Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 51 Guests are viewing this topic.

pasadia

Quote from: istvan78 on October 24, 2018, 10:01:25 AM
Poate ca UMB a jucat la ruleta, au stiut ca sectorul ala nu e la fel de stabil ca restul dealului, dar au sperat ca va sta. Poate le-a spus un geolog mai optimist ca va sta. STIM noi cum s-a luat decizia acolo? Nu stim.

Uite, vezi? Asta e de fapt problema. Nu alunecarea, caci aia stim ca se poate rezolva - poate dureaza mai mult timp, poate costa mai mult, dar tot se va rezolva cumva. Dar problema reala e ca nu stim PT-ul. Nu stim daca acest PT a fost corect intocmit, in baza tuturor studiilor geo posibile. Nu stim daca a existat acel geolog optimist si nu stim daca acesta o va incasa (profesional vorbind) pentru optimismul lui.

Si asta pentru ca exista un principiu simplu - masoara de 10 ori inainte de a taia. Nu ma intereseaza cat de mare e graba (desi sa fim seriosi, UMB-ul a avut vreo 3-4 ani la dispozitie sa investigheze dealul ala cat timp s-a blocat CNADNR-ul in lilieci). Important e sa platesti 10 studii inainte pentru a fi sigur ca solutia finala e cea potrivita. Si asta dintr-un motiv simplu - acela de a cheltui suma minima de bani din bugetul public.

Asa, cu aproximari si cu geologi "optimisti" vom ajunge sa platim, pe fiecare lot de autostrada, mult mai mult decat face. Da, ne mintim in prima faza ca am ales solutia mai ieftina, si dupa 10-20 de ani de exploatare facem totalul si constatam ca ne-a costat mai mult decat era cazul. Deci ca atare, sa fiu sincer - as face taraboi pe seama acestei alunecari (si a multor altora petrecute inainte) cu mult mai mult decat se face acum! Si as insista totodata pe publicarea tuturor actelor intocmite in diverse faze.

RaduC

... pentru ca, vorba aceea, pentru un studiu geotehnic trebuie sa plătești oricum: dacă îl faci înainte sa sapi pentru construcție, plătești mai puțin. Dacă îl faci după ce te-ai apucat de săpat, plătești de zece ori mai mult...

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Morosanu

Corect Tibi. De multe ori ne agitam fara rost, fara sa ascultam bine sau citind printre randuri. Am vazut reportajul azi dimineata la tv si am inteles exact asa cum zici tu. Iar faptul ca termina anul asta (din spusele reprezentantului UMB) intelege fiecare ce vrea. Eu nu am inteles nicidecum ca termina autostrada.
Politica distruge tot ce atinge.

Europiu

^ si ^^: Inseamna ca au corectat intre timp. Pe cuvant de onoare ca ieri seara textul vorbit era exact cum l-am citat. Nu am obiceiul de a citi printre randuri si nici de a rastalmaci cele spuse de altii...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

luc

A fost schimbat de ProTv fata de versiunea de aseară, este alta voce care prezintă știrea, ora care  a fost postat pe site este de azi dimineață... Probabil cineva de la Pro citește (și) acest forum! Așa că mai ușor cu acuzele.. Zi faina!

Morosanu

E posibil si asta. Eu am vazut doar azi dimineata la tv la stiri si pe net, si era asa cum a postat Tibi.
Politica distruge tot ce atinge.

Europiu

#43807
Una peste alta, daca au corectat, chiar si "post-mortem", e de apreciat. Si, da, chiar ca trebuie sa fim atenti cu ce afirmatii facem pe aici,,,  ???
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

istvan78

@pasadia, inteleg ce spui, dar trebuie sa intelegem si sa acceptam ca proiectele mari nu merg in line dreapta. Ideea ca planifici totul de la inceput si acoperi tate riscurile si apoi executi planul intocmai cap-coada e o utopie. Costurile implicate de acoperirea tuturor riscurilor sunt mai mari decat costul de risc (adica ce te costa cand aluneca dealul).

Inteleg ca s-a stiut de falie inca din SF. Atunci o solutie "sigura" era "marele zid chinezesc" de care vorbeam noi cu vreo doi ani in urma. Dar era mult mai scump decat orice solutie punctuala se va aplica acum la locul alunecarii. Sau un viaduct de-a lungul coastei dealului, tutul pe piloni.  Sau un viaduct continuu de la Soimus pana la Bejan, peste Mures de doua ori si peste calea ferata. Elegant, sigur, dar foarte scump.
Vezi tu: solutia "bullet-proof" nu e cea mai ieftina, uneori chiar si cu probleme iti iese mai ieftin decat daca proiectai 100% sigur.

Iar comparatiile cu Aciliu nu-si au locul aici (inca). UMB nu pare (inca) tentat sa dea bir cu fugitii si sa te lase cu lucrarea neterminata.  Nici nu e prima problema de pe lotul asta (tineti minte zidul de piloti rupt de sub cariera de la Branisca, da? Au rezolvat-o.) Eu inca nu vad motiv sa cred ca problema nu va fi rezolvata, si nici nu vad motiv sa concluzionez ca toata solutia proiectata pe segmentul asta e gresita doar pentru ca intr-un punct mai trebuie facut ceva in plus.

Gata, nu mai zic altceva pe subiect.

Quest

Quote from: Europiu on October 24, 2018, 11:01:57 AM
^ si ^^: Inseamna ca au corectat intre timp. Pe cuvant de onoare ca ieri seara textul vorbit era exact cum l-am citat. Nu am obiceiul de a citi printre randuri si nici de a rastalmaci cele spuse de altii...

Asa e, aseara pe material era vocea barbateasca standard a Stirilor ProTv (Bebe Cotimanis ?), azi e refacuta portiunea de voice-over cu o alta voce, atipica, neexersata, si cu textul usor schimbat.
E bine daca ProTv citeste forumul si face on-the-fly corectiile necesare :)
Common sense will get you far !

horatiu.cosma

Niște vrăbiuțe mi-au ciripit că unul dintre motivele pentru care vechiul consultant de pe LD 4 (Aecom) a decis să nu continue (prin câștigarea licitației suplimentare lansate de CNAIR, a câștigat Search) este soluția în zona faliei. Au fost discuții aprinse, consultantul nu a fost de acord cu soluția. Însă condițiile contractuale FIDIC de la noi au transformat consultantul dintr-un arbitru cu responsabilitate și putere de decizie într-un simplu comunicator al intereselor Beneficiarului, așa că nu prea se putea opune unei decizii comune luate între stat și constructorul-stat pe ideea "lăsați-ne cu prostiile voastre de studii și expertize, noi avem lucruri importante de făcut".

Legat de cei care afirmă că domeniul ăsta al construcțiilor de autostrăzi nu e farmacie, mai apar surprize ale terenului, se mai rezolvă din mers, perfect de acord. Dar pentru asta există experți, consultanți, oameni tehnici care studiază respectivele fenomene neprevăzute și dau niște soluții constructorului, așa cum s-a întâmplat în cazul de față, "din mers", în 2017, la 3 ani și ceva după începerea lucrărilor. Faptul că UMB a decis altceva (mai ieftin, că poate ține) și nu a ținut nu mai intră în categoria aspectelor neprevăzute care se rezolvă din mers. Intră într-o cu totul altă categorie...

paulmare

Horatiu ce solutie au dat "din mers" in 2017 pentru falie ?

perfidus

Dupa ce am rumegat cateva zile stirea despre acea brecie de nisip care s-a decis sa o ia la vale de centenar, urmarind si colajul lui AlinC cu filmarea din zona, nu pot sa nu fiu uimit de lejeritatea cu care UMB a tratat problema.
In cele din urma chiar unor UMB-isti le-a trecut glontul pe la tampla din cauza unei solutii decise din economie. Daca ar fi luat-o la vale acea berma (faleza) cu tot cu un escavator sau o basculanta plina, "de la vibratii" - cum zice acel sef de santier, cred ca nu mai erau asa zambitori acum si unii dintre ei dadeau declaratii pe la procuratura.
Da, sunt de asteptat asemenea evenimente, se prelucreaza periodic la SSM, dar modul cum s-a tratat acest risc in particular este dezastruos. Apropo si de alte gogomanii cum ar fi urcatul neasigurat pe zidul de sprijin la 18m, folosirea incarcatorului frontal pe post de nacela si cate si mai cate. Nu-mi ziceti ca ma uit prea mult la drobul de sare. Cunosc oarecum munca pe santier si stiu ca ignorarea repetata a riscurilor nu iarta.
Solutii sunt, dar nu sunt ieftine. Si ma tem ca le vom plati tot noi, prin aditionale si neprevazute, dupa cum reactioneaza CNAIR. Dar ne-am obisnuit cu dubla masura din partea lor. La Comsa in zona spatiului de servicii mai era putin si ziceau ca se prabuseste DN-ul din cauza unei mici alunecari bine monitorizate.
Vom plati oricum prin amanarea finalizarii acestui lot.

PS. Sa fim noi sanatosi si sa ne rugam toti de Rocklee sa treaca peste si sa tina aproape de UMB-isti pentru ca este si in folosul lor tot ce se intampla.
Avem cu totii ceva de invatat din toata povestea asta, in primul rand mai trebuie sa umblam pe la comunicare si in al doilea rand sa pricepem ca numai împreună contăm.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat


horatiu.cosma

^^^
Paulmare, când vorbesc despre "soluții date din mers", mă refer la schimbări față de momentul t0, schimbări survenite în timpul execuției. Falia aia nu era identificată la SF, UMB a găsit-o ulterior când a investigat dealul în detaliu. Soluția efectivă nu o știu, se pare că studiul geologic, geotehnic, PT-ul în dealul ăla sunt secrete de stat. Știu ce știți și voi din ce văd în imagini și filmări, adică plasă (ca peste tot în deal) și în plus 2 rânduri de coloane, deasupra și sub (spre Mureș) corpul autostrăzii.