Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 83 Guests are viewing this topic.


Quest

Multumiri ptr documentatie Cristi5
Deci zidul cu sistem MacRes e o inovatie Maccaferri dupa Henri Vidal ?

RaduLuc multumiri ptr explicarea particularitatilor de la Holdea.
In documentatia pusa de Cristi apar productivitati la MacRes intr-o plaja mare de aproape 1:3 (30-80 m2/zi), echipa umana fiind standard 3 muncitori + 1 macaragiu. La Holdea ce estimare ai in privinta productivitatii pe MacRes ? Daca spui ca e deja aproape de 50%, inseamna ca sistemul nu va urca prea mult impreuna cu breteaua ?
Common sense will get you far !

danutzu_1069

Păi nu are de ce sa urce... Urca pana la o anumita inaltime dupa care se merge in taluz, pentru ca si breteaua se departeaza de autostrada...

lalilieci

@cristi5  foarte interesant si frumos; arata foarte elegant.

Rog mult poate cineva sa ma ajute ,daca se poate, cu un link catre planuri  pt lotul2 Deva Lugoj sectiunile D, E1 si E2 ? 
am cautat  in autostrazi  sinteza dar  acolo s-a strecurat o eroare  si linkul  duce spre planurile Sibiu-Boita.
Multumesc

Ionut

Sectiunile D si E1 sunt cu planse, vezi aici.
Sectiunea E2 (cea cu tunelurile) nu are planse, nu e scoasa la licitatie.

RaduLuc

Productivitatile sunt apropiate de ce e scris, spre 35-40 mp cu o echipa pe zi, din cate stiu sunt 2 echipe ziua si una noaptea, nu se tripleaza productia dar creste.... problema este la trepte, ele se imbina ca un puzzle si trebuie facute progresiv , cei de la Maccaferri care chiar lucreaza acolo nu vor sa inceapa mai multe zone din cauza acestor trepte, care daca nu sunt realizate din aprope in aproape risca sa nu se imbine OK. Oricum este exact cu s-a scris nu trebuie sa creasca mult pentru ca la un moment dat autostrada face curba spre stanga si breteaua spre dreapta si se despart..... si nu mai este necesar Macres.

cri123

Aceleași bretea va fi folosită și la intrarea temporară? Multumesc!

Ionut

Da, breteaua este cu dublu sens. Cate o bandă pe sens.

RaduLuc

Breteaua are 11 m latime, va fi folosita temporar pentru intrare iesire pe autostrada si la final iesire sau intrare iesire de urgenta cand tunelurile vor fi blocate...... asta e varianta oficiala....... oricum pana va fi gata lotul 2 mai e mult....

horatiu.cosma

@lalilieci, mulțumesc pentru observație, am corectat în Sinteză.

lalilieci

@ionut
multumesc tare  mult pt  raspuns  si filmarea pe A7  este impresionanta; arta.

@ horatiu.cosma
de fapt am  vrut sa comunic discret si as  fi trimis mail  dar nu a existat  aceasta optiune

cu ocazia asta  vreau  sa intreb  ce s-a intamplat  de nu  exista licitatie pt E2. Nici in anii  din urma nu a existat   tentativa?
ce sanse avem sa se  termine definitiv L2 integral?   cineva la fel de nepriceput ca mine imi spunea  ca CNAIR nu  ar avea tehnologie pt  tunele?!?
totusi  si pe PISI  vor fi cateva

cristi5

#46076
L2E e pur si simplu balbaiala birocratica. Incapacitate de a manageria situatii neonisnuite, de a asuma solutii. Lipsa de interes pana la urma. Leafa merge, birocratul de la sute de km distanta de ce sa-si bata capul?

De obicei birocratii au un SF care le spune traseul si solutiile tehnice. SF include studii geotehnice, sa stie cam cat de scumpe vor fi solutiile. Pe baza SF obtin AM. Tot pe baza SF liciteaza design&build.

SFul DIWI prevedea debleu care e inacceptabil pt ca traseul intersecteaza culoarele de migratie a mamiferelor mari intre Carpatii Occidentali si Meridionali.

Deci aici e pe dos fata de procedura normala, nu au niciun SF cu tuneluri, ci tuneluri impuse de AM. E pozitiv totusi ca au AM. Nu au studii geotehnice pentru tuneluri, au licitat recent ceva, se pare insuficient. Inteleg ca vorbim de foraje care trebuie sa ajunga sub cota tunelului, estimarea fiind 80m adancime. Problema asta exista si la PiSi, acolo critica Halcrow ca s-a forat numai in capetele tunelurilor (ca acolo era acces).

Alta problema aici e ca au avut un contract pe traseu, cu Salini Impregillo. La ora semnarii contractului se stia de tuneluri, deci se stia ca se semneaza ceva ce nu se poate construi.

Salini s-au apucat sa proiecteze tuneluri dar statul nu a gasit probabil niciun mod de a plati proiectarea tunelurilor. Daca ne gandim ca pt a plati giratia si breteaua Holdea au facut o licitatie cu un singur concurent (care initial a iesit pe locul 2), atunci intelegem dificultatea birocratului roman de a plati proiecul unor ditai tuneluri pe care nu le are in niciun SF, nu are (din cate stiu) indicatori tehnico-economici (ITE) aprobati etc.

Asta cu ITE e un blocaj birocratic maxim. Am auzit ca la Alba Nord s-a proiectat un pod in plus numai ca sa iasa nr de poduri din indicatori. Ca daca iar asteptau dupa guvern sa aprobe ITE mai stateau cateva luni.

Rezilierea cu Salini se crede ca e cu cantec, si probabil Salini va da statul in judecata si are sanse mari sa castige. Asta complica si mai mult birocratia.

Si la Holdea si la Meses e clar ca exista o ezitare in ce priveste tunelurile, ca tot asteptam de ani de zile si nu mai apare nicio licitatie. Dar as zice ca e mai degraba ezitare birocratica decat tehnica.

La PiSi pasii au fost facuti in ordinea aproximativ corecta (SF, AM, lipsesc doar studii geotehnice mai serioase), deci acolo sunt ceva sanse sa merarga birocratia mai rapid. Totusi cred ca va fi o mare rusine sa se liciteze loturile PiSi cu tuneluri inainte de LD2E...

lalilieci

@cristi5- multumesc tare  mult;  sper  sa gaseasca   pana la urma o rezolvare


Paste fericit celor care il serbeaza azi  si Florii frumoase  celor de religie ortodoxa !

Quest

Quote from: cristi5 on April 21, 2019, 08:53:43 AM
SF-ul DIWI prevedea debleu care e inacceptabil pt ca traseul intersecteaza culoarele de migratie a mamiferelor mari intre Carpatii Occidentali si Meridionali.

Eu stiu ca celor de la DIWI li s-a spus de la bun inceput: fara tuneluri. In timpul realizarii SF-ului DIWI a atras atentia Beneficiarului ca in zona Cosevita-Holdea ar trebui ca SF-ul sa prevada tuneluri, la care li s-a raspuns din nou FARA TUNELURI.

Quote from: cristi5 on April 21, 2019, 08:53:43 AM
Si la Holdea si la Meses e clar ca exista o ezitare in ce priveste tunelurile, ca tot asteptam de ani de zile si nu mai apare nicio licitatie. Dar as zice ca e mai degraba ezitare birocratica decat tehnica.

Eu nu cred ca e doar ezitare birocratica, ci de-a dreptul fobie viscerala fata de tuneluri, dintr-o teama adinc inradacinata, de felul in care va fi gestionat in tunel un posibil accident cu victime umane. E o abordare absolut aidoma celei cu "drobul de sare". Ca si cind Pamintul n-ar fi plin de tuneluri lungi rutiere, ca si cind n-ar exista practica bine rodata a unor proceduri de abordare si gestionare eficace a unor evenimente in tuneluri.
Common sense will get you far !

NGC

Quote from: cristi5 on April 21, 2019, 08:53:43 AM
Salini s-au apucat sa proiecteze tuneluri dar statul nu a gasit probabil niciun mod de a plati proiectarea tunelurilor. Daca ne gandim ca pt a plati giratia si breteaua Holdea au facut o licitatie cu un singur concurent (care initial a iesit pe locul 2), atunci intelegem dificultatea birocratului roman de a plati proiecul unor ditai tuneluri pe care nu le are in niciun SF, nu are (din cate stiu) indicatori tehnico-economici (ITE) aprobati etc.

HG "privind reaprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii "Autostrada Lugoj-Deva"" a fost aprobata Joi, 18.04.2019, adica acum 3 zile. ;)