Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 43 Guests are viewing this topic.

NGC

^^^ Poate ti-a scapat asta.

Quote from: cutter on August 11, 2017, 05:38:24 PM
CNAIR a comunicat constructorului o încetare parțială a contractului unilaterală. Baza legală invocată: art. 1321 Cod Civil.

Motivul: același din 2013 încoace de cînd se tot cotesc pe după corcoduș, le e frică că dacă scot doar ultimii 3km (și recepționează PT-ul) ar putea fi considerată o modificare substanțială a contractului și să primească corecție de 100% pe fondurile europene. În loc să-și asume să explice că nu este așa, după ce-au cerut consultanță metodologică de la BEI, de la ANAP, de la toți pe cei pe care i-au putut întreba, după ce-au pasat problema de la unul la altul și au amânat-o cât s-a putut de mult - au ales soluția cea mai lașă: practic, secțiunea E a fost scoasă brutal, unilateral din contract de CNAIR. Puteau face asta în ianuarie 2014, dacă asta era intenția. Puteau să nu mai spargă secțiunea E în E1 și E2. Să ceară de la Salini, PT secțiunea E2. Să așteptăm ani de zile.

Quote from: cutter on September 25, 2017, 12:22:22 PM
Eu am zis asta (și o susțin, e o afirmație factuală):

Quote
CNAIR a comunicat constructorului o încetare parțială a contractului unilaterală. Baza legală invocată: art. 1321 Cod Civil.

Mai departe, care sunt consecințele și implicațiile juridice/contractuale, nu mă pronunț.

Ionut

Un mic si frumos muzeu: LD2, sectiunea D, Margina-DC100 (limita Sectiunea E). Filmarea este de ieri. Multumiri pilotului Quest pentru efort! :cheers:


cristi5

Quote from: Cristi32 on April 09, 2018, 11:16:55 PM
Daca se adevereste aceasta situatie, respectiv ca avem un contract inseparabil, atunci receptia lucrarilor din martie 2017 pentru portiunea Traian Vuia - Margina a fost facuta cu incalcarea prevederilor contractuale.

Pai stai asa, nu e prima lucrare din lume receptionata partial!!! Contractul e una si receptia unei parti din el e alta.

Din cate stiu, nici chiar regulamentul de receptie aberant care e in vigoare acum nu interzice receptia partiala. Interzice numai neconformitatile, adica totul trebuie sa fie perfect :lol:

Oricum, cu receptie sau fara, pe raspunderea constructorului sau a CNAIR, trebuie date in circulatie!

dumbravaandrei

Nu trebuiau sa treaca autostrada pe sub traversare?  ???  ???

wifi

Merci Quest de filmare!
Cu alte cuvinte, se pare ca nici rezilierea nu-i facuta cum trebuie, asta explica unele. Daca divortul nu-i rezolvat, n-ai ce cauta dupa mireasa noua. Pina ajungem sa circulam pe acolo, se zbarceste asfaltul, se decoloreaza marcajele, nabat buruienile.

pasadia

Dar pasajul, asfaltat doar spre Margina, l-ai observat? :D

Stiu ca spusese mai demult cineva (horatiu cred) despre modul ciudat in care au stabilit limita dintre sectiunile lotului, dar parca nu ma asteptam la asa ceva.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk



voicul

Eu ma mir cum au reusit sa faca asa repede sectiunea de la Marginea, daca cu astia 4 km se chinuie de 1 an si ... pare ca mai dureaza putin.

bbk

#39428
Pe partea cealaltă de pasaj pe sensul dc100 la vreo 10m trec firele de curent. Sunt exact la înălțimea pasajului. 

Inviato dal mio SM-N910F utilizzando Tapatalk

serban vlad

Am vizionat filmarea aeriana  a lotului  LD 2 pana la DC 100 .  Ar fi interesanta o filmare si a restului de lot pana la Holdea pentru a vedea zuna INAINTE DE INCEPEREA LUCRARILOR pe sectiunea E. AM inpune solutia tehnica pentru cele doua ecoducte de pe sectiunea E? Nu  cred ca impune asta si cred ca ar fi mult mai rapid si ieftin prin metoda Cut & Cover. Poate ne lamureste cineva de spacialitate. Multumesc.

cristi5

Da, AM revizuit impune tuneluri forate. A fost publicat pe forum in 2016, cand a fost emis.

Ionut

S-a tot discutat:

1. Nu are sens sa filmam cei 9 km intre DC100 si Holdea (sectiunea E). Vei vedea doar paduri. Si din avion/drona nu iti dai seama de elevatii. Ar fi relevant doar pentru aspecte de mediu. Iar accesul este greu. Poate, poate, vom analiza sa vedem daca are rost si cum se poate filma, sa zburam cu avionul. Dar mai vedem. Repet, beneficiile ar fi minime.

2. Tunelurile nu se vor executa cut & cover pentru ca tocmai asta e ideea - sa intervii in zonele alea cat mai putin, sa deranjezi cat mai putin, inclusiv in timpul constructiei. Plus ca tunelurile sunt destul de adanci (30-40 metri si peste, daca retin eu bine minte), deci sapatura ar fi IMENSA si, de asemenea, sunt lungi. Cut & cover merge daca ai un tunel "de suprafata", care nu este adanc, si care este scurt (exemplul este cel de pe A1 la Sacel).

3. Evident, cel mai puternic argument, este cel dat de Cristi, acordul de mediu cere expres tuneluri forate (motivele expuse de mine la 2 fac parte din argumentele pentru care s-a cerut asta in AM).

cristi5

#39432
Quote from: voicul on April 10, 2018, 10:46:19 AM
Eu ma mir cum au reusit sa faca asa repede sectiunea de la Marginea, daca cu astia 4 km se chinuie de 1 an si ... pare ca mai dureaza putin.

Pai nu are nicio miza. Ca termina acum sau peste 5 ani e tot acolo. Unde sa se grabeasca? Ce sens are sa mobilizeze resurse sa termine mai repede o autostrada care se infige in deal? Adica am ajuns sa zorim un antreprenor sa termine ceva inutil in loc da zorim statul la Turda-Aiud unde constructorii sunt gata demult??

Cum am zis mai sus, daca ar exista motive contractuale pt penalitati, CNAIR le-ar aplica bucuros, sa ne arate cat e de dur si iliberal cu constructorii occidentali.

Eu cred ca uneori prea ne formam pareri dupa ce vedem in santier, cand problemele sunt clar la proasta pregatire si administrare a proiectelor, iar la acest capitol LD2 este premiant, si vecinul LD3 ii sufla in ceafa, pacatul originar la amandoua fiind fuserirea AM.

Dominik

Multumim Ques pt filmare, pacat ca va sta macar 5 ani nefolosita aceasta sectiune  :(
You're in Steelers Country

horatiu.cosma

Motivul principal pentru care s-a avansat cu așa "spor" pe cei 4 km este unul penibil, tipic CNAIR. Dacă vă uitați pe ultimele secunde din filmare, o să vedeți că o rampă a acelei supratraversări e în stadiu incipient, la fel și corpul autostrăzii pe ultimii 30-40 de metri. Motivul: o linie electrica, nu știu exact de cât (20 kV???), dar oricum, ceva nesemnificativ. Ei bine, proiectul de relocare al acestei linii se întinde atât pe secțiunea D aflată în lucru, cât și pe secțiunea E1, cea reziliată/încetată/scoasă parțial și unde nu s-a predat amplasamentul celor de la Salini nici înainte de reziliere. Așa că Salini în tot acest timp nu a avut posibilitatea să reloce linia ca să finalizeze secțiunea D. CNAIR nu a făcut absolut nimic ani de zile în direcția luării unei decizii referitoare la relocarea acestei linii. O să usture claim-ul Salini pentru treaba asta care e un model școală de incompetență managerială la CNAIR.

Și dacă tot am zis de claim-uri, fac aici un pariu cu mine pentru viitor  :D. În vreo 2-3 ani instanța va decide definitiv că rezilierea/scoaterea/încetarea parțială invocată de CNAIR pe secțiunea E nu are nicio valoare, asta însemnând că în tot acest timp secțiunea E e în continuare în contractul celor de la Salini. CNAIR va rezilia până la urmă tot contractul, că nu are capacitate să facă adiționale de niciun fel. Salini va da în judecată CNAIR pentru întârzieri în predarea amplasamentului pe secțiunea E de vreo 8 ani (2013-2021), pentru reproiectarea pe secțiunea E1, pentru proiectul tehnic pentru tunele (E2), pentru întârzierea autorizației de construire pentru CIC și pentru multe altele. Va fi un proces complicat și de durată care se va termina prin 2025. Estimarea mea e de vreo 100 de milioane de euro pe care îi va plăti CNAIR din banii noștri. Mai pun niște cuvinte cheie, să îmi aduc aminte pe atunci de contextul de acum: Ștefan Ioniță, munte de incompetență, orgoliu cât cuprinde, solicitat la poliție statistică accidente și morți pe DN68A între Margina și Holdea (poate chiar până la Grind).

P.S. (pentru mesajul anterior): Mai pune încă 5 ani.