Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 30 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

#45285
Cumva avem niste "goluri" de galben pe traseul autostrazii?.

LE:
La un zoom mai mare, se pare ca nu...

vasile.silion

Cam acesta cred că ar trebui să fie traseul autostrăzii, deocamdată. E foarte puțin diferit față de traseul de pe Harta proiectelor de infrastructură API. Evident, s-a cadastrat suprafața. Mă întreb: în situația în care se sapă tuneluri, se mai expropriază terenul de deasupra, de la suprafață?
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

tudor

Numai eu vad oca dealul staincile alea mai de langa vechea alunecare o iau la vale?
Eu vad ca stancile alea fisurate au migrat spre exterior cam doi metri si sunt aproape sa depaseasca zidul de sprijim.



Referinta la data de 5Dec2018


P.S. Nu sunt de meserie; poate nu vad sau nu inteleg eu bine pozele. Rog cineva care stie mai bine sa comenteze.

Powered by API/PUM imgur uploader

Kidu

Nu te inseli, se vede cu ochiul liber ca sunt multe zone unde stancile au alunecat pana in zona unde va fi suprafata carosabila.
Dupa parerea mea, tot de nespecialist, cutter avea dreptate, pana nu vor mai "indulci" panta, acea suprafata va continua sa alunece.

paulmare

poate de asta nici nu au revenit inca - le-ar mai trebui atunci alt culoar de expropriere, si un aviz de la ministerul agriculturii pentru schimbarea destinatiei terenului - sus e pasunea comunei Bejan
Nu o sa vedem inseamna nici aici deschidere asa rapida cum am asteptat

serban vlad

Urmaresc cu interes forumul. Exista o soluitie pentru deschiderea circulatiei pe dealul de la Bejan, pe care am vazut-o in grecia pe autostrada dintre Seres si Salonic.
Au lucrat la versantul muntelui circuland pe un sens pe partea din spre vale. Aici s-ar putea da in circulatie sensul spre Sibiu urmand sa ramana de finalizat versantul numai avand la dispozitie sensul spre Timisoara. Cred ca o latime de 12-13 m (cat reprezinta o cale de autostrada) este suficienta. Dar trebuie asumare de responsabilitati!

medicul de garda

Totusi, in afara de alunecarea de la zid, in portiunea aceea pietroasa fragmentata pe care a prevazut-o un coleg de al nostru (iertare ca nu i-am retinut numele), nu se prezinta prea rau dealul. Celelalte alunecari mici au avut loc strict in portiunile unde nu s-a montat plasa. Se vede ca terasa cea mai de sus, unde e plasa pe toata lungimea, nu s-a miscat. Cel putin acolo pare ok. Ce nu inteleg e de ce nu se grabesc cu montatul plasei pe cea de-a doua terasa, ca o sa tot aiba fragmentari de stanci din cauza inghetului pana o sa le dispara bucatele din terasa si nu mai au loc pentru utilaje. Nu stiu daca alea mai pot fi umplute cu gabioane.

Si intrebare de amator: chiar daca plasa tine pietrele care se desprind din cauza inghetului-dezghetului, la cat de sensibil pare muntele acela la vreme, in timp nu se va fragmenta spre interior pana cand ancorele plaselor raman fara sustinere? In capul meu as fi crezut ca trebuie torcretat acolo, nu neaparat pentru rezistenta, ci pentru sigilare. :o
Trust me, I'm an east-european doctor!

danutzu_1069

Haideți sa facem distinctie intre alunecare de teren si căderi de pietre....
Alunecare a fost cea de la viaductul Bejan si cea.... faimoasa de la Soimus. Restul sunt doar caderi de pietre, din cauza fenomenului de inghet dezgheț a apei infiltrata aproape de suprafata... (doar asta ingheata)

Ionut

Prezentare actualizata CNAIR de la SCS Transport din 29.01.2019.


thinker

E o mare tentatie de a minimiza ce s-a intamplat peste iarna la dealul cu sau fara lilieci, Soimus, Paulis etc, cum vrem sa ii spunem. Tentatia de a minimiza problema vine din sperantele noastre de a circula anul acesta pe acolo.
Din pacate ce s-a intamplat dovedeste ca actuala solutie tehnica, facuta pentru gresii masive, nu e viabila pentru conformatia geologica actuala. Roca de acolo nu e masiva, e toata fragmentata, practic ciuruita ca sa fie usor de inteles. Imaginati-va ca pe terasele rupte de caderile de pietre trebuie sa circule utilaje, revedeti filmarea si apoi comentam cat e de rau. In cateva locuri terasele s-au rupt si nu mai e posibil acces mecanizat pe acolo. Apoi uitati-va cam ce ar trebui facut ca sa refaca terasele...

Solutia actuala nu va functiona, chiar daca deschide ceva in vara vor fi permanent caderi de pietre pe acolo, si plasele nu stim cat o sa reziste. Trebuie scazuta panta, consolidate terasele si facute sisteme de oprire a caderii de bolovani. Probabil mai usor si mai sigur ar fi un viaduct, si bolovanii ar curge pe sub autostrada, fiindca dealul acesta asta a asteptat, sa fie sapat.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

alin2pas

Quote from: medicul de garda on February 04, 2019, 01:23:42 PM
Si intrebare de amator: chiar daca plasa tine pietrele care se desprind din cauza inghetului-dezghetului, la cat de sensibil pare muntele acela la vreme, in timp nu se va fragmenta spre interior pana cand ancorele plaselor raman fara sustinere? In capul meu as fi crezut ca trebuie torcretat acolo, nu neaparat pentru rezistenta, ci pentru sigilare. :o
Torcretul este ca un fel de tencuială: Protejează doar față de apa care se prelinge la suprafață, nu și față de apa cate se infiltrează din porțiunea superioară a dealului și iasă la suprafață în zona taluzului. Torcretul s-ar desprinde la fel ca tencuiala de pe un perete afectat de igrasie în profunzime. Reducerea unghiului de taluz e singura soluție, fie că se face acum sau în timp, în urma desprinderilor repetate de roci din taluz.

paulmare

Mai sunt si alte solutii  - dar torcretul aplicat pe un deal fisurat cu o pasune deasupra si cu apa meteorica infiltrata in fisuri - frectzia la piciorul de lemn macar nu costa atat ca si torcretatul la dealul acela 😀
Stiu ei foarte bine sa o rezolve, costa insa timp si bani, si daca la beneficiar a mers studiul de pe google earth al lui diwi, si nu au acceptat traseu alternativ cand au dus studiu de teren cu carote etc si daca ei au aratat mobizare superbuna etc de ce sa le iei banii prostilor ?


alinuttt

În săptămâna asta se putea lucra la terasamente, la fel și săptămâna trecută.. Nu devine discutabilă deschiderea LD4 dacă nu revine UMBul până în martie?

voicul

Chiar crezi ca UMB nu este mai bun ca Aktor? Adica ca nu poate sa faca 5% in 9 luni? (Aktor a facut 4% anul trecut pe A10)
Poate se mai muta din august, dar nu cred.

Dupa o prognoza, de saptamana viitoare mai incepe o ninsoare, o ploaie. Inca nu prea sunt conditii de lucru la terasament.