Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 81 Guests are viewing this topic.


ion59

Dacă afirm că în încă două luni sunt gata, greșesc?

danutzu_1069

La doua luni ma gandeam si eu dar de la un anumit nivel trebuie ca terasamentul sa fie asternut si compactat pe toata latimea caii carosabile.... deci timp mai indelungat

marius_tm

eu nu cred că o să le mai trebuiască să termine mai mult de 2-3 luni, bineînțeles dacă nu intervine ceva neprevăzut,ploaie,alunecări,etc....fiind vorba/arată de/ca o piramidă, baza fiind deja făcută, normal restul construcției ar fi ca timpii de execuție a terasamentului să fie mai mici !

gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

paulmare

alexandruduma excelent :)

si eu cred ca termina vara asta, cred ca acum bottleneckul e din cauza spatiului ingust unde ridica terasamentul din zgura armata si unde incarca materialul excavat de la terasele de deasupra, sunt foarte multe utilaje ingramadite acolo care nu prea au spatiu sa se desfasoare, in momentul in care nu mai e de excavat si nu mai au nevoie de incarcatoarele frontale si basculantele care scot material - cred ca vor inainta cu terasamentul mult mai repede, sunt doua echipe fiecare cu greder buldozer si compactoare grele, cred ca a fost cel mai "urmarit" loc din romania :)


Dominik

Ce se stie de UMB, mai lucreaza cateva zile saptamana asta sau au intrat deja in vacanta ??
You're in Steelers Country

Earthchild

^^^
Quote from: lalilieci on April 19, 2019, 11:30:46 PM
am un vecin care  lucreaza la dealul liliecilor; mi-a spus ca furnicutele UMB pleaca acasa in joia mare.

zuma80

Ce am observat in comparatia lui Alexandru a fost forza pastrata in santier pana dupa iarna, dupa care a disparut. Presupun ca erau in vedere alte foraje, daca se impuneau!
Pentru A6!

danutzu_1069

Au disparut pe centura Bacau...

elphax

Quote from: ion59 on April 21, 2019, 07:07:50 PM
Dacă afirm că în încă două luni sunt gata, greșesc?

2 luni adica final de iunie cu terasamentele
urmeaza asfalt, parapeti, iluminat si restul elementelor care ar mai dura 1-2 luni - plus testele

doar sa nu vina dealul peste ei :)

Tavi

@ion59: este posibil sa gresesti pentru ca nu exista conturata solutia pentru zona faliei. S-au spus niste vorbe dar nimic oficial de la constructor si beneficiar.
In rest, la sfarsitul lui mai ar trebui sa fie cu rambleul sus si gata de pozat straturile bituminoase.
Si partea de rontait din deal pana jos la calea de rulare ar trebui sa se cam termine cu tot cu captarea si scurgerea apelor tot pe sfarsit de mai, inceput de iunie.
Daca nu se mai desprinde vreun bolovan sau sa apara vreo alta problema neprevazuta, termina lucrarea in august.
Ramane insa aceasta necunoscuta: zona faliei si solutia tehnica aferenta.

Ionut

PiSi4, foraje pentru studii geotehnice facute de un constructor care vrea sa oferteze. Intai pozitie pe Facebook, apoi pe forum (mai rar facem asa, dar uite ca acum am facut). Nu va spunem care constructor, ca nu e ok.

API pe Facebook

Am spus de nenumărate ori cât de importante sunt studiile de teren pentru autostrăzi, în special forajele și investigațiile geotehnice în zonele cu relief dificil.

O pregătire proastă, care nu dă o imagine corectă a solului și a soluțiilor tehnice necesare, a dus la blocaje, întârzieri cu anii, numeroase claim-uri (revendicări) ale constructorilor și, în final, la foarte multe rezilieri de contracte. Mai simplu: avem autostrăzi doar pe hârtie, nu și în teren.

V-am atașat mai jos două fotografii surprinse săptămâna trecută pe traseul viitorului lot 4 al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești. Tronsonul a fost scos la licitație în 09.03.2019.

Investigațiile geotehnice vechi, din 2008, au fost aspru criticate de experții europeni. Însă Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu i-a băgat în seamă și a pus în documentație controversatele studii.

Evident, companiile care vor să participe la licitație nu au deloc încredere în ele, așa că au ieșit pe traseu să-și facă propriile foraje (ce vedeți în poze), pentru a ști exact ce trebuie să oferteze.

Cerem, a mia oară, o pregătire temeinică și profesionistă a proiectelor derulate de CNAIR, astfel încât încrederea mediului privat în cel public să revină la cote normale. Doar așa vom putea atrage în țară constructorii mondiali de top.




RaduG

Tatal meu este din satul Blaj, de langa comuna Tigveni, unde este si nodul rutier din poza, pe valea Topologului. Este o zona predispusa la alunecari de teren, fapt ce se poate constata la o simpla plimbare pe DN73, intre Curtea de Arges si Ramnicu Valcea, drum care este "plecat" din km in km. Deasemenea, dealul "Momaia", prezent in poze, pleaca cu tot cu sat si case la vale. Inclusiv conducta magistrala de gaze naturale a fost decopertata si scoasa in afara solului pe suporti mobili, de catre regia de gaz exasperata de alunecarile constante.
Este o zona foarte sensibila, care trebuie tratata cu maxim de responsabilitate.
Asta e conducta de care va zic, iar autostrada trece la 200 m sub ea, pe acelasi versant: https://www.google.ro/maps/dir/45.1546558,24.5981231//@45.1545304,24.5976691,380m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

Ionut

#46094
Mini-video de la Soimus, DRDP Timisoara. Nu-mi dau seama daca este de azi.