Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 59 Guests are viewing this topic.

Ionut

Si ultimul set. Gata ca se face seara si infanteria trebuie sa coboare dealul si sa mearga acasa/la hotel.















Multumim tuturor colegilor API care au fost in teren ieri si azi, atat pe rutier (loturile 3 si 4 Lugoj-Deva) cat si pe feroviar (Coridorul Rin-Dunare)! Multumiri si constructorilor care ne-au primit foarte bine pe fiecare lot! (Cei de la UMB, asa cum stiti, nu sunt zilele astea in santier, deci nu avea cine sa ne insoteasca in santier, dar sunt convins ca ar fi fost la fel de primitori.)

cristi5

#43906
Cred ca nu sunt primul care spune asta: sicana DN spre Mures nu e determinata de falie? Adica acolo a tot curs material necoeziv de-a lungul a multi ani si a format acea iesire a dealului pe care DN trebuie s-o ocoleasca.

O alta observatie: pe profilul transversal in ax e singurul loc unde terenul natural e mai sus decat axul autostrazii.
http://i.imgur.com/KZGsPbL.jpg




Powered by API/PUM imgur uploader

danutzu_1069

@ Cristi 5, este posibila teoria asta...
In alta ordine de idei, cu mai spuneam, va fi si zid inaltat peste grinda de coronament. Nu spun zid de sprijin pentru ca nu cred ca vor umple in spate... Trrbuje sa ramana loc pentru acumulare.
Intrebarea este daca vor ancora peretele, evident, in zonele unde roca permite asa ceva...

cristi5

#43908
Asa cum a spus geologul, panta ramasa dupa alunecare e mai mare decat cea dinainte.

Quote from: geologul on October 22, 2018, 02:43:13 PM
Fiecare alunecare lasa in urma un pic mai sus un front de desprindere cu o panta mult mai mare ca inainte. Aceasta panta destabilizeaza la randul ei formatiunile de deasupra. De-aia spuneam ca va mai dura, chiar ani buni, pana vom vedea o stabilizare. Iar in acest timp vom avea muuult material mobilizat la baza autostrazii.

Pare ca va fi aproape vertical dupa indepartarea materialului cazut. Pentru a se ajunge la o panta mai lina, va trebui luat de sus... Daca vor sa faca asta, sunt curios unde vor pune excavatorul ca berma e rupta...

Quote from: Ionut on October 26, 2018, 07:59:40 PM


elphax

#43909
cristi5 posibil ca terenul sa fie putin mai sus, cotele de pe google nu sunt destul de clare, dar linia de 200m e dreapta, drumul are curba. nici in poza din 2017 ce ai pus-o acum 2 zile nu pare diferenta mare
pe de alta parte acolo era o casa si ceva constructii - si din cauza lor era drumul mai jos /sud putin . bine ca i-au expropriat, erau cu casa pe o falie instabila
:)



Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#43910
Din pacate Google nu e o harta prea avansata la curbe de nivel...

Se vede pe curbele de nivel detaliate din SF, foarte clar "iesirea" naturala a dealului in zona, si cum DN urmeaza conturul acestei "iesiri", pe traseul aproape "ideal" care asigura o coborare lina (de la cota 195 la Soimus la cota 180 in lungul apei).

Deci nu cred ca traseul DN depinde de casa ci de relief. Cu casa e posibil sa fie invers, sa fi aparut acolo pt ca a ramas un spatiu nu prea abrupt (distanta "mare" intre curbele de nivel 190 si 195) intre coasta dealului si drum. Oportunitate imobiliara, cu cale de acces de prima mana.

http://i.imgur.com/YileVAo.jpg




Powered by API/PUM imgur uploader

horatiu.cosma

#43911
A fost foarte fun escaladarea dealului pe franghie si direct pe sarma. Mai fun a fost sa stau pe alunecare si mai ales deasupra ei.

Atat cat pot sa imi dau seama invartindu-ma in jurul alunecarii, situatia e exact cum a descris-o geologul. Felii de la exteriorul acelei zone o iau in jos pentru a-si recastiga echilibrul gravitational. Aceste felii tot musca din partea de sus a dealului, marind acolo panta. Eu zic ca pana la primavara o sa inceapa sa miste si primii copaci de deasupra sapaturii.

Multe ancore sunt vizibile pe primii 2-3 metri in urma alunecarii, la urmatoarea felie de pamant alunecata, probabil ancorele de sus, cele mai expuse, vor veni jos.

Tind sa cred ca nu este vorba despre o alunecare de proportii, ci vor fi in continuare felii care vor tot musca, cantitati medii de pamant antrenat. Plasa si ancorele vor ceda incet, dar sigur. E un maraton, nu un sprint. Zidul de sprijin e o gluma, in spatele lui se umple din 10 basculante, dapai dintr-o ditamai felie de cateva mii de metri cubi.

E clar ca plasa si ancorele trebuie date jos si sapat in deal, reprofilat la o panta mai mica. Problema e ca si zonele stanga&dreapta alunecarii nu par chiar in regula, formatiuni foarte ciudate, intoarse, rotite, forme discontinue. Va fi o provocare sa nu pice alea, care sunt mult mai solide si mai voluminoase decat nisipul de la alunecare.

De pe la mijlocul dealului nu am mai reusit sa inaintez spre Mintia. Plin de spini sus. Din zona aia totul se ingusteaza. Bermele sunt mai inguste, pantele taluzurilor mai mari, totul pare mega ingramadit. Sa incapa autostrada si atat, restul (drumuri de acces pe berme pentru intretinere, scurgerea apelor etc) pe altadata. Cretini astia din CNAIR ca nu au fost in stare sa accepte o modificare de solutie civilizata, ma tot minunez. Nici cu UMB nu ma plang, ca a a acceptat improvizatia asta. Pur si simplu solutia e o magarie trasa de par pana la refuz care nu va fi intretinuta niciodata si tot timpul va trebui sa ne facem cruci la traversarea pe acolo sa nu ne cada ceva in cap.

Va fi o iarna interesanta, e de monitorizat in special zona alunecarii.

dumbravaandrei

In cazul asta acea plasa mai mult incurca decat descurca. In ea se pot acumula cantitati mari de pamant si cand o rupe punga formata, atunci sa vezi distractie. Deja par zone in care plasa e destul de incarcata. Din pozele "de la sol", e destul de serioasa alunecarea aia. Din drona probabil ca la toti ni se parea la 20-30% din ce pare de la sol...

:cheers:  :cheers: tuturor pentru efortul de astazi!

adiarc

raman la parerea ca nu e mare branza alunecarea chiar la aceea panta.Cum spuneam chestii inevitabile.

pe Os 3 am vazut zeci de asemenea alunecări in 2-3 km de la viaductul Aciliu si pana spre Nodul Apold.....toate cu felii mai groase si extinse pe suprafete mult mai mari
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ciprebbe

^ Apropo cum mai e pe acolo? ca treci destul de des.
Alunecarea aia catastrofala " in cateva luni" dupa cum zicea Baiazid vad ca nu a avut loc. S-a echilibrat dealul? Mama natura a actionat? S-au pus si ceva salcami. S-au prins? Chiar ar fi utile niste poze dupa ce se mai ingalbeneste vegetatia de acolo.
Exista ceva intretinere minima din partea cnair?
Ms
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

danutzu_1069

Ha, cam asta e problema. "zvonurile" alarmiste care nu ar trebui sa existe pe forum. Cel putin pe asta. M-a disperat cand citeam ca, gata, mare catrastofa, se acopera autostrada...
Fiecare astfel de pribleme trebuie sa fie o provocare pentru a fi rezolvata. Un inginer bun nu ste ala va se uita pe planuri si executa mecanic... Mai si gandeste un pic...
Asa cum la dealul carierei s-a rezolvat, si aici se va rezolva..

cristi5

#43916
^ Neindoielnic se va rezolva, intrebarea este cand? Ca daca solutia de rezolvare e prea diferita de cea din AC, riscurile de intarziere sunt mari. Daca se aplica o solutie rapida (eu asta suspectez), riscul e mare sa cada mai mult decat prevede proiectul.

Pe mine asta ma intereseaza: sa circule oamenii pe cat mai multi km de drum sigur, cat mai curand. Asta e forma mea de patriotism :)

^^^ Da, s-a intamplat la OS3 (la pante tot mai mici, ca au sapat pana s-a echilibrat, apropo: cat a durat acel proces, cu negocierile aferente?), dar nu cumva era epoca in care se lucra fara AC de ex (nu neaparat acolo) si se deschidea circulatia pe motive politice, indiferent de starea tehnica (ca apoi sa se treaca in extrema cealalta si sa se inchida tot) ?

adiarc

^Ciprebbe....alunecarea din debleu deocamdata sta...si a stat si asta vara cand a plouat non stop o luna

apoi marea majoritate a salcamilor s-au prins,atat la debleu cat si cei de langa nodul Apold.

Lotul insa "lucreaza" in continuare si am postat acum o saptamana si ceva cum in apropierea zonei reconstruite ( sensul spre Sebes ,km 276),acele crapaturi astupate cu smoala se extind si zona este tot mai denivelata ( spuneam atunci ca in afara de a scadea limita de viteza - pe care oricum nu o respecta nimeni - de la 100 la 80,Cnair nu a facut nimic ).Aici sunt necesare foraje si piloti de urgenta - zona lucreaza continuu inca de la inaugurare si aici am avut in timpul constructiei nenumarate zone cu crapaturi si falii/felii similare celor de la dealul Soimus

De asemenea mai avem o zona problematica - dupa tunelul Sacel spre Sibiu am avut si acolo mici crapaturi - acestea s-au marit si pe alocuri s-a dus smoala din ele - de asemenea zona care lucreaza,tot mai denivelata ....aici va fii cat de curand necesar o frezare reasfaltare pe suprafata si adancime mai mare,nu doar str de uzura
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Sky

Salutare, ce se mai intampla la nodul Soimus? Nu mai zice nimeni nimic, va putea fi finalizat pana in 15.11?

vasile.silion

Scuze pentru întrebarea aceasta de novice (poate că răspunsul e deja pe forum, dar nu l-am găsit eu): La Holdea, descărcarea de pe A1 în sensul giratoriu al DN, va rămâne definitivă (ca un nod rutier), sau e doar provizorie până se completează porțiunea lipsă de 9 km, după care breteaua de descărcare ce se va construi la Holdea va fi dărâmată iar giratoriul șters și el?
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran