALtfel zis, unul hais, altul cea.
La LD2 sa nu reamintesc de CIC, ca ala a ajuns o ruina, ma tem ca acolo nu mai este nimic de salvat.
In orice caz este interesanta actiunea cu LD3. Sunt miscari de culise care nu pot fi intelese de dinafara. Ma tem ca nici intern nu prea se stie ce se petrece. Lotul este perfect circulabil, gardurile, santurile si ce ar mai fi, se pot rezolva lejer. Nu era dupa parerea mea nevoie de tot circul asta. Mai bine goneau cainii care se perindau pe lotul vecin, sunt nenumarate poze si filmari cu patrupede, chiar si sus pe terase au fost. In loc de sarbatoare am avut parte de ceea ce n-ar tebui sa mandreasca nimeni. Ma asteptam la o taiere festiva de panglici, baloane colorate, bucurie pe toate canalele de stiri si nu la mizeria ce a fost. Sunt curios ce ne aduce saptamana viitoare.



vladioan_bv

Salutare, sper sa nu deranjez cu acest mesaj....
se pare ca nu e deloc liniste dupa finalizarea celor doua loturi...
dar ce "furtuna" s-a creat

cristi5

#48553
Da, decizia lui Cuc de a rezilia LD2 a fost un dezastru: a pierdut ocazia de a cumpara proiectul tunelurilor, lucrarile neterminate se degradeaza. Si de ce, sa-si arate muschii la constructorii straini. Vai de capul nostru.

Cred (nu pe ghicite ci am vazut document) ca pur si simplu cu LD2 nu stiau ce sa faca legal. Ce scria in contract nu se putea construi din motive de mediu. Cuc a profitat si a zis sa-si faca niste imagine cu rezilierea.

http://www.contributors.ro/administratie/infrastructura-administratie/cosmetizarea-imaginii-ministrului-prin-rezilierea-par%c8%9biala-a-contractului-autostrazii-lugoj-deva/

La fel a fost si la Holdea, n-au stiut cum sa faca 2017 si jumatate din 2018, pana a venit Neaga. Lispa de leadership, si de vointa. Mai simplu sa nu faca nimic si sa hartuiasca constructorul.

Pana la urma faptul ca s-a semnat contract inainte sa fie gata cerintele de mediu (tuneluri, ecoducte, apoi nodul Holdea) este cauza problemelor de pe LD2 si LD3, care au introdus neclaritati ce au permis multe abuzuri ale CNAIR in relatia cu Comsa si Salini. Odata cu receptia LD3 vom scapa de acest focar de mizerii. Cu LD3 intarziat vreo 2 ani din cauza mizeriilor, cu tunelurile intarziate 10 ani cel putin, dar vom scapa.

holger

De fapt este foarte probabil ca Salini va cumpara astaldi, nu stiu ce impact va avea cu limitarile impuse dupa LD2.

http://www.astaldi.com/en/press-releases/astaldi-update-offer-salini-impregilo