Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 59 Guests are viewing this topic.

cristi5

Imediat dupa alunecare UMB a comunicat public august 2019 ca data de finalizare. Este unul din cazurile rare in care un constructor a comunicat ceva oficial.

Ca Neaga a spus altceva la DCNews nu ma mir, acolo se dadeau numai stiri pozitive.

lalilieci

#47176
Luni  seara  am trecut  pe langa  deal;  Grosul  camioanelor (  35 ultima dumineca)  au plecat acasa.  au ramas numai cele 8 garate spre Mintia , se vad  in  filmarea  lui Quest.
Din drum  se mai  vad mustati  de plasa deasupra  zidului  doar de la ultimul  de set  de 3 conducte galbele  in directia Soimus.

Ionut

API pe Facebook

Nu sunt spectaculoase, dar fotografiile atașate demonstrează că Autostrada A1 Sibiu-Pitești a început... pe hârtie deocamdată! În poze vedeți țăruși topografici în zona nodului rutier Sibiu, semn că perioada de proiectare este în desfășurare.

Nu vă speriați. Vorbim doar despre 13,17 km între Sibiu și Boița. Contractul a fost semnat în 14.04.2019 cu austriecii de la Porr pe suma de aproape 613 milioane lei fără TVA.

Scriptic, proiectul tehnic trebuie predat în 12 luni, dar antreprenorul este capabil să îl livreze mai repede. Sperăm să vedem și utilaje la lucru spre sfârșitul acestui an: organizare de șantier, decopertări, depozite materiale, poate piloți forați la structurile majore. Termenul de execuție este de 3 ani.

Solicităm responsabililor din guvern să adopte cu celeritate HG-ul de exproprieri (care se află pe circuitul interministerial din 11 iunie), pas birocratic esențial în demararea la timp a lucrărilor în teren.


Ionut

Asfalt tango. Pe bretea! :cheers: Hai ca mai e putin. Foarte putin. Pe restul lotului cate zone mai sunt fara uzura si marcaje?

RaduLuc

#47180
Uzura maine va fi pe tot tronsonul care este afectat de deschiderea de trafic (exceptie breteaua la care din informatiile mele uzura va fi si ea gata luni marti saptamana viitoare), iar marcajele sunt gata pana la km 59, cu o intrerupere intre km 75 si 73+500 plus zonele unde s-a refacut uzura, dar marcajele avanseaza rapid, nu vor fi probleme... Panouri fonoabsorbante, din ce stiu toate fundatiile sunt gata, si mare parte din panouri sunt montate, se lucreaza in zona ecoductelor si ceva completari cu panouri care nu sunt standard....

Ionut

Panourile fonoabsorbante? :) Deci se pare ca 31 iulie chiar e perfect fezabil.

Nelu63

 Am vazut negru pe bretea , urmeaza sa vedem marcajul cu vopsea alba si ultimele finisaje si apoi sa-l incercam. :D

Vice33

#47183
 O:-)  31 iulie... (15  august) ...  :drunk:

cutter

La finalizarea nodului Holdea vom avea 2 fluxuri principale pe care va merge 99% din trafic. Mai precis va fi aproape zero trafic care iese din giratoriu spre/intră în giratoriu dinspre Ohaba.



În același timp vor fi fluxuri mari de trafic care intră în giratoriu dinspre autostradă și ies din giratoriu spre autostradă. Cele două nu sunt fizic "în conflict" (nu se intersectează), dar cei care vor să intre în giratoriu (cei care ies de pe autostradă - fluxul roșu din figură) sunt totuși în situația de a determina intenția celor care vin dinspre Margina și sunt deja în giratoriu (fluxul verde). 99% dintre ei vor ieși din giratoriu spre autostradă, dar asta tot va cauza situații de ezitare/așteptare la intrarea în giratoriu a celor care vin de la autostradă pentru că: 1) nu toți semnalizează dreapta disciplinat pt a fi clară intenția de a nu continua în giratoriu 2) giratoriul are rază relativ mică și o greșeală în judecarea intenției celui care e deja în giratoriu - ai crezut că iese dar continuă - înseamnă accident aproape sigur.

În concluzie - probabil în momentele de trafic mare se vor crea cozi pe ieșirea de pe autostradă (pe fluxul roșu). Cozile se vor lungi și mai mult pentru că panta maximă a bretelei este de 3,9% (și pe final la apropierea de giratoriu de 2,5%), deci va fi efectul de pornire din rampă (mai ales pentru vehiculele grele).

---

O posibilă soluție ar fi o semnalizare atipică a giratoriului (cf. figurii de mai jos). Mai avem această soluție de ex. la giratoriul mare din Nord de la Aeroportul Otopeni și sunt destul de convins că am mai văzut undeva în țară asta. Cu semne mari de cedează și cu marcarea corespunzătoare pe jos (linie la care se face cedează) cred că e sigur și fluența ar fi mult mai mare (mai ales după ce intersecția "se învață").



@RaduLuc, ce zici?


voicul

Dupa mine este invers. Cine vrea sa mearga inainte pe DN68A spre Deva va bloca sensul giratoriu, pentru ca sunt sanse de coloane mari la iesire de pe A1. Aceeasi problema si cine vine pe DN68A si intra pe A1 spre Deva.
As zice sa fie sens giratoriu normal, cine intra in el sa iasa primul.

cutter

Nu merge (aproape) nimeni înainte spre Deva pe DN68A. Poate doar locuitorii din Ohaba, deci câteva mașini pe zi. Mai ales dacă se poate folosi pentru ieșire și nodul de la Grind. Dar chiar și fără...

cristi5

#47187
Interesant, nu m-am gandit la faptul ca lumea nu semnalizeaza dreapta. Dar daca ma gandesc la asta ma pot gandi si ca cei care vin pe bretea in sus, si vad trafic mare in stanga lor, *presupun* ca toti cei care intra in giratie dinspre Margina fac dreapta. Asa ca nu prea ezita :)

Parerea mea e s-o vedem odata deschisa (!) si cateva luni sub trafic, s-ar putea ca o giratie normala sa mearga bine. Daca nu, o schimbare de prioritate in giratie nu e mare filozofie pt ca traficul afectat (cei ce merg spre Ohaba) e neglijabil... Vedem si cum se comporta cu traficul atras, poate si dupa A10 complet.

Se va incetini oricum pt ca e giratie si fluxul Deva-Lugoj va fi perturbat, mai ales de camioane care-si pierd demarajul in virajul stanga si apoi trebuie sa urce podul. Dar cred ca un sofer de camion de la inaltimea cabinei se poate asigura din mers.

Intentia din giratie nu se vede numai la semnalizare ci si la plasamentul vehiculului etc.

cutter

#47188
E o diferență de fluență între a avea prioritate = flux constant la 30km/h ȘI a încetini la 5-10km/h sau poate chiar a opri.

Rămâne de văzut cum zici tu cum se va comporta în practică.

Dacă ar fi să mai fac o observație - statistic (dacă mă ține bine intuiția privind teoria cozilor), pe fluxul de intrare în giratoriu dinspre Margina (adică spre autostradă) va fi coloană continuă. Pe celălalt (ieșirea de pe autostradă) timpii între sosirile la giratoriu ar trebui să fie distribuiți conform unei distribuții exponențiale. Probabil peste 10 mașini pe minut (cu 1-2 dintre ele fiind vehicule grele) apare coada pe ieșire...

Apropo - există ceva softuri de modelare intersecții foarte interesante - cândva demult un coleg de forum (sau poate era pe SSC?) a pus o astfel de simulare. Se pricepe cineva la așa ceva?

pasadia

Eu nu mi-as face griji. Doar in august si de Craciun vor fi cozi, in  rest va fi lejer. Vezi la Soimus, unde chiar e trafic local si acum se mai si intercaleaza fluxurile, si totusi se circula.