Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 37 Guests are viewing this topic.

voicul

In situatia asta, pare deja bine ca nu deschid anul asta si mai trece o iarna peste deal. O sa vedem mai bine ce se petrece acolo.

Are cineva speranta (reala) ca o sa deschida de la Bejan spre Ilia? (eu nu)

rocklee

Din ce se pare că alunecarea este o problema.
Dar ideea cu  breteaua la bejan. Nu știu de unde a apărut. Din ce știu eu  umbul  nu va face așa ceva.
Doar pentru 2 3 luni.
Chiar am sa întreb. .

Ionut

Daca alunecarea aia e atat de serioasa pe cat cred unii experti, nu se pune pune problema de solutie de descarcare temporara pentru 2-3 luni. Alunecarea aia poate fi foarte grava. S-a explicat anterior, trebuie doar sa citesti, nu sa asculti orbeste ce-ti zic cei de la UMB.

rocklee

Quest. ..stația de asfalt a fost mutată. Sa mutat doar unele parti din ea.
Răspunsul la întrebarea la data și flashu  74. Se face un zid de sprijin pe lângă ea.

Earthchild

Daca se complica situatia la Soimus, nu stiu cat de fezabila este devierea traficului pana la Bejan pe E79, prin santierul din dealul cu lilieci, cand acum se circula atat de dificil cu semafor.

rocklee

Și  dacă am sa întreb cu ce te deranjează.
Sau contează doar  părerile  care  le agreează doar unii dintre voi.
Sau uni aici sunt deștepți. ...
Și restul prosti. Și nu au dreptul la opinie. Și la alte fel de informații.

Ionut

Tu poti sa intrebi si sa spui ce ti-au zis. Asta nu inseamna ca daca UMB iti zice tie ca este intr-un anumit fel, chiar asa e. Tu intreaba. Vezi ca tu esti ala care face abstractie de ce spun ceilalti, nu invers. Ar trebui sa fii mai responsabil pentru ca lumea ia de bun ce zici tu (adica fix ce-ti zice UMB). Si ce spui tu, adica UMB, nu arata mereu realitatea.

cristi5

#43732
Rocklee, eu cred ca vorbim de orice intarziere intre o luna si cativa ani. Ca cu exproprieri suplimentare (sa poata indulci panta spre nord), eventual acord de mediu revizuit, AC, claim pt conditii geologice neprevazute, act aditional sau licitatie separata (!), frica de receptie, acolo ajungi: la cativa ani.

Intreaba daca sunt siguri ca vor deschide dealul odata cu restul lotului.

Inteleg ca nu vor sa publice proiectul tehnic, dar poti sa-i intrebi daca contine cuvantul "falie".

cristi5

Quote from: voicul on October 22, 2018, 10:47:47 AM
Are cineva speranta (reala) ca o sa deschida de la Bejan spre Ilia? (eu nu)

Fireste ca daca nu punem presiune pentru a fi pusa in valoare investitia, nu se va intampla nimic. Ca la Holdea. Stim ca exista o portita legislativa pentru receptii partiale (care nu exista la ST3+ST4), dar mai trebuie dat un regulament. Deci nu e imposibil.

Vedem cum evolueaza dar cu optimismul nu rezolvam nimic.

Earthchild

#43734
Dar rocklee, tu ramai eroul nostru din teren! Asta nu se schimba.
Dar geologia dealului nu tine nici de dorintele UMB, ale CNAIR, ale mele, ale nimanui. Aici nu a fost atac la persoana sau la firma, ci doar intrebari izvorate dintr-o ingrijorare legitima privind prelungirea pe termen nedefinit a unor lucrari care pana acum mergeau ceas.

dumbravaandrei

1) Nu este o alunecare de speriat. Au avut mai grave pe A3, chiar si aici pe LD4. Daca e doar siroire acolo pe acea falie, nu e nimic de speriat... dren, zid de sprijin si torcretare sunt suficiente pentru urmatorii 30-40 de ani. In anii astia ai timp sa incepi eliberarea de material de deasupra dealului, fara sa afectezi autostrada. Probabil ca un factor important in declansarea acestor siroiri sunt vibratiile induse de utilaje, in special de cele care sparg piatra. Asa cum am mai spus, nu scapa dealul ala fara torcretare. Plasa aia nu ajuta cu nimic in acest context. Odata terminat terasamentul acolo, vibratiile se vor reduce considerabil, mare parte fiind preluate de terasament si nu de deal.
2) Incetati cu deschiderea in 2018!!!!. In cel mai fericit caz (si fara problema alunecarii), termenul fezabil este sfarsit de S1 2019!
3) cristi5 la ora actuala putem sa punem cata presiune vrem noi, tocmai din cauza Holdei nu va face nimeni descarcari temporare.
4) rocklee  :cheers:, asteptam urmatorul fotoreportaj  O:-). Probabil ca Ionut a sugerat sa abordezi cu o anumita rezerva ceea ce iti spune UMB. De aici de la Brasov pare ca ati vorbit impreuna dar ati inteles separat.

Tavi

Ohoo! Mai oameni buni. Vad tot felul de sfortari pe aici. OK avem o alunecare. Au mai fost si altele. De ce atatia nervi!? Nu fac bine numanui. O sa fie si solutii, o sa dureze (mai mult ca sigur) dar se vor rezolva intr-un fel sau altul. Haideti sa asteptam macar o saptamana sa se "raceasca" un pic fierbinteala asta.

Revenind la subiect si uitandu-ma mai bine la filmari/poze imi face impresia ca e mai mult prabusire decat alunecare. Sau e o iluzie optica?
Nu stiu sa folosesc desenez dar incerc sa explic: volumul alunecat/plecat spre exteriorul dealului pare mai mic decat cavitatea rezultata. Doar mie mi se pare asa?
Posibil sa fi fost niste cavitati in zona "nisipoasa" care s-au prabusit cu ocazia lucrarilor din deal care au generat o multime de trepidatii si inclusiv apa infiltrata natural sau artificial (forarea ancorelor)?
Cei mai specialisti in geologie rog spuneti daca e doar o impresie treaba cu volumele ca poate nu pot aprecia bine ochiometric.
Multumesc anticipat.

dr4qul4

#43737
Ce bun era acum PT-ul. Evitam aceste speculatii. Pentru ca doar asta sunt. Depinde si unde este planul de alunecare, pentru ca se pare ca alunecarea nu a depasit pilotii forati (daca exista) si atunci nu e atat de grava situatia.
Dupa cum am mai spus, aceasta alunecare pune sub semnul intrebarii solutia aleasa, dar daca se stia de ea si problema este doar pe zona aceea, atunci nu este atat de grav.  Sunt curios cat au expropriat sus pe deal. Ca nu cred ca au facut doar pana in buza si oricum acolo e teren care nu paote fi folosit (probabil apartine tot statului).
Daca era alt constructor era mult mai rau. Dar UMB-ul poate nivela dealul ala in 6 luni. Ca ei au utilaje, nu lucreaza cu subcontractori.

Sa fie oare o coincidenta ca exact in zona aceea avem o parcela dreptunghiulara, lipita de culoarul autostrazii? Sau sa fie o expropriere suplimentara deja facuta?




Powered by API/PUM imgur uploader
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

florin74

Orice problema se poate rezolva.  Costul si cine o plateste, asta inca nu e clar. :lol:

phb2

@ cutter
@ geologul

Vă mulțumesc foarte mult pentru analiza detaliată.
Care este cea mai bună soluție pentru dumnea voastra ?