Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 35 Guests are viewing this topic.

mihaihedes

Întreb și eu. Nu se poate conecta temporar autostrada cu DJ-ul relocat de lângă autostradă și să nu mai fie nevoie de bretele noi și alte ghidușii,  în cazul în care va intra în prelungiri termenul de finalizare la lotul 4

danutzu_1069

 Ba eu zic ca ar trebui bretele laterale, stanga -  dreapta breteaua de coborare intra direct in DJ, iar cea de urcare sa treaca pe sub pasajul Bejan si sa urce pe partea corecta. Toate astea pentru ca sa poata face rampa de urcare pe pasaj Bejan...
Desigur, astea sunt variante ideale... nu stiu daca se deconteaza asa ceva, dacă se aproba asa ceva...

alin_simeriaveche

Poate sunt eu prea optimist dar cred...si sper, ca acest eveniment nu va perturba foarte mult aceasta situatie nefavorabila. Daca pana acum se lua in calcul iunie-iulie 2019, acum cred ca decembrie 2019 nu ar fi exclus. Daca nu pare posibil ce am spus, vreau sa imi explicati de ce ar dura mai mult? Care ar fi pasii solutionarii situatiei (teoretic)?
Nu dati cu parul, intreb si eu :)

adi

#43713
Parca era o decizie judecatoreasca, conform careia trebuia ca API sa primeasca PT?

Ionut

Nu API. Cătălin a dat în judecată CNAIR pentru PT la lilieci. Noi avem alte procese. Deocamdată s-a dat o hotărâre doar în prima instanță. CNAIR sigur a facut/va face recurs. Deci mai dureaza. Decizia finală va veni probabil abia peste vreo 3 luni.

cutter

Geologii au identificat acea falie cu material foarte slab consolidat și de-o parte și de alta două zone marginale care și ele sunt fragmentate și cu posibile probleme de coeziune.


Problema cu proiectul pare să fie distanța prea mică în plan transversal între autostradă și versantul reprofilat. Și spațiul din spatele zidului de sprijin pare foarte mic.


Dacă ar aluneca și materialul dintr-una din cele două zone marginale, e foarte neclar că zidul de sprijin l-ar reține... nu pare să fie nici volum suficient în spatele său, nici să aibă înălțimea suficientă:


Quest

Asa aratau lucrurile pe LD4 la Bejan, la inceputul lui iulie in zona organizarii lor de santier.
Chiar am apreciat atunci ca s-au oprit cu stabilizatul / binder / asfalt la o distanta rezonabila de organizare, fara sa atace deloc rambleul necesar la culeea vest. Din SF cred ca acolo trebuia sa inceapa rambleul pasajului Bejan.
Poate insasi plasarea intr-atit de excentrica a organizarii (la 3 km de capatul lotului), a fost gindita tocmai in ideea de-a avea exproprierile deja facute pe suprafetele de teren necesare unor bretele la o descarcare temporara la Bejan, din cauza unei situatii devenita complexa la Lilieci. Mi se pare de bun simt sa nu stai cu restul lotului (19 km de A) in stadiu de muzeu, daca lucrurile se complica la Lilieci...
Rocklee imi spunea nu demult ca intre timp UMB si-au mutat statia de asfalt. Unde ?




Common sense will get you far !

flashu74

#43717
Cred că între timp s-au mai apropiat cu asfaltul de organizarea de șantier.
Pare că stația de asfalt este tot pe acolo. Au mutat ceva echipamente ce stăteau mai în cale vreo 2-3 m. Am văzut că au început în dreptul stației un zid de sprijin. Posibil să nu facă baza terasamentului așa lată să nu fie necesară mutarea?
Poză făcută de rocklee.



Powered by API/PUM imgur uploader

cuculean

#43718
Vineri cand am trecut pe langa statie, mi s-a parut ca e miscata/mutata cativa metri spre DJ...

geologul

Ma bag si eu in seama si vin cu 2-3 precizari cu privire la zona alunecata. Am pus aici o poza in care se vede mai bine acea zona si am desenat aproximativ directia faliei. O falie poate varia mult in dimensiunea planului de rupere, de la un simplu plan de rupere (o fractura) pana la o zona de dimensiuni mari (sute de metri sau kilometri latime). In cazul de fata avem o falie casanta de vreo 40-50 m latime, pe planul careia se regaseste o brecie de falie. Acel nisip care aluneca acolo este de fapt aceasta brecie de falie. Ea e un fel de roca foarte slab consolidata, in care regasim fragmente centimetrice din gresia initiala, mult nisip, toate tinute impreuna de un ciment calcaros. Acest ciment este foarte slab. Am gasit fragmente din roca asta pe acolo ... cand am strans un astfel de fragment in mana s-a dezintegrat instant. Aceasta formatiune slab consolidata se intinde pe kilometri in lungul liniilor desenate pe poza, atat in suprafata cat si in adancime.


Zona marginala estica e mica si nu e asa de distrusa. Insa zona marginala de falie din vest e haos. Sunt pachete metrice pana la peste 10 m de roci asezate haotic unele peste altele, iar intre ele este acelasi nisip foarte slab cimentat. In poza de mai jos se vede limita pe partea vestica a faliei dintre zona marginala si zona de brecie de falie. Aceasta brecie de falie se vede ca si un nisip. Ea isi pierde repede coeziunea, atat datorita gravitatiei (faptul ca au taiat versantul si i-au crescut panta) cat si a agentilor externi (ploi, inghet-dezghet).


Pe langa faptul ca alunecarile vor continua o vreme pana cand panta materialului va ajunge la un echilibru (incluzand materialul de sus din zona impadurita care se va destabiliza si el in curand), vor urma apoi fenomenele erozionale (torenti) care vor acumula foarte mult material la baza autostrazii ... sau pe ea. Sunt foarte curios de cum va evolua povestea.

JohannDB

Aceasta formatiune slab consolidata se intinde pe kilometri in lungul liniilor desenate pe poza, atat in suprafata cat si in adancime.
      După cele spuse, avem o întălnire a două "plăci", al căror punct de conexiune pe direcția Nord-Sud este umplut în decursul erelor geologice cu acest material de slabă calitate și stabilitate.... Este estimată pe undeva (printr-un studiu geologic anterior) adâncimea acestuia și lungimea lui ? Sau s-a dat peste această problemă abia acum....

cristi5

#43721
Quote from: mihaihedes on October 21, 2018, 09:31:10 PM
Întreb și eu. Nu se poate conecta temporar autostrada cu DJ-ul relocat de lângă autostradă și să nu mai fie nevoie de bretele noi și alte ghidușii,  în cazul în care va intra în prelungiri termenul de finalizare la lotul 4

ba da

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg176618#msg176618



http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg176721#msg176721



Dezavantajul este ca trebuie intarit DJul sa poata duce TIRuri de la giratoriul Bejan pana in acest punct. Poate e mai ieftin de construit o bretea direct la Bejan, mai ales ca horatiu.cosma spune ca incape si acolo in coridorul expropriat.

----

Daca bine inteleg alunecarea din toamna trecuta de pe ST4 e minora in comparatie cu aceasta falie. Acolo a costat un milion de euro si doua luni de munca a Porr urmate de 7 luni de ezitare a MT/CNAIR. De-asta zic, sa construiasca o bretea la Bejan ca sa puna in valoare Bejan-Ilia si apoi sa se invarta in jurul cozii cat doresc. Dar daca nu pregatesc din timp legislatia, nu se va intampla si vom sta si ne vom uita la lucrare.

Skynick

cu siguranta ca nu e nerezolvabila, destul de elegant si in timp. problema e ca au ales sa o acopere in loc sa o atace desi stiau care e structura acolo.

elphax

nu stiu cum e acolo in zona dar la Timisoara e seceta, nu a plouat de mai mult de o luna. Daca ar fi fost ploi serioase in ultimele saptamani de cand se tot lucreaza la terasare probabil am fi vazut efecte mai puternice. Adica pesimist vorbind se poate ca alunecarea sa fie abia la inceput, dupa ploi serioase sa ajunga pana jos unde lucreaza baietii la peretele de piatra

horatiu.cosma

#43724
^^^
Mulțumim pentru informații, @geologul. Deci e cam clar, mergem pe varianta pesimistă. Se pare că UMB a ales soluția mai ieftină (cum zicea Cutter), deși știau de falia aceasta. Anul trecut a alunecat, au rezolvat din săpătură. Anul acesta au apărut semnele unei noi alunecări, au mers înainte cu soluția lor și au pus plasă și ancore pe acea zonă. Chiar și în ultima filmare din weekend, acolo se observă cum se lucrează în continuare la zidul de sprijin. Nu îmi e clar ce gândesc cei de la UMB, dar pare că sunt încăpățânați în a merge înainte cu soluția asta no matter what, oricâte semnale ar apărea că ceva nu e chiar în regulă. Sper să nu fie un semn că nu mai sunt dispuși să bage niciun leu în plus în proiect, pentru o altă soluție (evident mai scumpă) care să țină cu adevărat.