Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 47 Guests are viewing this topic.

pbh

#39735
Am mai pus doi piloni langa apa si doi la culeea din deal in poza lui Tibi.



Powered by API/PUM imgur uploader


danutzu_1069

@Tibiv, aia doi galbeni  de pe sensul spre Ilia, sunt un pic mai departe de DN...
In rest, aia rosii asa sunt.

flashu74

#39737
^^
Doua mici retusuri. Cei 2 cu galben pe sensul spre Ilia (pe banda din dreapta) sunt o idee mai departe de DN si sus la culee mai trebuie 2 stalpi tot pe sensul spre Ilia( sunt tot 4 in total si acolo).

TibiV

Quote from: danutzu_1069 on April 22, 2018, 08:46:27 AM
@Tibiv, aia doi galbeni  de pe sensul spre Ilia, sunt un pic mai departe de DN...
Aia doi galbeni i-a pus pbh.
Eu m-am ocupat doar de sensul spre Deva, caci doar acolo avem "pile triple"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

wifi

Vin in groapa aia langa apa si plina de apa acum. Va fi culee si pt. faptul ca sunt cate 4 piloni si nu 2, dar s-a discutat si asta zile trecute, vezi comparatia cu Branisca partea spre Ilia.

TibiV

Da, asa este, faptul ca sunt 4 stalpi arata ca va fi culee.
Pe mine insa ma nedumereste apropierea extrema fata de CF.
Tot cu pozele lui rocklee explic cel mai bine...
Quote from: rocklee on November 10, 2017, 08:40:38 PM
aveti noroc    :D

(GPS)


(GPS)

La culeea Branisca s-au "intins" cu cumplutura pana la primul rand de pile "normale".
In schimb aici, langa CF, nu au unde sa se "intinda".
Practic vor trebui sa faca un fel de zid vertical care sa tina umplutura din spatele culeei . Nu zic ca nu se poate, doar ca este un pic ciudat, explicabil insa prin faptul ca "economisesc" o deschidere...
Poza de ieri a lui rocklee:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

wifi

La elanul pe care-l au, nu von astepta mult. Se pare ca are prioritate, pe culee se refera dupa aceea zidul de sprijin, terasamentul, sapatura de sus din deal, multe depind de aceasta culee. Ziceam si ieri, vezi ca macaraua sta pe locul unde mai vin piloni. Stau una la alta in cale, de aceea prioritatea. Nici sa care pe dincolo prin deal betonul nu-i treaba.
Trenurile nu sunt asa de late, ceva loc de un zid vertical ar fi. Putina rabadare si vom vedea. Un lucru este sigur, un metru si un boloboc au precis in dotare.

pbh

Am pus doar doi stalpi pe sensul spre Ilia pentru ca acolo autostrada este perpendiculara pe culee . Se vede ca urmatorul rand de stalpi sunt pereche.
Se vede si dupa cum a fost turnata fundatia.
Pe celalalt sens autostrada are un unghi foarte ascutit fata de stalpi datorita DN si de aceea este nevoie de cate 3 buc pe cele doua parti ale DN.
Este aceeasi solutie ca la viaductul 1 dar in oglinda.
Cei doi galbeni sunt mai spre apa dar nu i-am pus acolo ca sa nu se "ude" :D

alinuttt

M-am gândit să îmi etalez modul în care văd culeea:
Realizat un zid de sprijin din biscuiți extrem de aproape de piloni, întrucât este necesar minim un metru liber de axul căii ferate pentru gabaritul garniturii. Zidul de sprijin paralel cu calea ferată l-am redat cu o linie continuiă roșie și albastră iar cel care o ia înspre dealul cu lilieci(merg pe considerentul că va exista și acesta) l-am redat cu linie roșie întreruptă.

danutzu_1069

Stiu ca s-am mai discutat dar nu prea sunt edificat cum este cu culeea asta...
Zid de sprijin, cu armatura si beton... nu prea are loc, plus ca trebuia ceva fundatie... Si nu vad rostul pilelor daca se face zid. Piteau face culee clasica.
Pe de alta parte, incao deschidere, cu culee pe pile, ar fi insemnat sa inceapa cu alea...

rizzuh

Cred ca motivul pentru care nu intelegem ce face UMB acolo (in comparatie cu alti constructori) este ca ei il au pe acel moșulică care chiar calculeaza rezistenta structurilor si se asigura ca vor tine (il citez mai jos pe Horatiu), asa ca UMB poate sa proiecteze niste structuri ciudate si mici - exemplu concret, cele 2 pile subtiri care imrepuna tin cate un sens de autostrada, toata structura arata exact ca zicala "doua bete infipte in cur" (comparati cu Bechtel sau Pizzatori, sunt mult mai sanatoase pilele).

Quote from: horatiu.cosma on April 06, 2018, 01:08:14 PM
Dacă vă uitați la pasajele mai vechi (un exemplu ar fi pasajul de la Chitila de pe DNCB modernizat acum de Delta ACM în contractul de dublare DN7-A1) o să vedeți niște elevații subțiri, niște rigle pișpirele care totuși țin. Comparativ cu ele, pasajele care se construiesc actualmente pe autostrăzi sunt imense, probabil pentru că meseria de verificator de proiect care ar trebui să ia la purecat toate calculele proiectanților structuriști a ajuns să se identifice cu "un moșulică de 80 de ani care pune o ștampilă pe niște planșe" și atunci e mai safe pentru proiectant să dubleze totul, ca să doarmă liniștit noaptea.

delacroix

Astea-s copilarii. Nici dracu' nu mai "calculeaza" structurile. De aia sau inventat "calculatoarele". "Arta" unui proiectant tine de schema statica, evaluarea incarcarilor, inventivitate si mult fler.

Vice33

Greșit, orice structură de rezistență trebuie dimensionată după niște calcule, fie că se fac manual sau cu programe de calcul. Ce introduci in acele programe contează cel mai mult, trebuie sa știi ce date introduci. Nu ne putem baza doar pe simplitatea programelor, și nu toți știu să folosească/au aceste programe.


Delacroix, in facultate ați calculat doar cu aceste programe?

carutasul

În facultate mai faci și chestii cu rol didactic. Evident că trebuie să ai idee cam ce structuri s-ar potrivi, dar calculele de rezistență n-ai de ce să le faci manual în zilele noastre. Sau cel puțin așa presupun...