Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 43 Guests are viewing this topic.

hailaql2000

#7605
Distanta minima pana la parapetul median, sau orice alt obstacol de pe marginea benzii exterioare, este de 0m. In manualele de proiectare se pot folosi 0m, 0.61m, 1.22m sau mai mare de 1.83m in calculele pentru obținerea nivelului de serviciu( level of service). Nivelul de serviciu este o unitate de măsură calitativă, din perspectiva participantului la trafic, ce descrie condițiile operaționale de trafic ale unei artere dpdv al vitezei de deplasare, timpului parcurs si al libertății de manevră.
Nivelul de serviciu descrește de la A la E.
(Din "Special Report 209: highway capacity manual, Transportation Research Board, National Research Council, Washington")

Nu zic ca e bine sa fie atât de mică distanța față de parapet, doar că e legală.

Proiectarea, sper, s-a făcut în conformitate cu standardul european în domeniu, standard care încorporează si metode de calcul "împrumutate" de peste ocean....

radutm

Quote from: Ionut on May 16, 2013, 05:09:15 PM
Excelente pozele! :cheers:
Cum stam cu trambulinele? Au fost toate rezolvate? In pozele de pe spotting vad multe gropi astupate, sunt multe locuri unde asfaltul a suferit?
Sincer nu am reusit sa fiu atent. Am mers incet ca sa fac poze (nerecomandat la volan) si a trebuit sa ma feresc de indicatoare. Am facut practic slalom printre ele. Nu am simtit nici un soc deosebit. Restrictii erau peste tot si se mergea destul de incet. Semnalizarea era destul de proasta. Eu m-am bucurat ca lucrau si nu am bagat in seama disconfortul.
cont inchis

Pellady

Astăzi am parcurs A1 de la Arad la Simeria, binenţeles pe DN între Izvin şi Şoimuş. Arad Izvin doar cu 80 - 100, se lucra intens pe toată distanţa. Îmi pare rău dar nu am făcut poze, norocul meu că a trecut pe acolo Radu, mersi pentru poze. Am o filmare cu casetofonul dar trebuie editată şi sincer nu am când până sâmbătă. Important este că se lucrează. La porţiunea Belinţ - Dumbrava se vedea mişcare peste tot. Toată stima Orioane, sunt superbe pozele.



mitsu

Quote from: skemosu on May 16, 2013, 07:58:53 PM
Am vazut niste poze cu masini pe autostrada si mi se pare ca benzile sunt mai inguste de 3.75 m. O fi doar o iluzie ? din cate stiu eu ar trebui sa fie doua benzi de 3.75m + banda de urgenta de 2.5 m.

Si inca ceva, mi se pare ca banda 2 e prea aproape de parapeti, normal era sa mai ai un 0.5 - 0.7 m pana la parapet... parca in germania pe autostrada nu era asa "claustrofobica" senzatia cand mergeai la banda 2 (sau 3....     :) )

Teoretic, toate autostrazile au benzi de 3,75 metri latime. Tot teoretic, toate autostrazile se proiecteaza si se executa cu 0,5 metri distanta intre parapeti si banda 2, doar ca probabil distanta se masoara de la baza (suportii din asfalt) parapetilor, nu de la extremitatea acestora, de aceea banda 2 pare lipita de parapeti.

stangabriel

#7611
Odata cu deblocarea fondurilor autoritatile nu vor mai avea nici o scuza sa nu dea drumul la lucrari,chiar si acum,cu sacrificarea reabilitarilor DN-urilor,pe A1 se lucreaza in ritm acceptabil,oricum peste ritmul din anii trecuti.

De exemplu pe Dn 73 ,La intrare in Rasnov e o groapa imensa de cateva saptamani,poate 2 luni,delimitata cu vopsea  pentru decopertare,insa nimic. Nu stiu ultimele zile daca s-a reparat.

Dar pe A1 se lucreaza. Abia astept sa ies din tara pe A1,dar asa parca nu voi mai avea dorinta de a pleca,iar strainii vor gasii intrarea in tara mai usor.

Sper la Sebes sa avem pe indicator Transalpina iar dupa Sibiu Transfagarasan. Pentru obiectivele turistice e vreo reglementare de semnalizare pe autostrada? Cine poate sa ceara semnalizarea lor?

mns

Fondurile nu s-au deblocat, toate stirile din ultima vreme sunt de la autoritatile romane ca au transmis rapoarte cerute de comisie, atat. Comisia nu a anuntat inca nimic legat de deblocare.

alecu26

Quote from: hailaql2000 on May 16, 2013, 09:30:48 PM
Distanta minima pana la parapetul median, sau orice alt obstacol de pe marginea benzii exterioare, este de 0m. In manualele de proiectare se pot folosi 0m, 0.61m, 1.22m sau mai mare de 1.83m in calculele pentru obținerea nivelului de serviciu( level of service). Nivelul de serviciu este o unitate de măsură calitativă, din perspectiva participantului la trafic, ce descrie condițiile operaționale de trafic ale unei artere dpdv al vitezei de deplasare, timpului parcurs si al libertății de manevră.
Nivelul de serviciu descrește de la A la E.
(Din "Special Report 209: highway capacity manual, Transportation Research Board, National Research Council, Washington")

Nu zic ca e bine sa fie atât de mică distanța față de parapet, doar că e legală.

Proiectarea, sper, s-a făcut în conformitate cu standardul european în domeniu, standard care încorporează si metode de calcul "împrumutate" de peste ocean....

exista banda de incadrare...si mai exista si banda cu semnalizare.

deci...masina incepe sa "baraie" ca ai intrat pe acel marcaj rezonator cand mai ai inca aproape 1 metru pana la fata parapetului. (doar ca vitezele de deplasare te fac sa crezi ca e mult mai mic).

Iar la partea exterioara...e chiar mai lejer, ca acolo ai si banda de urgenta.

Pentru banda de urgenta e acceptabil 2,5...deoarece acolo se stationeaza sau se merge cu viteza mica. (totusi...un autoturism are maxim 2 metri latime).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

#7614
Quote from: mitsu on May 17, 2013, 09:05:51 AM
Teoretic, toate autostrazile au benzi de 3,75 metri latime.

nu chiar toate. autostrazile in "zona de munte" pot sa fie ceva mai inguste...in toate elementele. (benzi de ciruclatie, benzi de incadrare, benzi de urgenta, zona mediana) si pe motiv ca viteza de proiectare poate scadea la 80km/h fata de 120 km/h.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

tigrel58

Incepusem ieri un subiect generator de angoasa pentru toti cei de aici, si anume licitaţiile de pe C IV, in special lotul 2 Timisoara – Lugoj. Ionut spune sa ma explic cu liniute, lucru tare greu datorita legislatiei intortocheate şi unor terminologii specifice. Totusi, am sa incerc si cer a-priori scuze daca voi fi incoerent / plictisitor.

Asadar, cum incepe, cum se desfasoara si cum se termina o procedura de achiziţie publică (noi zicem licitaţie), concret bucata Izvin - Sanovita ?

1. Baza legala relevanta in speta:
-   legislatia primara : OUG 34/2006 (aquis comunitar dupa Directivele UE 17 si 18), modificata de 23 de ori de la prima publicare;
-   legislatie secundara: in principal HG 925/2006, modificata numai de 6 ori;
-   legislatie tertiara: Ordinul ANRMAP nr. 302/2011, cu modelele standard ale PV de deschidere si Raportului procedurii (Monitorul oficial nr. 415/14.06.2011)
2. Daca nu v-am pierdut pana acum  :o, sa vedem ACTORII:
-   autoritatea contractanta (la noi CNADNR), prin comisia de evaluare (poate fi de minim 3, dar cred ca aici sun cel putin 15, ganditi-va ca astia sunt un miniparlament si voteaza; mai e si conducatorul AC, care aproba Raportul procedurii de atribuire – cea mai importanta hartoaga si care poate fi de la 100 pagini la un roman in 5 volume, cu anexele aferente.
-   ofertantii, in cazul nostru 10, care depun oferte "in plic"; este impropriu, o oferta completa poate incapea in ambalajul unei masini de spalat, sau chiar frigider american;
-   SEAP – Sistemul Electronic de Achizitii Publice (www.e-licitatie.ro), de unde se initiaza si unde se termina din punct de vedere LEGAL procedurile, prin anunturi de participare / atribuire;
-   observatorii UCVAP, astia verifica procedural, nu voteaza si exprima opinii de care se poate sau nu sa se tina cont;
-   Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (www.cnsc.ro), este prima instanta si decide din punct de vedere administrativ-jurisdictional contestatiile depuse (in cazul nostru Selina+slovacii)
-   Curtea de Apel Bucuresti (portal.just.ro), este instanta de recurs si decide irevocabil.
3. Daca nici acum nu v-ati pierdut :(, sa trecem la CRONOLOGIE:
-   Bucata de drum in discutie a fost licitata si anulata in 2011, cu alte cuvinte a fost reluata de la 0;
-   La inceput de 2012 s-a refacut documentatia de atribuire, premergator postarii pe SEAP a anuntului de participare nr. 134467/3.04.2012; anuntul poate fi citit de oricine / oricand intrand pe www.e-licitatie.ro, selectand sectiunea anunturi de participare, repet aici este toata informatia LEGALA;
-   Pana la deschiderea ofertelor, ofertantii cer clarificari si pot contesta documentatia, chiar asta s-a intamplat si deschiderea ofertelor s-a amanat pana pe 21 august 2012.
-   Conform comunicatului CNADNR postat pe site-ul www.cnadnr.ro au participat 10 operatori economici (ofertanti individuali sau in asociere). S-a facut procesul-verbal de deschidere, care se semneaza de comisie si ofertantii prezenti, apoi se transmite participantilor la procedura. In acest PV se scriu obligatoriu PRETURILE ofertate, informatie la care nu avem acces integral nici macar pe surse (cel putin eu nu am gasit).
-   A urmat evaluarea, probabil pana la 30 decembrie. In perioada asta, comisia de evaluare vede hartiile depuse si cere clarificari, la care ofertantii dau detalii cu privire la cerintele de calificare, propunerea tehnica si propunerea financiara. Tot ce se constata se scrie in pv de evaluare. Ca sa fiu scurt, in faza asta se aduna numai comisia de evaluare – fara ofertanti - si se stabilesc ofertele inacceptabile si neconforme, raman in competitie numai ofertele admisibile (sa zicem 7 din 10), Criteriul de atribuire e simplu, pretul cel mai scazut, deci rezulta un clasament de 7. Toate formalitatile astea se scriu in Raportul procedurii, care concluzioneaza cu stabilirea castigatorului, prin vot majoritar al comisiei de evaluare. Ce stim de pe surse este ca spaniolul cu pretul cel mai mic a fost descalificat (probabil oferta inacceptabila). Or mai fi fost dati afara pe motive de calificare / tehnice. Cert e ca oferta UMB a ramas admisibila, idem Selina si probabil si altii (care or fi aceia).
-   Epopeea numita Raportul procedurii s-a semnat de comisie si s-a dus la UCVAP pentru opinie (model standard Ordin ANRMAP de care am spus), apoi s-a aprobat de conducatorul CNADNR. Numai asa se poate tece mai departe.
-   Odata RP aprobat se trece obligatoriu la informarea ofertantilor, care primesc individual comunicarea privind reyultatul procedurii. Din presa gasim ca pentru Selina (implicit pentru ceilalti), comunicarea s-a facut in 4 ianuarie. Lui UMB I s-a zis "nene esti castigator" lui Selina I s-a zis" pe tine te-am dat afaca ca nu ai nu-stiu-ce".
-   La maxim 11 zile de la comunicare, intra in scena avocatii firmelor. A contestat Selina si UMB s-a facut intervenient in contestatia pe rolul CNSC. Decizia 505 se gaseste in format pdf personalizat pe www.cnsc.ro (cautare decizii 2013, decizia 507). Este NUMAI dispozitivul, nu si motivarea. Sa-i dau copy-paste:

Respinge excepţiile invocate de contestatoare în raport cu
cererea de intervenţie înaintată de ASOCIEREA SC SPEDITION UMB
SRL – SC TEHNOSTRADE SRL.
Admite contestaţia, în parte.
Anulează rezultatul procedurii, privitor la excluderea ofertei
contestatoarei şi la desemnarea ofertei câştigătoare, aşa cum
rezultă din raportul procedurii de atribuire nr. 18A/07/04.01.2013 şi
din adresele de comunicare a acestui rezultat.
Obligă autoritatea contractantă la continuarea procedurii, în
maxim 10 zile de la primirea prezentei, prin reevaluarea ofertei
contestatoarei şi a ofertei desemnate anterior câştigătoare
(aparţinând intervenientei), ţinând cont de cele precizate în
motivarea ce urmează.
Respinge capetele de cerere privind stabilirea admisibilităţii
ofertei contestatoarei şi desemnarea ei drept câştigătoare, precum
şi declararea inadmisibilităţii ofertei intervenientei, ca nefondate.
Respinge cererea de intervenţie înaintată de ASOCIEREA SC
SPEDITION UMB SRL – SC TEHNOSTRADE SRL, ca nefondată.
Obligatorie.
Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în
termen de 10 zile de la comunicare.

- Mai departe UMB este nemultumit si se duce la Curtrea de Apel Bucuresti – dosar nr. 1430/2/2013, pe portal.just.ro, sentinta irevocabila nr. 1562 / 11.04.2013. Respinge recursul UMB, asa ca dispozitivul de mai sus al CNSC ramane obligatoriu. Se ,,pune in opera" cand se face OFICIAL redactarea si comunicarea sentintei.

4. Inca putin si ajungem la capat, caci suntem urmatorul STADIU:
- CNADNR trebuie sa reevalueze NUMAI ofertele Selina si UMB, celelalte raman asa. Evident ca NU SE VA ANULA procedura si se va stabili un castigator.
- CNSC nu stabileste clasamentul / castigatorul, ci comisia de evaluare, care TREBUIE sa faca alt Raport al procedurii. Dar, cel mai interesant este ca CNSC motiveaza si – prin asta – SUGEREAZA cum trebuie facut. Smecheria e ca trebuie sa ne intoarcem pe e-licitatie.ro, unde gasim la anuntul de participare decizia integrala a CNSC (52 pagini), dar in forma DEPERSONALIZATA, Cu un efort si comparand cu cealalta de 2 pagini se poate "traduce" tot, important e ce scrie de la pagina 40 la vale (12 pagini). Incurcate-s caile Domnului  :lol:!!!

5. A mai ramas sa ghicim castigatorul, deci PRONOSTIC:
- UMB e dat afara, clar:
- Raman 2 posibilitati: Selina se califica si castiga sau nu se califica si vine locul IV. Cine o fi, "dau un regat pentru un cal!" :D

6. COROLAR:
Daca urmam acelasi rationament si pentru celelalte 3 loturi de pe Lugoj – Deva (anunturile de participare SEAP 134422 si 134430 din 31 marie 2012) , concluzia este cat se poate de SUMBRA: cele 3 loturi vor avea castigator cel mai devreme la toamna, cu ele suntem in stadiul similar la 4 ianuarie pe Tm-Lugoj.
Eu nu mai cred anunturile de presa sau ale unor diversi, din punct de vedere OFICIAL / LEGAL, castigator pe Gilau - Nadasel este UMB, anuntul de atribuire SEAP nr. 135868 / 25.04.2013. Aici e alta treaba (si off-topic, e pentru threadul A3), nu s-a dat ordinul de incepere a lucrarilor, referinta am facut-o pentru ca este modalitatea CONCRETA de atribuire.

Totusi, speranta moare ultima.

MHN

Cred ca ti-a luat ceva timp :)
Multumim pentru efort.

sublimu

Multumim pentru explicatii. Mie personal mi s-au clarificat multe ... dar mai trebuie sa citesc de cateva ori sa inteleg tot :)
Din pacate, concluzia e sumbra  :((


@Ionut - Poate ar trebui deschis un topic separat cu procedurile astea explicate de cei din domeniu. Un fel de ABC sau proceduri de atribuire for dummies  :lol:

cutter

Quote from: tigrel58 on May 17, 2013, 12:28:31 PM
4. Inca putin si ajungem la capat, caci suntem urmatorul STADIU:
- CNADNR trebuie sa reevalueze NUMAI ofertele Selina si UMB, celelalte raman asa. Evident ca NU SE VA ANULA procedura si se va stabili un castigator.
- CNSC nu stabileste clasamentul / castigatorul, ci comisia de evaluare, care TREBUIE sa faca alt Raport al procedurii. Dar, cel mai interesant este ca CNSC motiveaza si – prin asta – SUGEREAZA cum trebuie facut. Smecheria e ca trebuie sa ne intoarcem pe e-licitatie.ro, unde gasim la anuntul de participare decizia integrala a CNSC (52 pagini), dar in forma DEPERSONALIZATA, Cu un efort si comparand cu cealalta de 2 pagini se poate "traduce" tot, important e ce scrie de la pagina 40 la vale (12 pagini). Incurcate-s caile Domnului  :lol:!!!

Cu observația că, din ce înțeleg eu (deci ce urmează este jumătate afirmație, jumătate întrebare) CNADNR poate anula procedura (nu există nimic care să-i oblige legal să nu o facă) sau poate amîna pe termen nedefinit o nouă atribuire (iarăși legal nu există nimic care să-i oblige să facă atribuirea într-un anumit termen).

După cum presupun, mergînd mai departe, că după atribuire nu există nici o prevedere legală care să-i oblige să semneze un contract, după semnarea contractului nu-i obligă nimic să dea ordinul de începere al lucrărilor, și mai presus de toate, nu obligă nimic guvernul să facă alocările bugetare conform contractului/programului de lucrări. (Poate că nu chiar nimic, probabil că antreprenorul poate da în judecată guvernul la instanțele naționale/curți de arbitraj în funcție de ce scrie în contract - în ideea aceasta, vom vedea cum se încheie cazurile Bechtel și Colas).

tigrel58

CNADNR nu pate anula procedura, Decizia CNSC este obligatorie, este ca orice hotarare judecatoreasca definitiva. Ar putea (teoretic) sa anuleze numai daca ar avea toate cele 10 oferte inacceptabile / neconforme, ceea ce e practic exclus, de exemplu oferta cea mai slaba a lui Max Boegl sa nu fie admisibila, nu s-a prostit asta asa ca dupa ce a construit odata pe A2 sa nu se mai califice. Nu poate anula pentru ca este si articol de lege in speta (art. 209 din OUG). Ar fi absurd, asa fiecare autoritate contractanta ar anula orice licitatie la care nu-i place castigatorul si ar tot reprograma-o pana iese "cine trebuie". Ca tiganu cu piranda: "fa, spalam copilu asta sau faccem altu?" :lol:
Mai mult, CNADNR, trebuie sa faca asta in 10 zile. Poate sa evalueze iarasi prost si sa se conteste, dar "marja de manevra" s-a ingustat semnificativ si eventualul contestator risca sa se prajeasca cu o suma bunicica ceruta de CNSC pentru obstructionare.
Cu semnarea contractului, legislatia prevede asigurarea finantarii anterior semnarii contractului, finantarea UE este, deci nu e niciun motiv de tergiversare.
Dupa semnarea contractului e cu totul altceva, legislatia privind achizitiile publice a fost aplicata.