Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 62 Guests are viewing this topic.

SB76UFO

"Prostia este eternă și invincibilă"

SB76UFO

Portiunea de DJ relocat de la baraj, este complet asfaltata.
Saptamana asa constructorul este liber, o sa inceapa din nou activitatea odata cu Rocklee
"Prostia este eternă și invincibilă"

SB76UFO

"Prostia este eternă și invincibilă"

Quest

Quote from: horatiu.cosma on August 26, 2018, 05:37:12 PM
Izvorul ăla nu o să fie rezolvat niciodată. Îi zice Mureș (pânza freatică)  :lol:. Piatră brută pentru tăiat capilaritățile, geotextil și umplutură.

Amin !
Common sense will get you far !

ovicor

 Privitor la circulatia in Nod Soimus dupa terminarea acestuia si darea in circulatie fara restul T4:
Apreciind ca traficul principal va fi A1 -> pod peste Mures si invers, pentru reducerea conflictelor propun:
1) Intrarea pe A1 spre Simeria sa se faca pe breteaua dedicata.
2) Iesirea din A1 spre Brad sa se faca pe breteaua dedicata
3) Iesirea din A1 spre Deva, Arad(tot ce urmeaza sa treaca peste podul peste Mures) sa se faca pe breteaua destinata iesirii de pe A1 din directia Ilia.

vancouver

#42410
Eu propun altceva: o parte din traficul DN7 spre est (spre Sibiu) sa ramana prin Deva si dupa redeschiderea nodului, la anumite ore (dirijat prin panou VMS). In detaliu:

Sa se dea drumul la trafic si sa se observe ce se intampla. Timp de ca. 1 luna. Ce se poate intampla: cei care vin pe pod peste Mures si intra in sens vor face 75% din acest sens ca sa intre pe A1 si avand prioritate vor bloca celelalte accese, adica iesire de pe A si de pe DN. In schimb lor nu le va lua aproape nimeni prioritatea. Deci: bine ca nu apar ambuteiaje pe pod si mai departe spre Deva. Rau ca probabil vom avea ambuteiaje la iesirea de pe autostrada.

Dupa o luna de masuratori trebuie vazut in ce intervale orare se formeaza ambuteiaje la iesire de pe A, si in care zile (de ex. folosind o camera de filmari si pe cineva pe timp de zi sa noteze unde este capatul ambuteiajului la fiecare 10 minute).

Daca situatia este "nasoala" atunci se instaleaza 2-3 panouri VMS pe DN7 inainte de giratoriul de la intrarea din Deva, care sa recomande pentru veh. masa max. < 7,5 to continuarea drumului prin Deva pana la nod Simeria. PLUS UNDA VERDE gandita prin Deva pe directia spre est. Plus explicat la radio de ce se face asta si de ce este bine de urmat indicatia panoului. ATENTIE: Waze va ruta "normal" spre A1, pentru ca ambuteiajul nu va fi pentru cei care sunt indrumati sa ramana pe DN7, dar totusi ei trebuie sa nu asculte de navigatii si sa mearga prin Deva. De aceea f. important sa se explice asta la radio.

La orele la care nu exista risc de ambuteiaj, panoul sa fie stins (fiecare merge cum crede ca e mai bine)

Daca si asa situatia "rea" persista, atunci permis chiar si camioanelor sa continua spre est prin Deva la acele ore, inclusiv politie in sensul giratoriu de la intrare din Deva, care sa nu permita intoarcerea si sa-i oblige pe toti sa mearga inainte. Inclusiv politie la urmatoarele puncte de intoarcere pana in gara Deva, si care sa nu permita nici acolo intoarcerea.

PS. Celor care vor sa critice ideea de a lasa camioanele sa treaca prin Deva:
a) numai la anumite ore si in nici un caz pe timp de noapte
b) numai pe sensul spre Simeria
c) numai pana este gata complet A1 lot UMB + nod Ilia
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

danutzu_1069

Din pacate, ai nostrii sunt obtuzi in gandire si in a simplifica circulatia...
"Arunc" sieu o varianta pentru dezbatere, giratoriul sa fie desfiintat (ca circulatie) sa devina un rond si sa se instituie local semne de prioritate...
Poate ar merge si semaforizat??
(dar nu dati cu pietre sau dislike-uri)
:)
Uzual, in faza de proiectarea se expun spre analiza toate variantele, chiar si cele mai absurde...

vancouver

Din experimente practice s-a dovedit ca un sens giratoriu cu 4 accese si 4 iesiri (adica o intersectie de 2 drumuri perpendiculare) are o capacitate mai mare decat aceeasi intersectie semaforizata. Motiv: in sensul giratoriu pot in anumite momente sa intre concomitent vehicule de pe 2 sau 3 sau chiar toate 4 intrarile. Prin semafor intra concomitent maxim 2 vehicule din sens opus. Daca multe vehicule mai fac si stanga (cum ar fi cazul aici) ar trebui sa intre strict vehicule de pe o intrare, restul stau si asteapta. Mai mult, daca semaforul nu este "inteligent" cu senzor, chiar daca o coada se termina si nu mai vin masini, el nu da drumul celorlalte.

Deci: capacitate intersectie cruce fiecare drum 1 banda < capacitate sens giratori cu 1 band

Abia o intersectie cu semafor cu 2 benzi pe fiecare intrare (sau macar pe 2 din 4 intrari) ajunge din nou sa depaseasca capacitatea sensului giratori. Ideal sunt atunci chiar 3 benzi, cu preselectare (spre stanga separat de inainte) si atunci capacitatea semaforului depaseste clar pe cea a sensului giratoriu.

Concluzie:
CAZ 1: intersectie numai de drumuri cu 1 banda pe sens => giratoriu
CAZ 2: intersectie din care 1 drum are 2 benzi => semafor
- in cazul 2 capacitatea creste mult daca se fac separat benzi dedicate pentru virajul la st+dr. in dreptul semaforului.
- la semafor capacitatea creste proportional cu numarul de benzi; un semafor cu 10 benzi are o capacitate de 10 ori mai mare decat unul cu 1 banda.
- la sensul giratoriu capacitatea este cu ca. 30% mai mare decat la intersectia semaforizata cu 1 banda, dar nu prea exista masuri de a creste aceasta capacitate. Mai multe benzi in sens nu cresc capacitatea maxima. Ele doar ajuta la o deplasare mai usoara a vehiculelor grele si in caz de trafic redus cresc usurinta de trecere pentru toti participantii. CAPACITATEA = LIMITA MAXIMA. Ori limita maxima este punctul de aglomerare maxim, fara a aparea ambuteiaj. Ori in caz de aglomerare majora, sensul cu mai multe benzi duce la situatii conflictuale si de aici automat nervi, injuraturi si chiar reducerea capacitatii, prin manevre de franare inutile altfel. Exista sensuri giratorii turbo, utile mai ales daca multi fac "dreapta" (capacitatea creste de la aprox. 30.000 spre 50.000 veh. / zi) si care nu prea ajuta daca multi fac "stanga" (cum e cazul la Soimus).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Liviu M

Presupun ca in comparatia semafor-giratoriu e vorba de strazi cu trafic "echilibrat", ceea ce nu va fi cazul aici.
In cazul de fata, semafoarele vor "intrerupe" din cand in cand traficul "prioritar" (cel de care si tu ai zis ca va bloca, practic, giratoriul), dand o sansa si strazilor "neprioritare" de trece de intersectie.
Cu o configurare cu cap a timpilor semafoarelor ar trebui sa minimizeze "starile conflictuale" de care aminteai in alte topicuri (gen fortarea intrarii in giratoriu a celor de pe "fluxurile neprioritare").
Sau?  ???

PS Nu-mi plac de nici o culoare sensurile giratorii.

vancouver

Pai nici mie nu-mi plac sensurile giratorii si le combat cu toata puterea. Ele sunt folosite gresit la intersectia unor drumuri importante cu mai mult de o banda pe sens (de ex. pe centura Bucuresti). DAR, exista o situatie in care sunt ideale: la intersectii de drumuri cu numai 1 banda pe sens. Adica de ex. la Soimus. O semaforizare acolo ar reduce scurt pe doi capacitatea de la ca. 30.000 la ca. 20.000 veh/zi.

Si da, la Soimus avem trafic echilibrat. Adica cei care vor sa intre pe A1 cu cei care ies de pe A1 sunt cam la fel de multi la orice ora. Ei acum nu se intersecteaza si deci e ok. Dupa reconfigurarea nodului insa se vor intersecta. Pe care vrei sa-i blochezi ca sa dai acces celorlalti?

La Soimus de departe cea mai buna solutie este PASTRAREA SENSULUI GIRATORIU.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Liviu M

Scuze, se pare ca iar n-am inteles cum trebuie.

pasadia

@ vancouver: tine cont a mai exista deja o practica in zona (de care ma fac si eu vinovat, pe care ocazional o recomanda chiar si waze): folosirea DJ706A si a podului de la barajul Mintia. Mai ales cand mergi spre est e mult mai placut decat acele sensuri giratorii de pe DN7 (mai ales cel cu intoarcerea la 180 de grade dinspre Deva). Nu schimba semnificiativ circulatia in nodul de la Soimus, dar e o practica utila dpmdv.

TibiV

Un pseudo-video (montaj de fotografii) de la DRDPT: https://www.facebook.com/DRDP.Timisoara/videos/2133738643531607/

Explicatiile:
Quote
Luna august a fost propice pentru lucrările de pe șantierul autostrăzii #A1 Lugoj – Deva Lotul 4 (Șoimuș – Ilia), echipele antreprenorului fiind comasate în special în zona Șoimuș. Astfel, au continuat lucrările la versant, fiind în curs de montare ancorele pe taluzul de debleu, inclusiv plasele aferente. În ceea ce privește consolidarea pe zona de rambleu, sunt în diferite stadii lucrările de sprijinire a versantului.
Antreprenorul a avansat cu lucrările de terasament în aceeași zonă și a început execuția bretelelor 1, 2 și 3 din nodul rutier Șoimuș (umpluturi, strat de formă și fundație drum). Este pe ultima sută de metri realizarea plăcii de suprabetonare la pasajul de urcare pe dealul Șoimuș, precum și calea pe pod la pasajul din nodul rutier Șoimuș (aplicare hidroizolație, montare borduri, așternere strat protecție hidroizolație din BA8).
Totodată, au continuat lucrările de scurgere a apelor (canale de dirijare cursuri de apă, pereu protecție taluz autostradă din zona râului Mureș, șanțuri, rigole mediane și de acostament), precum și lucrările de siguranța circulației și de protecția mediului (parapet direcțional și panourile fonice).
De astăzi până în 2 septembrie, constructorul se află în perioada de odihnă.
(Imagini din perioada 20-24 august 2018)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Europiu

Quote from: vancouver on August 27, 2018, 02:19:17 PM
La Soimus de departe cea mai buna solutie este PASTRAREA SENSULUI GIRATORIU.

Dar eu l-as "imbunatati" - ca de altfel pe multe altele, unde este posibil - cu benzi separate pentru virajul la dreapta:

Powered by API/PUM imgur uploader

Cei care ies si vor sa mearga spre nord/sud nu au de ce sa mai intre in giratie. Sigur ca, specific la Soimus, impactul e minor, dar oricum pozitiv pentru fluidizarea giratoriului.
Scuze pentru calitatea schitei... :)
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

voicul

CNAIR si MT deschid anul asta lot 4 si probabil anul viitor lot 3.

Pentru ce atatea optimizari in nod-ul ala cand se deschide toata A si va fi gol pe acolo?

Evident ca cele 6-8 luni vor fi nasoale, dar avand experienta A10 in minte, cine din CNAIR credeti ca va misca un deget acolo?