Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 47 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#46695
Quote from: NGC on May 25, 2019, 11:04:52 AM
Quote from: NGC on March 27, 2019, 10:57:47 PM
Astazi a fost lansata licitatia [CN1010196] "Proiectare și execuție lucrări de reciclare pe DN 68A km 38+900 - 53+600".

Valoare estimata: 42.016.806,72 RON fara TVA

Termen depunere oferte: 06.05.2019

Intre timp termenul pentru depunerea ofertelor a ajuns 14.06.2019. Numai bine o sa inceapa lucrarile dupa deschiderea LD3 si LD4, pe cand e traficul mai mare. Bravo!

Nu stiu daca s-a mai anuntat, dar licitatia a fost anulata (a doua oara).

voicul

^Intradevar tirul ala tine putin traficul, dar asta e nimic. Cand va fi gata breteaua sa vezi acolo pe 8 - 12% (nu stiu exact cat e) de la 130 la 10 km cum va fi.
Senzatia e ca va fi ca la statia de taxare de la Fetesti - coloana de la ceva distanta.

zuma80

O sa fie cum era la Deva inainte de pasajul Soimus. De la Deva traficul se impate pe 3 rute (Oradea, Arad, si Nadlac A1). Si in varianta de mutare DN7 pe A1 traficul ar trebui sa fie mai lejer.
Ma uit pe traficul actual de la Deva unde se cunoaste anomalia giratoriului si vad ca nu pare grav.
Pentru A6!

cristi5

#46698
^ La Soimus este coada la iesire uneori.

Quote from: voicul on June 17, 2019, 11:46:20 PM
^Intradevar tirul ala tine putin traficul, dar asta e nimic. Cand va fi gata breteaua sa vezi acolo pe 8 - 12% (nu stiu exact cat e) de la 130 la 10 km cum va fi.

Breteaua e mai putin abrupta decat pasajul, care parca are 7%. Pantele (si profilele in lung ale bretelei si DN relocat) se gasesc mai sus pe topic, prin 2016-2017. Daca are timp cineva, poate pune aici spre aducere aminte.

Sigur ca viteza redusa pe pasaj si in giratie se vor propaga pe bretea si mersul start-stop pt un TIR e nasol.

elphax

este foarte important sa se modernizeze DN inainte sa fie gata ST 1 si 2, atunci vom vedea crestere de trafic mai mare

vancouver

Cu ST1 + ST2 gata un drum Arad - Cluj va fi semnificativ mai rapid pe A1 + A10 fata de DN79 + DN1 prin Oradea. Acum pe la Oradea se fac ca. 4 ore, folosind A1 + A10 acum ca. 4:30 h, dar dupa ce A1 LD3+4 si ST1+ST2 vor fi gata timpul pe A1+A10 o sa scada spre 3:30 sau poate chiar mai putin, si asta cu risc minim de a intarzia undeva pe drum. Iar Margina - Holdea este deja luata in calcul, chiar cu 30 de minute in loc de 20.

Asa ca presiunea pe cei 15 km de DN68a va fi intr-adevar uriasa.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#46701
Cotele si pantele la Holdea... S-au pierdut doi ani cu Cuc si Ionita... Incredibil.



Mesajul in care le-am gasit, care leaga la un mesaj si mai vechi, etc.
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg148142#msg148142

vancouver

#46702
Am o propunere:


(click pe imagiune sa o vedeti mai mare)



Costuri totale ca. 20-30 milioane euro pentru 10,5 km de drum 1+1 nou.

Avantajele propunerii:
- nu se lucrează pe drumul actual, nu este afectat traficul
- drumul nou are numai 10,5 km, față de ca. 15km pe actualul DN68a care ar trebui reabilitati
- drumul nou nu trece prin localitate, cu exceptia unei zone minuscule, de 350m, la marginea localitatii Costeiu de Sus
- drumul nou este aproape DREPT pe 7 km, pe zona actualului drum comunal 100
- podul peste CF va fi unul "natural", drumul si terenul avand dreapta stanga podului cota 280, iar calea ferata este aprox. la 270; se elimina asfel trecerea la nivel cu CF, actualmete in Margina
- pentru a reabilita DN68a FARA A INCHIDE CATE O BANDA, costurile ar fi chiar mai mari. Se vede de altfel ca la 40 mil RON, deci 10 mil euro, nu a vrut nimeni sa se bage la o mini-reabilitare (reciclare in situ), probabil trebuie mers spre 20 mil. euro, cost care deja este plauzibil pentru drumul nou. Iar la un drum nou, fara trafic, firmele vor dori sa lucreze.
- reciclarea in situ propusa pentru DN68A probabil nu va rezista mai mult de 2-3 ani, cu certitudine doar refacerea completa a fundatiei poate face drumul sa reziste. Ori pentru asta costurile probabil sar peste cele ale unui drum nou, iar impactul asupra traficului este de neimaginat.
- panta maxima pe noul drum propus este de 6,5-7%, pe actualul traseu avem in jur de 9% la Cosevita, plus serpentine. Pe noul traseu nu vor exista curbe care sa duca la reducerea vitezei sub 80km/h.
- se pun in valoare si se folosesc 4 km de autostrada in plus
- timpul de mers intre Holdea si nod Margina poate fi redus de la ca. 20 min pe DN68a in conditii de trafic mediu la ca. 9-10 minute pe noua varianta. Pe varianta veche timpul poate creste datorita trecerii la nivel cu CF.
- dupa darea in folosinta a noii variante se poate intra pe o reabilitare completa a DN68A, astfel ca la final sa existe 2 variante disponibile, mai ales daca exista accidente care sa blocheze una din variante.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#46703
Ca sa intelegeti cam ce inseamna dupa parerea mea folosirea si indreptarea actualului DC100:



Nu consider oportun sa se faca mai mult de 1 banda pe sens in nici un punct al noii variante (cu singura exceptie a urcarii de 7% dintre Costeiu si Holdea, pe ca. 1km). Motive:
- la traficul care este asteptat, depasirile sunt inutile (coloane de masini)
- la traficul asteptat nimeni nu-si doreste sa existe blocaje datorate unui eventual accident
- chiar si la trafic liber avantajul de timp ar fi de max. 1-2 minute
- pentru siguranta traficului as impune vmax 80km/h peste tot, ceea ce pot duce si camioanele, deci cu atat mai mult depasirile sunt inutile
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

stefan_cel_mic

Cam asta am propus si eu acum 6 luni. Dar aia care tin cu ursii s-au opus. Mai bine sa moara lumea si ursii pe DN68A...

gruiarew

A mai fost o propunere de a se folosi drumul ce-l folosea Salini pentru a căra material la terasamente. Sunt niște pante destul de abrupte pe acolo. Dacă vreți trec să fac niște poze, dar nu știu cât de mult se va înțelege de la sol.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

vancouver

Ce propun eu este studiat in amanunt, nu sunt nici un fel de pante, drumul este extrem de lin, cu o singura urcare de 450m cu o panta de 6,5-7%, cu panta de intrare sub 4% pe inca 500m si panta de iesire 2-4% pe alti 200-300m. Atat, in afara acestei urcari pe o lungime de 1,2km, in rest totul este sub 2%.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

elphax

nu prea sper la asa o solutie, dar nu pot sa nu intreb - ce se intampla cu acest drum cand incepe constructia autostrazii? nu blocheaza de fapt capatul dinspre Margina ?

schluppi

Nu ar fi mai bine sa se faca urgent autostrada pana aproape de Costeiu de Sus (sau jumatate din ea) si doar ce ramane sa se asfalteze?
In propunerea avansata s-ar putea ca traseul modoficat al DC sa intre in conflict cu viitoarea autostrada. Oricum, cred ca vorbim degeaba.

vancouver

#46709
Eu cred ca sunteti bolnavi de negativita. Principalul discurs este ca ... nu se poate, ca nu se poate, ca la noi nu merge... Bai oameni, adunati-va si hai sa ne apucam de treaba, lasati babele sa boceasca la biserica.

Intrebarea este daca tehnic vedeti vreo problema serioasa, daca exista variante mai bune, si in ce masura se poate inainta oficial o astfel de propunere.

ESENTIAL in toata discutia este ca REABILITAREA SUB TRAFIC A ACTUALULUI DRUM ESTE IMPOSIBILA, sau va fi o bataie de joc imensa. De aceea se impune o noua varianta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.