Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 82 Guests are viewing this topic.

pasadia

Pe de alta parte efectiv in deal lucrarile nu il costa atat de mult: utilaje, muncitori, dar cam atat. Nu ai forajepentru fundatii, nu ai pile, nu ai grinzi, nu ai multe dintre elementele scumpe prezente pe alte zone ale lotului. Deci e firesc sa valoreze totusi putin.

Dar pe de alta parte lucrarile sunt migaloase.Degeaba ori fi reusit in alti ani, pe alte bucati, medii lunare de 3-4%, aici nu vor reusi sa scoata aceeasi medie. Din contra, un 0,5% imi pare decent...

RaduLuc

Zona are peste un km de autostrada, 5% din valoare de contract este aprox 21 mil lei, asta inseamna aprox. 4.4 mil euro, ceea ce la pretul de contract al celor de la umb este putin mai mult decat media pe toata autostrada de 22 km, dar in particular acest km are zone cu 20 m inaltime de ziduri de pamant armat, si alte consolidari in partea dealului, si umpluturi doar cu zgura care este ceva mai scumpa decat umplutura de pamant. Eu spun ca este ok raportat la valoarea lor de contract, dar niciodata km asta de autostrada nu va costa doar atat.

horatiu.cosma

#45692
 :lol: :lol: :lol:

Costă soluția la deal cât un tunel. Estimez la vreo 25-30 de milioane de euro. Pământul armat cu zgură e extrem de scump, sute de mii de metri cubi de zgura adusă de la Hunedoara, fier beton înfipt în deal, plase, betoane la greu. Plus consumabilele la escavatoare care sapă în roca aia destul de dură. Plus vreo 200-250 de oameni care costă câteva milioane de lei lunar.

danutzu_1069

#45693
La vremea studiului de fezabilitate parea de neconceput un tunel in dealul Soimus...
Cu atat mai mult ca trebuia facut cu o curba si inclinat....
Orice alta solutie ar fi insemnat excavatiile de acum (semitunel, cu polata, etc..)

Ma uitam la o pereche de tuneluri de pe o autostrada din Turcia care trece printr-un un deal, pe care este o eoliana. Ei bine, fundatia eolienei "pica" intre tuneluri... sau mai bine spus, unul din tuneluri ocoleste fundatia...

https://goo.gl/maps/g7iw8fbuhjw

voicul

#45694
ALERTĂ! AUTOSTRADA prin munți a fost modificată
Un proiect de Hotărâre a Guvernului modifică indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiţii "Autostrada Sibiu-Piteşti".

Autostrada Sibiu – Pitești este parte a coridorului TEN-T Core și reprezintă tronsonul lipsă al coridorului Nădlac – Arad – Timișoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Pitești – București – Constanța care traversează România de la vest (graniţa cu Ungaria) la est (Portul Constanţa).

O mare parte a cererii de transport utilizează în prezent drumul național DN7 pentru călătoriile între București – Pitești – Râmnicu Vâlcea – Sibiu. Drumul Național 7 este un drum cu două benzi de circulație fiind utilizat în prezent peste capacitatea sa, ceea ce conduce la ambuteiaje, stagnări în trafic și risc crescut de accidente.

Obiectivul general al Autostrăzii Sibiu – Pitești, așa cum este definit și în cadrul Master Planului General de Transport, este acela de a îmbunătăți eficiența economică a rețelei de transport din România prin reducerea timpului de călătorie între Sibiu și Pitești și implicit îmbunătățirea conectivității la nivel regional.

Principalii indicatori tehnico – economici ai autostrăzii Sibiu – Pitești au fost aprobați prin Hotărârea Guvernului nr. 1418/2008. În prezent obiectivul este cuprins în cadrul Master Planului General de Transport aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 666/2016, în cadrul Anexei 10, 11 Lista de proiecte prioritizate pentru autostrăzi, ocupând prima poziţie.

În cadrul studiului de fezabilitate 2008, studiu care a stat la baza HG 1418/2008, traseul autostrăzii era estimat la 116,64 km, împărțit în 3 sectoare.

Față de studiul de fezabilitate realizat în anul 2008 s-au efectuate o serie de completări/adaptări, principalele constând în investigarea terenului și studierea unui traseu cât mai optim, având în vedere constrângerile zonei atât din punct de vedere topografic, geografic, geotehnic, hidrografic, a declarării unor noi situri protejate natural și cultural, cât și a dezvoltărilor socio-economice și a creșterii considerabile a traficului atât cel de mărfuri cât și cel turistic și de pasageri.

Astfel pentru stabilirea variantei optime de traseu au fost analizate 7 alternative, varianta selectată stabilindu-se în baza unei analize multicriteriale, care a avut în vedere: reducerea timpului de călătorie, îmbunătățirea cheltuirii eficiente a resurselor financiare, gestionarea impactului asupra mediului, îmbunătățirea condițiilor de accesibilitate și siguranță a traficului etc. Traseul selectat coincide in cea mai mare parte cu traseul studiului din 2008.

Principalele revizuiri sunt următoarele:

–           Sectiunea 1 Sibiu – Boița

Traseul pe acestă secțiune prezintă diferențe față de cel din 2008, întrucât punctul de început al autostrăzii era altul. Astfel traseul inițial al autostrăzii Sibiu – Pitești începea de la conexiunea cu  viitorul Drum Expres Făgăraș – Sibiu în zona localității Veştem, iar traseul actual are ca punct de început intersecția cu Varianta de ocolire a municipiului Sibiu la profil de autostradă.

De asemenea traseul pe acestă secțiune prezintă unele adaptări, pentru evitarea zonelor construite și a zonelor protejate, în special în zona Pădurea Mohu și a localității Boița.

–           Secțiunea 2 Boița – Cornetu

Traseul autostrăzii pe această secțiune este identic cu cel al Studiului de Fezabilitate realizat în anul 2008, cu excepția primilor 3,5 kilometrii, unde se realizează conexiunea între traseul modificat pe secțiunea 1 și traseul inițial.

–           Secțiunea 3 Cornetu – Tigveni

Traseul autostrăzii pe această secțiune este identic cu cel al Studiului de Fezabilitate realizat în anul 2008, cu excepția a 1,8 kilometri, unde a fost necesară o modificare minoră a traseului (deplasare maximă 42 m) pentru a se evita demolarea unui centru social-filantropic, centru construit ulterior realizării proiectului. Pe această secțiune o modificare o constituie renunțarea la lucrările de amenajare a cursurilor de apă Băiașu și Topolog, fapt ce a condus la reproiectarea lucrărilor pe aproximativ 15 km, acestea constând în reproiectarea liniei roșii, a structurilor precum și a lucrărilor de consolidare și hidrotehnice.

–           Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș

Traseul autostrăzii pe această secțiune este identic cu cel din 2008 pe aproximativ 65% din lungimea traseului (6,3 km). Restul traseului realizează conexiunea dintre traseul stabilit în cadrul Studiului de fezabilitate din 2008 și cel al Secțiunii 5.

–           Secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești

Traseul autostrăzii dintre Curtea de Argeș și Pitești se menține relativ apropiat de cel stabilit în anul 2008 cu corecții locale, în general datorate evitării la maxim a siturilor protejate și a zonelor construite.

Cele mai mari corecții sunt realizate în zona municipiului Curtea de Argeș, unde traseul nou ales evită traversarea zonelor construite și în zona Băiculești unde se evită afectarea albiei vechi a râului Argeș.

A fost necesară și alinierea proiectului la cerințele noilor norme și normative revizuite/actualizate atât cele naționale cât și cele europene, exemplificând: studiile geotehnice s-au realizat în conformitate cu noile prevederi ale normativului NP 074/2014 față de NP 074/2007, calculele specifice structurilor s-au realizat în concordanță cu noul normativ P100-1/2013 față de P100/2006, în concordanţă cu convoaiele de calcul Eurocod, față de calculele anterioare pentru clasa de încărcare E, studiul de trafic s-a efectuat în corelare cu rezultatele recensământului 2015 față de cel din 2005, precum și adaptarea la noile norme privind siguranța rutieră, iluminatul structurilor, nodurilor rutiere, ITS, legislația de mediu, etc.

Mai sunt si alte detalii aici: https://www.money.ro/alerta-autostrada-prin-munti-a-fost-modificata/

nenea_hartia

Quote from: voicul on March 26, 2019, 06:35:22 PM
Quote from: money.ro
ALERTĂ! AUTOSTRADA prin munți a fost modificată
Acum pricep de ce n-am mai găsit picior de asfalt când am condus pe acolo, autostrada fusese modificată. :lol:

Pe vremuri se mergea la facultate ca să ieși ziarist...

Ionut

Va rog nu mai puneti asemenea ineptii de articole pe forum. Articolul vorbeste de fapt despre revizuirea/actualizarea indicatorilor tehnico-economici, nu e nicio modificare a autostrazii. Modificari ar trebui sa fie prin redactiile astora.

Ionut

API pe Facebook

Săptămâna trecută a circulat o nouă manipulare ieftină, tot de la cel mai înalt nivel. Prim-ministrul Viorica Dăncilă și ministrul Transporturilor Răzvan Cuc au declarat că acordul de mediu al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești a fost contestat de niște "cetățeni care doresc cu orice chip ca România să nu aibă autostrăzi".

Problema este falsă. Acordul de mediu a fost emis cu data de 28.12.2018 și publicat pe site-ul ANPM în 02.01.2019, este valabil și își produce efectele. Într-adevăr, până la finalul lunii ianuarie 2019 ar fi putut fi atacat în contencios administrativ, însă acest lucru nu s-a întâmplat, conform cercetărilor noastre și informațiilor primite din mai multe surse.

Presupusa "contestație" este de fapt o serie de email-uri trimise la ANMP de către unele persoane nemulțumite. A le folosi drept o scuză care să acopere neputința în a construi autostrăzi este ceva penibil chiar și pentru actualii șefi din guvern și MT și demonstrează încă o dată că acești ageamii incompetenți nu au nicio legătură cu proiectele mari de infrastructură de transport.

Iată care este stadiul Autostrăzii Sibiu-Pitești. Secțiunea 1 (Sibiu-Boița) are câștigător desemnat (Porr), fiind depusă o contestație care, se pare, ar urma să fie retrasă (nu se știe sigur). Mai trebuie să așteptăm deznodământul. Pe Secțiunea 5 (Curtea de Argeș-Pitești) încă nu s-a anunțat un câștigător, deși sunt foarte multe semnale că îl vom afla în curând.

Pe tronsoanele 2 și 3 (cele mai grele, porțiunile de munte) deocamdată avem lansate licitații doar pentru completarea studiilor geotehnice, ceea ce noi am cerut de câțiva ani de zile. Iar pe lotul 4 (Tigveni-Curtea de Argeș) licitația de lucrări abia a fost pornită în 09.03.2019. Primul termen de depunere a ofertelor este 14.05.2019 (dacă nu cumva o să fie amânat).

GDPR

In loc sa postati linkuri catre nustiuce articole, mai bine puneti unul direct catre proiectul de HG privind reaprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiţii "Autostrada Sibiu-Piteşti": http://mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/2358-hg26032019drtac

Oricum, inainte sa semneze contractul de executie, ar trebui sa reaprobe indicatorii tehnico-economici, vezi cazul pasajelor de pe DNCB.

BoGDaN

#45699
Pârâul Baiasu s-a umflat așa mult acum 5 ani încât a rupt drumul de legătura între Cornetu și Perișani pe o lungime de 1 km.
De menționat ca întreaga Vale a Oltului se afla pe o falie seismica activa ce comunica cu falia Fagaras. Dacă nu ma înșel in 1916 a fost un cutremur de 8.0 pe scara Richter, cutremur de suprafața. Cutremurele de suprafata degaja energie intr-o zona mai restrânsă fata de cutremurele de adâncime. Asta ca vorbim de rezistenta lucrărilor de arta de pe SiPi.
De asemenea de la Cozia înspre Pitești, solul este extrem de instabil, dovada fiind condiția drumului DN73C dar și localitățile afectate de alunecări de teren din zona. Food for thought, asta ca sa ma bag și eu in seama!


Ionut

Comsa baga asfalt stabilizat în zona ecoductului dinspre Holdea. Imagini DRDP Timișoara.

RaduLuc

#45702
Din surse sigure se preconizeaza ca sapatura de la HOLDEA, autostrada nu bretea se va finaliza pana la sfarsitul saptamanii sau inceputul saptamanii viitoare, dupa care se va trece la stratul de forma.
Acum incearca sa avanseze cat de mult cu balastul stabilizat dupa care cu mixtura asfaltica, dar minim 7 zile trebuie asteptate testele pe stabilizat.

NGC

PiSi 5

Quote from: NGC on March 12, 2019, 02:11:46 PM
Sa vedem cine ghiceste castigatorul. :D

Quote from: razvan96 on March 12, 2019, 02:13:34 PM
Deci e clar, Astaldi.Good job pentru cine a aflat de cateva zile.

Quote from: Ionut on March 13, 2019, 09:11:20 AM
Cel mai probabil Astaldi va lua lotul. Bine, mai dureaza, evident. Poate NGC a mai primit info de la vrabiute.

Premiul (habar n-am care, poate un autograf de la Cuc) merge la razvan96. :D

Quote from: NGC on March 21, 2019, 03:52:45 PM
Ia sa vedem ce pizza pregatim noi pe maine. ;)

Quote from: FRS on March 21, 2019, 06:11:19 PM
A1 lo5?

ASTALDI e castigator. Mai scriu imediat un mesaj.

NGC

PiSi 5

Quote from: NGC on March 21, 2019, 03:52:45 PM
Ia sa vedem ce pizza pregatim noi pe maine. ;)

Degeaba am pregatit pizza ASTALDI, ca CNAIR se tine de glume si a dat un nou termen pentru "evaluarea ofertelor", cu ghilimele de rigoare. Noul termen este 30.04.2019. Or fi vrut sa ne induca in eroare si sa ne faca o "surpriza". :lol:

Quote from: NGC on March 12, 2019, 02:11:46 PM
TIRRENA a fost descalificata si a contestat. De asemenea si asocierea condusa de CHINA RAILWAY a fost descalificata si a contestat.

Dupa cum ziceam, ASTALDI este castigatorul pe care CNAIR amana sa il anunte.

Pe de alta parte, am o veste buna despre TIRRENA si una care nu e confirmata, dar s-ar putea sa nu fie buna.

Vestea buna se refera la DN6 unde au contestat la CAB. O sa scriu imediat si in topicul corect.

Vestea care poate nu e buna se refera chiar la PiSi 5 unde se aude ca ar vrea sa renunte la contestatia despre care am scris mai sus. Oricum mai este timp. O sa revin.