Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 62 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Mi se pare enorm contractul (si nu doar la prima vedere):
- Tunelul = 72,9 mil E (27 mil e/km/fir standard de cost)
- raman 8.33 de km de A la un cost de 352,6, adica 42,3 mil E/km. Or fi 2,5 km de pasaje/poduri/viaducte, dar nu avem nimic extraordinar. Vorbim de structuri destul de simple, fiind totusi o zona de deal si un rau mediu spre mic.

Dar probabil lipsa investigatiilor geo isi spun cuvantul.
Ma astept sa fie atribuit pentru o suma intre 220 si 250 mil E. Ceea ce oricum este destul de mult.
Daca aici dam 40+ milE/km, exceptand tunelul, pe PiSi 3 si 4 cat ne va costa? Mai mutl decat daca am face numai tunel?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danutzu_1069

Deal sau munte, tehnologia aplicata este aceiasi.... Gaura tot trebuie facuta, valea tot trebuie trecuta cu viaduct...

razvan96

De fapt, pe PiSi 2 si 3 in anunturile de intentie pentru cei aproximativ 70 de km valoarea estimata era de sub 2 mld de euro.Deci e mai ieftin sa faci tunele. :lol: :lol:

dr4qul4

#45528
@Danutzu, tunelul l-am scos din ecuatie. Iar viaductul nu costa la fel de mult la deal ca la munte. Una e sa faci pila de 20m si alta e sa faci de 60. Una e sa poti duce macaraua pe drum existent si cu totul altceva este sa fi nevoit sa-ti amenajezi drumuri de acces.
Plus ca se pot face si optimizari. Pe valea Baiasului mai greu cu asa ceva. Si sa nu uit...la munte mai trebuie sa faci si protectii impotriva caderii pietrelor.
Un km de tunnel dublu este 54 mil E. Pe 70 de km inseamna 3,78 mil E.
De fapt 2 mld E pt 70 de km inseamna mult mai putin  decat 425 mil E pt 10km. 28,5 vs 42,5 !!!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dragos76

Scuze dacă s-a mai discutat, dar eu nu am urmărit detaliile acestor licitații: ținând cont tocmai de riscurile acestui proiect (și pentru beneficiar, dar și pentru contractor), nu e normal să NU se meargă pe un contract de tip fixed price, ci pe ceva formulă mixtă?

NGC

PiSi 5

Quote from: Ionut on March 08, 2019, 07:02:51 AM
Quote from: alin_simeriaveche on March 07, 2019, 08:34:42 AM
Aveti idee pe cand se anunta desemnarea constructorului si pe lotul 5?

Quote from: florin74 on March 07, 2019, 08:38:00 AM
Imediat. Neoficial cica Tirrena ar fi in poll-position.

Quote from: NGC on March 07, 2019, 11:43:55 AM
Asa se aude si pe aici. ;)

Uite ca mai nou se aude ca oferta celor de la Tirrena a ajuns la cosul de gunoi (descalificata) dupa ce era in frunte. Mai sa fie, ce chestie.

TIRRENA a fost descalificata si a contestat. De asemenea si asocierea condusa de CHINA RAILWAY a fost descalificata si a contestat.

Sa vedem cine ghiceste castigatorul. :D

Pentru ca sa va usurez munca, va aduc aminte ca ITINERA si TRAMECO au fost descalificate anul trecut.

ladposta

Intrebarea e: Cine a mai ramas? :-) mai bine zis :-(

razvan96

Deci e clar, Astaldi.Good job pentru cine a aflat de cateva zile.

Ionut

#45533
Pentru PiSi 5 astea sunt ofertele:

1. Astaldi SpA
2. Asocierea China Railway 14th Bureau Group Co Ltd - Viaponte Rom SRL - Viaponte Projetos e Consultoria de Engenharia SA
3. Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA - Pizzarotti SA
4. Asocierea Itinera SpA - Retter Projectmanagement SRL
5. Societa Italiana per Condotte d'Acqua SpA
6. Asocierea Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA)
7. Asocierea Tirrena Scavi SpA - Toto SpA Costruzioni Generali
8. Asocierea Trameco SA - Vahostav SK as - Construcții Erbașu SA - Vega '93 SRL - East Water Drillings SRL

^ Deci Astaldi, Pizzarotti, Condotte sau UMB-Aktor. Probabil cei de la Astaldi vor fi desemnati castigatori.

ladposta


Vlad94

UMB-Aktor. Sunt curios daca UMB ii va face pe greci sa se miste mai repede, sau se vor lasa pe tanjeala, conformandu-se cu acestia.   :lol:

Quest

#45536
Vlad94 eu privesc pozitiv lucrurile si spun ca pentru PiSi5, UMB si-a luat ca parteneri pe Aktor ptr expertiza in tuneluri pe care acestia o au (vezi tunelurile splendide pe care Aktor le-a facut in piatra seaca in Albania de exemplu).
In privinta ritmului de lucru, nu cred ca UMB isi va irosi ocazia de-a demonstra si pe mai departe ca sint seriosi, de altfel observi ca parteneriatul ptr PiSi5 este UMB-Aktor si nu invers, adica se stie care e roata mai mare care invirte roata mai mica ;)
Common sense will get you far !

Ionut

Stati oameni buni ca nu castiga UMB-Aktor. Plus ca nu exista tunel pe PiSi 5, nu stiu de unde a venit teoria asta. Cel mai probabil Astaldi va lua lotul. Bine, mai dureaza, evident. Poate NGC a mai primit info de la vrabiute.

danutzu_1069

Da, important este cine este liderul de asociere... Ala impune ritmul...

Ionut

^ Poate s-a confundat Sectiunea 4 (lansata de curand) cu 5 (aproape de anuntarea oficiala a castigatorului). Tunel e pe S4, nu pe S5. Apropo de S4, Adevarul a preluat pozitia API despre licitatie.