Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 62 Guests are viewing this topic.

cristi5

#40110
In legatura cu Grind, varianta fara Holdea (o varianta foarte proasta, dar pe forum avem datoria s-o discutam )

De acord ca odata cu deschiderea ipotetica A1 Ilia-Grind fluxul Lugoj->Dobra va fi foarte redus (doar trafic local) si cu un pic de vointa se poate largi DN (sageata mov) pt ca coada la bariera sa fie in dreapta fluxulu principal marcat cu sageata portocalie.  Traficul local merge numai spre dreapta, nu exista conflict, daca doamne fereste situatia devine "permanenta" la Grind, se poate folosi actualul amplasament al DN care ocoloese giratoriul prin dreapta! (sageata albastra)



Problema e fluxul A1 Deva->Dobra (dinspre Deva, ca Holdea presupunem ca e inchis/nu exista) si fluxul DJ707A -> Dobra. Acel trafic este in conflict cu fluxul principal Lugoj->Deva si daca trebuie sa astepte la bariera, il blocheaza odata intrat in giratoriu.

Pentru asta am propus mai demult _inchiderea_ acelui segment din giratoriu (crucea rosie), adica sa poti intra in giratoriu de pe DJ707A sau dinspre A1/Deva dar sa fii obligat sa iesi din giratoriu spre dreapta/Ohaba (sageata galbena). Fluxurile locale spre DJ707A->Dobra si Ilia->A1->Dobra ar urma sa mearga spre Ohaba si sa intoarca (prin viraj dreapta si traversare=curba spaniola) undeva mai la vest, si sa intre spre trecerea la nivel impreuna cu traficul local Lugoj->Dobra (sageata mov si albastra).

Atentie, sageata galbena si portocalie nu inseamna ca se face vreo schimbare la giratoriu (investitie EU de care conform legii locale stupide nu ne putem atinge 5 ani). Doar ca giratoriul e inchis in punctul rosu, niste parapeti. Banda de iesire (galben) si intrare (portocaliu) raman exact asa ca in proiect, dar punctul dnintre ele se inchide.

Powered by API/PUM imgur uploader

alinuttt

Nu s-a gândit nimeni din CNAIR la execuția unor lucrări de modernizare și extindere la 2+2 a E673 între Holdea și Margina, pentru acești 5/6/7/... ani până vor fi gata tunelele?

cristi5

^ nu pentru ca la statul roman managementul e optimist/naiv. Nu poti sa presupui ca lucrurile vor merge prost si sa te pregatesti pentru aceasta varianta decat daca e in interesul tau ca functionar, adica daca iti da mai putin de lucru, iti da posibilitatea sa persecuti vreun constructor pe care ai pica, sau daca satisfaci mai bine politicul. De exemplu nu deschidem A10 ca daca apar probleme de calitate? E mai usor (si legal) sa nu faci nimic, si sa dai posibilitatea politicului sa deschida cand are interesul.

Dar hai sa fim optimisti, nu e tarziu. Tunelurile sunt in stadiul 0,1 adica au AM si nimic altceva. Largirea (cu macar o banda) DN68A e in stadiul zero, trebuie AM. Pentru amandoua trebuie SF, licitatie, proiectare, si executie. Poate pt largirea unui drum astea dureaza mult mai putin, asftel incat sa fie gata cu cativa ani inaintea tunelurilor? Oare? :)

alinuttt

Nu se pot executa în regie proprie aceste lucrări având în vedere că e vorba de numai 15 km?

cristi5

#40114
Quote from: Stefan01 on May 06, 2018, 09:54:29 AM
execrabilul lot 3 Cunta-Saliste, construit de Salini-Impregillo si receptionat stiti voi de cine. Acolo vor fi probleme mult timp de acum incolo.

Cate vieti a salvat lotul asta execrabil? Cat a fost inchis pentru refacerea portiunii "crapate", au fost 10 morti pe DN.

Mai bine o autostrada proasta si eventual limitata la o banda pe sens pt reparatii decat un DN 1+1 perfect ca planeitate si rugozitate, pt ca DNul nu are separare de sens, nu are geometrie de viteza/siguranta,  e plin de obstacole si trafic local, etc.

Acest rationament "romanul gospodar nu receptioneaza decat autostrazi perfecte" este criminal, cand Romania e pe ultimul loc in Europa la siguranta rutiera. Cu "mandria de a fi roman gospodar" nu creste siguranta in trafic. Nici cu fudulia in general.

Atentie, situatia la numarul de victime pe cap de locuitor este mult mai proasta, pentru ca statistica nu ia in considerare emigratia. Cei plecati nu circula pe drumurile romanesti decat cateva saptamani pe an! Suntem la coada cozii.

cristi5

Quote from: alinuttt on May 06, 2018, 10:58:15 AM
Nu se pot executa în regie proprie aceste lucrări având în vedere că e vorba de numai 15 km?

Presupunand ca ar fi posibil, ar elimina numai licitatia. Restul, SF, AM, proiectare, AC, executie, raman si iau timp.

Stefan01

#40116
@cristi5
Haide sa rationam si sa nu intram in polemici. Cred ca orice om rational si de buna credinta stie ca accidentele rutiere se produc din cauza nerespectarii regulilor de circulatie. Anumiti soferi si-au pierdut rabdarea in trafic, incalcand regulile. De aici au rezultat tragedii. Ca autostrada e mai sigura decat un DN, total de acord, dar cu cateva conditii: sa fie in stare buna de a se circula (un exemplu - la 130 km/h Doamne fereste sa dea vreun motociclist in una din nenumaratele gropi sau trambuline si sa piarda controlul) si soferii sa respecte regulile de circulatie. Plus ca nu consider normal sa ai la infinit limitare de viteza si sa tot repari acea portiune. Trebuie sa gaseasca si sa implementeze solutii pentru circulatie normala deoarece A1 e coloana vertebrala a tarii (leaga capitala de vest) din punct de vedere al infrastructurii rutiere.

In opinia mea, acea bucata de autostrada nu trebuia sa treaca prin zona respectiva. Nu dezvolt subiectul deoarece au fost suficiente discutii cu argumente.

mishu77

Intre Holdea si Margina e destul de greu de largit la 2+2 acel drum (nu sunt expert dar circul destul de des pe el), in schimb daca ar fi bun si ar fi capabil sa suporte traficul greu (nu ca in acesta iarna cand practic sa facut praf pe vreo 3-4 km) atunci nu ar fi asa o mare problema (in 15 minute cronometrat esti de la Holdea la Margina cu circulatie in coloana  si medie de 50 km/h).

mishu77

Quote from: Stefan01 on May 06, 2018, 11:26:24 AM
In opinia mea, acea bucata de autostrada nu trebuia sa treaca prin zona respectiva. Nu dezvolt subiectul deoarece au fost suficiente discutii cu argumente.

Initial autostrada trebuia sa treaca intre Sura-Mica si Ocna Sibiului se continua catre Toparcea si apoi mai departe catre Apoldul de Jos. Parca si pe aici pe forum sa mai discutat. Probabil ca interesele celor din marginime sau alte interese au tras autostrada pe traseul actual cu problemele care le avem azi.

carutasul

Oricum discuția e ușor tardivă :)
Acum autostrada trece pe acolo; întrebarea e dacă există soluții tehnice în limite rezonabile de preț ca să poată fi folosită. Eu aș zice că există. Nu cred că ar fi mai convenabil financiar să mutăm traseul de acum înainte. Aparent o bună parte a problemelor sunt  doar de proastă execuție și cineva și-a bătut singur cuie în talpă reziliind contractul.... dar probabil că soluția va fi ca peste un număr de ani, când poate o să avem și noi un CNAIR adevărat să se facă un proiect de remediere și să se rezolve problemele constatate. Până la urmă, s-au construit 600 de km de autostradă nouă, e inevitabil ca pe 60 de km ( am pus 10% ) să apară diverse probleme, că vorba ceea, oameni (ingineri :) ) suntem, nu mașini ...

voicul

Intradevar poate este mai costisitor actualul OS3 decat alta varianta, dar nu cred ca traseul este problema. Executia proasta si lipsa de mentenanta duce la probleme.
(Putin off-topic: cand s-a pus gresie in debara am gasit si 3 foi de ziar in loc de sapa)

rocklee

pun o intrebare care ma cam pune pe ganduri  :-[ :-[...oare de ce au reziliat contractul cu salini....oare scopul este.... cand scot tunele la licitatie sa scoata si restul lucrarilor ramase de pe lotul salini... ???

poate Horatiu sau cutter au un raspuns ....


cristi5

#40122
Quote from: Stefan01 on May 06, 2018, 11:26:24 AM
@cristi5
Haide sa rationam si sa nu intram in polemici.

Eu polemizez cu intreaga abordare care ni se vinde azi, aia cu calitatea. Nu te poti trezi ca vrei calitate cand proiectul e la 80-100%. Calitatea se asigura din prima zi a proiectului. Valabil si pt OS3 si pt ST3, si orice alta lucrare.

Quote from: Stefan01 on May 06, 2018, 11:26:24 AM
Cred ca orice om rational si de buna credinta stie ca accidentele rutiere se produc din cauza nerespectarii regulilor de circulatie.

Statistic autostrazile sunt de vreo 10 ori mai sigure decat DNurile 1+1 si de fix 5 ori mai sigure decat DNurile 1,5+1,5 (gen DN2). Masurat cu numarul de morti pe osie si km parcurs. Indiferent cine e de vina pt accident, accidentele se produc mult mai rar pe A.

Degeaba gasim vinovatul (un sport national in Ro), viata sau integritatea corporala nu se mai intorc.

Quote from: Stefan01 on May 06, 2018, 11:26:24 AM
In opinia mea, acea bucata de autostrada nu trebuia sa treaca prin zona respectiva. Nu dezvolt subiectul deoarece au fost suficiente discutii cu argumente.

De acord dar investitia este facuta (pe banii nostri) si atat timp cat este posibil, trebuie intretinuta si pusa in valoare.

Daca Romania se va super-imbogati se poate construi un traseu alternativ dar eu sunt destul de convins ca nu voi trai sa vad asta.

flashu74