News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

9 Members and 33 Guests are viewing this topic.

cristi5

Si daca sta, eu merg numai pe banda 2 pe acolo...

Liviu_udr

#44626
Păi nu era exact situația ca anul trecut, prin timpul acesta, pe lotul 3, evident plus zona Grind?

damian_dragos

Quote from: vancouver on December 03, 2018, 12:31:03 PM
Firul rosu, daca are flux continuu, ii blocheaza pe cei care vin de pe DN68A de la Grind Dobra. Daca sunt 2 camioane, al doilea poate sa ramana cu "fundul" in bariera. Solutia mi se pare un om pus de CFR la bariera, ca in alte vremuri, cand exista om la bariera. Dupa care refacuta configuratia in zona, de ex. in loc de acel giratoriu facuta o intersectia in T, in care cei de pe DN68A sa aibe prioritate si deci sa fie exclusa coada la bariera.

In primul rand ca sofer ar trebui sa sti lungimea autovehiculului si sa nu fi inconstient sa opresti pe calea ferata in caz ca e aglomerat opresti inante de bariera, dar si un om de la cfr pus acolo ar fi o idee. In al doilea rand nu cred ca vor mai fi tiruri pe acea directie pentru ca tiristi probabil vor alege varienta pe autostrada. Probabil o intersectie in T ar functiona pentru masinile care vin din spre dobra dar va cauza haos in directia opusa de exemplu cand se va da drumul la bariera si va fi un flux mare de masini, multe tiruri si alte vehicule vor bloca directia de mers spre Dobra, deci nu cred ca asta va fi o solutie optima.

thinker

#44628
@horatiu.cosma
pilotii sunt acolo - inseamna ca nu au fost miscati de alunecare... stii foarte bine ca s-au discutat multe idei pe aici - ca nu au fost forati in zona aia piloti,...apoi ca alunecarea e asa mare ca ar fi  fost mutati ... am mai scris in spate ca au fost forati destul de adanc si alunecarea a antrenat material cativa metri in profunzime (intre 1 si 3m in unele zone reduse- ochiometric dupa filmari)...  Iata acum ca pilotii sunt la locul lor nemiscati, si deasupra capului lor ceva mai mult de 1 m de pamant.. si asta la baza alunecarii... btw s-a intrebat  cineva cat material a alunecat acolo?
Da - probabil se vor rezolva mai usor comparat cu multimea de idei de pe aici, au fost tot felul de presupuneri ca se va opri lucrul acolo, ca trebuie o alta solutie proiectata si aprobata, cum e cu costurile suplimentare, aprobari, etc...

Ca ar trebui expropriat sus si eliberat pamantul de sus, si scazuta panta am scris de mai multe ori si cu multe pagini in urma pe acest topic...verifica mesajele mele...  sus panta continua, dealul e mult mai inalt, dar inclinatia scade foarte mult
Si nu e vorba doar de portiunea alunecata, eu as face asta pe toata lungimea...sapata sus inca o terasa, pentru siguranta, asta e opinia mea

@cristi 5 - crezi ca bolovanii au frane asa bune si se opresc in banda de urgenta sau pe prima banda... nici restul dealului nu e asa de incredere...si e mare portiunea unde nu e nici un zid, e drept e plasa. Dar sunt de exemplu pe Valea Oltului multe zone cu mult mai periculoase asa ca nici un capat de tara nu as face din asta
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Io

Rocklee a pus inca asta vara o informatie precisa la tema: anume ca acolo s-au forat piloti pentru zid de sprijin in lungime de (daca bine-mi aduc aminte) 180m. Sau daca nu-mi aduc aminte bine s-au forat 180 de piloti ceea ce n-ar schimba prea mult lungimea zidului.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

vancouver

#44630
^^

Toate nenorocirile din lumea asta au loc datorita unui cumul de factori. Singur fiecare factor este insuficient. De exemplu este clar ca pe DN68a de la Dobra nu o sa mai vina camioane - IN MOD NORMAL... DAR ce te faci, daca UMB trimite pe acolo 20 de camioane sa aduca niste material. Sau daca pe autostrada NUMAI PE SENSUL SPRE TM este un accident si traficul inchis. Atunci TOATE camioanele o sa mearga totusi din nou pe DN68A. In plus, daca asta va fi sa zicem peste 10 ani, aproape nici un sofer nu va mai fi familiarizat cu DN-ul si totul va fi new. IN PLUS avem ceata si atat soferii cat si mecanicul de locomotiva nu au vizibilitate. Nu e suficient sa se intample o nenorocire, inca mai trebuie ca ceva tehnic la bariera sa nu functioneze sau mecanicul sa faca o greseala si sa treaca pe rosu.... bum...

Niciodata sa nu proiectezi ceva in trafic, in ideea ca "pe acolo" nu va "prea" fi trafic. Iar faza cu "soferul de camion ar trebui sa stie lungimea masinii"... sorry, dar acest tip de rationament pe mine ma depaseste. Evident ca in teorie toata lumea stie. Dar in conditii reale exista oboseala, exista "suntem oameni si gresim", exista neatentie... Da la urma o sa scrie in ziar "un sofer obosit si neatent spulberat de tren impreuna cu toata familia..." si da, soferul a fost neatent si deci vinovat... dar nu stiu cat ajuta. Rationamentul bazat pe OBLIGATIA DE A FI PERFECT mi se pare extrem de gresit. Drumurile nu sunt serii de capcane, in care se testeaza abilitatile soferilor si cine greseste ... moare. Cred ca rationamentul corect este de eliminare a oricaror situatii confuze sau dificile, de creere a unui BUFFER de siguranta, astfel ca si in caz de greseala sa exista inca sanse bune de supravietuire.

In cazul Grind pot sa accept ca e poate de preferat o deschidere a nodului versus situatia pastrarii autostrazii inchisa (risc versus risc mai mare). Dar pe termen lung acea succesiune trecere la nivel + sens giratoriu nu trebuie sa ramana asa.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

mishu77

#44631
Poate sa mai discutat si mi-a scapat mie, dar totusi de ce sa facut acolo un NOD si nu un punct de intoarcere asa cum e de exemplu pe Sebes - Turda sau pe A3 intre Turda si Gilau, daca asta au dorit de la inceput. Sau prima data au vrut nod apoi sau gandit ca e periculos un nod acolo .... Mi se pare ca au cheltuit banii degeaba.

horatiu.cosma

^
În SF a fost nod, s-a licitat la execuție nod, a câștigat Comsa, a făcut PT-ul și când au venit cu PT-ul la CNAIR să îl avizeze, cei de la siguranța circulației s-au trezit din somnul cel adânc și au zis că nu e bine, că acolo va fi periculos, giratoriu lângă cale ferată, no go. Așa că cei de la Comsa a făcut nu mai puțin de 49 de variante pentru soluția nodului, toate respinse. Ultima era cu pasaj rutier pe DN peste calea ferată, dar asta nu putea fi adiționat în contractul existent. Așa că s-a împărțit nodul în două faze: faza 1 (actuala) care va fi utilizată doar ca punct de întoarcere pe autostradă (deci legătura dintre autostradă și DN va fi blocată) și faza 2 (care nu se va face niciodată), pasajul pe DN peste calea ferată.

mishu77

Clar pod peste CF nu ai cum sa faci acolo, e prea scurta distanta cred eu. Deci practic sau cheltuit banii de pomana, si mai avem un giratoriu degeaba pe DN68A.

vancouver

#44634
mishu77, proiectantii au dorit nod, politia si-a dat seama ca sensul giratoriu e prea aproape de CF. Deci nu exista un "s-a dorit" impersonal. Acum putem cauta solutii de reparare. Politia propune sa fie utilizabil nodul doar pentru intoarceri. Eu propun intersectie in T in loc de sens giratoriu. Alte variante sunt: mutarea sensului giratoriu spre vest sau eliminarea lui si ducerea DN68A direct in celalalt sens giratoriu.

PS. Horatiu a scris in acelasi timp cu mine si a explicat mai bine.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#44635
Quote from: vancouver on December 04, 2018, 06:43:15 PM
Niciodata sa nu proiectezi ceva in trafic, in ideea ca "pe acolo" nu va "prea" fi trafic.

Si totusi la Iernut cum e ok si la Grind nu e? La Iernut (unde CF e in buza giratiei) e tot un ratiomament bazat pe trafic: se presupune ca e trafic mic pe fluxul care are prioritate (TgMures-Tarnaveni). Prioritate fata de cei care vin din bariera (Iernut)

Apropo de buffer, mie 130m mi se pare destul dar... poate exista un normativ pentru asta. Si un normativ realist ar contine o tabela cu lungimea buffer-ului functie de MZA. Ca altfel nu mai facem nicio bariera nicaieri ca daca se opreste fluxul peste N km la un semafor?

De exemplu la Mintia la baraj, DJul are "cedeaza trecerea" in DN7 la 20m dupa trecerea la nivel fara bariera pe M200 (linie dubla).
https://www.openstreetmap.org/#map=19/45.91642/22.82601

Pentru un DJ cu trafic mic e ok. Cand au rutat turismele de pe autostrada pe acolo, n-a fost ok. Coloana (2 masini cred ca aveam pana in DN) s-a oprit dupa ce am intrat pe CF, si frunzaverde mi-a atras atentia ca semaforul trenului e verde...  Am gresit, nu trebuia sa intru peste CF pana nu eram asigurat ca masina are loc in cealalta parte. Ceea ce e valabil si la Grind, si la orice trecere la nivel, trecere de pietoni, intersectie...

Chiar daca cunosc problema la prima mana, cred in continuare ca se exagereaza la Grind... Probabil ca dupa ce a cerut atatea variante, autoritatea respectiva nu mai vrea sa dea inapoi.

horatiu.cosma

La Iernut e o soluție provizorie care nu a trecut prin mâinile celor din CTE-ul de siguranța circulației.

yetiman

^ @cristi
La Jucu (jud. Cluj, DN1C) toate iesirile sunt imediat dupa CF.
Unele au bariera, altele nu au chiar nimic.
Si, cel putin la iesirea din zona industriala, la ora schimbului, este dezastru...

Adica aici
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

thinker

#44638
@vancouver
- trenul nu poate opri/ nu opreste daca e un obstacol pe sine decat daca poate si considera mecanicul ca e oportun, obstacolul e prea mare sau ar fi prea multe victime, in rest nu are obligatia legala, e cam dur pentru multi...
- daca trece pe rosu mai are alte mecanisme de siguranta sa il opreasca - cand nu functioneaza ajunge la pagina 17
- daca trece pe rosu si depaseste semnalul si numai 1 m mecanicul risca trimitere in judecata - infractiuni la siguranta circulatiei

Acolo e bariera cu acar sau asa era - se vede clar cantonul pe maps, daca e camion pe sine nu se poate cobora bariera, deci  parcursul nu e confirmat liber, trenul nu pleaca din statiile adiacente. Daca se inchide autostrada spre Timisoara nu au nici o treaba cu calea ferata

la fix 8 trenuri pe zi, in regim de personal....riscul e minim, probabil ar fi unul din cele mai putin riscante puncte din tara
iar chestia cu ceva tehnic sa nu functioneze, -franele sau directia la o masina sau un sofer sa rupa bariera  si iarasi accident
Dpmdv e loc destul sa se faca si pasaj peste calea ferata daca se vrea sunt peste 100 m, cu panta de 5% trece la 5 m peste calea ferata, fara alte artificii
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

alecu26

Suntem culmea. Sunt zeci...sute de treceri la nivel fara vizibilitate, fara toaletare vegetatie si facem un caz pt chestia asta. Eu as propune altceva, daca as fi UE. V-am dat bani pt un nod acolo....ei...ii iau inapoi. Plus inca un procent oarecare ca autostrada nu ii deserveste pe oamenii din Grind . (PS:asta cu 49 de variante de proiect...suna ca si Ceausescu care cerea machete 1 la 1 ca el nu prea intelegea cum e cu scara. La Casa Radio mi-a povestit arhitectul ca au ajuns sa demoleze si sa refaca de cateva ori acele coloane dupa indicatii pretioase. In final le faceau din gips carton sau ceva de genul).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).