Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 66 Guests are viewing this topic.

dorum

...oare pe  loturile 2 si 3 au fost desemnati castigatorii mult mai tarziu decat pe 4? Nu de alta da-s curios ce contestatii mai sunt pe langa cele ale UMB (de care sunt destul de sigur ca au fost facute) :) ...

Danny550394

Au cautat o asemanare cu Bechtel si au gasit-o.

QuoteDe-a lungul anilor, am pus foarte multe intrebari despre preturile la care se construiesc autostrazile in Romania, preturi extrem de ridicate. Autostrada Bechtel ne-a costat foarte mult. 1,4 mild de euro, pentru doar 52 de km de autostrada. De aceea, trebui sa punem intrebari acum, inainte sa se inceapa constructia altor tronsoane, sa vedem preturile la care se construiesc noile componente, cine a castigat licitatiile si cum castiga. E important sa avem un ochi pe aceste licitatii" explica Cristian Hostiuc, director editorial ZF

Se refera la faptul ca UMB au dat pretul cel mai mic pe toate loturile licitate dar castigatorii licitatiei sunt cei cu pretul mai mare. Oricum procedura a fost facuta cu picioarele. Daca UMB a fost descalificat pe loturile 2 si 3 banuiesc ca ar fi trebuit descalificat si pe lotul 4. Doar ca pe lotul 4 au fost desemnati castigatori  :o. Acum se dovedeste ca in urma contestiei Strabag exista o problema.

Cei de la CNADNR care s-au ocupat cu acesta licitatie ar trebui demisi. Este inadmisibil ca dupa 9 luni de citit ofertele si alegerea unui castigator rezultatul sa poata fi contestat.

dorum

rezultatul poate fi contestat si de catre cel de pe ultimul loc....
...problema mare este ca contestatia a fost acceptata, deci angajatii  CNADNR care s-au ocupat de acest contract ar trebui demisi pe motiv de incompetenta crasa...daca nu chiar pe motiv de interese ascunse...iar in cazul asta cercetati penal...

Nebhotep

#8478
@Danny550394

cred ca aruncam cu pietre in cine nu trebuie. licitatiile astea au ramas fara o finantare sigura dupa suspendarea POS-T, asadar au devenit un ou fierbinte de care nu stie nimeni cum sa scape. CNADNR nu poate anula licitatia, Guvernul nu poate finanta lucrarile in lipsa fondurilor europene, asadar, la presiunea publicului se dau niste castigatori aiurea. Contestatii, procese, nu fac decat sa mai dea niste timp pana, eventual se deblocheaza fondurile si asigura totodata un mijloc de a fi anulate licitatiile.



dorum

Eu zic ca era f. simplu sa faca licitatiile cum trebuie, dar din lipsa fondurilor sa amane ordinul de incepere a lucrarilor...Insa daca faceau asa, erau prea transparenti si nu dedea bine imaginii LOR...:)

Nebhotep

din pacate la noi cam asa se procedeaza. in loc sa spunem adevarul in fata, incercam sa ne ascundem dupa deget

doryan93

#8481

SILVIUFG

Presa pare de partea UMB-ului. Atat Pro TV cat si Romania Libera. Dar probabil ca asta conteaza mai deloc pentru ca daca bani ,,nu e" nici lucrari la autostrazi nu prea ,,e". La cum se discuta in prezent despre infinitele licitatii probabil ca va trebui sa ne multumim ca se lucreaza cate ceva pe santierele prezente.

iuli

Ce nu inteleg e de ce niciodata UMB nu a contesta vreo licitatie  :o
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

phb2

Salut!
Bonjour à tous les membres.
Je lis votre forum depuis quelques mois. Je le trouve très intéressant même si je ne comprends pas tout car je ne parle pas roumain.
Bună ziua tuturor membrilor.
Am citit un forum pentru câteva luni. Mi se pare foarte interesant chiar dacă eu nu prea înțeleg că eu nu vorbesc limba română.
A quand de nouvelles photos sur Orastie Sibiu ? Când va o imagine nouă Orăștie Sibiu?
J'espère que la traduction de Google est compréhensible. Sper că traducerea Google este de înțeles.

davyl

#8485
Bonjour phb2 et soit bienvenu sur notre forum malgré le fait que ici, on parle seulement roumain. Mais je t'assure que il ya peut-être des membres qui habitent dans des pays francophones (comme c'est mon cas) et qui pourront te répondre.

C'est étonnant que tu est intéressé de notre forum d'infrastructure, pour un étranger c'est bien quelque chose de spécial :D.

J'espère que notre collègue Eurocopter pourra voler bientôt a nouveau pour nous offrir de magnifique vidéos comme il l'a fait déjà auparavant. Et bien sûr tous les autre membres qui apportent de photos presque tous les jours. On est une petite communauté de passionnées ici qui sont intéressées de l'infrastructure en Roumanie.

J'espère que bientôt tu pourra voir de nouveaux photos concernant Orastie-Sibiu.

Cordialement,

Davyl

Ionut

Ne descurcam si cu Google Translate, tu scrie cum poti. :)


alecu26

Quote from: iuli on June 13, 2013, 02:50:45 PM
Ce nu inteleg e de ce niciodata UMB nu a contesta vreo licitatie  :o

pentru ca cele care le-a vrut le-a luat...si a facut o groaza de bani de pe urma lor.

Pe de alta parte, fi sigur ca pentru firme gen UMB, Straco, Romstrade, Pac&Co (nu zic ca sunt toti egali) daca nu este de lucru se inventeaza. (transaalpina, reabilitarea DN 7, etc, etc).

acum...frica de OLAF, DLAF, DNA, UE...e mult mai mare si nu mai are nimeni chef sa se bage in arnajamente din care fiecare firma sa iasa fericita.

Pe de alta parte, acum  este foare putin de lucru in tara (si in Europa, si chiar si in lume), si bataia e crancena pe fiecare oscior si bucatica de autostrada.

UMB....a terminat si va termina in foarte scurt timp foarte mult tronsoane, asa ca trebuie sa dea delucru nu atat de mult la oameni (aia ii dai afara) cat la utilaje, statii de asfalt,....etc. Alea costa bani greu mai ales daca sunt in leasing.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

timisoreanul

Quote from: teocharis on June 12, 2013, 09:51:25 PM
da, avocatii CNADNR doresc reluarea de la zero a procedurii de licitatie

in schimb Selina(avocatii lor) sustine ca lotul i se cuvine!

haos...dar, si intr-un caz si in celalalt nu sunt bani!

Din experienta trecuta a anularii licitatiei pe Timisoara-Lugoj lot 2, daca CNADNR-ul va anula intreaga licitatie si va dori sa o reia de la 0, Selina (care se considera ca ar merita sa castige, acest rol jucandu-l data trecuta Tehnologica Radion) va contesta mai intai la CNSC, iar apoi la Curtea de Apel Bucuresti. Asta inseamna cateva luni. Presupunand ca s-ar mentine aceasta decizie (cum s-a intamplat data trecuta), va dura iar cateva luni pana se depun oferte si se anunta castigatorul. Dupa care, iarasi, foarte probabil, contestatii. Nu cumva se termina anul? Nu cumva daca nu se semneaza contractul pierdem bani europeni pentru acest lot? Ce se va intampla atunci? Fie nu se va mai face (si vom avea o intrerupere a autostrazii Nadlac-Sibiu), fie se va construi cu bani de la buget (ceea ce este foarte greu), fie se va face cu bani europeni din urmatorul ciclu. Mie mi se pare realmente iresponsabilitate si superficialitate din partea celor ce alcatuiesc (sau desemneaza) aceste comisii de licitatii. Asa cum se spunea mai sus, este strigator la cer ca dupa ce analizezi 9 luni ofertele, sa anunti castigatori care pot fi contestati. In mod cert, daca lucrurile s-ar face ca la carte, nicio instanta nu ar avea argumente ca sa anuleze licitatiile. Impresia pe care o lasa este ca se incearca favorizarea unora in detrimentul altora. Data trecuta, a parut ca sub nicio forma nu vor sa castige licitatia Tehnologica Radio, au desemnat-o castigatoare de doua ori pe Tirrena Scavi, apoi au preferat sa anuleze licitatia. In schimb acum o firma cu acelasi patron a castigat un tronson pe Lugoj-Deva. Nu ar strica absolut deloc mai multa seriozitate. Pana la urma, toate aceste balbaieli sunt pe banii nostri.