News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 21 Guests are viewing this topic.

vancouver

Quote from: cristi5 on October 29, 2018, 09:48:32 PM
https://goo.gl/maps/gL2ENWXkqNt

Doamne fereste de asa ceva. Au fost cateva accidente mortale la noi, imediat dupa deschiderea A1 intre Arad si Timisoara, resp. pe A2 intre Cernavoda si Constanta, cand inca existau niste puncte de intoarcere deschise. Apoi s-a luat masura de a le inchide pe toate.

Orice intrare pe autostrada se face cu banda de accelerare. Din motive bine intemeiate, de incadrare in traficul curent. Aici nu numai ca nu exista banda de accelerare, ci se mai trece si peste banda de viteza pentru intrare, dupa care timp de cateva secunde vehiculul care intoarce este f. lent, echivalent cu un obstacol fix.

Moarte curata.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

In tara necivilizata in care locuiesc eu, si care intamplator este in topul sigurantei (blabla) este acceptabil sa intrerupi parapetele 3-4 metri. Nu e perfect, dar este ok. Este important ca un vehicul de urgenta care are nevoie sa intoarca, sa o poata face.

Pentru soferul obisnuit de pe banda 2 nu e considerata o problema, probabil  pt ca la viteze mari nu ai cum sa intri acolo (decat daca ai ghinionul sa-ti tremure mana fix in locul respectiv, adica o probabilitate infima). Daca vrei sa incetinesti sa intri cu grija acolo, te expui unui pericol de care oamenii sunt de obicei constienti.

Poate pentru Romania nu sunt potrivite la acest moment, tot ce e posibil.  In acest caz, sunt convins ca la Holdea si in alta parte se pot gasi solutii pentru demontarea rapida a parapetelui median in caz de nevoie. Dar cum la Holdea nu se va intra in caz de inchidere tuneluri, discutia este pur ipotetica.

danutzu_1069

Cine a zis ca nu se va putea intra de pe bretea in cazul inchiderii tunelurilor?? Pai asta si fost justificarea pentru a face descarcarea asta...

cristi5

#43953
Quote from: dorum on October 29, 2018, 09:51:15 PM
si porcaria aia ai vrea sa fie standard la noi? hai pe bune ma Cristi... chiar nu cred ca susti asa ceva... serios acu'...

1) nu vreau sa fie standard la noi, daca voiam o puneam pe topicul de normative pe care tot eu l-am inceput asa ca stiu de el.

2) s-a enuntat aici ca tarile civilizate nu au asa ceva. Ei uite ca au, si se pare ca nu e determinant ca sa ramai in topul sigurantei. Faptul ca un accident e groaznic si neobisnuit nu inseamna ca se repeta frecvent, dar ne afecteaza emotional si luam decizii (sau argumentam pe forum) in functie de tipul respectiv de accident. Vezi prabusiri de avioane, sunt pline stirile, dar avionul e statistic cel mai sigur. Vezi incendiile in tuneluri in alte tari, care se spune aici ca au determinat aproape-zero-tuneluri rutiere in Romania. Dar vietile salvate pentru ca oamenii nu merg pe o serpentina nesigura ci prin tunel, nu le numaram. La fel povestea cu motociclistii si WRSB, etc.

3) Porcaria aia salveaza mult mai multe vieti decat ia. Este fix dupa iesirea spre aeroport, acolo lumea se grabeste la avion, e trafic mare, si au loc accidente. Ambulanta ii ia de pe un sensul spre aeroport si ii baga pe sensul spre spital. Mai salvare de vieti ca aia nu stiu.

O sa intrebi de ce nu s-a facut o bucla de intoarcere. Pentru ca raportul cost/beneficiu ar fi fost urias. Sunt evenimente rare, si exista o solutie mult mai ieftina, aia din figura de mai sus.

cristi5

Quote from: danutzu_1069 on October 29, 2018, 10:21:22 PM
Cine a zis ca nu se va putea intra de pe bretea in cazul inchiderii tunelurilor?? Pai asta si fost justificarea pentru a face descarcarea asta...

Din cate stiu, justificarea a fost sa poti iesi de pe A1 in loc sa ramai blocat acolo pana se degajeaza accidentul din tunel (doamne feri, dau un exemplu).


dr4qul4

Croatii au parapete lipsa inainte de tunele. Si au pus o bariera.
Italienii au un fel de spatiu unde sa opresti. Dar tind sa cred ca parapetele este demontabil pe partea cealalta. Dar au si chiar lasat loc de trecere si inca una.
De fapt sunt mai multe, sunt si fara trecere.

La Greci cu o fi?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

voicul

#43956
Mai calca stramb si cehii
Bulgarii nu se pun ca sunt vai de mama lor.

Nici austriecii nu sunt chiar germani. Desi e ciudata spartura aia in autostrada ca e drum de intoarcere pe fiecare parte a tunelului.

nenea_hartia

#43957
Pe toate sectoarele de autostradă nou construite la noi există zone cu parapete median demontabil pentru cazuri de urgență. Un exemplu este aici, se observă ușor că parapetele are un aspect diferit și nu e bătut. Poziția respectivă pe proiect e cea de mai jos:


horatiu.cosma

La Holdea, în 202x când vor apărea și tunelurile se va închide cu new jersey zona de trecere de pe un sens pe celălalt și se va circula normal pe A pe cele 2 sensuri. În cazuri excepționale în care tunelurile se vor bloca, se va ruta din nou circulația pe DN 68A între Margina și Holdea și se va interveni de urgență pentru ridicarea parapeților și reluarea variantei provizorii de intrare/ieșire la Holdea. Oricum, situația va fi una excepțională și nu cred că e cazul să rămână zona mediană liberă pentru ceva ce s-ar putea întâmpla o dată la câțiva ani buni. În plus, în imediata vecinătate a tunelurilor, așa cum au prezentat colegii în imaginile din alte țări se pot prevedea de o parte și de cealaltă astfel de zone de întoarcere, nu e ceva anormal.

ghrt

Pt vehiculele de urgenţă s-ar putea monta o barieră sau bolarzi retractabili.
Cont (aproape) inactiv.

dumbravaandrei

Quote from: horatiu.cosma on October 29, 2018, 11:54:22 PM
La Holdea, în 202x când vor apărea și tunelurile

Cam optimist Horatiule... optimist... SF n-avem, PT nici atat, nici Serbanescu nu-i vesnic sa ii tot impinga pe aia de la spate - sa puna presiune sa se faca licitatia

GDC

Se pare ca lipsa de activitate pe șantiere sau lipsa de poze și filme de pe șantierele cu activitate își spune cuvântul. Dezbatem aici o problema care are deja soluție: după cum spunea nenea_hartia "Pe toate sectoarele de autostradă nou construite la noi există zone cu parapete median demontabil pentru cazuri de urgență". Gata, problem solved.

georgec


rekul

SEAP: S-a finalizat etapa de evaluare financiara pentru Descarcare Holdea, iar acuma e la stadiul deliberare. Inseamna ca cei de la Comsa au Ok-ul si pt partea finannciara. In mod normal urmeaza in urmatoarea periaoda sa se faca anuntul de atribuire al lucrarii.
Oricum mai dureaza vreo 2 sapt de la data anuntului de atribuire pana la semnarea contractului. (Evaluare doc. DUAE, Constituire garantie etc)
Intrebare: Mai trebuie rezolvate aspecte birocratice sau se poate da ordinul de incepere?

NGC

#43964
Quote from: rekul on October 31, 2018, 10:43:07 AM
SEAP: S-a finalizat etapa de evaluare financiara pentru Descarcare Holdea, iar acuma e la stadiul deliberare. Inseamna ca cei de la Comsa au Ok-ul si pt partea finannciara.

Citez separat partea asta pentru ca numai la asta ma refer din mesajul de mai sus.

Doar dupa stadiul de deliberare din SEAP / SICAP nu poti spune nimic. Poate la fel de bine sa fie o descalificare si sa se astepte pentru contestatii, ceea ce ar trebui oricum sa faca din punct de vedere legal.

Quote from: rekul on October 31, 2018, 10:43:07 AM
Oricum mai dureaza vreo 2 sapt de la data anuntului de atribuire pana la semnarea contractului. (Evaluare doc. DUAE, Constituire garantie etc)

Incurci borcanele. Anuntul de atribuire apare dupa semnarea contractului, nu invers.

Ar fi bine sa nu trageti concluzii asa usor.