Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 55 Guests are viewing this topic.

elphax

@ciprebbe:
la ce minut ai vazut plasa armata in "trotuare" eu vedeam baietii ca niveleaza cimentul cu scandura, nu era nici o plasa.
plasa de protectie intr-adevar urca sus pe terasa si e acoperita de marginea trotuarului, dar e prea putin ca sa realizere o armare eficienta si completa
Nici rosturi de dilatare nu am vazut
Ceea ce sper este ca, dealul fiind mare ca suprafata, cu vegetatie si panta relativ mica pana ajunge la margine, sa nu curga la vale apa multa si cu viteza mare incat sa distruga direct scurgerile si trotuarele - din ce am vazut tot anul trecut, apa se infiltreaza printre straturile de gresii si se scurge prin sute de puncte din peretii "modelati" de escavatoare. Practic apa se colecteaza in subteran mai mult decat la suprafata si se duce peste tot cu viteza mai mica, ajunge pe toate terasele si se va scurge treptat

ciprebbe

#45781
^^ Pai "placa" respectiva nu are mai mult de 8-10cm grosime, nu are sarcina de incarcare deasupra(versant sudic nici zapada nu sta plus ca e turnat in panta spre sant) si nu sta in consola mai mult de 15-20cm, deci tehnic armatura din plasa sudata de fi 7-8 e suficienta.
Problema se pune ca e lungaaaaa si nu vad rosturi de dilatare care daca ar fi executate si hidroizolate corespunzator ar tine. Daca vin ulterior sa le execute, vor taia si plasa si armatura.....ciudat nu?
Plasa care imbraca versantul prin metoda asta e prinsa si sus si jos ( deci daca acumuleaza bolovani in partea inferioara ii mai scoti doar taind plasa).
Deja aici vorbim de intretinere care stim cu e la cnair (ii si vad cocotati pe terasa se curete santurile :))

@elphax
5.08, acolo unde zici de scandura se vad ochiulile plasei sudate. Plasa cu care e imbracat dealul are alta forma la ochiuri si undeva la 40cm sunt cablurile mai groase din ea.
Sper sa fie plasa aia sudata  macar de 6mm si nu plasa de armat sapa de 2mm :)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alexV

#45782
^
Plasa e prinsa de ancorele forate prin șurub si piuliță. Se poate deșuruba. A facut Horatiu poze close-up la asta cand a urcat pe jos in varful sapaturii. ;)

pentium10

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

ciprebbe

Surub si piulita ca sa o fixeze :) , eu vorbesc de cum scoti bolovanii acumulati la baza plaselor daca capatul de jos e prins in beton.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alinuttt


danutzu_1069

@cip, jos nu cred sa fie prinsa in beton. Ar trebui sa fie prinsa doar cu un rand de ancore, la partea cea mai de jos. Tocmai ca sa poti scoate bolovanii care se acumuleaza..
Avem vreo poza de detaliu in care sa se vada ca plasa, in partea de jos este prinsa in betonul rigolei?

AFC

Cred ca terasele astea sunt gandite ca o prelungire a rigolelor ( din cate stiu nici astea nu se armeaza) asigurand colectarea apelor prin panta asigurata. Nu suporta cine stie ce sarcini si sunt "armate" partial spre exterior cu plasa de protectie de pe fata versantului inferior. Anticipez o torcretare la cum arata designul in faza asta.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

gruiarew

Poate dau iar cu mucii în fasole, dar daca ar face un parapet pe margine ar ieși niște piste de biciclete de toată frumusețea :)
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Europiu

@ciprebbe: Mulțumesc pentru răspunsuri, chiar mă întrebam pe unde ești. Revenind la zgura armată, eu nu contestam duritatea ei, eu vorbeam de contactul/interfața cu roca naturală. Oricum ai lua-o, rămân două entități distincte, fiecare cu calitățile ei specifice mecanice, termice etc. Nu e obligatoriu să stea împreună fără "scandal".

Nu zic, o fi o chestie de potriveală inginerească (în sensul pozitiv al cuvântului). La fel ca betonul cu fierul... :)
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Cetatean

Ok, ok... Dar totuși, se va torcreta dealul sau nu? Chiar nu a reușit nimeni sa pună mana pe o plansa, un detaliu de execuție ceva?
Dacă se torcreteaza, ce se întâmplă, sau cum se captează apa ce iasă din gresiile alea fie iarna, dar mai ales primăvară și toamna?
Intreb pentru un prieten :))
Oricum, rup fasul cum lucreaza. Sa îți permiți azi, sa bagi beton la roaba, asta înseamnă să ai oameni.
Mi-a atras atenția un mic detaliu, cele trei autocare parcate pe viaduct. Asta înseamnă vreo 150 oameni plus șoferii care dorm la cabina. Deci sa tot fie vreo 230-250 oameni. Cam cât au pe Sebeș Turda 1 și 2 :)

voicul

CNAIR a zis ca mobilizarea este de 300 de oameni (mai sunt si soferi care plimba diverse utilaje in afara santierului + managmentul care probabil merg cu alte masini).

razvan96

Daca informatiile de pe portalul CNSC sunt corecte, contestatia China Railway-Viaponte la PiSi5 a fost acceptata.Li se va reevalua oferta financiara (evident, CNAIR ar putea contesta la CAB).

TibiV

Quote from: dojaalex on April 02, 2019, 10:00:57 PM
Sa îți permiți azi, sa bagi beton la roaba, asta înseamnă să ai oameni.
UMB-ul are oameni, Slava Domnului...
Iar oamenii aia puneau in roabe betonul impins de jos de o betonpumpe, pe un furtun lung care urca cel putin 6 metri de la terasa de mai jos... (Basca pe film se vede cat sunt de organizati: cel care golea roaba se aseza cuminte la coada, astfel ca betonul din furtun nu se scurgea niciodata pe jos. Dar s-a mai spus pe aici: UMB face munca de chinezi, dar fara chinezi...)
Cu ce utilaj crezi ca ar fi putut face lucrarea aia in mod mecanizat, tinand seama de faptul ca terasa aia probabil nu are mai mult de 2 metri latime?!...
Cred ca si un TICO/Matiz ar fi cam stramtorat acolo...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alexandruduma