Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 35 Guests are viewing this topic.

cutter

N-am zis că le-au încasat, ci că le-au făcut. Dacă au fost decise între timp în favoarea lor, asta nu știu.

vasile.silion

Referitor la porțiunea de la "Dealul cu lilieci", pun și eu o întrebare (tardivă). Nu era incomparabil mai ieftin să se construiască autostrada pe jos, pe traseul actual al DN, iar drumul naținal să fie cocoțat pe deal?
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

rusugxg

#40907
Imi aduc aminte ca s-a  mai pus intrebarea asta cu muuult timp in urma (cred ca cca. 2 ani). Cred ca inca nu aparusera lilieci pe acolo. Din ce am inteles atunci, problema era la capete si la Muresul prea apropiat. O poza din satelit e mai de inteles.

hepea

Puteau inalta viitoare autostrada 1-2-3m fara probleme si cocotat DN-ul pe unde vor, dar na.

mihaihedes

2-3 m mai sus și dădea direct in podul de la calea ferată. Cu siguranță au analizat multe soluții și trasee și...probabil asta a fost cea mai buna soluție.

Trimis de pe al meu ONEPLUS A5000 folosind Tapatalk

istvan78

Un argument care mi s-a parut valid la data respectiva era ca pt. a trece autostrada pe sub calea ferata (cu gabarit de 5,5m) autostrada trebuia coborata sub nivelul de inundatie al Muresului, si oricum podul de cale ferata ar fi trebuit modificat/reconstruit.

S-apoi, eu deocamdata nu vad nimic extraordinar de costisitor la acel deal. S-a excavat mult, dar excavatul e (relativ) ieftin. Versantul (se pare) nu va trebui consolitat mai mult decat ancore/plasa/torcretare, iar daca se rezolva si terasamentul fara "marele zid chinezesc", atunci e mult mai ieftin decat ne-am inchipuit unii dintre noi pe aici...

hepea

#40911
^^
Si daca mutau calea ferata?

voicul

Probabil se pierdea mai mult timp cu CFR-ul decat cu pestera.

Dar unde sa o mute? Mai sus, mai jos?

wifi

Relocarile au dat si asa destule probleme, retelele electrice, tevile de la baraj, etc. Inca se mai reloca DJ. Nu uita ca trenul trece pe la acelasi nivel, nu-i place sa se cocoate pe dealuri asa cum o fac drumurile.

cristi5

Inteleg ca UMB a facut multe propuneri si pana la urma CNAIR (sub Neaga) a impus respectarea traseului din SF indiferent de lilieci si alte dihanii. Stabilirea traseului e unul din rolurile SF, asa ca nu vad ce mai e de discutat... Poate faptul ca SF si alte proiecte nu se pun in dezbatere publica.

wifi

Pe de alta parte, materialul escavat este folosit la terasamente, altfel trebuia adus de altundeva, transportul costa. Noi vom avea o priveliste faina de acolo de sus.

mihaihedes

Eu cred că e traseul optim pentru acea zona. Deși este spectaculos sa tai dealul și să faci viaducte nu e așa de complicat cum pare. Cum spunea cineva mai sus cu siguranță UMB și-a făcut calculele și i-au dat cu + dacă dădea cu - sau 0 nu se băgau că pățeau ce a pățit Euroconstruct pe ST2. Cu proiectele de anvergura aceasta dacă nu calculezi bine și mergi pe "cred că mă descurc cu subcontractorii"  te bagă în faliment garantat.

Trimis de pe al meu ONEPLUS A5000 folosind Tapatalk

alex8

UMB-ul nu are subcontractori si plătește totul pe loc. În condițiile astea cumpără la alt pret, iar profitul nu îl împarte cu alți parteneri.
Cand faci o ofertă financiară contează aceste detalii.

NGC

Quote from: Ionut on May 28, 2018, 09:08:19 AM
Confirmare oficiala a ceea ce va spuneam pe surse: Autostrada Sibiu – Piteşti - km 122, km 122+500, km 122+950, km 123, data începerii procedurii EIA/EA 27.12.2017; s-a depus studiul de evaluare adecvată în data de 16.05.2018.

Ministerul Mediului

Am uitat sa va zic inca de atunci, dar azi, din alte motive, mi-am adus aminte de el. :D
Daca va intereseaza, il gasiti aici.

Insa, "pe surse", va mai dura pana la obtinerea AM, pentru ca nu toata documentatia e gata. O sa revin cat de curand cu informatii. ;)

Ionut

Păi nu e gata toată documentatia pentru AM. Trebuie RIM. :)