Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

10 Members and 36 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: gruiarew on July 12, 2019, 08:46:52 PM
Oameni buni, pe porțiunea aia nu e nici o linie. Nici continuă nici discontinuă. Cine nu mă crede să iasă într-o noapte pe ploaie. Și să aibe șansa să fie cap de coloană.

In momentul asta nu mai e nici un fel de marcaj pe drumul ala. E nevoie rapida de reasfaltare, inclusiv interventii permanente, dat fiind capacitatea limitata portanta a fundatiei. Si de remarcare pe toata distanta.

Ideal ar fi ca tot segmentul 1+1 sa fie cu linie dubla continua si eventual stalpisori (sau parapet usor) median ca sa previna intrarea voluntara pe sensul opus. Sunt doar 15 km de drum cu o banda pe sens intre doua autostrazi cu sute de kilometri, drum cu o banda pe sens plin de TIR-uri si ingust. Disconfortul temporar ca nu poti depasi pe un segmentel de 15 km de drum 1+1 intr-o "mare" de 350 km de autostrada continua nu exista. Daca cineva nu are suficient autocontrol sa stea 20 de minute in coloana fara sa depaseasca, merita sa isi riste carnetul, pentru a creste siguranta si fluenta drumului.. O coloana e mult mai fluenta daca nu e deranjata in nici o directie; crescand capacitatea si confortul (se formeaza mai putin dopuri). Norvegia practica chestia asta pe scara larga - ei pun parapet New Jersey intre benzi.

E nevoie si de 1-2 echipaje (pot fi ori de la drumuri, ori de politie) care sa faca management de trafic (este loc de "scos" traficul ultra lent in afara carosabilului, sunt 10 spatii de odihna amenajate sau semi-amenjate pe astia 15 km, pe ambele sensuri, care pot fi folosite).

Cu masurile astea s-ar putea circula decent cei 3-5 ani pana cand e gata un tub de tunel.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

lalilieci

material postat  azi de  virtual press ,  video Daniel Guta Adevarul


Allex

Fereasca cel de sus sa se puna parapete median/stalpisori intre Margina si Holdea. Asa ceva trebuie exclus din start. In primul rand in eventualitatea unui accident, in al doilea rand pentru accesul masinilor speciale de interventie (pompieri, ambulanta, etc.). Sau daca se strica/face pana vreun camion trebuie sa ai loc sa depasesti (chiar si peste linie continua). Exact cum zicea si frunzaverde, e nevoie neaparat de reasfaltare, remarcare, nu stiu in ce masura se mai pot face toate astea pana la inaugurarea tronsonului. Plus niste panouri prin care sa te anunte ca urmeaza autostrada in "x" km, puse cam din 2 in 2 km ar mai calma (cred eu) putin nervii si graba soferilor. Panouri mici, nu trebuie neaparat din alea cat casa. Timp ar fi, competenta nu prea se gaseste la companie.

Legat de marcaje, din ce stiu eu linie dubla continua nu are cum sa fie pe segmente 1+1. Se traseaza pe segmentele de drum cu cel putin doua benzi pe unul din sensuri. Dubla continua ar trebui sa lamureasca soferii care este limita dintre sensuri acolo unde pot exista dubii (gen doua benzi pe acelasi sens dar despartite de o linie continua) iar legislatia este aceeasi in cazul depasirii sau virajului peste marcajul continuu (simplu sau dublu).

Vedem pe 31 ce "surpirza" ne va pregati compania.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

csaba_simon10

,,..Vedem pe 31 ce "surpirza" ne va pregati compania..."" spune Alex.  Surpriza va fi, ca de fiecare data, ca sunt convins 99,99% ca la receptie CNAIR va gasi neconformitati pe ambele tronsoane, deci se va amana receptia pana la remedierea lor pe maxim 90 zile.. (ca si pe A10 Aiud-Turda). Deci sa nu ne facem iluzii ca vom circula inainte de 01 noiembrie sau chiar 1 decembrie 2019, intre Deva si Holdea pe A1.

Ionut

Dupa ce am castigat procesul contra CNAIR legat de rapoartele intermediare pe A1 Sibiu-Pitesti (studiul de fezabilitate facut/actualizat de Spea-Tecnic), am primit documentele solicitate.




Este vorba despre acest dosar:

4. Cerere de chemare în judecată din dosarul nr. 11618/3/2018 (link TB, link CAB) prin care am solicitat obligarea Pârâtei de a ne comunica documentele de interes public pe care le-am solicitat la punctul 2 din Petiția nr. 67/01.03.2018 adresată Pârâtei și înregistrată de aceasta la nr. 10/299/02.03.2018. În cadrul acestei Petiții am solicitat toate rapoartele intermediare primite în cadrul acestui contract pentru fiecare din secțiunile 2, 3, 4 și 6 ale autostrăzii pentru proiectul ,,Revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Pitești". Pârâta a refuzat să ne pună la dispoziție aceste documente/informații de interes public.

FOND: API CASTIGA: "Solutia pe scurt: Admite cererea. Obligă pârâtul să furnizeze în termen de 10 zile informaţiile de interes public solicitate de reclamantă prin cererea nr. 67/01.03.2018 la punctul 2, inregistrata la parata sub nr. 10/299/02.03.2018. Cu recurs în termen de 15 zile de la comunicare, cererea urmând a se depune la sediul Tribunalului Bucureşti. Pronunţată prin punerea solutiei la dispozitia partilor, prin mijlocirea grefei instantei. Document: Hotarâre  5110/2018  20.08.2018"

RECURS: API CASTIGA: "Respinge recursul, ca nefondat. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică, astăzi, 10.04.2019. Document: Hotarâre 10.04.2019"

Ionut

Cele 15 rapoarte intermediare primite.
LINK DOWNLOAD: https://we.tl/t-ZGJlLMJnS2

Fisierele vor fi disponibile pana pe 20.07.2019. Ulterior vor fi disponibile doar la cerere (le voi pastra).

Ionut

^ Sunt multe informatii prin rapoartele alea. Nu am timp si energie acum sa le studiez atent. Daca gaseste cineva chestii interesante, le poate pune.

cristi5

#47272
@csaba_simon10
Regulamentul de receptie s-a schimbat de atunci, s-a revenit la normal. Era o aberatie de regulament impus de ministerul care administreaza fonduri europene (nu-mi vine numele), ca sa nu aiba ei batai de cap.

Din cate am inteles (poate n-am inteles bine) UMB are ambitia sa deschida la cheie, iar Comsa sunt pregatiti sa mai faca lucrari neesentiale dupa deschidere.

Nu s-ar vorbi de deschideri daca consultantul nu ar fi aprobat lucrarile esentiale (afara fireste de cele aflate in curs, la bretea etc)

Cu astea fiind spuse de la CNAIR putem avea oricand surprize, mai ales daca asteapta dupa politic.

Eu plec din tara pe 1 august, dat fiind ca in august 2015 am propus nodul Holdea aici pe forum, poate vor totusi sa ma invite la deschidere pe 31 iulie :lol: :lol:

palient

@cristi5,
    Pe la multe cioturi de autostrăzi date în exploatare se pot observa lucrări "neesențiale",care nu s-au mai terminat.

nokia_6260

Asfaltarea clar trebuie, dar în condițiile astea de trafic ar pune benzina pe foc și mai mult.Statul pe porțiuni la semafoare ar enerva și mai mult.Ca soferii inconstienti sa nu mai depășească chiar dacă au doar 150 m loc liber,uneori și mai puțin, ar trebui după părerea mea să pună panouri de informare cu date concrete de genul: Dacă mergi in coloana din acest punct până la autostrada cu 50-60 h fără să depășești ajungi in siguranta in x minute.Daca vei depăși e posibil sa faci accident și sa-ti distrugi viata ta si a altor familii. Și, în fine, dacă conducând asa vei ajunge totusi la autostrada, FELICITARI : ai castigat maxim 5 minute.MERITA???

Dacă nu-s șoferi de Argeș,  poate ca se vor gândi macar încă o dată la chestia de mai sus.

cristi5

#47275
^^
Daca contractul a fost reziliat da. Daca nu, constructorul are tot interesul sa faca receptia finala ca sa-si primeasca garantia de buna executie (bani blocati la inceputul contractului)

palient

@cristi5,

De exemplu la nodul Sebeș, unde se lucrează în prezent la conexiunea A1-A10, se poate observa , la A1, în apropiere de locul unde A1 supratraversează calea ferată,că pe o bună porțiune lipsește rigola la baza rambleului autostrăzii, deși lucrările la acestă porțiune au fost încheiate în decembrie 2013, și nu a fost reziliat contractul cu firma constructoare.

gruiarew

Quote from: frunzaverde on July 12, 2019, 11:42:39 PM

In momentul asta eu sunt complet impotriva fetelor zambitoare. S-a incercat solutia acum doi ani - rezultatul a fost o reactie extrem de acida din partea intregii medii. O reactie de tipul asta (care e de asteptat din nou) va discredita nu doar semnele respective, care vor fi luate la misto de participantii la trafic, dar mai grav, va discredita restul signalisticii (ia uite la boii astia, n-au fost in stare sa faca autostrazi, au pus porcariile alea cu emoticoane, bag piciorul in ei de ..., ia uite la ei, acum au pus limitare de viteza, e, baga-mi-as in limitarea lor de viteza...).


La fel şi eu. Ţin minte parcă a fost ieri când le-am văzut prima dată. Iniţial am zâmbit (cca 2-3 secunde) până am luat prima groapă. Apoi au început sfinţii. Îs de acord să le pună, după ce rezolvă cu drumul. Altfel va fi exact ce ai spus.

Oricum limitarea de viteză n-o respectă nimeni. Am văzut acum imediat după ieşirea din tunelul de la Săcel spre Sibiu, au pus limitare de 60! Pleacă banda 1 la vale (e spărtură în lung). Dar totuşi 60? Cine dracu merge la vale cu 60 pe acolo? Chiar nu se pot găsi indicatoare cât de cât mai apropiate de situaţia din teren?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

AlexxC

Intre Holdea si Margina ar merge puse niste ecrane cu video live de pe traseu si un timer care sa afiseze timpul de parcurs pana la autostrada actualizat cu traficul din fata.

miahi

#47279
^^Poate sunt eu de fel mai pesimist si negativist, dar stimati colegi de discutie, chiar credeti ca in CNAIR exista un singur om cu putere de decizie pe care sa il intereseze cum se va circula intre Holdea si Margina pe DN?

Daca aveaua grija aceasta pentru participantii la trafic, se incepeau demersurile pentru modernizarea DN-ul imediat dupa ce s-a aprobat solutia de la Holdea .

Mini sceneta ironica de la CNAIR:

"Persoana 1: Sefu' se agita lumea ca se va merge prost si periculos intre Holdea si Margina!
Persoana 2: Asa le trebuie, lasa-i sa se chinuie si sa se agite, au vrut autostrada si nod la Holdea, sa indure 13 km de DN si daca nu le convine sa o ia pe alta parte..."

Inteleg ca rolul nostru este sa dezbatem si sa punem presiune astfel incat CNAIR sa isi dea interesul, dar cred ca ma mai mult decat o reparatie pe ici pe colo a DN-ul in perioada imediat urmatoare deschiderii loturilor de autostrada nu vom aveam.