Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 73 Guests are viewing this topic.

timisoreanul

Inteleg ca domnul ministru a declarat ca remedierile se pot face sub trafic. Despre ce vorbim atunci? Cum poate fi justificat refuzul receptiei?
Iar declaratiile facute sunt aiuritoare. Adica reziliem contractul, preluam noi tronsonul, remediem si dam drumul circulatiei. Nu suntem totusi tara lui Papura Voda. Ce instanta ar accepta asa ceva? Nu mai spun ca litigiile in asemenea contracte se judeca de instante internationale.
E ca si cum unul iti construieste o casa, dar pune prost cateva tigle, iar tu ii spui, stai ba nene ca reziliez contractul si pun eu tiglele alea. Nu poti rezilia un contract realizat 100% sau 99%. Uneori, cand aud declaratii ale unora si altora, politicieni sau ziaristi, mi se pare ca suntem realmente luati de prosti. Din fericire, mai sunt si unii care apeleaza la surse credibile cum este API.
Pana la urma, partile au convenit o garantie de 4 ani. Nu poate una dintre parti sa ii impuna celelalte sa mareasca garantia, doar in temeiul unor speculatii cu privire la calitatea lucrarilor. Au macar o expertiza pe care sa se bazeze? Daca lucrarea este prost executata, se pot cere in viitor despagubiri printr-un proces, dar nu procedeam asa haiduceste. Ne compromitem si fata UE care ne finanteaza aceste autostrazi, cat si fata de constructorii seriosi, care vor evita sa mai vina pe aici si vom ramane cu constructori de doi bani.
Pana la urma nu stiu cine e de vina aici. Serbanescu e purtator de cuvant, el trebuie sa apere orice actiune a companiei, buna sau rea. Cuc e ministru. Dar ar trebui identificati cei vinovati pentru asemenea situatii si fie ca e vorba de coruptie, rea-credinta, incompetenta, lipsa de raspundere sau toate la un loc, asemenea oameni ar trebui sa plece de acolo. Cu siguranta exista in tara asta suficienti oameni competenti care le pot lua locul.

cristi5

#48181
@gruiarew
Eu (si nu numai) am atras atentia de vreo saptamana ca vor fi probleme pe LD3 si ai zis ca-s bau-bau-uri :)

Ce intelegere? Comsa a avut incredere in statul roman (sau ma rog in conducerea CNAIR de la momentele respective), a construit nodul Holdea si ecoducte pe promisiuni, etc. Acum nu mai are. Eu nu prea vad loc de alta intelegere decat receptia in conditiile contractului.

Tocmai am priceput ca povestea cu LD4+Ilia marti si LD3 joi e special conceputa ca sa-si piarda Comsa miercuri atu-ul in negocieri. Adica nodul Ilia. Daca n-as sti cum a tratat CNAIR cu Comsa, as zice si eu ca Cuc ca pozitia Comsa la Ilia e un santaj. Dar asa, refuzul receptiei partiale la Ilia e doar o forma de protectie impotriva unui partener abuziv. Care intra ilegal pe lot si te hartuieste cu o deschidere cu care nu esti de acord. Atata de jos am ajuns.

Si apropo, ma tot gandesc la zisa lui Cuc "daca tot zice ca e constructor bun, cu multe proiecte, sa mareasca garantia". Oricum incerc s-o citesc nu vad decat "sa moara capra vecinului", xenofobie, invidie prosteasca, dublu standard. Toxic. Tocmai, un bun manager nu face niciodata astfel de cadouri.

Europiu

Referitor la citatul hotnews preluat de bogdymol, cu plata ecoductului: asta e pe bune sau au încurcat ecoductele, respectiv numărul lor?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

pasadia

Vezi în raportul din iulie al CNAIR (pag 5, rândul 21) in care se scria că prima problema o reprezintă modificarea contractului în sensul de a include ecoductul.

E menționată și nevoia unui HG de actualizare a indicatorilor tehnico-ecomomici iar acea problema (care era trecută și la lotul 4) s-a rezolvat de curând (în urma cu 2 săptămâni cred). Deci în baza noilor indicatori eu zic că pot include și ecoductul. Dar cel puțin când au făcut raportul nu era inclus, caz în care în mod sigur nici nu l-au platit.http://cloud.tapatalk.com/s/5d52fc561d053/STADIULPROIECTELORINDERULARE%20iulie%202019.pdf

gruiarew

M-am luat strict de faza cu naționalizarea nodului, cu abuzuri și că să interzică traficul prin giratoriile de pe DN7/ DN68A. Serios că nu mă așteptam la astfel de exagerări pe aici.

@cristi5: Ați văzut careva contractul? Ați fost careva de față la discuții? Nu cred. Ne dăm aiurea cu presupusul când am putea aștepta să se mai linișteasca apele.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

GDPR

#48185
Mai era unul cu asezativa linistiti la locurili voastre:lol:

Sorry, @gruiarew, nu m-am putut abtine.  :cheers:

cristi5

#48186
@gruiarew despre contract:
Stim ca contractul prevede garantie 4 ani. Nu poti sa vii la spartul targului sa zici ca vrei 10. Am mai avut discutia asta pe ST3.

Deasemenea se stie in principiu ce include un contract design&build (inclusiv cu privire la acces la amplasament, receptie etc). Plus ca exista legislatie despre toate astea (trebuie stiut "doar" ce legi erau in vigoare cand s-a semnat contractul).

Deci nu e chiar asa un mister contractul. Nu sunt eu specialist (deloc) dar sunt alti colegi.

frunzaverde

@gruiarew - Da, am vazut eu contractul - e un contract standard la nivel mondial, numit FIDIC Carte Galbena, care a fost bastardizat de romani intr-un text mult mai ambiguu decat ar fi trebuit sa fie. Textul e public (sunt 2 ordonante de urgenta care contin tot textul), multi de-aici stiu cum functioneaza, si am discutat pe seama lui de multiple ori aici pe forum.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Ce aveti cu contractul oameni buni?! Contractul este public.

dangal

Si totusi ce cistiga Comsa din blocarea utilizarii bretelelor mai ales ca acele lucrari au fost achitate. Din pacate daca e sa compar  lotul facut de ei , din exterior arata cel mai rau dintre toate loturile date in folosinta in partea de vest.  ! E santaj din ambele parti si nu as acuza doar cnair ul de acesta situatie si chiar as putea spune ca cei de la Comsa reactioneaza la comunicatele cnair  dar nu oficial ci mai inteligent mai  prin intermediul unor teme lansate prin  social media

Ionut

Asta e acuzatie grava la adresa API. Asa ca tocmai te-ai ales cu un ban. Definitiv. Era si timpul, am mai vrut sa fac asta de mai multe ori. Poti sa ne injuri si sa ne acuzi aiurea pe alt site, nu aici.

cristi5

#48191
^^ Nu exista niciun motiv sa nu se faca receptia pe tot lotul de 22 km ci doar pe bretelele Ilia.

Asta e pozitia Comsa si a recunoscut si Cuc ca ce s-a gasit sunt maruntisuri, adica chestii care se pot pune usor pe o anexa la receptie si remediate sub trafic. Deci refuzul receptiei a fost un act de rea-vointa. Nu se stie de ce, garantie, spaga, razbunare, justificarea existentei CESTRIN, ce-o fi.

Nu numai bretelele Ilia, si restul lucrarilor sunt certificate de consultant, in mare parte platite.

Vice33

#48192
Incredibil acest scandal, recepția ar trebui făcută cu celeritate, seriozitate, obiectivitate și imparțialitate.

As fi curios sa aflu criteriile după care se face recepție în domeniul rutier, ce se verifica, cum se face, ce conține PVRTL? Comparativ cu recepția lucrărilor civile, industriale conform Legii 50 /1991 și Ordinului 839 /2009...


Este cineva amabil sa îmi explice și mie dacă structura care verifica lucrările, atât din partea beneficiarului cât și din partea executantului, în domeniul rutier, sunt la fel ca în construcțiile civile? Adică beneficiarul face casa, cu banii lui, angajează un diriginte de șantier, care supervizează lucrările, participă la fazele determinante, încheie pv la fazele determinante, și face referatul final la terminarea lucrărilor în care scrie ca lucrările au respectat proiectul autorizat și tehnologiile în vigoare. La rândul lui R. T. E-istul face același lucru ca dirigintele de șantier, doar că e angajatul executantului. Recepția o cere, în cazul expus, proprietarul imobilului, la recepție participând minim, reprezentantul administrației publice locale, sau extins, proiectantul de rezistenta, arhitectul și cei de la ISC.


Întrebarea mea este, la drumuri, inginerul/consultantul, îl reprezinta dirigintele de șantier? Exista echivalentul R. T. E. la drumuri?

cristi5

#48193
Nu, nu exista probleme de calitate care sa impiedice receptia!!! A recunoscut indirect si ministrul.

Si nu, nu au facut receptia cu celeritate, impartialitate si seriozitate. Aveau conflicte mai vechi (halal impartialitate) voiau neaparat sa dea o lectie constructorului strain, si au obligat consultantul sa spuna ca nu e timpul pt receptie. Halal celeritate.

Si aproape ca te-as crede ca ii defaimam pe bietii functionari de stat daca nu am sti ca ST3 a fost tinut inchis 8 luni pt mari probleme de calitate si dupa aia s-a deschis fara nicio problema. Aici vedem exact aceeasi metoda si aceiasi functionari (de la calitate)

Quest

Partea interesanta e ca "razgindirea" Inginerului si refuzul de-a receptiona s-a produs atit pe LD3 (Hill), cit si pe Holdea (DRDP TM). Ca la comanda...
Common sense will get you far !