Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 41 Guests are viewing this topic.

ludus

Am o intrebare. Pe partea dinspre Lugoj, cati km din noua autostrada vor sta nefolositi pana la finalizarea tunelului (tunelurilor)?
T. Luduș

cristi5

#39406
Pe LD2, vezi pe "planuri si proiecte", vreo 4 km
https://i.imgur.com/IRj69p2.png

Pe LD3, cu descarcarea Holdea vreo 100m

Fara descarcare, tot LD3 in afara de nodul Ilia, pentru ca nodul Grind e considerat periculos in caz ca e pusa bariera.

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=16/45.917/22.517/0

Err, ma uit pe harta si nu pricep de ce... ca fluxul principal n-are nimic cu bariera. Incurcate sunt caile CNAIR...

In plus ar putea inchide giratoriul pe directia (absolut secundara) A1->Dobra, cei care doresc acea directie pot intoarce pe DN68A un pic mai la vest, intr-un punct amenajat anume. La trafic maxim de 900 v/h/sens, intoarcerea e perfect posibila cu 2-3 min de asteptare.

ludus

#39407
Multumesc pentru informatie! Din ce observ cred ca lotul UMB va fi finalizat in trim 1 din 2020. Zona dealului cu lilieci, pe cat de spectaculoasa, pe atat de dificil de construit. Va necesita mult timp realizarea zidurlor de spripjin.
T. Luduș

Ionut

#39408
Oameni buni, v-am zis de nenumarate ori sa PUNETI POZELE PE CARE LE AVETI PE IMGUR.COM. Pe de Facebook, Google si alte servicii de genul asta DISPAR, adica URL-ul este dinamic. Pozele trebuie re-postate pe imgur.com... aveti si uploader, nu inteleg de ce nu il folositi. Acum trebuie sa sterg 50 de mesaje. Minunat.

@gruiarew - trebuie sa o iei de la capat, sa re-postezi toate fotografiile! Foloseste uploader-ul facut special pentru voi! Uite-l aici: http://proinfrastructura.ro/poze.html

Europiu

#39409
Pentru ca tot s-a vorbit de LD2: cum se prezinta drumul la un an de la darea in exploatare? Avand in vedere ca vorbim de acelasi constructor ca pe OS3 despre care ati tot spus ca e cam nasol.

LE: Da, am uitat sa prezizez: pastrand proportiile, avand in vedere relieful diferit pe cele doua loturi.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

cristi5

#39410
In noiembrie LD2 nu mi s-a parut cu nimic diferit fata de ce folosesc in Suedia. Dar ma rog, aici pretentiile nu sunt asa mari, poate sunt altii pe forum mai pretentiosi. Eu vin de la viteza max 110, fara panouri antiotbire, parapeti laterali pe fiecare milimetru si alte dotari. Si pe podium in lume la siguranta rutiera...

Eu nu vreau sa scuz pe nimeni pt OS3 dar
- presiune politica
- zona grea de dealuri miscatoare
- a doua autostrada din tara dupa Gilau-Turda care nu e la ses si nu urmeaza cursul unui rau, restul gen Holdea, Meses, PiSi la Poiana si alte traversari, CoBra la Rasnov-Paraul Rece, de A8 sau A13 nu mai vorbesc, sunt blocate
- pregatire ca la noi, adica proasta probabil, ceea ce in combinatie cu factorii de mai sus, e exploziv
- nu au facut sau nu au fost lasati sa faca tunel la Aciliu

pasadia

LD2 nu are nici un fel de probleme, din punctul meu de vedere. Dar munca la spatiile de servicii si la CIC-ul din nodul Margina merge extrem de lent...

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


cristi5

#39412
Interesant, dar Salini tot nu stiu sa fi ajuns la penalitati de intarziere. Si nu e ca si cum sunt vreo simpatie a CNAIR.

Cu alte cuvinte proiectul a fost asa prost pregatit ca si-au putut procura timp berechet. Bine ca nu au lalait calea de rulare, desi ar fi putut probabil.

Cristi32

Quote from: horatiu.cosma on February 27, 2018, 08:36:35 PM
^^^
Este extrem de trist cum ministru după ministru înghit pe nemestecate niște argumente servite de Ioniță care pur și simplu frizează logica.

În primul rând, nu există ordin de începere pentru nodul Holdea, e o invenție sinistră, constructorul are toate temeiurile legale să lucreze acolo (PT aprobat, DTAC, AM, AC, notificare la ISC, exproprieri, scoatere din fond forestier și ce o mai fi nevoie). Ba chiar după emiterea AC la Holdea, CNAIR le-a transmis să crească mobilizarea și ritmul de lucru în zonă. Brusc a dispărut permisiunea CNAIR?

În al doilea rând, soluția reproiectată de la Holdea nu este complet independentă de contractul de bază, ca să se poată executa contractul de bază și abia apoi aceste lucrări suplimentare. Pentru a se putea realiza contractul de bază, adică corpul autostrăzii, trebuie deviat DN-ul prin structura ce supratraversează autostrada, pentru a se putea executa săpăturile necesare pe actualul amplasament al DN-ului. Astfel, este necesară execuția supratraversării peste autostradă pe unde va fi deviat DN-ul (este executată deja), structură ce face parte din soluția reproiectată la Holdea.

Situația e foarte simplă. Ioniță nu are cohones să semneze adiționalele pentru ecoductul 2 și pentru Holdea și atunci tot aruncă cu fum, amânând momentul adevărului. Ba că trebuie terminat prima dată contractul de bază, ba că nu are constructorul voie să lucreze la Holdea, ba că sunt probleme tehnice pe la Grind și Ilia și că vezi doamne asta este adevărata problemă. Cu siguranță problemele tehnice sunt responsabilitatea constructorului, trebuie rezolvate, dacă iese din termen trebuie penalizat, există prevederi contractuale foarte clare. Însă fuga lui Ioniță de aspectele care țin strict de el, amânarea în speranța că poate se întâmplă ceva și nu mai trebuie să își asume reprezintă defapt adevărata problemă pe LD 3.

Dacă tot suntem aici, mâine e ultima zi din februarie, vrăbiuțele nu anunță nimic la orizont "spre SEAP" pentru tunelele de pe LD 2. Deci altfel spus, termenul lui Șerbănescu de scoatere la licitație a tunelelor în februarie s-a dus și el pe apa sâmbetei. E trist că așa cum stăm pe A10 cu autostrada finalizată și ne uităm la ea, aici stăm și stăm și stăm de un an de zile fără licitație pentru tunele cu proiectul tehnic finalizat la Salini în traistă, gata să fie livrat de mai bine de un an dacă ar fi plătit de CNAIR. Și din câte știu, CNAIR chiar nu a făcut vreun pas notabil în ultimele 12 luni în vreo direcție sau alta. Practic, nu are nimic licitabil. Jenant și criminal.
CNAIR nu are cum sa scoata la licitatie tunelele de pe LD 2 atata timp cat nu s-a incheiat nici un act aditional la contractul cu Salini pentru renuntare la acea parte din autostrada.

NGC

#39414
^^^

In cuvintele lor, contractul pentru LD2 este "reziliat partial" sau "incetat partial", depinde dupa care raspuns de-al lor te iei. :lol:

Bine, ca nu exista asa ceva e alta poveste. Eventual reziliere unilaterala.

Vezi mai multe detalii aici.

Ionut

Si avem proces pe rol prin care am cerut acel document de reziliere sau de încetare.

Cristi32

In 2017, Razvan Cuc a declarat ca a decis rezilierea partiala a contractului pe LD 2, dar potrivit art.1549 din noul Cod Civil rezolutiunea poate avea loc pentru o parte a contractului, numai atunci cand executarea sa este divizibila.
Potrivit comunicatului de presa al CNAIR din 21.12.2016, referitor la LD 2, contractul este un tot unitar. Mai mult ca sigur nu exista niciun document de reziliere sau de incetare.

NGC

Quote from: Ionut on April 09, 2018, 10:23:34 PM
Si avem proces pe rol prin care am cerut acel document de reziliere sau de încetare.

Si primul termen este in 04.05.2018.

NGC

Quote from: Cristi32 on April 09, 2018, 10:36:20 PM
Potrivit comunicatului de presa al CNAIR din 21.12.2016, referitor la LD 2, contractul este un tot unitar. Mai mult ca sigur nu exista niciun document de reziliere sau de incetare.

Quote from: NGC on January 13, 2018, 03:56:18 PM
Pai nu au zis chiar ei ca e "reziliere partiala"? :lol:

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/contractul-pe-lotul-2-lugoj-%E2%80%93-deva-reziliat-par%C8%9Bial

Quote10 Aug 2017

Răzvan Cuc, Ministrul Transporturilor și Ștefan Ioniță, directorul General al CNAIR au continuat, in perioada 9-10 august, inspecțiile inopinate pe șantierele autostrăzilor Lugoj – Deva și Sebeș – Turda.

În urma constatării mai multor nereguli sesizate la fața locului, s-a decis rezilierea parțială a contractului pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, dar și penalizarea Antreprenorilor care nu au respectat termenele și calitatea lucrărilor.

De asemenea Consultanții au primit penalități pe Loturile 2 și 3 ale Autostrăzii Lugoj-Deva, pentru că  nu au supravegheat corespunzător lucrările.

În vizitele anterioare pe  aceste șantiere, dar și în discuțiile de la Ministerul Transporturilor, ministrul Răzvan Cuc le-a atras atenția constructorilor și consultanților că riscă sancțiuni care pot merge până la rezilierea contractelor, în cazul în care nu respectă termenele de execuție și calitatea lucrărilor.



Deci avem de ales intre un comunicat plus un raspuns in care vorbesc de "reziliere partiala"/ "incetare partiala"  si unul in care zic despre contract ca este "un tot unitar"? :lol:

Si in care din ele zic adevarul? :lol:

Cristi32

#39419

Adevarul il vom sti doar atunci cand vom avea acces la documentele contractului.
Dupa cum CNAIR a precizat in Comunicatul de presa Lugoj - Deva 21.12.2016 ca avem un Contract inseparabil, Contractul fiind un tot unitar, poate fi si motivul pentru care CNAIR a refuzat sa faca public documentele contractului.
Din faptul ca se refuza prezentarea contractului si a acelui document de reziliere sau incetare partiala la care s-a facut referire, tragem concluzia ca nu exista nicio reziliere partiala pe acest contract iar partea cu tuneluri nu poate fi scoasa la licitatie. Daca se adevereste aceasta situatie, respectiv ca avem un contract inseparabil, atunci receptia lucrarilor din martie 2017 pentru portiunea Traian Vuia - Margina a fost facuta cu incalcarea prevederilor contractuale.