Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 37 Guests are viewing this topic.

Liviu M

Quote from: cristi5 on June 20, 2019, 11:07:21 PM
Adica suntem de acord ca exista multa indisciplina dar nu putem imbunatati doar disciplina,
Pai nu doar disciplina. De la Arad la Sibiu s-a facut autostrada, pe 15 km ar trebui sa fie suficienta disciplina.
Nu-s cum sa zic, da' cand vezi un sofer mergand corect in Germania, aproape corect in Austria, nu tocmai corect in Ungaria si, de la granita Ungaria-Romania ca si cum n-ar exista reguli, e clar ca e la partea de mentalitate si disciplina.
Cand mergi ca omul pe strada si te trezesti ca din coloana de pe sensul celalalt iese nonsalant o masina in depasire desi te vede foarte bine (drept, uscat, zi, merg cu farurile aprinse non-stop), e iar clar ca e lipsa de disciplina/respect in trafic.
Cand mergi intre Ilia si Faget in coloana, 30 km/h toata lumea si se trezeste cate unul sa depaseasca in curba, fara vizibilitate, e iar clar ca e lipsa de disciplina.
Mi se pare ca e cazul sa se umble si la disciplina/mentalitate/respect reciroc, nu doar la infrastructura.

Parerea mea, desigur.

AlexxC

In situatia actuala bizonul din noi isi pierde rabdarea dupa 50km de stat in coloana,in momentul in care vor ramane doar cativa km de DN cred ca si cel mai nerabdator se va tempera.
Ar fi interesant de realizat un studiu comportamental inainte si dupa deschidere Holdea.

TibiV

Discutia asta cu alternative gen DC100/DC144 este un deja-vu....
S-a mai discutat intens in martie anul trecut incepand de la pagina 2590 https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.38835

Iar cineva a postat la un moment dat o filmare de bord / dashcam pe DC100, Zorani-Costeiu de Sus (sau invers).
Era foarte lamuritoare, dar imi este imposibil sa o mai gasesc... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

^E posibil ca asta sa fie drumul:


Quest

Quote from: AlexxC on June 20, 2019, 11:58:34 PM
...in momentul in care vor ramane doar cativa km de DN cred ca si cel mai nerabdator se va tempera.
Ar fi interesant de realizat un studiu comportamental inainte si dupa deschidere Holdea.

Da si eu cred c-ar fi potrivit un asemenea studiu, ca sa ne intelegem mai bine neamul.
Common sense will get you far !

cristi5

#46790
Am discutat cu colegi din API, sunt probleme majore cu varianta DC100-DC144, chiar si numai pt turisme
- DC100 (vezi mai sus video pus de voicul) e f ingust (3-5m) si nu are fundatie (desi pt turisme nu stiu cata fundatie e necesara). Adus la stadiul actual in 2005-2008 pe fonduri guvernamentale
- intre Holdea si Costei  (astazi 2,4 km de drum local, nici macar DC, in Timis nici nu este intabulat) este greu, mai ales la versantul prin care este tunel CF, drumul ar trebui "indreptat", probabil debleu etc. Acolo e si padure, orice lucrare ar necesita AM, si aceleasi probleme ca la AM pt A1. Nu e nicio surpriza ca e asa, e vorba de doua localitati mici din capete de judet.
- CNAIR nu poate face nimic pe DCuri. Deci noi probleme birocratice.

Pericolul e ca s-ar ajunge la un proiect de complexitatea birocratica a unui drum nou, adica solutia lui vancouver dar mai nesigur pe drumuri comunale.

Ca fapt divers, unul din drumurile din zona (nu stim exact care, probabil cel care leaga DC144 de gara Holdea) a fost construit de CFR pt a transporta materiale necesare noii semnalizari electronice a liniei Lugoj-Ilia. Antena GSM-R printre altele.

Pt mine concluzia e asa: sper sa n-ajungem sa ne dorim drumul asta. Adica sper sa n-ajungem la DN68A full, cu suprafata sparta, si blocat de accidente, tunelurile la 5-10 ani distanta, si nicio solutie. Atunci poate cineva sa scoata solutia asta de la sertar si sa o considere ca alternativa pt turisme, alaturi de alte solutii.

nelu55

#46791
@voicul

Da acesta este drumul.De la intrarea in Costeiu de Sus, masina a virat la stinga,asfel s-a filmat cea mai mare parte din sat.Daca filmarea s-ar fi continuat se putea ajunge la cariera de piatra.Daca dupa biserica Baptista se vira la dreapta,se ajungea la drumul tehnologic din piatra de cariera care duce pina la DN 68  de la Cosevita.Traseul este cam asa.Se trece un piriu,se urca un deal,se mege pe coama dealului cam  200 m,se coboara un deal cam de 100 m,se trece un piriu se urca un deal cu serpentine in stinga tunelului CFR Lugoj Ilia, se cobora dealul, se trece calea ferata in stiga garii Holdea,apoi se tot urca pe DJ 144 pina in DN 68.Mergind in dreapta de la intrarea in sat,dupa 100 m mergind in stinga se ajunge la un moment dat aprox 300m in drumul tehnologic care duce la Holdea.Scuze pentru prea multe repetiti.De la iesire din  Costeiul de Sus spre Holdea ,se mai poate ajunge traversind cale ferata prin padure dar cred ca trebuie un tractor,drumul fiind din pamint.Din filmare nu se vad amanunte.Ma refer in special la podete.

frunzaverde

Eu unul nu inteleg de ce trebuie sa dureze 8 ani "in cel mai bun caz" constructia doua tuneluri din care cel mai lung e de putin peste 1 km?

In tari vecine n-au durat atat. De exemplu:
In Croatia, tunelul Konjsko a fost inceput in decembrie 2002 si finalizat (dat in trafic) in iunie 2004.
Tot in Croatia, tunelul Tuhobic, 2.1 km, a luat 2 ani jumatate (1996-1998)
In Albania, tunelul Krraba, 2.2 km, a luat 2 ani si doua luni de la prima sapatura pana la darea in circulatie.

Nici chiar in Romania, la CFR, nu a durat atat. Cele doua tunele de la Sighisoara, in ciuda problemelor majore (inclusiv reproiectarea unui pod de acces, blocaje multiple etc.) au durat 76 de luni de la semnarea contractului la darea in exploatare, sub cel 78 de luni prezentate de vancouver ca "minimum minimorum in cel mai bun caz" pentru etapele astea.

In plus, nu vorbim de finalizare completa. Vorbim de deschiderea unui tub - se pot optimiza timpii tehnologici pentru finalizarea unui tub (mult) inaintea tubului 2.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

athosga

Salut!

Presupun ca se vor face doua tuneluri, cate unul pe sens. Se are cumva in vedere darea in folosinta a unuia mult mai repede, circuland cate o banda pe sens? Asa ceva exista in multe locuri. Zic  ca ar trebui pus presiune pe chestia asta, nu?

athosga

Recent am observat ceva interesant: conform site-ului "CNAIR"-ului maghiar, la orice proiect nou, ei au SF, exproprieri, AC si AM inainte sa dea start la licitatia de constructie! Ei, se poate asa ceva? :)

horatiu.cosma

^^^
Normal că nu durează 8 ani "minimorum". Doar că vancouver simte nevoia să își susțină ideea de drum nou (timp de băgat în capul CNAIR+SF+geo+arheo+exproprieri+AM+PT+AC+licitație execuție+execuție = 3 ani) cu ideea că tunelurile vor dura minim 8 ani (unde de bine de rău avem AM, exproprieri), ca să pară că distanța de timp între una și alta e enormă. E clar diminuat enorm acel termen de 3 ani la fel cum e pompat forțat cel de 8. Oricum, discuția despre o nouă variantă de drum (alta decât DN 68A sau A1) e o discuție de dragul discuției, poate o putem lăsa pentru la iarnă când nu vom avea șantiere în lucru.

alin_simeriaveche

De cateva zile am sarit aceste discutii. Bine spus Horatiu. Se tot discuta problema asta de parca se va si rezolva. Personal va apreciez ca va documentati, faceti scheme, aduceti argumente dar pt mine sunt doar discutii, atat. Si daca tot este roocklee in concediu am intrat eu in actiune. Incepand de maine, incer ca n fiecare zi sa ajung la Soimus si cel ptin odata la Holdea. Ultima dicutie cu roocklee nu prea pare incurajatoare cu accesul pe santiere. Sper sa li se faca mile celor responsabili cu santierul de un "biet" fan UMB :D :)

vancouver

Eu n-am spus ca nu se poate mai repede. Eu am spus 5 ani pentru tunel dublu, adica 4 ani pe un singur fir si al doilea fir decalat cu un an, asa se ajunge la 5. Acum evident si cei 4 ani sunt foarte grobian calculati si se poate si mai repede. Dar mai repede inseamna si mai scump. Tehnologic vorbind multe se pot face, mai ales daca se accepta ca o parte din tunel sa se faca deschis (sapat debleu, distrus natura, dar apoi pus pamantul la loc si refacut dealul).

Problema la tunele este ca e dificil sa se lucreze la mai multe operatii concomitent din cauza aprovizonarii, care este blocata de orice alt punct de lucru. Dar evident ca nu imposibil, se pot gasi solutii, costa doar bani.

Constructie un fir tunel = ca. 4 ani in mod normal la o lugime de 1-2 km
Constructie doua fire tunel = +1 an

La asta insa se adauga perioada birocratica, pana sa se intre cu primul târnacop in munte. Pe care o stiti cu totii, nu e cazul sa mai repet. De aici se naste convingerea mea ca cel mai devreme vom merge prin tunele la Holdea peste 10 ani. M-as bucura sa ma insel si sa fie mai devreme.

Mai rau e ca discutia asta cu ZECE ANI o avem si in 2015 si in 2016 si in 2017 aici pe forum, si din pacate de atunci pana acum tot 10 ANI au ramas...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Consider ca ar trebui sa insistam pentru lansarea licitatiei tunelurilor si la pachet, sa cerem CNAIR sa intervina pe DN68A in regie proprie.
Cand spun sa intervina, ma refer la strat nou de asfalt (reciclare in situ cu utilajele pe care le-au achizitionat acum 2-3 ani) si amenajarea de benzi suplimentare/locuri de parcare acolo unde acest lucru este simplu (exemplu , exemplu2, plus extinderea cu 1-2m in curbele unde tirurile au probleme (ex: https://goo.gl/maps/UpLbVjvnkTch7gY56.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Pai vezi ^^ aici am eu o maare maare probema. Orice interventie la DN68A trebuia facuta inainte de darea in folosinta a LD3 LD4. Daca va aduceti aminte am propus si insistat anul trecut si acum 2 ani pe vremea asta, sa se inchida complet traficul pentru 3-4 luni si sa faca o reabilitare ca lumea.

Ori dupa ce dai drumul la LD3+4 sa faci ORICE FEL DE REABILITARE PE DN68A ESTE CRIMA. Insemna poate si ore de stat in ambuteiaj. Orice inchidere a unei benzi este pur si simplu de neconceput pentru mine. E o batai de joc inimaginabila. Sigur eu traiesc pe alte meleaguri, poate voua aceasta bataie de joc vi se pare fireasca.

In plus recilarea in situ NU VA REZISTA decat 1-2 max. 3 ani. Si iar va trebui intervenit.

De aici rezulta pentru mine ca singura varianta sanatoasa mintal este sa se faca un drum nou, de calitate, astfel ca niciodata sa nu fie afectat traficul. Dar in fine, nu toata lumea e de aceeasi parere, se pare ca voi vreti neaparat sa suferiti...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.