Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 74 Guests are viewing this topic.

rocklee

#41760
Scuzați-mă nu prost. ..Ci foarte prost. ...Și acelea trebuie plătite .Așa Cum am plătit pe os. 3.Ei au rămas cu banii. ..Iar noi cu autostrada și problemele.

Quest

Adiarc uite de fata cu toti cititorii forumului, cu sau fara cont pe el, facem pariu pe o lada de bere premium ca si daca CNAIR semneaza Aditionalul la Contract, Comsa tot nu se va achita corect de obligatiile sale contractuale, mai mult, nu vor fi in stare sa termine in bune conditii LD3 ?
Tu stii ca gura pacatosului adevar graieste...
Common sense will get you far !

cristi5

Pana nu sunt conforme nu se platesc. De-aia exista consultant.

Cu cele conforme si platite care se dovedesc apoi neconforme (probabil Ilia, Grind) care e procedura?

danutzu_1069

Pentru alea exista SGB, daca nu se remediaza in PND (perioada pentru notificarea defectelor = termen de garantie)

pbh

Oricat dorim, pe buna dreptate, sa dam cu CNAIR de pamant, in acest caz Comsa nu are nici o scuza.
NU au reusit in 18 luni sa rezolve cele trei probleme majore incluzand aici si surparea de langa Holdea , de care nu s-a mai spus nimic dar care arata, in ultimele filmari, ca este inca o problema.
Acestea li se datoreaza exclusiv - proiectare si executie + teapa.
In final o intrebare de bun simt. Ce a avut de castigat Comsa prin aceasta atitudine?
Bani sigur nu, daca rezolvau problemele lasand la urma nodul Holdea si ecoductul 2, CNAIR nu mai avea nici un argument si acum sigur aveau toti banii si poate si Holdea deblocat, adica totul era gata.
Prestigiu sau imagine sigur NU, mai ales ca sunt recidivisti.
Concluzia este ca au licitat ca si pe celalat lot in speranta ca se aranjeaza pe parcurs cu CNAIR si MT - ca pana acum - si au mers pe solutii ieftine si proaste (acceptate de onor CNAIR), Numai acel viaduct de 1300m redus la 300m spune tot si nu vad bine in viitor acea portiune . Poate de aceea se scarpina in cap acum COMSA, poate si-au dat seama ca acolo fara viaduct va fi nasol si o scalda acum.
Daca pe ST3 si ST4 au cerut garantie pana la 10 ani , aici CNAIR trebuie sa ceara cel putin 20 de ani.

dr4qul4

Eu chiar nu va inteleg.
Cum puteti pretinde celor de la comsa sa lucreze dupa ce au fost tepuiti de CNAIR? Mi se pare absolut normal sa opresti lucrul pe tot santierul in momentul in care ti se da teapa.
Pentru ca asta le-a facut CNAIR-ul. TEAPA!
Comsa acum vrea reziliere din partea CNAIR-ului, pentru ca asa au sanse sa primeasca despagubiri mult mai mari. Si cu fiecare zi care trece, suma creste.
Cand o sa avem actul aditional semnat, dar si ecoductul platit (pentru ca acel ecoduct este gata de aproape 2 ani), atunci o sa putem da vina pe Comsa.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#41766
Quote from: danutzu_1069 on July 28, 2018, 01:22:19 PM
Pentru alea exista SGB, daca nu se remediaza in PND (perioada pentru notificarea defectelor = termen de garantie)

SGB?

Deci mai in detaliu:
- Comsa face Ilia (sa zicem), consultanta aproba, Comsa ia banii
- apare izvorul. Se constata ca s-a platit ceva defect
- Comsa emite alta factura, pentru alte lucrari LD3 unde are contract (ca la Holdea n-are)
- CNAIR zice: pai ti-am platit dincolo si ai demolat deci m-am ales cu zero folos pe banii platiti. Ce mai vrei alti bani? Cand e gata la Ilia si in alte locuri cu "probleme de calitate" mai vorbim de alti bani.
- Comsa zice: pai am lucrari conforme la ecoduct si nod Holdea, hai sa facem contract sa pot factura, sa mi le poti plati pe alea, si factura de mai sus. Cu banii aia rezolv Ilia si Grind.

Asa ceva?

NGC

Nu vreti voi mai intai sa vedeti ce scrie in rapoartele de neconformitate si abia apoi sa va pronuntati? Se pot cere in baza Legii 544 / 2001 si aveti model de cerere, asa ca lipseste doar vointa de a face ceva in acest sens. ;)

La fel, nu vreti voi sa cereti mai intai sumele disponibile comunicate constructorului la inceputul anilor 2017 si 2018, sume in baza carora trebuia sa isi planifice executia lucrarilor, si abia apoi sa va pronuntati? Vedeti Legea 500/2002, art. 43^1. Si astea se pot cere in baza Legii 544 / 2001 si aveti model de cerere, asa ca lipseste doar vointa de a face ceva in acest sens. ;)

Si in plus, daca sunt probleme din cauza proiectarii si/sau executiei defectuoase si/sau materialelor folosite, e problema lor si se rezolva pe banii lor.

danutzu_1069

#41768
SGB=scrisoare pentru garantie bancara
(Acea suma de bani a constructorului, care sta blocata in banca pana la terminarea perioadei de garantie, PND)
In contracte, mai ales astea cu finantare, nu se fac trocuri.
Ti-am platit ceva care s-a defectat, te notific, remediezi pe banii tai, facem PV de remediere, si "conflictul" este stins. Nu remediezi, la sfarsitul PND, iti execut SGB...
Alte facturi emise pentru alte lucrari ale contrectului, sau alte aditionale, n-au nicio treaba cu ce ti-am plati si s-a stricat...
Facturile se emit pe baza SIL-ului (situatia intermediara de lucrari) care in prealabil este verificat si aprobat de Consultant. Asta la randul lui, nu semneaza ca primarul, a avut oameni care au participat la Faze Determinante, s-au uitat pe certificate de calitate pentru materiale, au intocmit rapoarte de conformitate, etc...

Ceeace nu pricep eu este cum au cei de la comsa toata documentatia asta pentru a factura lucrarile suplimentare (eco 2 si nod holdea, modificat) daca Consultantul nu a fost pe teren.... Ca daca nu au fost lucrari cu contract, ce ar scrie in raport? "Am fost in plimbare la eco2 unde din intamplafe am vazut ca s-a lucrat conform unui proiect... dar proiect pe care nu l-am vazut.... si nici aprobat...."

cristi5

Quote from: danutzu_1069 on July 28, 2018, 02:41:50 PM
Alte facturi emise pentru alte lucrari ale contrectului, sau alte aditionale, n-au nicio treaba cu ce ti-am plati si s-a stricat...

Sunt convins de asta, voiam numai sa sugerez posibila explicatie pt atitudinea CNAIR. Banii poporului (cum zice rocklee) dati pe ceva care s-a demolat sau trebuie reparat. Plus trecerea pe "calitate" (vezi ST3)

Quote from: danutzu_1069 on July 28, 2018, 02:41:50 PM
Ceeace nu pricep eu este cum au cei de la comsa toata documentatia asta pentru a factura lucrarile suplimentare (eco 2 si nod holdea, modificat) daca Consultantul nu a fost pe teren....

Pai sunt lucrari fara contract dar cu proiect aprobat in CTE CNAIR si cu AC. Poate fi consultantul strain de asa ceva?

Din moment ce Comsa a lucrat fara contract probabil ca aveau o relatie f buna cu CNAIR care s-a stricat la un moment dat.

danutzu_1069

Da, asta cu proiect aprobat in CTE, am uitat... Deci, cel mai probabil lucrarile sunt/au fost supervizate si documentate... de catre consiltant... care, printre altele, nu are nicio treaba daca este sau contract sau aditional... (zic eu...)

timisoreanul

Cum se intampla de multe ori, adevarul e pe undeva la mijloc. Comsa ar trebui macar sa finalizeze partea fara probleme. CNAIR-ul ar trebui sa semneze actele aditionale pentru ceea ce s-a realizat in plus. Situatiile de acest gen sunt delicate, pentru ca in mod normal nu se platesc alti bani decat ce s-a prevazut in contract, dar nici constructorul nu se apuca din proprie initiativa sa efectueze lucrari suplimentare, ci la solicitarea beneficiarului.
Ce ma deranjeaza pe mine este aceasta lalaiala, pe care am vazut-o mereu la CNAIR. Imi vin in minte licitatiile de pe Lugoj-Deva, cand a durat vreo doi ani, daca nu ma insel, evaluarea ofertelor. Nu mai vorbesc de scoaterea la licitatie a zonelor cu tuneluri, care nici pana astazi nu s-a realizat.
Partile ar trebui sa sa puna la masa, e de preferat sa se ajunga la un acord, dar daca nu se poate, sa se procedeze in consecinta. Asa stam, asteptam, nu se intampla nimic si nimeni nu pierde in afara de noi, soferii, economia tarii si cativa oameni care mor pe soselele patriei. Pe unele dintre ele (Margina-Deva, Valea Oltului, DN2) a ajuns realmente un act de curaj sa te aventurezi. Dar, in rest, totul e bine, nu-i asa?

gruiarew

Azi, duminica se săpa la Holdea într-o veselie. Așa furnicar eu n-am văzut. Se circula la paletă. Fără poze că era prea mare agitație să mă mai bag și eu în seamă pe acolo.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Ionut

Interesant. Poate se rezolva cu adiționalul.

danutzu_1069

Pai sapatura, 90%, este ceeace e cuprinsa in contract. Si apoi, le trebuie material de umplutura...