News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 16 Guests are viewing this topic.

Goldmund

A1, Dealul Liliecilor : se va face un zid de beton(50-70cm inaltime/latime) pe partea cu Muresul? ...plus parapete metalici.

vancouver

#46771
Ceea ce am propus eu (si altii inaintea mea), adica varianta de ocolire via DC100, se poate face relativ repede. Daca se vrea, evident. SF se poate face intern, au atatea SF ca model, au ingineri, e aberant sa faca licitatie pentru asta. Asta dureaza 4-6 luni in mod normal, cu comanda politica ferma venita de sus 4-6 saptamâni. Domnu Cuc, care este numit politic, este cel in masura sa faca presiunea asta, este dreptul lui legal sa prioritizeze munca angajatilor din subordine, asa cum de pilda s-a inteles pe A2 cu firmele sa nu lucreze pe perioada sezonului sau cum s-a facut alta data in regie proprie autostrada daramata de la Aciliu.

In etapa 2 se poate licita proiectare + executie, asta inseamna o durata neclara, poate fi de cateva luni cum a fost la A3 pod Somes (Gilau) fara contestatii, sau poate fi un an jumate, desi nu e ceva asa de complex si tot la nivel politic se poate discuta frumos cu contestatarii.

Etapa 3 constructia: 2 luni proiectare, 2-3 luni exproprieri si aprobare PT + AC, 5-6 luni constructie (cel mai dificil podul peste CF langa gara Holdea si debleul de 20m care urmeaza spre vest).

TOTAL= minim 18 luni, max. 36 luni (3 ani).

VA GARANTEZ CA NICI IN 10 ANI DE ACUM INAINTE NU O SA MERGEM ACOLO PRIN TUNELE. SIGUR. Deci 1,5 ani sau 3 ani, ambele sunt parfum.

Ca lucrarea sa aibe caracter permanent se poate numi "CENTURA MARGINA, COSAVA SI COSEVITA". Asta presupune continuarea proiectului de la intersectia A1 cu DC100 pe inca vreo 2 km pana imediat la vest de Margina. NOUL DRUM SE VA NUMI DN68A, vechiul drum se preda judetului Timis / Hunedoara si pot sa-l reabiliteze daca vor ca legatura intre localitatile Margina, Cosava, Cosevita, Holdea. Legatura DC100-A1 langa Nemesesti (capat A1 L2 actual) trebuie tratata EXACT ca la holdea, adica se se faca acolo un sfert de nod, permanent, astfel ca daca A1 e inchis in tunel si lumea iese la Holdea sa se poata reveni la Nemesesti. Iar provizoriu breteaua de sfert de nod se foloseste ca la holdea, in ambele sensuri, pana e gata A1.


CONCLUZII PE SCURT:
- TIMP EXECUTIE 1,5 ANI - 3 ANI
- NU SE MAI REABILITEAZA ACTUALUL DN68A, CI SE MUTA PE NOUL AMPLASAMENT
- SFERT DE NOD LA NEMESESTI, ANALOG HOLDEA
- INVESTITIA ARE CARACTER PERMANENT, SE JUSTIFICA SI POATE PRIMI FONDURI UE, pentru ca scoate traficul din 3 localitati si elimina niste serpentine periculoase, cu multi morti in trecut.


PS. Asa ca hai sa mutam discutia la centuri rutiere  8) ;)
PPS. Ceva asemanator este asa zisa centura Stei - Beius, care de fapt este o relocare a DN76 pe ca. 40km in afara celor 2 orase si in afara altor mici localitati de pe drum. Lucrare cu fonduri UE.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#46772
In caz ca API va dori sa promoveze solutia asta, am facut o relatie OSM pt solutii punctuale (fara drumuri noi) via DC144 si DC100. In varianta asta, DC-urile se asfalteaza, se reconditioneaza minim, si se folosesc pt turisme, DN68A ramane pt trafic greu. Timp de implementare si costuri minime. Lungime 11,1 km.

https://www.openstreetmap.org/relation/9708089



Ca bonus DC144 se poate lega direct de giratia Holdea pt a evita virajul stanga la intrarea de pe DC144 pe DN68A, eliminand astfel si doua traversari ale LD2.



Powered by API/PUM imgur uploader

vancouver

Asta fara indreptarea amplasamentului e solutie demna de anii 1850-1880, pe vremea lui Cuza.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

voicul

@cristi5 direct din giratoriu nu cred ca o sa se faca. Daca te uiti pe ultima filmare e un mic/mare hau acolo pana la DC100. Mi se pare ca ar fi un cost mult prea mare sa se faca asa ceva vs. intrarea normala pe DC100 (chit ca ar ar fi un conflict acolo)

Teo

Astazi pe la 18:30 inca se lucra la Holdea.
La o vedere din spatele volanului se pare ca urmeaza ultimele straturi de asfalt.

Liviu M

@vancouver & cristi5: Nu ca tin cu ursu' (ma rog, cu cucu'), da vorbiti de 15 km, nu?  ???
Acu' nu mai suportam nici 15 km de "neautostrada"?
Recunosc, e nasol de localnici. Da' propunerea voastra muta nasolul de pe o strada pe alta, nu-l scoate (total) din localitati.

cristi5

#46777
Quote from: vancouver on June 20, 2019, 07:10:50 PM
Asta fara indreptarea amplasamentului e solutie demna de anii 1850-1880, pe vremea lui Cuza.

Eu cred ca propunerea ta este valoroasa si apreciez efortul de a calcula un traseu pe terenul de acolo, dar cu actuala birocratie de la Bucuresti ii dau putine sanse. Daca n-as fi vazut DCuri super decente reabilitate pe bani UE, nu as crede nici in varianta pe care o propun eu. De la buget, statul nu va face niciodata nimic intr-o zona depopulata la granita dintre doua judete, adica in the middle of nowhwere. Si nu vad de ce UE ar fi interesati sa finanteze asa ceva.

Abia si-abia s-a facut o descarcare la Holdea de cateva sute de metri, pe bani EU, cu utilitatea birocratica "in caz de foc in tunel". In conditiile astea un drum nou de >10km, cu utilitate indoielnica dupa deschiderea LD2E are sanse putine dupa parerea mea.

Cu alte cuvinte, nu cred ca cautam o solutie tehnica, ci o solutie tehnico-birocratica, atat in ce priveste CNAIR cat si autoritatile locale din comunele Lapugiu de Jos (Holdea) si Margina (Costei) care ar putea fi interesate de proiect. De acord ca birocratia romaneasca este la nivelul anilor 1850, daca nu mai rau. Si asta ne forteaza sa folosim tehnologie de pe vremea aia, adica drumuri de caruta. Dar  tot e un castig daca turismele pot circula pe ele fara sa fie incurcate de TIR-uri si sa ajunga cu 4 km mai devreme la autostrada.

Foarte de acord cu indreptarea amplasamentului drumurilor existente. Dar aducerea lor la platforma pe care sa circule TIR-uri nu mi se pare fezabila. Pe de alta parte, DC100 pare destul de drept pe harta. Poate nu e drept in plan vertical, si poate merge corectat pe alocuri. Va fi corectat oricum in locurile unde vine relocat, fiind actualmente pe traseul autostrazii.

Quote from: voicul on June 20, 2019, 07:27:15 PM
@cristi5 direct din giratoriu nu cred ca o sa se faca. Daca te uiti pe ultima filmare e un mic/mare hau acolo pana la DC100. Mi se pare ca ar fi un cost mult prea mare sa se faca asa ceva vs. intrarea normala pe DC100 (chit ca ar ar fi un conflict acolo)

Cred ca te referi la DC144. Actuala solutie de subtraversare a LD2E de catre DC144 a fost proiectata in SF inainte sa existe giratia Holdea. Mai e acolo o supratraversare de drum agricol. La proiectarea LD2E, pentru pretul celor doua sub/supra traversari se poate face 300m de drum comunal. Acel drum (si exproprieri) se poate plati din bugetul LD2E.

Asta ar fi solutia birocratica. In ce priveste solutia tehnica, la standard de drum comunal (pante mari etc) cred ca sunt zeci de solutii in zona. Las inginerii s-o gaseasca pe cea mai buna.

Quote from: Liviu M on June 20, 2019, 09:19:39 PM
Acu' nu mai suportam nici 15 km de "neautostrada"?

Cred ca problema este  amestecarea turismelor cu TIRuri pe 1+1. Asta evita propunerea mea (care apropo, are 11,1 km)

Quote from: Liviu M on June 20, 2019, 09:19:39 PM
Recunosc, e nasol de localnici. Da' propunerea voastra muta nasolul de pe o strada pe alta, nu-l scoate (total) din localitati.

Drumul Comsa ajuta sa nu se treaca prin Holdea. Prin Costei se trece f putin, prin Nemesesti deloc.

S-ar putea ocoli si Costei pe la sud, eventual peste tunelul CF, sa evite trecerea la nivel :) Dar vorbim de traseu nou (exproprieri, etc) ceea ce contrazice principiul "solutiei punctuale".

Liviu M

Eu stiu din experienta proprie *) ca suntem o natie "nerabdatoare", da' eu tot mai cred ca cei 15 km nu-s un capat de tara (nici macar in zilele de varf, cand capsunarii dam buzna in vacante), cu conditia unei minime "decente" - fara condus agresiv, fara depasirei aiurea...

*) In delegatii (cam numeroase in ultimul timp) mai prind cate un stau si o iau, ca multi altii, pe langa autostrada. Ma enerveaza grozav cat de linistiti merg nemtii din jurul meu, desi mie mi se pare ca ar fi loc de "mai bine"/mai repede/mai... Mi-a mai trecut intre timp, da' nu de tot.

cristi5

#46779
Quote from: Liviu M on June 20, 2019, 10:21:42 PM
cand capsunarii dam buzna in vacante), cu conditia unei minime "decente" - fara condus agresiv, fara depasirei aiurea...

Pai tocmai asta e problema. Daca caspunarul sau vreun alt grabit face un accident (cum s-a intamplat la Craciunul 2017 cand au fost 3-4 accidente in zona si s-a stat in coloana multe ore), tot coridorul e sugrumat. Margina-Holdea e un "calcai al lui Ahile".

Cu o varianta alternativa se creeaza o cale de scapare pt astfel de cazuri si se mai calmeaza situatia in sensul ca pe drumul comunal ar fi cu 30% mai scurt si vehiculele ar avea viteze similare. Drumul ingust ar descuraja depasirea (pe care oricum as interzice-o, 11 km poate oricine sa mearga in coloana)

In plus, cu 2 drumuri 1+1 in loc de unul, capacitatea se dubleaza, ceea ce rezolva putinele momente cand pe A1 Lugoj-Deva trec mai multe vehicule decat capacitatea unui 1+1.

Liviu M

#46780
Ieri am facut 4 ore in loc de 2-2,5. Autostrazi, drumuri paralele, tot tacamul. Asta e, cand sunt multe masini (azi e liber, au plecat multi de ieri la plimbare), se circula mai incet, ca n-au loc toate. Daca in 15 km reusim performanta a 3-4 accidente grave, atunci e clar ca nu strazi mai multe sunt solutia, problema e altundeva.

LE cele doua drumuri paralele se termina in acelasi sens giratoriu. Nu-mi dau seama cat de fluenta va fi circulatia pe ele in caz de aglomeratie.

Liviu M

PS Din ce-am mai citit pe aici, CNAIR misca cat de cat cand sunt sub presiune. Daca "rezolva" zona tunelurilor prin drumeaguri paralele, scade din presiune.

cristi5

#46782
^ de acord dar
- daca tot avem 4 km de autostrada in teren (LD2D) , de ce sa n-o punem in valoare, macar pt turisme (care sunt cele mai indisciplinate in trafic)
- daca tot avem acele drumuri comunale in teren de ce sa nu separam turismele de traficul greu?

Adica suntem de acord ca exista multa indisciplina dar nu putem imbunatati doar disciplina, ca  nu merge 100% si oricum atunci nu ne-ar mai trebui drumuri sigure...

E clar ca siguranta e o problema, si tocmai siguranta ar fi dublata de o astfel de solutie. E o oportunitate.

Da, presiunea asupra CNAIR scade, dar vorbim de minim 10 ani!!!

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=282.msg247666#msg247666

In 10 ani se desfiinteaza si restructureaza CNAIR de N ori. Eu unul nu cred ca e ok sa punem soferii in pericol timp de un deceniu ca sa facem presiune... Presiune faci cei 2 ani pana-si misca CNAIR fundul. Dupa aia, 8 ani de proiectare, avizare si executie, stai cu presiunea in brate.

Plus ca presiunea politica conteaza muuult mai mult decat aia de trafic...

Cand se va vedea pe harta bucata lipsa de 8km (speram peste 2 luni) presiunea va veni de la fudulie. De la rusinea de a nu putea traversa un deal de... 300m.

Liviu M

#46783
Eu nu zic sa nu se faca! Orice bucatica facuta e un castig. Mie doar prioritatea ei mi se pare redusa (LE in conditiile in care sunt zone in care nici nu s-a auzit de autostrada).
LE In cel mai rau caz, cu putin ocol de la Margina se poate ajunge pe DN7.

lupualb

Merg saptamanal pe la Holdea si ma intreb daca nu este mai rapid sa se construiască încă o banda pe sens, asta macar in mai multe puncte critice, astfel incat mașinile cu tonaj sa poata fi devansate mai usor. Că si timp având în vedere distanta scurta se poate castiga putin, câteva minute, în schimb ar creste fluența in trafic si siguranta.