Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 21 Guests are viewing this topic.

Quest

Deci nici G4Media n-au avut prezenta de spirit sa se exprime corect in privinta tunelurilor de pe LD2-E2. Nu sint "tuneluri pentru ursi" (sic), ci tuneluri pe autostrada, pe deasupra carora se pastreaza culoarul de circulatie / migratie a faunei de toate tipurile, mai mare sau mai mica.

Cred ca s-a gresit fundamental in toata presa, insistind ca aceste culoare ar fi menite doar ursilor, desi orice mamifer aflat prin zona se va putea folosi de acest culoar. Insistind pe ursi, s-a dat practic apa la moara detractorilor solutiei cu tuneluri, care pe buna dreptate pot sustine ca ursii sint mai rari in zona decit caprioarele de exemplu.

O chestiune esentiala pe care articolul n-o aminteste, lasindu-se astfel prada cifrelor mari de cost pentru tuneluri, pe care Compania le vehiculeaza cu scopul indignarii publicului, este faptul ca acestea sint acoperite in proportie de 85% din fonduri europene, asa incit cele 1,1 mld lei declarate pentru proiectarea si executia sectiunii E2, vor costa Romania doar ~35 mil € (@ 1€=4,65 lei). Arena Nationala a costat 200 mil €, asa ca despre ce efort bugetar deosebit vorbim ? Guvernul spune mereu ca nu sint probleme cu buffer-ul de bani necesari de la buget ptr plata lucrarilor pe fonduri UE, buffer care se realimenteaza odata cu primirea banilor de la Bruxelles. (colegii sa ma corectati va rog daca e cazul cu neeligibilele si ponderea lor la finantarea europeana a unui proiect de autostrada)

Nu cred in cresterea traficului pe DN68A dupa ce LD3 & LD4 vor fi date in trafic. Am mers anul trecut de la DV la TM pe ruta prin Savirsin-Margina-A1. DN7 pina la Savirsin a fost pustiu-pustiu, deci toata circulatia e deja mutata bine-mersi dincolo pe DN68A-A1.
Common sense will get you far !

gruiarew

Sunt încă destule TIR-uri pe DN7. Va mai crește ceva, dar nu exagerat. Depinde foarte mult și ora și ziua. De exemplu joi la ora 13 nu era nimeni pe DN68A. Dar asta nu înseamnă că drumul ăla e gol...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

alinuttt

UMB nu poate lucra absolut nimic pe LD4 sau de ce nu s-au întors la muncă?

zuma80

Eu banuiesc ca revenirea la munca a UMB-ului vine la pachet cu niste cheltuieli, altele decat salariile, "casa + masa" cheltuieli de functionare a utilajelor, etc. Ma gandesc ca or sa revina atunci cand aceste calcule dau pe "+".
Pentru A6!

transporter

Ieri am trecut prin nodul Soimus si in incinta CIC erau o gramada de camioane portocalii ale UMB, la unele soferii erau prezenti si se pregateau de ceva dar nu am stat sa vad mai departe ce se intampla. Mai tarziu inainte de intrarea in Teius am intalnit alte camioane UMB portocalii cu numar de BC care mergeau spre Aiud/Turda.

marisRO

Câștigătorii licitațiilor pentru autostrada Sibiu-Pitești, loturile 1 și 5, vor fi anunțați în câteva zile, a declarat, pentru News.ro directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Narcis Neaga. "Nu vă pot spune dacă sunt firme românești sau străine, câștigătorii licitațiilor pentru tronsoanele 1 și 5 vor fi anunțați în câteva zile. În cursul lunii februarie vrem să semnăm contractele. Proiectarea durează 12 luni, cerem constructorilor să o termine la începutul anului 2020. Lucrările pentru cei aproximativ 45 km de autostradă, respectiv loturile 1 și 3 din autostrada Sibiu-Pitești, încep anul viitor", a precizat directorul general al CNAIR, Narcis Neaga.

Sursa: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/cnair-pregateste-constructorii-pentru-cea-mai-asteptata-autostrada-din-romania-18831214


marinul

Prima data am crezut ca zice februarie 2020, pe urma citind mai departe vad ca se refera la urmatoarea luna. Eu il intrebam  in cate licitatii de autostrazi  s-a semnat contractul  la o luna dupa desemnarea castigatorului. Cred ca si  unde nu au fost contestatii a durat mai mult

gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

voicul

^Nu stii ca "in drum spre SEAP" este o etapa a procesului. Deci, chiar daca semneaza pe loc, inventeaza alte etape super intermediare sa mai stea pe loc, pentru ca odata ce lucrezi la STAT esti invata sa STAI pe loc/

Una din etape e chiar de ceva vreme: ordinul de incepere a lucrarilor.
Spre exemplu pe A7 (desi semnat) eu nu am auzit sa fie dat acest ordin (poate n-am auzit eu).

danutzu_1069

Uneori, ordinul de incepere se "negociaza" intre partile implicate, ca sa fie convenabil...

Ionut

Declaratii oficiale CNAIR (directori). Astazi, SCS Transport.

LD2 Sectiunea D si E1. Confirmarea a ceea ce banuiam/stiam. Dupa ce actualizeaza/completeaza PT pentru D si E1, scot la licitatie pe FIDIC Rosu (ma rog, noul contract national, varianta executie) lucrarile. Contractul dat prin licitatia de acum (completare PT), asa cum stiti, contine si partea de asistenta pe durata executiei D si E1. Le trebuie asadar doar constructorul, executantul - proiectantul si consultantul il contacteaza acum pe licitatia lansata.

LD2 Sectiunea E2. Au recunoscut ca au negociat cu Salini in decembrie ca sa vada daca le pot lua/plati PT la tunele. Negocierile au esuat. Asadar au luat decizia sa lanseze D si E1, asa cum am explicat mai sus si E2... dialog competitiv. Deci nu vom avea licitatie clasica, ci procedura de dialog competitiv.

Si eu, dar, neasteptat, si din partea altor oficiali din partea autoritatilor, ne-am exprimat rezerva ca aceasta procedura de dialog competitiv va fi o varianta mai rapida. Cand am intrebat (eu) de ce nu au lansat actualizare SF si apoi licitatie lucrari, motivul invocat a fost lipsa de timp, adica trebuie grabita treaba.

De ce? Pai simplu: LD2 este PROIECT FAZAT. Trebuie sa finalizam LD2 in 2023 (POIM actual). Daca nu finalizam LD2 in 2023, este foarte posibil sa NU mai putem faza inca o data...

Din pacate reprezentantul UE (foarte slab, imi pare rau) nu ne-a lamurit clar ce se intampla daca nu reusim (ca nu vom reusi). A zis ca e posibil sa se poata gasi o solutie cu o "dubla fazare", dar nu e sigur.

De asemenea, tot eu (ca deh, cine altcineva) am intrebat daca dialogul competitiv este o procedura agreata de Comisia Europeana pentru decontare pe fonduri coeziune/fonduri europene (POIM). NU mi s-a raspuns, desi reprezentantul Comisiei/DG Regio era in sala. Pozitia CNAIR este ca dialogul competitiv este in legislatia din RO si este o procedura recunoscuta la nivel european. DAR nu m-au convins DELOC ca lucrarile date prin dialog competitiv sunt si eligibile prin POIM. Eu sper sa fie. Dar deocamdata nu m-a convins nimeni.

In plus, CNAIR n-a mai facut procedura de dialog competitiv. Deci dati-mi voie sa fiu reticent cand vine vorba ca se vor misca mai repede decat varianta clasica (actualizare SF --> licitatie lucrari).

dr4qul4

Poate fac dialog competitiv cu Salini  :lol: :lol: :lol:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Declaratii oficiale CNAIR (directori). Astazi, SCS Transport.

PiSi. Lansare licitatie final de ianuarie-inceput de februarie 2019 (1-2 saptamani, adica) pentru studiile geotehnice suplimentare aferente PiSi 2 si PiSi 3. N-am insistat, sa vedem licitatia, sa vedem daca se tin de cuvant.

PiSi 4. Am intrebat de problema cu trecerea de la ANAP la AM POIM pentru controlul ex-ante al documentatiei. Pozitia AM POIM este ca NU s-a semnat contractul de finantare pentru Sibiu-Pitesti, deci, tehnic vorbind, strict legislativ, Sibiu-Pitesti nu intra sub incidenta OUG 114, nu este efectiv proiect pe fonduri europene. Deci tot ANAP da OK-ul pentru documentatie. Nu imi dau seama daca tine asta si la CNAIR si la ANAP - pentru ca in licitatia pentru S4 PiSi la "finantare" trebuie sa scrie "fonduri POIM". :) Deci... deci... deci... mai vedem.

Poate maine ne zice si Rovana ce crede ea. :lol: Ma rog, ma abtin, deja m-am enervat suficient azi.

Va readuc aminte ca Neaga era "cu documentatia in mana" si intreba si la ANAP si la AM POIM sa stie cine-i aproba documentatia.

Ionut

Declaratii oficiale CNAIR (directori). Astazi, SCS Transport.

Confirmare LD3 si LD4 receptie anul asta. Nu mai comenteaza nimic legat de Holdea (mizeriile lui Ionita cu "nu exista ordin de incepere", "ce, am cerut noi Holdea?" etc etc). Nu am insistat pe-aici, nu aveam de ce, deocamdata s-au clarificat lucrurile, sper sa terminam cu loturile astea doua ca mi s-a acrit.

Ionut

Va rog sa discutam despre procedura de dialog competitiv, inclusiv daca e OK sau nu pentru LD2 Sectiunea E2, pe thread-ul dedicat licitatiilor, aici. Acolo puteti intreba si comenta orice. Aici pe A1 strict despre autostrada in sine.