Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 63 Guests are viewing this topic.

wifi

Circulatie pe ambele sensuri intr-un singur tunel este cam riscant. Accidentele in tunel sunt mult mai periculoase decat afara.

voicul

Riscant fata de ce?
Nu cred ca e mai riscant fata de actualul DN.
La o adica poate pun niste NJ sau safe-fence pe mijloc.

wifi

Quote from: voicul on December 07, 2018, 05:51:25 PM
Riscant fata de ce?
...
Fata de doua tunele de la bun inceput, unde se circula numai pe cate o directie de sens. Chiar si daca este depasirea interzisa, la fel ca pe DNuri, tot se face. Accidentul mortal recent de pe DN7 pt. care s-a demonstrat a fost pe zebra. De asta-i mult mai sigura autostrada, toata lumea merge pe aceeasi directie, nu vine nimeni din fata (sau nu ar trebui sa vina ca se mai gaseste cate unul care sa greseasca).



voicul

Aha. Deci comparatia fata de situatia ideala.
In teren daca o sa avem 1 tunel in 3 ani, va fi mult mai sigur decat DN-ul de langa. Deci progresul va fi vizibil si real chiar si cu 1 singur tunel.



alecu26

Pui cvasi permanent politie la.inceput...camere de luat vederi...si depasirile vor fi rarisime. Mortalitatea din cauza depasirilor aiurea nu sunt chiar asa de mari. Plus ca in majoritatea cazurilor e in locuri fara vizibilitate. La Tunel exista vizibilitate. Deci hai sa nu incepem.cu prostii tipic romanesti...gen ori ambele tunele deodată ori nimic.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

JohannDB

Pentru un tunel de autostradă......, folosit pe "un singur tub" până la definitivarea celuilalt, în principiu, nu este mai periculos ca restul de drum pe un DN (că aici vorbim de autostradă)....
   Să pui separatoare, mai ales N.J. care au la bază cca 60-80 cm și înălțime de 90 cm este destul de dificil pentru trafic, în momentul în care trebuie să gestionezi trecerea printr-un astfel de tunel a unei încărcături agabaritice, care poate are lățime (și îi trebuie să încalece mijlocul axei longitudinale a tunelului), sau are înălțimea maximă ce-o permite tunelul (situație în care va merge tot încălecat pe mijlocul dintre sensuri, deoarece arcada de boltă nu-i permite să stea aproape de laterale), este total contraproductiv.....
   Traficul normal într-un tunel de două benzi (câte una pe sens) se poate desfășura FOARTE BINE și sigur dacă se fac minime eforturi de urmărire a traficului, cu radare de viteză de moment și alarme optice la depășire de viteză și sancționare, bineînțeles....!!
   Pentru că lungimea nu este "imensă", orice cocalar poate fi făcut să fie răbdător.....
   Cazuri extreme de dobitoci la volan am avut ocazia să văd pe viu, unde credeți ?? Chiar în tunel, la "acei nemți civilizați", la Hamburg (luna Mai a acestui an), la trecerea pe sub Elba unde rulezi pe două benzi în aceeași direcție !!!!





Powered by API/PUM imgur uploader

     Turismele de pe banda stângă cu portierele deschse sunt cele implicate în "trozneală".... Nu vă spun, că tot tunelul s-a pus "pe roșu", chiar și cu noi înăuntru.... Am stat preț de vreo 3-4 minute pe loc, până s-a pus pe verde sensul (culmea, tot cel din stânga, unde erau mașinile bușite) și am luat-o încet, încet, cu 30km/h (că atât era pe afișaje și radarul cu blitz era funcțional) până am trecut pe următorul tronson, unde și semnalizare de undă verde pe sens a revenit la normal.....
    Deci: traficul prin tunel cu două benzi, în dublu sens, nu este cu nimic mai periculos ca pe orice alt drum.....  Este limitat ca lungime, este interesant (element necunoscut pentru n`șpe indivizi), fapt cei face pe 99% să fie ochi și urechi.... dar la asta contribuie elementul de supraveghere și "pedepsire".... Exact ca "la alții".......

thinker

#44736
- ambele tuneluri o sa fie in acelasi contract - asta e informatia oficiala
- tehnologic specialistii au explicat aici ca e mai avantajos sa lucreze la amble tuneluri in paralel - deci cei care o sa le faca o sa aiba interes sa lucreze asa, nu cred ca CNAIR o sa ii impiedice sa o faca
- nu o sa fie gata simultan - asa e tehnologia, o sa stam 1-2 ani probabil cu circulatie printr-un tunel ...nu e mare tragedie, oricum o sa fie mai bine  fata de varianta actuala

problema e ca nu vad primul tunel gata mai devreme de 5-7 ani,   asta e problema adevarata, 
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

cristi5

Quote from: thinker on December 07, 2018, 10:52:04 PM
- ambele tuneluri o sa fie in acelasi contract - asta e informatia oficiala

Ambele tuneluri pe lung sau pe lat?

Oficial in ce sens? Exista ceva scris?

Greu de spus daca un ministru demisionar e "oficial", asa ca nu stiu daca are rost sa ne uitam exact cum s-a exprimat. Pe de alta parte fiind mai relaxat, poate da mai mult din casa.

Intr-adevar unele exprimari pot induce in eroare. Si la Sova, si aici...

horatiu.cosma


interesantul

Păi nu mai simplu, ca să elimini toate discutiile despre siguranta intrun tunel, dai drumul la circulatie pe un sens prin tunel si pe celalalt sens o lasi pe DN, care-l transfomi in sens unic.
Se fac iesiri si intrari provizorii. Se practica si la altii..
Noi mai avem pana ajungem ca italienii sa avem autostrazi paralele ca intre Bologna si Florenta
Am pierdut prin Romania 30 de ani...

alecu26

Merge daca nu ai trafic local...dar e o ideea excelentă.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

thinker

#44741
@cristi5  @horatiu.cosma

asa e logic sa fie ambele tuneluri in contract plux conexiunea cu capetele loturilor existente, fiindca de fapt se contracteaza un lot de autostrada (sectiunea cu tuneluri)

aveti vreo informatie ca se va licita strict un tunel?  si daca e asa cine va realiza conexiunea intre capetele loturilor din ambele sensuri si tunel?
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

tonică

dar pana la "un tub/doua tuburi", tuneluri despre care cam toti pe aici suntem constienti ca vor aparea abia peste aproximativ 4/5 ani daca lucrurile merg şnur, s-a vehiculat cumva si ideea de a largi e673 la 2+1 benzi? Sau ar fi prea mare investitia?

horatiu.cosma

Investitia nu ar fi mare. In schimb ar fi birocratia. Licitatie SF, SF, AM, avize, certificat de urbanism, HG indicatori, HG expropriere, licitatie PT+executie, reconfirmare avize si CU, proiect tehnic, AC, si abia apoi lucrari care ar dura vreo 6 luni (ca probabil trebuie si consolidari). Dar cu toata birocratia, we poate ajunge la 4-5 ani lejer. Se poate scurta la vreo 2-3 ani (dialog competitiv, impins politic toata birocratia etc), dar trebuie acolo niste oameni carora sa le pese. Deci eventual dupa 2020.

gruiarew

Mare parte din bucata de DN68A e prin pădure. Sigur va trebui consolidat. Dar dacă s-ar repara omenește și s-ar mai îndulci niște curbe, cred că am putea rezista 10-15 km (sau câți îs între Holdea și Margina)  și pe 1+1. La cum am văzut că-l repară și peticesc, slabe șanse să-l extindă la 2+1.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis