Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 46 Guests are viewing this topic.

cutter

#43740
Nu pot să știu soluția - asta trebuie să o dea proiectantul, dar văd că lucrurile au luat-o razna. Se vorbește de alunecări - de planuri de alunecare - de tot felul de catastrofe. 

Cred că e și din cauza unui model mental pe care ni l-am făcut noi nespecialiștii despre geologie ca o chestie făcută din straturi dispuse ca la prăjitură care alunecă unele pe altele. Și le prinzi cu scobitori și apoi ele stau. Sau dacă n-ajung scobitorile suficient de jos, se întâmplă 'dezastrul'. Oameni buni, geologia e mai complicată de atât :) Vă poate povesti geologul niște ore întregi despre asta dacă îi dați bere.

Cât privește situația de față, părerea mea de profan este că autostrada nu pleacă nicăieri. Problema este să nu cadă pietre și bolovani pe ea. De exemplu, în cazul scurgerii recente ("alunecarea") ochiometric pare că dacă autostrada era gata, bolovanii ar fi fost pe calea de rulare.

Ce spune geologul este că vor continua să curgă pietre și bolovani până se ajunge la o stabilizare naturală la altă pantă.

Sunt 3 probleme:
1) Acea stabilizare naturală poate dura f mult dacă panta de la care se pleacă este f mare așa cum a făcut UMB. La limită, dacă vă gândiți la versanții Văii Oltului, poate să curgă cu pietre "la infinit".
2) (cea mai mare) Nu prea pare să fie loc unde să curgă acele pietre și bolovani. Ar fi trebui lăsată o fâșie unde să tot curgă și cumva protejată autostrada cu un zid (de sprijin, de gabioane) în spatele căruia să se adune materialul. Nu pare să fi fost făcut proiectul astfel (evident pentru că ar fi însemnat excavații mai mari, costuri mai mari - și probabil și exproprieri în plus).
3) Că UMB a ignorat semnalizările din studiul geo de acum 2 ani și a decis totuși să pună plase și ancore. Dacă nu pleca acea scurgere acum, ci peste un an cu autostrada în uz? În general aceste fenomene sunt un joc de șanse... Șanse care trebuie minimizate prin proiectare. Ceea ce nu pare să se întâmple cu acest antreprenor (sau de ce să nu spunem - cu majoritatea de la noi, cred că e o problemă și de mentalitate a inginerilor și proiectanților - vedeți și cum stă omul în portocaliu neasigurat la 15m înălțime pe marginea celui zid de sprijin și spune multe).

Toate 3 sunt rezolvabile, dar nu e clar cât de repede/cât de ieftin.

Tavi

De acord cu cutter! Hai sa ne linistim un pic ca se rezolva. Cine plateste? cum cine? ... e atat de simplu ... cetateanul europoean, cine altcineva?!  :lol:

geologul

Quote from: cutter on October 22, 2018, 01:38:51 PM

Cât privește situația de față, părerea mea de profan este că autostrada nu pleacă nicăieri. Problema este să nu cadă pietre și bolovani pe ea. De exemplu, în cazul scurgerii recente ("alunecarea") ochiometric pare că dacă autostrada era gata, bolovanii ar fi fost pe calea de rulare.


Cam asa ... insa cu niste observatii. In cazul acelei alunecari nu avem pietre si bolovani, avem o masa foarte mare de material necosolidat sau slab consolidat format dintr-un fel de nisip cu pietris. Acolo nu se aluneca pe niciun plan de alunecare, este o destabilizare in intreaga masa a corpului destabilizat, datorata pantei si a lipsei de coeziune. Fiecare alunecare lasa in urma un pic mai sus un front de desprindere cu o panta mult mai mare ca inainte. Aceasta panta destabilizeaza la randul ei formatiunile de deasupra. De-aia spuneam ca va mai dura, chiar ani buni, pana vom vedea o stabilizare. Iar in acest timp vom avea muuult material mobilizat la baza autostrazii. Solutii tehnice exista ... cred ca un proiectant poate inventa zeci ... doar sa tina cont de realitate si sa nu se uite la bani. Hmmm .... deja am spus doua injuraturi in finalul propozitiei anterioare.

alin2pas

Pentru protecția autostrăzii ar putea fi construit un semitunel de genul celor de pe Transfăgărășan, sau mai bine tunel asemănător tunelurilor pentru urși. Dimensionat corect, rocile desprinse se opresc pe acest tunel și constituie un sprijin pentru celelalte până se formează un taluz natural. Realizarea unui zid de protecție în amonte de autostradă ar impune curățarea sistematică a rocilor desprinse acumulate în spatele zidului (ceea ce ar conduce la blocaje frecvente ale traficului pe acest tronson) și nu ar oferi garanția că nu vor ajunge fragmente de roci pe carosabil până la formarea unui taluz natural care să împiedice desprinderea rocilor, iar taluzul natural se va realiza cel mai probabil abia dincolo de limita de expropriere, ceea ce ar crește suplimentar costurile acestei soluții tehnice.

GDPR

#43744
Nu inteleg de ce va stresati, semnele erau acolo de ceva vreme. Nu trebuie sa fii PhD ca sa intelegi ce poate insemna solul necoeziv, aka nisipul.

Quote from: rocklee on December 15, 2017, 08:08:52 PM


Quote from: adrian rosca on December 15, 2017, 09:13:40 PM
^Hm, zone cu nisip.

Ionut

Quote from: Ionut on October 21, 2018, 07:31:49 PM
API pe Facebook

La cererea noastră, într-un răspuns oficial trimis joi, 18.10.2018, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere confirmă că dorește să scoată la licitație studii geotehnice suplimentare pentru Secțiunile 2 și 3 ale Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, de departe cele mai dificile tronsoane (aproape 70 de km prin munți între Boița și Tigveni) ale Coridorului Pan-European IV de pe teritoriul României.

Pozitia API preluata din pacate in putine locuri, vad doar in Hotnews. Poate se mai gasesc musterii...

TibiV

#43746
@geologul

Stai sa inteleg...
Zici ca este mai rau decat la Aciliu?!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

La Aciliu e o curgere lenta daca imi aduc bine aminte.

Ionut

Apropo de viteza, chiar voiam sa intreb. Daca e cineva care poate aprecia, comparativ cu Aciliu, viteza de deplasare a acelei alunecari/mase de agregate (sau cum se numesc, nu stiu terminologia). Ma gandesc ca trebuie si aici monitorizare dupa ce se pune in opera solutia de consolidare/aparare. Teoretic daca nu este afectat corpul autostrazii se poate deschide circulatia in conditii de siguranta, avand o zona in care sa se adune tot acel material care aluneca.

Ideea e sa nu asteptam 2 ani sa mai curga din material. Sa fie excavat. Sau, il lasam sa curga daca este totul safe si excavam periodic. Nu stiu, nu ma pricep, poate imi explica specialistii. Tot ce ma intereseaza pe mine este sa se dea in circulatie lotul cat mai repede si in siguranta. Care este solutia optima pentru asta?

@geologul

zuma80

Nu se poate face comparatie cu Aciliu prin natura terenurilor.
Rocklee inteleg ca efortul depus in slujba tuturor celor care deschid zilnic acest forum, aduce cu ea si putina patima iar cand efortul nu este rasplatit pot aparea astfel de situatii.
Si eu sunt unul dintre sustinatorii UMB-ului ca patriot si putine informatii din acesta lume a constructorilor, dar cu toate astea nu pot ignora anumite aspecte (precum cel semnalizat si de "cutter" cu oameni neasigurati etc...), Pacatul UMB este clar lipsa de transparenta cu privire la DT).

Sper si eu in impartialitatea moderatorilor petru ca altfel totul se "prabuseste".

P.S. "Rocklee" sper sa reveniti asupra celor spuse anterior, acest forum exista datorita celor putini ca dvs., nu a celor care umplu pagini doar pentru contorizare, fara sa spuna nimic, si vedem foarte bine ce se intampla cu alte loturi unde nu exista oameni pasionati, nu auzim/vedem vesti cu lunile...
Pentru A6!

horatiu.cosma

#43750
E greu de făcut o comparație cu Aciliu. Acolo e argilă, aici e un calcar sfărâmicios/nisipos. Acolo s-a săpat mult în deal pentru a reduce panta, aici e o pantă mult mai abruptă. Acolo e tot dealul problematic, aici e o porțiune de 100-150 de metri lățime. La Aciliu straturile de argilă patinează ca pe gheață între ele când apare apa, au mișcat și autostrada cu tot cu ele. Aici din ce înțeleg nu sunt probleme sub autostradă, autostrada stă pe ceva solid care nu mișcă. Problema e ce vine de sus datorită gravitației și a coeziunii slabe.

Europiu

Quote from: Tavi on October 22, 2018, 02:04:12 PM
Cine plateste? cum cine? ... e atat de simplu ... cetateanul europoean, cine altcineva?!  :lol:

Mneah! Să îți iei gândul de la așa ceva!  :lol:
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

djidji1975

#43752
@dumbravaandrei
In acest caz, inclin sa cred ca o torcretare, fara rezolvarea initiala a gradului de inclinare a pantei (asa cum a spus geologul) , nu va rezolva situatia.
Uitati mai jos o lucrare cu zeci de ancore + torcretare, dar dealul tot a venit peste ele.


GrmmrNzi

Quote from: cutter on October 22, 2018, 01:38:51 PM2) (cea mai mare) Nu prea pare să fie loc unde să curgă acele pietre și bolovani. Ar fi trebui lăsată o fâșie unde să tot curgă și cumva protejată autostrada cu un zid (de sprijin, de gabioane) în spatele căruia să se adune materialul. Nu pare să fi fost făcut proiectul astfel (evident pentru că ar fi însemnat excavații mai mari, costuri mai mari - și probabil și exproprieri în plus).
Păi poate e mai bine că nu e spațiu. Material adunat acolo (și degajat cumva) înseamnă material "lipsă" în falie, gol care la rândul lui va declanșa alte alunecări. Poate soluția mai bună este să se împiedice alunecarea. Oare țin niște gabioane? Oare ajunge un zid de sprijin pe 2/3 din înălțime? Se poate ranforsa acolo cu textil?

@geologul: cum se manifestă acest tip de brecie în prezența apei? Se comportă precum nisipul?

AlinC

Un mic colaj cu tot ce am avut cu alunecarea din Dealul Liliecilor. Am dat si putin zoom, fara sa se piarda prea mult din calitate (zic eu):